Vývinové poruchy učenia
DYSKALKÚLIA

Dyskalkúlia je špecifická porucha aritmetických schopností, ktorá zahŕňa špecifické zníženie aritmetických schopností, ktoré sa nedá úplne vysvetliť celkovou mentálnou retardáciou alebo neprimeraným vyučovaním.

Deficit sa týka zvládnutia základných počtových výkonov sčítania, odčítania, násobenia a delenia, nie abstraktných matematických schopností v algebre, trigonometrii, geometrii, diferenciálnom a integrálnom počte (MKCH-10).

Dyskalkúlia je porucha matematických schopností, ktorá postihuje manipuláciu s číslami, číselné operácie, matematické predstavy, geometriu (Zelinková, 2003).
 
DYSLEXIA

Hlavnou črtou je špecifické a významné spomalenie vývinu schopnosti čítať. Narušené môže byť chápanie čítaného, spoznávanie čítaných slov, čítanie nahlas a tiež výkon v úlohách, ktoré vyžadujú čítanie.

Často sa spája s dysortografiou a pretrváva až do dospievania, aj keď sa určitý pokrok v čítaní dosahuje. Dyslexii zvyčajne predchádza výskyt narušeného vývinu reči v anamnéze. Bežné sú pridružené poruchy v emocionálnej sfére a správaní v školskom veku (Mikulajová, In: Kerekrétiová a kol.,2009).
 
DYSGRAFIA

Dysgrafia je porucha písania, postihujúca grafickú stránku písomného prejavu, čitateľnosť, úpravu (Zelinková, 2003).
 
DYSORTOGRAFIA

Dysortografiu charakterizuje špecifické a významné spomalenie osvojovania si písanej reči – správneho písania slov a pravopisu (Mikulajová, In: Kerekrétiová a kol., 2009).