public class ÚdajeUdalostí extends Object
Toto je statická trieda disponujúca informáciami o rôznych udalostiach
sveta. Svet pravidelne automaticky aktualizuje staické údaje uložené
v rámci tejto triedy. Využite nachádza pri spracovaní udalostí (pozri triedu ObsluhaUdalostí
).
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
static int |
akciaPustenia()
Kód akcie pustenia súboru.
|
static WindowEvent |
aktivitaOkna()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti okna súvisiacej
s jeho aktiváciou, deaktiváciou, maximalizáciou, minimalizáciou, obnovením, otvorením alebo zavretím.
|
static int |
klaves()
![]() kláves . |
static int |
kláves()
Vráti kód klávesu poslednej udalosti klávesnice.
|
static boolean |
klaves(int kód)
![]() kláves . |
static boolean |
kláves(int kód)
Overí kód klávesu poslednej udalosti klávesnice.
|
static KeyEvent |
klavesnica()
![]() klávesnica . |
static KeyEvent |
klávesnica()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti klávesnice.
|
static MouseWheelEvent |
kolieskoMysi()
![]() kolieskoMyši . |
static MouseWheelEvent |
kolieskoMyši()
Vráti spresnenie objektu s informáciami o poslednej udalosti myši,
ktorá sa dotýkala rolovania kolieskom myši.
|
static Component |
komponentFokusu()
Vráti aktuálneho vlastníka fokusu.
|
static KontextovaPolozka |
kontextovaPolozka()
![]() kontextováPoložka . |
static KontextováPoložka |
kontextováPoložka()
Vráti objekt
KontextováPoložka
s naposledy zvolenou kontextovou položkou. |
static MouseEvent |
mys()
![]() myš . |
static MouseEvent |
myš()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti myši.
|
static ComponentEvent |
okno()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti okna.
|
static Okno |
oknoUdalosti()
Vráti okno poslednej takej udalosti, ktorá sa viaže na okná.
|
static Bod |
polohaMysi()
![]() polohaMyši . |
static double |
polohaMysiX()
![]() polohaMyšiX . |
static double |
polohaMysiY()
![]() polohaMyšiY . |
static Bod |
polohaMyši()
Vráti polohu kurzora myši prepočítanú do súradníc plátna.
|
static double |
polohaMyšiX()
![]() súradnicaMyšiX . |
static double |
polohaMyšiY()
![]() súradnicaMyšiY . |
static PolozkaPonuky |
polozkaPonuky()
![]() položkaPonuky . |
static int |
polozkaSystemovejPonuky()
![]() položkaSystémovejPonuky . |
static PoložkaPonuky |
položkaPonuky()
Vráti objekt
PoložkaPonuky s naposledy
zvolenou položkou ponuky. |
static int |
položkaSystémovejPonuky()
Vráti index naposledy zvolenej položky kontextovej
ponuky {@linkplain Svet#systémováIkona(String, Image, String...)
|
static Bod |
poslednaPolohaMysi()
![]() poslednáPolohaMyši . |
static double |
poslednaPolohaMysiX()
![]() poslednáPolohaMyšiX . |
static double |
poslednaPolohaMysiY()
![]() poslednáPolohaMyšiY . |
static Bod |
poslednáPolohaMyši()
Vráti polohu kurzora myši pred poslednou zmenou.
|
static double |
poslednáPolohaMyšiX()
![]() poslednáSúradnicaMyšiX . |
static double |
poslednáPolohaMyšiY()
![]() poslednáSúradnicaMyšiY . |
static double |
poslednaSuradnicaMysiX()
![]() poslednáSúradnicaMyšiX . |
static double |
poslednaSuradnicaMysiY()
![]() poslednáSúradnicaMyšiY . |
static double |
poslednáSúradnicaMyšiX()
Vráti hodnotu poslednej x-ovej súradnice myši prepočítanú do
súradníc plátna.
|
static double |
poslednáSúradnicaMyšiY()
Vráti hodnotu poslednej y-ovej súradnice myši prepočítanú do
súradníc plátna.
|
static String |
poslednyOdkaz()
![]() poslednýOdkaz . |
static String |
poslednýOdkaz()
Vráti text cieľa (adresu) posledného aktivovaného odkazu
poznámkového bloku.
|
static PoznámkovýBlok |
poslednyPoznamkovyBlok()
![]() poslednýPoznámkovýBlok . |
static PoznámkovýBlok |
poslednýPoznámkovýBlok()
Vráti objekt toho poznámkového
bloku, v ktorom bol naposledy aktivovaný (hypertextový) odkaz.
