Žiak s MP v školskej integrácii sa vzdeláva podľa individuálneho vzdelávacieho programu.
Žiaci s ťažkým alebo hlbokým stupňom MP sa vzdelávajú podľa IVP. Pri organizácii vyučovania sa odporúča predovšetkým blokové vyučovanie.
Žiakovi s MP a narušenou komunikačnou schopnosťou (symptomatickou poruchou reči) poskytuje individuálnu alebo skupinovú logopedickú intervenciu školský logopéd.
Dôležité postavenie vo výchovno-vzdelávacom procese má pracovné vyučovanie, čomu musí zodpovedať materiálno-technické a priestorové vybavenie školy.
Asistent učiteľa, školský logopéd, školský psychológ, rehabilizačný pracovník/fyzioterapeut a pomocný zdravotnícky personál pracujú v triede, ktorú navštevuje žiak alebo viac žiakov s MP, ak si to vyžaduje edukácia príslušného žiaka v závislosti od závažnosti jeho postihnutia.
Žiaci s MP okrem „bežných“ predmetov majú v rámcovom učebnom pláne pre jednotlivé druhy postihnutia a ročníky zahrnuté špecifické predmety (pozri príklady).