Evalvácia vo vzdelávaní predstavuje v krátkosti hodnotenie výsledkov vzdelávania. Evalvácia výsledkov vzdelávania sa uskutočňuje na vnútroštátnej a národnej úrovni.
Vnútroštátna úroveň testovania na Slovensku sa uskutočňuje prostredníctvom Testovania 9. Cieľom tohto testovania je získať obraz o výkonoch žiakov na výstupe zo základnej školy z oblasti matematiky a vyučovacieho jazyka.
Národná evalvácia predstavuje hodnotenie žiakov na základe národných štandardizovaných testov. Medzinárodné merania sa sústreďujú na sledovanie výsledkov vzdelávacích systémov rôznych zúčastnených krajín v tomto procese. Tiež sa zameriavajú na ich zmeny, pričom sa snažia odhaľovať ich silné aj slabé stránky a hľadať riešenia ich nápravy. V súčasnosti sa na Slovensku realizuje päť medzinárodných štúdií. Sú to štúdie organizácie OECD – PISA a štúdie organizácie IEA – PIRLS, TIMSS, ICILS a ICCS.
Organizácia OECD zisťuje výsledky vzdelávania z pohľadu požiadaviek trhu práce a IEA sa zameriava na výsledky edukácie z hľadiska predpísaného obsahu jednotlivých krajín.