|
static int |
posunRolovacejListy()
![]() posunRolovacejLišty . |
static int |
posunRolovacejLišty()
Vráti hodnotu posledného rolovania rolovacej lišty.
|
static String |
prikazSkratky()
![]() príkazSkratky . |
static String |
príkazSkratky()
Vráti príkaz poslednej udalosti klávesovej skratky.
|
static RolovaciaLista |
rolovaciaLista()
![]() rolovaciaLišta . |
static RolovaciaLišta |
rolovaciaLišta()
Vráti objekt
RolovaciaLišta naposledy
posunutej rolovacej lišty. |
static int |
rolovanieKolieskomMysiX()
![]() rolovanieKolieskomMyšiX . |
static int |
rolovanieKolieskomMysiY()
![]() rolovanieKolieskomMyšiY . |
static int |
rolovanieKolieskomMyšiX()
Vráti počet jednotiek rolovania kolieskom myši v smere x.
|
static int |
rolovanieKolieskomMyšiY()
Vráti počet jednotiek rolovania kolieskom myši v smere osi y.
|
static double |
suradnicaMysiX()
![]() súradnicaMyšiX . |
static double |
suradnicaMysiY()
![]() súradnicaMyšiY . |
static double |
súradnicaMyšiX()
Vráti hodnotu x-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc
plátna.
|
static double |
súradnicaMyšiY()
Vráti hodnotu y-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc
plátna.
|
static ActionEvent |
tik()
Ak je aktívny časovač,
tak vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti časovača.
|
static Tlacidlo |
tlacidlo()
![]() tlačidlo . |
static int |
tlacidloMysi()
![]() tlačidloMyši . |
static boolean |
tlacidloMysi(int ktoré)
![]() tlačidloMyši . |
static boolean |
tlacidloMysi1()
![]() tlačidloMyši1 . |
static boolean |
tlacidloMysi2()
![]() tlačidloMyši2 . |
static boolean |
tlacidloMysi3()
![]() tlačidloMyši3 . |
static boolean |
tlacidloMysiDole(int ktoré)
![]() tlačidloMyšiDole . |
static boolean |
tlacidloMysiHore(int ktoré)
![]() tlačidloMyšiHore . |
static boolean |
tlacidloMysiStlacene(int ktoré)
![]() tlačidloMyšiDole . |
static boolean |
tlacidloMysiUvolnene(int ktoré)
![]() tlačidloMyšiHore . |
static Tlačidlo |
tlačidlo()
Vráti objekt
Tlačidlo naposledy
zvoleného tlačidla. |
static int |
tlačidloMyši()
Vráti poradové číslo tlačidla myši, s ktorým bolo naposledy
manipulované.
|
static boolean |
tlačidloMyši(int ktoré)
Overí, či bolo naposledy manipulované (či bolo stlačené alebo
uvoľnené) s tlačidlom myši so zadaným poradovým číslom.
|
static boolean |
tlačidloMyši1()
Je stlačené prvé tlačidlo myši?
|
static boolean |
tlačidloMyši2()
Je stlačené druhé tlačidlo myši?
|
static boolean |
tlačidloMyši3()
Je stlačené tretie tlačidlo myši?
|
static boolean |
tlačidloMyšiDole(int ktoré)
Vráti informáciu o stave požadovaného tlačidla myši.
|
static boolean |
tlačidloMyšiHore(int ktoré)
Vráti informáciu o stave požadovaného tlačidla myši.
|
static boolean |
tlačidloMyšiStlačené(int ktoré)
![]() tlačidloMyšiDole . |
static boolean |
tlačidloMyšiUvoľnené(int ktoré)
![]() tlačidloMyšiHore . |
static AdjustmentEvent |
udalostPosunu()
![]() udalosťPosunu . |
static AdjustmentEvent |
udalosťPosunu()
Vráti objekt poslednej udalosti posunu rolovacej lišty
(
AdjustmentEvent ). |
static ActionEvent |
udalostSkratky()
![]() udalosťSkratky . |
static ActionEvent |
udalosťSkratky()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti klávesovej skratky.
|
static ActionEvent |
udalostSystemovejIkony()
![]() udalosťSystémovejIkony . |
static ActionEvent |
udalosťSystémovejIkony()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti systémovej ikony
alebo položky jej kontextovej ponuky.
