Edukácia žiakov s telesným postihnutím
Edukácia žiakov s telesným postihnutím
Background image
Východiskom pre edukáciu dieťaťa s TP je zhodnotenie jeho aktuálneho zdravotného stavu (lekárska, psychologická a špeciálnopedagogická diagnóza) a z toho vyplývajúcich edukačných možnostiach.

V edukačnej praxi sa vychádza z toho, či jedinec s TP dokáže:
  • udržať polohu tela v sede a v stoji (problémy môžu nastať v tom, že neudrží vzpriamený trup a hlavu, takže potrebuje oporu, nie je schopný stáť alebo stojí len s oporou),
  • vykonávať lokomočné pohyby, pričom môže byť neschopný chodiť s pomocou – je imobilný, schopný chodiť s pomocou (druhej osoby, barly) – čiastočne mobilný, schopný chodiť samostatne – mobilný,
  • vykonávať manipulačné pohyby – obmedzenie podľa druhu a rozsahu porúch hybnosti horných končatín (Kollárová, 2010).
Žiak s TP môže byť vzdelávaný:
  • v základnej škole pre žiakov s telesným postihnutím,
  • v špeciálnej triede pre žiakov s telesným postihnutím v základnej škole,
  • v triede základnej školy spolu s inými žiakmi, t. j. v školskej integrácii.
(Pre zobrazenie textu, klikni na nadpisy).