Príklady
Logopedická intervencia
Intervencia v  najširšom zmysle sa chápe ako „činnosť, pôsobenie s cieľom zmeny“.

Logopedická intervencia je špecifická aktivita, ktorú uskutočňuje logopéd s cieľmi:
  • identifikovať NKS;
  • eliminovať, zmierniť NKS, resp. v prípade jej pretrvávania prekonať komunikačnú bariéru;
  • predísť tomuto narušeniu (zlepšiť komunikačnú schopnosť človeka).
 
Logopedickú intervenciu chápeme ako zložitý multifaktoriálny proces, ktorý sa realizuje v záujme dosiahnutia svojich troch základných cieľov, na troch, s týmito cieľmi analogických, vzájomne sa prelínajúcich úrovniach:
  • logopedická diagnostika,
  • logopedická terapia,
  • logopedická prevencia(Lechta, In: Kerekrétiová a kol., 2009).
Dôležitou súčasťou logopedickej intervencie je spolupráca s rodičom, učiteľmi, psychológom a ostatnými odborníkmi v celom procese intervencie.

Všetky aktivity, metódy a postupy smerujú k rozvíjaniu komunikačnej schopnosti detí a žiakov a prelínajú sa celým vyučovacím procesom.