Príklady
  • Rozvíjanie komunikačnej schopnosti (RKS) – cieľom predmetu je vytvorenie, resp. rozvíjanie, rozširovanie funkčnej komunikácie v kategóriách: vyjadrenie osobných potrieb, nadväzovanie kontaktov, ako aj výmeny informácií, reakcie na správanie iných ľudí, komentovanie a aj vyjadrovanie vlastných emocionálnych stavov.
  • Rozvíjanie grafomotorických zručností (RGZ) má vo vzdelávaní žiakov s MP špecifický charakter z hľadiska samotných cieľov a obsahu, ale aj foriem, metód a používaných prostriedkov. Okrem vyučovacích hodín predmetu sa na rozvíjaní a upevňovaní grafomotorických zručností podieľajú ďalšie vyučovacie predmety, ako napr. výtvarná výchova, hudobná výchova.
  • Rozvíjanie sociálnych zručností (RSZ) - cieľom predmetu je rozvíjať sociálne správanie zodpovedajúce veku dieťaťa, úrovni jeho schopností, resp. rozvíjanie a učenie základných predpokladov týchto zručností. Okrem vyučovacích hodín predmetu RSZ sa na rozvíjaní a upevňovaní sociálnych zručností podieľajú ďalšie vyučovacie predmety, najmä RKS, pracovné vyučovanie a iné.