Žiak v školskej integrácii sa vzdeláva podľa
rámcového učebného plánu príslušnej školy v ktorej sa vzdeláva. Obsah vzdelávania vychádza zo
vzdelávacieho programu
pre žiakov s telesným postihnutím (špecifické predmety), čo je zakotvené v individuálnom vzdelávacom programe, ktorý má žiak s TP v školskej integrácii spravidla vypracovaný.
Žiakovi s TP s narušenou komunikačnou schopnosťou (symptomatickou poruchou reči) poskytuje individuálnu alebo skupinovú logopedickú intervenciu školský logopéd.
Zo strany školy je potrebné zabezpečiť materiálno-technické podmienky, zodpovedajúce individuálnym potrebám žiaka s TP a zohľadnením jeho aktuálneho zdravotného stavu (bezbariérovosť, ležadlá na polohovanie, kompenzačné pomôcky, špeciálne učebné pomôcky, pomôcky na relaxáciu, hygienu).