Zhrnutie
Zopakujme si

Po preštudovaní tejto kapitoly sa študent oboznámi so školskými systémami vo svete z hľadiska vstupu dieťaťa do školy a dĺžky povinnej školskej dochádzky.

Kapitola uvádza základné rozdiely primárneho vzdelávania v zahraničných krajinách v porovnaní so Slovenskom. Taktiež sa zameriava na rozdiely vo vyučovaní a v kurikule v jednotlivých krajinách a následne ich porovnanie so Slovenskom.

Ďalším bodom v kapitole je diagnostikovanie žiakov a jeho bližšie charakterizovanie, ako aj ozrejmenie evalvácie vo vzdelávaní na národnej úrovni. V krátkosti opisuje medzinárodné testovania, na ktorých sa zúčastňuje aj Slovenksá republika. Kapitola sa venuje aj charakterizovaniu medzinárodných štúdií, ktoré spadajú pod organizáciu IEA (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement), a to TIMSS a PIRLS, a ktoré sa priamo dotýkajú primárneho vzdelávania.

Kapitolu uzatvárajú podkapitoly o profesii učiteľstva, ktoré sa zameriavajú na legislatívny rámec pedagogických a odborných zamestantancov, historickému vývoju učiteľstva, ako aj jeho súčasnej podobe.