Žiaci s VPU, ktorí sú vzdelávaní v špeciálnej triede pre žiakov s VPU, postupujú podľa rámcového učebného plánu, ktorý je súčasťou tohto vzdelávacieho programu, t. j. vyučuje sa predmet individuálna logopedická intervencia (ILI) a rozvíjanie špecifických funkcií (RŠF).
Metódy a postupy používané na vyučovaní ILI vychádzajú z výsledkov psychologickej a logopedickej diagnostiky a individuálneho plánu logopedickej terapie. Metódy a postupy používané na vyučovaní RŠF vychádzajú z výsledkov psychologickej, špeciálnopedagogickej a logopedickej diagnostiky.
Každý žiak, ktorý je vzdelávaný v školskej integrácii v základnej škole v triede spolu so žiakmi bez ŠVVP, má vyplnený Návrh na prijatie.
Pre takého žiaka riaditeľ školy zabezpečí odbornú špeciálnopedagogickú a logopedickú starostlivosť v spolupráci s centrom špeciálnopedagogického poradenstva alebo s centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, so školským špeciálnym pedagógom a logopédom v rozsahu rámcového obsahu vzdelávania v predmete ILI a RŠF.
Začlenený žiak v školskej integrácii sa vzdeláva podľa rámcového učebného plánu príslušnej školy, v ktorej sa vzdeláva a podľa individuálneho vzdelávacieho programu (ďalej len „IVP“) s prihliadnutím na narušenie.
Obsah jeho vzdelávania vychádza zo vzdelávacieho programu pre deti a žiakov s vývinovými poruchami učenia. Počet hodín v školskom vzdelávacom programe sa môže navýšiť o 1 - 3 hodiny.
IVP je súčasťou Návrhu na prijatie.
IVP musí byť v súlade s obsahom predmetu ILI a RŠF. IVP sa aktualizuje podľa požiadaviek ročníka a aktuálneho stavu žiaka (Štihová a kol., 2009).
Logopéd a špeciálny pedagóg metodicky usmerňuje vyučujúcich a spolupracuje na tvorbe IVP.
Metódy a postupy používané na vyučovaní vychádzajú z výsledkov psychologickej, logopedickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky, cieľov a obsahu predmetu ILI a RŠF.
Riaditeľ školy, v ktorej je žiak s VPU vzdelávaný, zabezpečí, aby boli rešpektované odporúčania, uvedené v správe z odborného vyšetrenia k školskej integrácii k postupom pri vzdelávaní a k postupom pri hodnotení a klasifikácii.