Program TEACCH
Vznikol v USA v roku 1966 v Severnej Karolíne v Chapel Hill.

E. Schopler nesúhlasil s dovtedy existujúcimi psychoanalytickými teóriami o pôvode autizmu, v ktorých sa predpokladalo, že deti s autizmom reagujú svojou uzavretosťou na patologických rodičov, „chladné matky,“ ktoré svojím negatívnym a odmietavým podvedomím postojom vyvolávajú autistické symptómy. Liečebný prístup spočíval najskôr v odobratí dieťaťa rodičom a umiestnením do ústavu.

V spolupráci Schoplera, autistických detí a ich rodičov sa podarilo vyvinúť TEACCH, ktorý je založený na filozofii, že dieťa nebude odobraté rodičom, ale zostáva v ich starostlivosti a rodičia sú považovaní za tých, ktorí dokážu poskytnúť pomoc odborníkom a spolupracovať (Schopler, Mesibov, 1997).

Program TEACCH sa dostal v uplynulom období aj do Európy. Neustále je doplňovaný tímom odborníkov, ktorí sa usilujú o zlepšenie situácie detí s autizmom, spolupracujú s ich rodinami, stanovujú individuálne vzdelávacie programy, a viac sa dozviete, keď si preštudujete túto kapitolu.