V ZŠ pri nemocnici má edukácia žiakov individuálny charakter.
Prioritou prístupu k chorému a zdravotne oslabenému žiakovi je dynamická interakcia medzi špeciálnym pedagógom a žiakom, základom tejto interakcie sú individuálne formy pedagogickej práce učiteľa so žiakom, využívanie špeciálnych učebných a kompenzačných pomôcok a osobitný a jedinečný prístup k žiakovi.
Využívané formy, metódy a prostriedky práce sú podriadené zdravotnému stavu žiaka - pacienta. Žiak je vzdelávaný individuálne na lôžku alebo v priestoroch na to určených.
V ZŠ pri liečebni, ozdravovni – okrem špecifík, povinne rešpektovaných v pedagogickej praxi v prostredí školy, pri liečebni, kúpeľoch alebo ozdravovni, je možné realizovať výchovno-vzdelávací proces zavedením blokového vyučovania, a to koncepčne uspôsobeného tak, aby boli vytvorené podmienky, zabezpečujúce alternatívnosť, samostatnosť, tvorivosť, rozvoj racionálneho myslenia v medziach intelektových možností, zdravotného stavu, druhu a stupňa ochorenia žiakov.