Základný rámec problematiky primárneho vzdelávania, vznik a vývoj primárneho vzdelávania |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť |
Vedeli ste, že… |
Vznik primárneho vzdelávania v zmysle ISCED v našich podmienkach |
Pomenovanie primárneho vzdelávania |
Vysvetlenie klasifikačného systému ISCED |
Príklady |
Primárne vzdelávanie ako teoretický, koncepčný a politický problém |
Primárne vzdelávanie ako teoretický, koncepčný a politický problém |
Podoba a tvar primárneho vzdelávania |
Príklady |
Počiatky primárneho vzdelávania na území Slovenska |
Škola v rukách Cirkvi |
Názvy škôl |
Príklady |
Tereziánske školské reformy a ich dopad na primárne vzdelávanie |
Tereziánske a jozefínske školské reformy |
Príklady |
Vývoj primárneho vzdelávania do obdobia 80. rokov 20. storočia |
Povinná školská dochádzka |
Príklady |
Zhrnutie |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Ciele a funkcie primárneho vzdelávania a jeho vzťah k iným stupňom edukácie |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť |
Vedeli ste, že… |
Definovanie cieľov primárneho vzdelávania |
Základné ciele primárneho vzdelávania |
Vzdelávacie ciele z politického hľadiska |
Príklady |
Hierarchia cieľov primárneho vzdelávania |
Metamorfózy hierarchie cieľov v primárnom vzdelávaní |
Pyramída cieľov |
Príklady |
Koncept celoživotného vzdelávania a kľúčových kompetencií a jeho dopad na primárne vzdelávanie |
Celoživotné vzdelávanie a kľúčové kompetencie |
Ciele primárneho vzdelávania v kontexte celoživotného vzdelávania |
Príklady |
Postavenie primárneho vzdelávania v školskom systéme |
Pojatie primárneho vzdelávania v školskom systéme |
Školské sústavy |
Príklady |
Inegrovaný a selektovaný typ školskej sústavy, ich zaradenie a výskyt vo vzdelávaní na Slovensku a v zahraničí |
Integrovaný a selektívny typ školskej sústavy |
Jednotná škola |
Príklady |
Súčasná politika preprimárneho a primárneho vzdelávania vo vzťahu k celoživotnému vzdelávaniu |
Vzťah primárneho vzdelávania k iným stupňom vzdelávania |
Súčasná politika primárneho vzdelávania |
Príklady |
Zhrnutie |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Legislatívny a koncepčný rámec primárnej edukácie a jej metamorfózy po roku 1989 |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť |
Vedeli ste, že… |
Koncepčný rámec primárneho vzdelávania na Slovensku |
Národný program výchovy a vzdelávania v SR |
Príklady |
Legislatívny rámec primárneho vzdelávania na Slovensku – najvýznamnejšie zákony týkajúce sa primárneho vzdelávania |
Významné zákony súvisiace s primárnym vzdelávaním |
Príklady |
Legislatívny rámec primárneho vzdelávania na Slovensku – najvýznamnejšie vyhlášky týkajúce sa primárneho vzdelávania |
Významné vyhlášky spojené s primárnym vzdelávaním |
Príklady |
Premena primárneho vzdelávania na Slovensku po roku 1989 |
Premena primárneho vzdelávania na Slovensku po roku 1989 |
Ďalšie zmeny v primárnom vzdelávaní na Slovensku po roku 1989 |
Príklady |
Významné koncepčné dokumenty regionálneho školstva |
Prvé kroky smerujúce k reforme školstva |
Koncepčné snahy o reformu |
Príklady |
Národný projekt vzdelávania v SR, jeho ciele a východiská |
Vznik a obsah koncepcie Milénium |
Zhodnotenie projektu Milénium |
Príklady |
Zhrnutie |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Projektovanie primárneho vzdelávania v školských a domácich podmienkach. |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť |
Vedeli ste, že… |
Dvojúrovňový model kurikula a jeho podoba na Slovensku |
Dvojúrovňový model kurikula |
Príklady |
Štátny vzdelávací program a Školský vzdelávací program pre primárne vzdelávanie |
Štátny vzdelávací program – ŠVP |
Školský vzdelávací program – ŠkVP |
Príklady |
Dopad vzniku dvojúrovňového kurikula na vzdelávanie |
Zavádzanie dvojúrovňového kurikula do slovenského školstva |
Zavádzanie dvojúrovňového kurikula do slovenského školstva |
Príklady |
Vznik domáceho vzdelávania a jeho rozšírenie na Slovensku |
Domáce vzdelávanie |
Príklady |
Domáce vzdelávanie vs. školské vzdelávanie |
Domáce vzdelávanie |
Školské vzdelávanie |
Príklady |
Výhody a nevýhody domácej školy |
Výhody a nevýhody domácej školy |
Príklady |
Zhrnutie |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Primárne vzdelávanie a profesia učiteľa na Slovensku a v medzinárodnom kontexte |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť |
Vedeli ste, že… |
Školské systémy vo svete |
Rozdiely v školských sústavach vo svete |
Príklady |
Rozdiely medzi primárnym vzdelávaním vo svete a na Slovensku |
Primárne vzdelávanie vo svete a na Slovensku |
Primárne vzdelávanie vo svete a na Slovensku |
Príklady |
Kurikulum primárneho vzdelávania v medzinárodnom porovnaní |
Kurikulum primárneho vzdelávania a jeho obsah |
Diferenciácia v primárnom vzdelávaní |
Príklady |
Diagnostikovanie žiakov |
Čo je diagnostikovanie? |
Príklady |
Hodnotenie výsledkov vzdelávania, evalvácia školských systémov |
Evalvácia na národnej úrovni |
Medzinárodné štúdie |
Príklady |
Štúdie TIMSS a PIRLS |
Štúdia TIMSS |
Štúdia PIRLS |
Príklady |
Povolanie učiteľa z hľadiska legislatívy |
Zákon o pedagogických a odborných zamestnancoch |
Príklady |
Profesia a vzdelávanie učiteľa primárneho stupňa |
Vývoj učiteľstva pre primárny stupeň |
Vývoj učiteľstva pre primárny stupeň |
Príklady |
Postavenie a úlohy učiteľa primárneho vzdelávania |
Úlohy učiteľa a jeho postavenie v súčasnom svete |
Príklady |
Zhrnutie |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Záver |