Edukácia žiakov s telesným postihnutím
Edukácia žiakov s telesným postihnutím
Východiskom pre edukáciu
dieťaťa s TP
je zhodnotenie jeho aktuálneho zdravotného stavu
(lekárska, psychologická a špeciálnopedagogická diagnóza) a z toho vyplývajúcich edukačných možnostiach.
V edukačnej praxi
sa vychádza z toho, či jedinec s TP dokáže:
udržať polohu tela v sede a v stoji
(problémy môžu nastať v tom, že neudrží vzpriamený trup a hlavu, takže potrebuje oporu, nie je schopný stáť alebo stojí len s oporou),
vykonávať lokomočné pohyby
, pričom môže byť neschopný chodiť s pomocou – je imobilný, schopný chodiť s pomocou (druhej osoby, barly) – čiastočne mobilný, schopný chodiť samostatne – mobilný,
vykonávať manipulačné pohyb
y – obmedzenie podľa druhu a rozsahu porúch hybnosti horných končatín (Kollárová, 2010).
Žiak s TP môže byť vzdelávaný
:
v základnej škole pre žiakov s telesným postihnutím,
v špeciálnej triede pre žiakov s telesným postihnutím v základnej škole,
v triede základnej školy spolu s inými žiakmi, t. j.
v školskej integrácii
.
(Pre zobrazenie textu, klikni na nadpisy).