Projekt Milénium možno považovať za najkomplexnejšiu a v podstate aj najoficiálnejšiu verziu vízie reformy školstva. Môžeme v ňom nájsť náčrt ekonomických aspektov vzdelávania, globálnej politickej orientácie reformy, ako aj pedagogických aspektov školstva a školskej výchovy a vzdelávania.
Nedostatkom projektu je to, že sa hlavné ciele zrodili najmä na základe úvah troch autorov a nie syntézou odborného spektra. Najzrozumiteľnejšou oblasťou projektu je ekonomická rovina a za najviac výpovednú časť možno označiť reformnú pedagogickú rovinu.
Hypotézy v projekte sú predkladané ako isté výsledky jeho realizácie, na čom však nemôže byť založený žiadny reformný projekt.
Výchovu a vzdelávanie stavia do sporných pozícií, pričom je ale už samotné vzdelávanie výchovou (škola zabezpečuje vzdelávanie a s ním spojenú socializáciu a akulturáciu detí). V projekte Milénium sa tiež odporúča redukcia obsahu učiva. Avšak reforma obsahu učiva by sa mala orientovať skôr na rekonštrukciu jeho prvkov, ako na obmedzenie poznatkov.