Vzdelávací program
pre žiakov
s viacnásobným postihnutím ISCED 1, 2
charakterizuje výchovu a vzdelávanie a vymedzuje špecifické potreby a požiadavky na komplexnú odbornú starostlivosť o túto skupinu žiakov.
Najvhodnejší spôsob vzdelávania žiakov s viacnásobným postihnutím v kombinácii s iným postihnutím bez prítomného mentálneho postihnutia poskytujú špeciálne školy zamerané na ten druh postihnutia, ktorý je v kombinácii postihnutí pre daného žiaka
determinujúci, resp. ktorý je
najzávažnejší.
S prihliadnutím na závažnosť prítomných postihnutí žiak postupuje v príslušnej špeciálnej škole alebo v základnej škole podľa vzdelávacieho programu určeného pre daný druh postihnutia a v rámci školského vzdelávacieho programu sa mu môže poskytovať výučba špecifických predmetov alebo postupuje podľa individuálneho vzdelávacieho programu.
Žiak s VNP v kombinácii s iným postihnutím bez prítomného mentálneho postihnutia, ktorý sa vzdeláva v školskej integrácii, sa vzdeláva
podľa rámcového učebného plánu príslušnej školy a individuálneho vzdelávacieho programu,
s prihliadnutím na druhy a stupne postihnutí.