Špecifiká edukácie žiakov s TP v školskej integrácii
Deti s TP potrebujú pre svoj rozvoj komplexnú starostlivosť, ktorá má zodpovedať ich individuálnym potrebám.

Systematická práca s deťmi, využitie dostupných podporných metód, postupov a kompenzačných prostriedkov a učebných pomôcok môže deťom s TP zabezpečiť šancu na prežitie plnohodnotného života.

Žiaci s TP sa do bežnej základnej školy prijímajú na základe ich zdravotného znevýhodnenia, po diagnostických vyšetreniach zameraných na zistenie ich špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb, vykonaných zariadením školského výchovného poradenstva a prevencie.
 
Žiak v školskej integrácii sa vzdeláva podľa rámcového učebného plánu príslušnej školy v ktorej sa vzdeláva. Obsah vzdelávania vychádza zo vzdelávacieho programu  pre žiakov s telesným postihnutím (špecifické predmety), čo je zakotvené v individuálnom vzdelávacom programe, ktorý má žiak s TP v školskej integrácii spravidla vypracovaný.

Žiakovi s TP s narušenou komunikačnou schopnosťou (symptomatickou poruchou reči) poskytuje individuálnu alebo skupinovú logopedickú intervenciu školský logopéd.

Zo strany školy je potrebné zabezpečiť materiálno-technické podmienky, zodpovedajúce individuálnym potrebám žiaka s TP a zohľadnením jeho aktuálneho zdravotného stavu (bezbariérovosť, ležadlá na polohovanie, kompenzačné pomôcky, špeciálne učebné pomôcky, pomôcky na relaxáciu, hygienu).
 
Asistent učiteľa - pracuje v triede, ktorú navštevuje žiak alebo viac žiakov s TP, ak si to vyžaduje výchova a vzdelávanie príslušného žiaka v závislosti od závažnosti jeho postihnutia.

Pomocný zdravotnícky personál
 poskytuje individuálnu pomoc žiakovi s TP (Vladová a kol., 2009).

Žiaci prostredníctvom špecifických predmetov získavajú podľa svojich schopností pracovné a hygienické návyky, odstraňuje alebo zmierňuje sa ich pohybový handicap, rozvíja pozornosť, predstavivosť, pamäť a orientácia v priestore.