Špecifiká edukácie žiakov s mentálnym postihnutím
Žiak s MP v školskej integrácii sa vzdeláva podľa individuálneho vzdelávacieho programu.

Žiaci s ťažkým alebo hlbokým stupňom MP sa vzdelávajú podľa IVP. Pri organizácii vyučovania sa odporúča predovšetkým blokové vyučovanie.

Žiakovi s MP a narušenou komunikačnou schopnosťou (symptomatickou poruchou reči) poskytuje individuálnu alebo skupinovú logopedickú intervenciu školský logopéd.

Dôležité postavenie vo výchovno-vzdelávacom procese má pracovné vyučovanie, čomu musí zodpovedať materiálno-technické a priestorové vybavenie školy.
 
Asistent učiteľa, školský logopéd, školský psychológ, rehabilizačný pracovník/fyzioterapeut a pomocný zdravotnícky personál pracujú v triede, ktorú navštevuje žiak alebo viac žiakov s MP, ak si to vyžaduje edukácia príslušného žiaka v závislosti od závažnosti jeho postihnutia.

Žiaci s MP okrem „bežných“ predmetov majú v rámcovom učebnom pláne pre jednotlivé druhy postihnutia a ročníky zahrnuté špecifické predmety (pozri príklady).
 
Žiaci s MP pri edukácii v školskej integrácii majú nárok na:
  • špeciálne metódy, formy, postupy,
  • špeciálne učebnice, učebné texty,
  • didaktické materiály,
  • kompenzačné pomôcky,
  • rehabilitačné pomôcky,
  • služby asistenta pedagóga,
  • znížený počet detí v skupine,
  • úpravy podľa individuálneho vzdelávacieho programu,
  • poskytovanie špeciálnopedagogických, pedagogických a psychologických služieb.