|
static Plátno |
vymazanePlatno()
![]() vymazanéPlátno . |
static Plátno |
vymazanéPlátno()
Vráti posledné (aktuálne) plátno, ktorého grafika bola vymazaná.
|
static boolean |
vymazanePlatno(Plátno plátno)
![]() vymazanéPlátno . |
static boolean |
vymazanéPlátno(Plátno plátno)
|
static char |
znak()
Vráti znak zadaný pri poslednej udalosti klávesnice.
|
static boolean |
znak(char znak)
Overí, či pri poslednej udalosti klávesnice bol zadaný určený
znak . |
public static ActionEvent tik()
Ak je aktívny časovač,
tak vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti časovača.
Využiteľné v reakcii ObsluhaUdalostí.tik()
.
ActionEvent
s informáciami o poslednej udalosti časovačaSvet.násobTiky(int)
,
Svet.spustiČasovač(double)
,
ObsluhaUdalostí.tik()
,
GRobot.tik()
,
Svet.tik()
public static ComponentEvent okno()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti okna.
Využiteľné v metódach zobrazenieOkna
, skrytieOkna
, presunutieOkna
alebo zmenaVeľkostiOkna
.
Pozri aj: metódu oknoUdalosti
. Hlavný
rozdiel je v návratovej hodnote. Táto metóda vracia komponent okna
použiteľný v kontexte vyššie uvedených metód. Metóda oknoUdalosti
má omnoho širšie využite a vracia buď
inštanciu okna, ktoré udalosť vyvolalo, alebo hodnotu null
v historickom kontexte – keď udalosť vyvolal svet.
ComponentEvent
s informáciami o poslednej udalosti oknaoknoUdalosti()
public static Component komponentFokusu()
Vráti aktuálneho vlastníka fokusu. Táto informácia je využiteľná
pri spracovaní reakcie ObsluhaUdalostí.zmenaFokusu(vpred)
.
public static Okno oknoUdalosti()
Vráti okno poslednej takej udalosti, ktorá sa viaže na okná. Môže
ísť o pustenie súboru, zmenu veľkosti, polohy okna a podobne. Ak je
návratová hodnota tejto metódy rovná null
, tak udalosť
vznikla v okne sveta (inak ide o inštanciu okna, ktoré udalosť
vyvolalo). Pozor, udalosti, ktoré nie sú viazané na okná túto
vlastnosť nemenia, takže pri nich nemá zmysel jej hodnotu kontrolovať.
Vrátená hodnota by nezodpovedala aktuálnemu stavu.
Pozri aj: metódu okno
. Hlavný rozdiel je
v návratovej hodnote. Metóda okno
vracia komponent okna
použiteľný v kontexte určitých reakcií – pozri jej opis – a táto metóda
má širšie využitie – pozri vyššie.
okno()
public static int akciaPustenia()
Kód akcie pustenia súboru.
DnDConstants
,
napríklad ACTION_COPY
, ACTION_MOVE
…public static WindowEvent aktivitaOkna()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti okna súvisiacej
s jeho aktiváciou, deaktiváciou, maximalizáciou, minimalizáciou, obnovením, otvorením alebo zavretím.
Využiteľné v metódach aktiváciaOkna
, deaktiváciaOkna
, maximalizovanie
, minimalizovanie
, obnovenie
, otvorenie
alebo zavretie
.
WindowEvent
s informáciami
o poslednej udalosti okna súvisiacej s jeho aktiváciou, deaktiváciou, maximalizáciou, minimalizáciou, obnovením, otvorením alebo zavretímpublic static PoložkaPonuky položkaPonuky()
Vráti objekt PoložkaPonuky
s naposledy
zvolenou položkou ponuky. Využiteľné v metóde voľbaPoložkyPonuky
.
PoložkaPonuky
naposledy
zvolenej položky ponukypublic static PolozkaPonuky polozkaPonuky()
Alias pre
položkaPonuky
.
public static KontextováPoložka kontextováPoložka()
Vráti objekt KontextováPoložka
s naposledy zvolenou kontextovou položkou. Využiteľné v metóde
voľbaKontextovejPoložky
.
KontextováPoložka
naposledy zvolenej kontextovej položkypublic static KontextovaPolozka kontextovaPolozka()
Alias pre
kontextováPoložka
.
public static Tlačidlo tlačidlo()
Vráti objekt Tlačidlo
naposledy
zvoleného tlačidla. Využiteľné v metóde voľbaTlačidla
.
