Špecifiká vzdelávania
Na primárnom stupni vzdelávania sú zaradené špecifické predmety:
  • rozvíjanie komunikačných schopností a sociálnych zručností,
  • rozvíjanie grafomotorických zručností a písanie.
Na nižšom stupni sekundárneho vzdelávania je do vzdelávacej oblasti JAZYK A KOMUNIKÁCIA zaradený špecifický predmet rozvíjanie komunikačných schopností a sociálnych zručností, oblasť neobsahuje druhý cudzí jazyk, vzhľadom na charakter postihnutia.
 
Vzdelávanie žiakov má individuálny charakter.
Výchova a vzdelávanie žiakov s autizmom sa uskutočňuje podľa individuálneho vzdelávacieho programu, ktorý vypracúva škola v spolupráci so školským zariadením výchovnej prevencie a poradenstva.

Vzdelávacie štandardy pre žiakov s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami (bez mentálneho postihnutia) sú rovnaké ako pre žiakov bežných základných škôl.
 
Povinné personálne zabezpečenie edukácie:
  • Asistent učiteľa - pracuje v triede, ktorú navštevuje žiak alebo viac žiakov s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami (bez mentálneho postihnutia), ak si to vyžaduje výchova a vzdelávanie žiaka v závislosti od závažnosti postihnutia žiaka.
  • Školský logopéd - t. j. logopéd s odbornou a pedagogickou spôsobilosťou platnou v rezorte školstva. Vykonáva odborné činnosti v rámci logopedickej diagnostiky, terapie a prevencie žiakom s narušenou komunikačnou schopnosťou. Poskytuje odborné poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl.
  • Pomocný zdravotnícky personál - poskytuje individuálnu pomoc žiakovi.