Príklady
1. Rozvíjanie komunikačnej schopnosti a grafomotorických zručností - špecifický predmet  má pripraviť žiakov s TP na to, aby sa v rámci svojej diagnózy, schopností a možností dokázali vyjadrovať ústnou i písomnou formou, boli spôsobilí získavať informácie od iných ľudí priamo, pomocou oznamovacích prostriedkov či multimédií, dokázali sa orientovať a reagovať v bežnom prostredí pomocou verbálnej i neverbálnej komunikácie a ľahšie sa tak začlenili do spoločnosti.

Dokázali zvládnuť obsah učiva pre príslušný ročník. Vyučovací predmet sa taktiež zameriava na skvalitňovanie vnímania (zrakového, sluchového, hmatového), rozvíjanie poznávacích a vyjadrovacích schopností, vedie žiakov k samostatnej, kultivovanej, tvorivej, plynulej a zrozumiteľnej komunikácii.
 
2. Rozvíjanie pohybových zručností - cieľom predmetu je poskytnúť žiakom s TP možnosť získať základné pohybové zručnosti, zdokonaliť správne držanie tela a koordináciu pohybov. Rozvíjať základné pohybové návyky, schopnosti a zručnosti.

Cvičiť pohybovú pamäť a orientáciu v priestore. Prostredníctvom cvičenia im napomáhať nadobudnúť základné hygienické návyky, odolnosť a otužilosť organizmu, a tým prispieť k celkovému upevňovaniu zdravia a vzťahu k pohybu.