Projekt Fibonacci bol zameraný na podporu prírodovedného vzdelávania v predškolských zariadeniach,
na 1. a 2. stupni základného vzdelávania a to takým spôsobom, aby sa dieťa naučilo pozorovať,
klásť si otázky a chápať veci, ktoré ho obklopujú. Učí deti experimentovať a rozvíja ich schopnosť vedecky premýšľať a argumentovať.
Obsah prírodovedného vzdelávania sa sústreďuje na vysvetľovanie vecí, ktoré deti bežne pozorujú, pričom sú vedené k vyhľadávaniu otázok,
k identifikácii jednoduchých výskumných problémov, ktoré formulujú v podobe hypotéz a predpokladov.
Hypotézy ďalej testujú napríklad experimentom alebo jednoduchším pozorovaním, vytváraním modelov,
hľadaním riešení v dokumentácii, diskusiou s odborníkmi prípadne, realizáciou exkurzie a pod.
Za dôležitú súčasť vzdelávacieho procesu je považovaná diskusia medzi deťmi,
pri ktorej sa učia s usmernením pedagóga vedecky argumentovať a správne vyjadrovať výsledky svojich pozorovaní,
čexperimentov a iných výskumných aktivít.
Pri použití uvedených výskumných aktivít v pedagogickom procese deti zistia, že sú schopné vysvetliť si pozorované javy prostredníctvom svojich vlastných schopností,
čím sa efektívne rozvíja ich motivácia k ďalšiemu vzdelávaniu v oblasti prírodných vied.
Deti si podvedome vytvárajú obraz o vede a vedeckých postupoch.
Hlavným cieľom projektu Fibonacci je najmä zvýšenie počtu záujemcov o štúdium prírodných vied a tým podpora a napredovanie vedy ako takej. Nezanedbateľné však je aj to, aby sa v deťoch postupne vytváral prirodzený rešpekt k vedomostiam a kultúre ľudského (vedeckého) poznávania, a to na základe ich dôvernejšieho vnímania a porozumenia.
V rámci riešenia projektu boli vytvorené didaktické materiály pre praktickú implementáciu výskumne ladenej koncepcie prírodovedného vzdelávania do praxe: