Edukácia žiakov s viacnásobným postihnutím bez mentálneho postihnutia
Edukácia žiakov s viacnásobným postihnutím bez mentálneho postihnutia
Vzdelávací program  pre žiakov s viacnásobným postihnutím ISCED 1, 2 charakterizuje výchovu a vzdelávanie a vymedzuje špecifické potreby a požiadavky na komplexnú odbornú starostlivosť o túto skupinu žiakov.

Najvhodnejší spôsob vzdelávania žiakov s viacnásobným postihnutím v kombinácii s iným postihnutím bez prítomného mentálneho postihnutia poskytujú špeciálne školy zamerané na ten druh postihnutia, ktorý je v kombinácii postihnutí pre daného žiaka determinujúci, resp. ktorý je najzávažnejší.

S prihliadnutím na závažnosť prítomných postihnutí žiak postupuje v príslušnej špeciálnej škole alebo v základnej škole podľa vzdelávacieho programu určeného pre daný druh postihnutia a v rámci školského vzdelávacieho programu sa mu môže poskytovať výučba špecifických predmetov alebo postupuje podľa individuálneho vzdelávacieho programu.

Žiak s VNP v kombinácii s iným postihnutím bez prítomného mentálneho postihnutia, ktorý sa vzdeláva v školskej integrácii, sa vzdeláva podľa rámcového učebného plánu príslušnej školy a individuálneho vzdelávacieho programu, s prihliadnutím na druhy a stupne postihnutí.