Dvojúrovňový model kurikula
Výsledkom procesu decentralizácie na Slovensku bola koncepcia dvojúrovňového modelu vzdelávacích programov, ktorá je legislatívne zakotvená v školskom zákone. Koncepcia dvojúrovňového modelu vzdelávacích programov bola schválená vládou SR v júni 2007. Návrh koncepcie dvojúrovňového modelu vzdelávacích programov prináša do vzdelávania nový pojem – vzdelávací program. Dvojúrovňový model kurikula pozostáva z dvoch úrovni (štátnej a školskej):
Štátny vzdelávací program:
  • predstavuje hierarchicky najvyšší štátny dokument vo vzdelávaní;
  • obsahuje rámcový model absolventa, rámcový učebný plán školského stupňa a jeho rámcové učebné osnovy;
  • reprezentuje rámcovú úroveň dvojúrovňového participatívneho modelu riadenia škôl;
  • interpretuje hlavné princípy a ciele edukačnej politiky štátu;
  • stanovuje všeobecné ciele škôl ako kľúčové kompetencie (spôsobilosti);
  • predstavuje východiskový a záväzný dokument pre tvrorbu školského vzdelávacieho programu.
Školský vzdelávací program:
  • reprezentuje druhú úroveň participatívneho modelu riadenia;
  • je základným školským dokumentom, na základe ktorého sa realizuje výchova a vzdelávanie v školách.