Často predmety ovoniavajú, „ohmatávajú“ perami. Protikladom sú nezvyčajné, až extrémne vyjadrené strachové reakcie na niektoré podnety, napr. na zvuk vysávača alebo výťahu.
(Wing,1993).
Autizmus sa prejavuje rôznymi symptómami, ktoré sa kombinujú v mnohých variáciách, a tak prakticky nenájdeme dve deti s rovnakými prejavmi. Dieťa s autizmom nemusí mať nevyhnutne všetky znaky a symptómy spojené s autizmom, ale u každého z nich sa vyskytujú problémy v oblasti sociálnej interakcie, komunikácie, záujmov a aktivít. Symptómy autizmu ovplyvňuje aj sociálne prostredie dieťaťa, rodina, výchova a vzdelávanie.
Autizmus sa nedá opísať ako statický stav. V jednotlivých vývinových obdobiach sa objavujú rôzne symptómy. Neskôr určité charakteristiky sa stávajú zrejmými, niektoré časom úplne vymiznú a niektoré časom nahradia iné, nepredvídateľné symptómy.
Špecifické symptómy autizmu sa objavia do tretieho roku života dieťaťa, ale to neznamená, že autizmus je porucha detského veku. Máme totiž oveľa viac informácií o deťoch s autizmom ako o dospelých postihnutých touto poruchou.