Úvod do špeciálnej pedagogiky pre študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Prečo by mali študenti učiteľstva pre „bežné“ školy niečo vedieť o ŠP? |
Špeciálna pedagogika – vymedzenie pojmu |
Definícia špeciálnej pedagogiky |
Príklady |
Dieťa s postihnutím, narušením, ohrozením |
Dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami |
Príklady |
Exklúzia, segregácia, integrácia a inklúzia v edukácii |
Platformy prístupu k edukácii detí s postihnutím |
Príklady |
Edukácia žiakov so zdravotným znevýhodnením |
Špecifické predmety na primárnom stupni vzdelávania pre žiakov so ZZ |
Príklady |
Integratívna/inkluzívna edukácia žiakov s PNO/ŠVVP |
Špecifiká edukácie |
Individuálny vzdelávací program |
Postup |
Vzor IVP |
Zhrnutie |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Zrakové postihnutie. Sluchové postihnutie. |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Viete, že |
Zrakové postihnutie |
Definície zrakového postihnutia |
Príklady |
Symptomatológia zrakového postihnutia |
Charakteristika |
Príklady |
Edukácia žiakov so zrakovým postihnutím |
Špecifiká edukácie |
Príklady |
Sluchové postihnutie – základné pojmy a definície |
Definície postihnutia |
Príklady |
Symptomatológia sluchového postihnutia |
Charakteristika detí so sluchovým postihnutím |
Príklady |
Edukácia žiakov so sluchovým postihnutím |
Špecifiká edukácie |
Príklady |
Zopakujme si |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Mentálne postihnutie. Viacnásobné postihnutie. |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Mentálne postihnutie verzus mentálna retardácia |
Mentálne postihnutie a mentálna retardácia |
Mentálne postihnutie |
Príklady |
Symptomatológia mentálneho postihnutia |
Klasifikácia podľa stupňa postihnutia |
Príklady |
Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím |
Špecifiká edukácie žiakov s mentálnym postihnutím |
Príklady |
Viacnásobné postihnutie – základné pojmy a definície |
Definície viacnásobného postihnutia |
Príklady |
Viacnásobné postihnutie |
Kombinácie/triedenie viacnásobného postihnutia |
Príklady |
Edukácia žiakov s viacnásobným postihnutím bez mentálneho postihnutia |
Edukácia žiakov s viacnásobným postihnutím s mentálnym postihnutím |
Príklady |
Zopakujme si |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Autizmus alebo ďalšie pervazívne vývinové poruchy |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Program TEACCH |
Detský autizmus a iné pervazívne vývinové poruchy |
Pervazívne vývinové poruchy |
Príklady |
Symptomatológia detského autizmu |
„Triáda postihnutia“ |
Príklady |
Edukácia žiakov s AU alebo PVP (bez mentálneho postihnutia) |
Špecifiká vzdelávania |
Edukácia žiakov s AU alebo ďalšími PVP s MP |
Špecifiká edukácie |
Príklady |
Program TEACCH |
Princípy programu TEACCH |
Príklady |
Zopakujme si |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Telesné postihnutie. Choroba a zdravotné oslabenie. |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Viete, že detská mozgová obrna (DMO) patrí do problematiky telesne postihnutých |
Telesné postihnutie |
Definície |
Príklady |
Symptomatológia a niektoré etiologické aspekty telesného postihnutia |
Chyby/poruchy hybnosti |
Príklady |
Edukácia žiakov s telesným postihnutím |
Špecifiká edukácie žiakov s TP v školskej integrácii |
Príklady |
Choroba a zdravotné oslabenie |
Definície |
Príklady |
Charakteristika chorých |
Charakteristika zdravotne oslabených |
Príklady |
Edukácia chorých a zdravotne oslabených žiakov |
Špecifiká edukácie žiakov chorých a zdravotne oslabených v školskej integrácii |
Príklady |
Zopakujme si |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Narušená komunikačná schopnosť. Vývinové poruchy učenia. |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Viete, že |
Narušená komunikačná schopnosť – vymedzenie pojmu |
Definície narušenej komunikačnej schopnosti |
Príklady |
Narušená komunikačná schopnosť |
Symptológia niektorých druhov NKS |
Príklady |
Edukácia žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou (NKS) |
Všeobecné odporúčania pre postup učiteľa žiaka s NKS |
Príklady |
Vývinové poruchy učenia – vymedzenie pojmu |
Vývinové poruchy učenia – klasifikácia |
Príklady |
Symptómy niektorých vývinových porúch učenia |
Vývinové poruchy učenia |
Príklady |
Edukácia žiakov s vývinovými poruchami učenia |
Špecifiká edukácie žiakov s VPU |
Príklady |
Zopakujme si |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Poruchy aktivity a pozornosti. Poruchy správania. |
Úvod |
Čo by ste už mali vedieť… |
Výskyt poruchy ADHD |
Poruchy aktivity a pozornosti |
Definícia |
Príklady |
Symptómy ADHD |
Najvýznamnejšie oblasti symptómov ADHD |
Príklady |
Edukácia žiakov s poruchami aktivity a pozornosti |
Špecifiká edukácie žiakov s poruchou aktivity a pozornosti |
Príklady |
Poruchy správania – vymedzenie pojmu |
Definície |
Príklady |
Príčiny porúch správania |
Klasifikácia porúch správania |
Príklady |
Edukácia žiakov s poruchami správania |
Špecifiká edukácie žiakov s poruchami správania |
Príklady |
Zopakujme si |
Odporúčame |
Doplnkové materiály |
Záver |
O učebnici |