Praktický príklad nájdete v opise triedy Tlačidlo
.
Tlačidlo
naposledy
zvoleného tlačidlapublic static RolovaciaLišta rolovaciaLišta()
Vráti objekt RolovaciaLišta
naposledy
posunutej rolovacej lišty. Využiteľné v metóde zmenaPosunuLišty
.
Praktický príklad nájdete v opise triedy RolovaciaLišta
.
RolovaciaLišta
naposledy
posunutej rolovacej lištypublic static RolovaciaLista rolovaciaLista()
Alias pre
rolovaciaLišta
.
public static int posunRolovacejLišty()
Vráti hodnotu posledného rolovania rolovacej lišty.
To je využiteľné v metóde zmenaPosunuLišty
.
public static int posunRolovacejListy()
Alias pre
posunRolovacejLišty
.
public static AdjustmentEvent udalosťPosunu()
Vráti objekt poslednej udalosti posunu rolovacej lišty
(AdjustmentEvent
). Objekt je využiteľný
v metóde zmenaPosunuLišty
.
public static AdjustmentEvent udalostPosunu()
Alias pre
udalosťPosunu
.
public static ActionEvent udalosťSystémovejIkony()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti systémovej ikony
alebo položky jej kontextovej ponuky. Využiteľné v metódach voľbaSystémovejIkony
a voľbaSystémovejPoložky
.
ActionEvent
s informáciami
o poslednej udalosti systémovej ikonypublic static ActionEvent udalostSystemovejIkony()
Alias pre
udalosťSystémovejIkony
.
public static int položkaSystémovejPonuky()
Vráti index naposledy zvolenej položky kontextovej
ponuky systémovej ikony. Využiteľné v metóde
a voľbaSystémovejPoložky
. Ak kontextová ponuka nejestvuje,
metóda vráti hodnotu −1. Index zahŕňa aj prípadné oddeľovače.
public static int polozkaSystemovejPonuky()
Alias pre
položkaSystémovejPonuky
.
public static KeyEvent klávesnica()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti klávesnice.
Využiteľné napríklad v metódach stlačenieKlávesu
alebo uvoľnenieKlávesu
.
Poznámka: Objekty udalostí klávesnice
(a myši) umožňujú prístup k ďalším užitočným informáciám o konkrétnej
udalosti. Jednými z najviac užitočných sú informácie o stlačení
modifikačných klávesov (alt, ctrl/control, graph alt,
meta/windows/command, shift) v čase vzniku udalosti. Jednu z možností
využitia príznakov udalosti myši ponúka príklad v opise metódy pustenieSúboru
. Podobne sa dá
pracovať aj s príznakmi klávesnice.
KeyEvent
s informáciami o poslednej udalosti klávesnicekláves()
,
kláves(int)
,
znak()
,
znak(char)
public static KeyEvent klavesnica()
Alias pre
klávesnica
.
public static boolean kláves(int kód)
Overí kód klávesu poslednej udalosti klávesnice.
kód
– kód klávesu – použiteľné sú kódy definované v triede
Kláves
alebo KeyEvent
true
ak sa zadaný kód
zhoduje s kódom
klávesu naposledy vzniknutej udalosti klávesniceklávesnica()
,
kláves()
public static boolean klaves(int kód)
Alias pre
kláves
.
public static int kláves()
Vráti kód klávesu poslednej udalosti klávesnice.
Kláves
alebo KeyEvent
klávesnica()
,
kláves(int)
public static int klaves()
Alias pre
kláves
.
public static boolean znak(char znak)
Overí, či pri poslednej udalosti klávesnice bol zadaný určený
znak
.
znak
– znak, ktorého zhodu chceme overiťtrue
ak sa zadaný znak
zhoduje so
znakom zadaným pri poslednej vzniknutej udalosti klávesniceklávesnica()
,
znak()
public static char znak()
Vráti znak zadaný pri poslednej udalosti klávesnice.
klávesnica()
,
znak(char)
public static String príkazSkratky()
Vráti príkaz poslednej udalosti klávesovej skratky.
Využiteľné v metóde klávesováSkratka
.
Poznámka: Príklad použitia nájdete
napríklad v opise vnorenej triedy Svet.PríkazovýRiadok
.
public static String prikazSkratky()
Alias pre
príkazSkratky
.
public static ActionEvent udalosťSkratky()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti klávesovej skratky.
