Žiaci, vzdelávajúci sa v školskej integrácii, sa vzdelávajú podľa individuálneho vzdelávacieho programu (podrobnejšie si o ňom povieme v časti IOB3 tejto kapitoly). Obsah a ciele stanovené v obsahu vzdelávania sa prispôsobujú individuálnym osobitostiam každého žiaka so ZZ. Podľa druhu zdravotného znevýhodnenia sú do obsahu vzdelávania zaradené špecifické predmety, ktoré sú zamerané na kompenzáciu sťaženia edukácie vyplývajúceho zo zdravotného znevýhodnenia.
Pre úspešnú a efektívnu edukáciu pri školskej integrácii žiaka so ZZ je potrebné, aby učiteľ:
Pre úspešnú a efektívnu edukáciu pri školskej integrácii žiaka so ZZ je potrebné, aby učiteľ:
|
|
|
|
|
-
kládol na žiaka primerané požiadavky, vyžadoval činnosti, ktoré môže s primeranou individuálnou pomocou učiteľa alebo spolužiakov zvládnuť,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
všetkými prostriedkami pomáhal pri profesionálnej orientácii žiaka, a tým prispel k jeho sociálnemu začleneniu, inklúzii,
|
|
|
|
|
V rámci inkluzívnej edukácie žiaka so zdravotným znevýhodnením je nevyhnutná úzka spolupráca školy nielen s rôznymi odborníkmi (napr. školský špeciálny pedagóg, lekár, psychológ, psychiater a iní) ale aj s rodinou žiaka.
Je žiadúce vytvoriť atmosféru spoločnej zodpovednosti školy a rodiny za edukáciu žiaka, a tým prispieť aj k jeho úspešnému sociálnemu začleneniu, inklúzii (Vladová, 2010).