Štruktúrované učenie.
Štruktúrované učenie je základom programu TEACCH. Aj keď odborníci, predovšetkým v tomto prípade myslíme pedagógov vzdelávajúcich detí a žiakov s autizmom, nerealizujú program TEACCH v plnom rozsahu, časť štruktúrované učenie áno.
Ako uvádza K. Thorová (2006) vo väčšine krajín základnú intervenciu tvoria vzdelávacie programy. Za jeden z úspešných vzdelávacích programov je považované štrukturované učenie. Štrukturalizácia znamená vnesenie jasných pravidiel, sprehľadnenie postupnosti činnosti a jednoznačné usporiadanie prostredia, v ktorom sa dieťa s poruchou autistického spektra pohybuje. Tento špecifický prístup aspoň čiastočne kompenzuje komplikovaný handicap, akým porucha autistického spektra je.
Namiesto neistoty a zmätku nastupuje logickosť, poriadok, pocit istoty a bezpečia, ktoré umožňujú akceptovať nové úlohy, učiť sa a lepšie znášať nepredvídateľné udalosti. Nie všetky deti s poruchou autistického spektra majú problémy s akceptovaním zmien, jednako len všetci majú problémy s adaptabilitou.