Využiteľné v metóde klávesováSkratka
.
ActionEvent
s informáciami
o poslednej udalosti klávesovej skratkypublic static ActionEvent udalostSkratky()
Alias pre
udalosťSkratky
.
public static MouseEvent myš()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti myši.
Využiteľné v metódach klik
stlačenieTlačidlaMyši
,
uvoľnenieTlačidlaMyši
,
pohybMyši
a ťahanieMyšou
.
Poznámka: Objekty udalostí myši
(a klávesnice) umožňujú prístup k ďalším užitočným informáciám
o konkrétnej udalosti. Jednými z najviac užitočných sú informácie
o stlačení modifikačných klávesov (alt, ctrl/control, graph alt,
meta/windows/command, shift) v čase vzniku udalosti. Jednu z možností
využitia príznakov udalosti myši ponúka príklad v opise metódy pustenieSúboru
. (Podobne sa dá
pracovať aj s príznakmi klávesnice.)
MouseEvent
s informáciami o poslednej udalosti myšikolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
,
súradnicaMyšiX()
,
súradnicaMyšiY()
public static MouseEvent mys()
Alias pre
myš
.
public static MouseWheelEvent kolieskoMyši()
Vráti spresnenie objektu s informáciami o poslednej udalosti myši,
ktorá sa dotýkala rolovania kolieskom myši. Táto udalosť je
rozšírením udalosti MouseEvent
, ktorú je možné
získať metódou myš
. Informácie sú využiteľné
v metóde rolovanieKolieskomMyši
.
Poznámka: Objekty udalostí myši
(a klávesnice) umožňujú prístup k ďalším užitočným informáciám
o konkrétnej udalosti. Jednými z najviac užitočných sú informácie
o stlačení modifikačných klávesov (alt, ctrl/control, graph alt,
meta/windows/command, shift) v čase vzniku udalosti. Jednu z možností
využitia príznakov udalosti myši ponúka príklad v opise metódy pustenieSúboru
. (Podobne sa dá
pracovať aj s príznakmi klávesnice.)
Nasledujúci príklad sa nevenuje využitiu tejto metódy.
Namiesto toho ukazuje spôsob použitia metód rolovanieKolieskomMyšiX
a rolovanieKolieskomMyšiY
(ak nemáte
horizontálne koliesko (pohybujúce sa v osi x) alebo zariadenie,
ktoré umožňuje horizontálne rolovanie, skúste použiť súčasne
s rolovaním vertikálneho kolieska kláves Shift
). Príklad
demonštruje, ako sa dajú tieto metódy využiť na rozhýbanie robota:
import
knižnica.*;public
class
RolovanieKolieskomextends
GRobot
{private
int
Δx =0
;private
int
Δy =0
;private
RolovanieKolieskom() {new
ObsluhaUdalostí
() {@
Overridepublic
void
tik
() {otoč
(Δx, Δy);choď
(Δx, Δy); Δx = Δy =0
; }@
Overridepublic
void
rolovanieKolieskomMyši
() { Δx +=ÚdajeUdalostí
.rolovanieKolieskomMyšiX
(); Δy +=ÚdajeUdalostí
.rolovanieKolieskomMyšiY
(); } };Svet
.spustiČasovač
(); }public
static
void
main(String
[] args) {new
RolovanieKolieskom(); } }
Výsledok:
![]() |
![]() | |
Pokus o nakreslenie obrázka iba
s použitím | Pokus o nakreslenie obrázka
iba s použitím |
MouseWheelEvent
s informáciami o poslednej udalosti myši,
ktorá sa dotýkala rolovania kolieskom myšimyš()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
,
súradnicaMyšiX()
,
súradnicaMyšiY()
,
rolovanieKolieskomMyšiX()
,
rolovanieKolieskomMyšiY()
public static MouseWheelEvent kolieskoMysi()
Alias pre
kolieskoMyši
.
public static int rolovanieKolieskomMyšiX()
Vráti počet jednotiek rolovania kolieskom myši v smere x.
Volanie tejto metódy má význam len v reakcii rolovanieKolieskomMyši
obsluhy udalostí. Kladná hodnota znamená doprava, záporná doľava.
Príklad použitia tejto metódy sa nachádza v opise metódy
kolieskoMyši()
.
kolieskoMyši()
,
ObsluhaUdalostí.rolovanieKolieskomMyši()
public static int rolovanieKolieskomMysiX()
Alias pre
rolovanieKolieskomMyšiX
.
public static int rolovanieKolieskomMyšiY()
Vráti počet jednotiek rolovania kolieskom myši v smere osi y.
Volanie tejto metódy má význam len v reakcii rolovanieKolieskomMyši
obsluhy udalostí. Kladná hodnota znamená hore, záporná dole, čo
je v súlade so súradnicovým priestorom rámca, ale v protiklade
s hodnotou vrátenou systémom (metódou kolieskoMyši()
.
getWheelRotation()
).
Príklad použitia tejto metódy sa nachádza v opise metódy
kolieskoMyši()
.
kolieskoMyši()
,
ObsluhaUdalostí.rolovanieKolieskomMyši()
public static int rolovanieKolieskomMysiY()
Alias pre
rolovanieKolieskomMyšiY
.
public static double súradnicaMyšiX()
Vráti hodnotu x-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc
plátna. Dáva presnejší výsledok ako súradnice získané cez metódy
ÚdajeUdalostí.myš()
.
getX()
a ÚdajeUdalostí.myš()
.
getY()
.
myš()
,
súradnicaMyšiY()
,
poslednáSúradnicaMyšiX()
public static double suradnicaMysiX()
Alias pre
súradnicaMyšiX
.
public static double súradnicaMyšiY()
Vráti hodnotu y-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc
plátna. Dáva presnejší výsledok ako súradnice získané cez metódy
ÚdajeUdalostí.myš()
.
getX()
a ÚdajeUdalostí.myš()
.
getY()
.
myš()
,
súradnicaMyšiX()
,
poslednáSúradnicaMyšiY()
public static double suradnicaMysiY()
Alias pre
súradnicaMyšiY
.
public static double polohaMyšiX()
Alias pre
súradnicaMyšiX
.
public static double polohaMysiX()
Alias pre
polohaMyšiX
.
public static double polohaMyšiY()
Alias pre
súradnicaMyšiY
.
public static double polohaMysiY()
Alias pre
polohaMyšiY
.
public static Bod polohaMyši()
Vráti polohu kurzora myši prepočítanú do súradníc plátna.
súradnicaMyšiX()
,
súradnicaMyšiY()
,
poslednáPolohaMyši()
public static Bod polohaMysi()
Alias pre
polohaMyši
.
public static double poslednáSúradnicaMyšiX()
Vráti hodnotu poslednej x-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc plátna. Ide o hodnotu súradnice myši pred poslednou zmenou. Takto sa dá overiť miera prípadného posunutia kurzora myši pri dvoch po sebe nasledujúcich udalostiach myši.
súradnicaMyšiX()
,
poslednáSúradnicaMyšiY()
public static double poslednaSuradnicaMysiX()
Alias pre
poslednáSúradnicaMyšiX
.
public static double poslednáSúradnicaMyšiY()
Vráti hodnotu poslednej y-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc plátna. Ide o hodnotu súradnice myši pred poslednou zmenou. Takto sa dá overiť miera prípadného posunutia kurzora myši pri dvoch po sebe nasledujúcich udalostiach myši.
súradnicaMyšiY()
,
poslednáSúradnicaMyšiX()
public static double poslednaSuradnicaMysiY()
Alias pre
poslednáSúradnicaMyšiY
.
public static double poslednáPolohaMyšiX()
Alias pre
poslednáSúradnicaMyšiX
.
public static double poslednaPolohaMysiX()
Alias pre
poslednáPolohaMyšiX
.
public static double poslednáPolohaMyšiY()
Alias pre
poslednáSúradnicaMyšiY
.
public static double poslednaPolohaMysiY()
Alias pre
poslednáPolohaMyšiY
.
public static Bod poslednáPolohaMyši()
Vráti polohu kurzora myši pred poslednou zmenou. (Poloha je prepočítaná do súradníc plátna.)
poslednáSúradnicaMyšiX()
,
poslednáSúradnicaMyšiY()
,
polohaMyši()
public static Bod poslednaPolohaMysi()
Alias pre
poslednáPolohaMyši
.
public static boolean tlačidloMyši1()
Je stlačené prvé tlačidlo myši?
true
/false
– podľa toho, či je
tlačidlo stlačené alebo niemyš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysi1()
Alias pre
tlačidloMyši1
.
public static boolean tlačidloMyši2()
Je stlačené druhé tlačidlo myši?
true
/false
– podľa toho, či je
tlačidlo stlačené alebo niemyš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysi2()
Alias pre
tlačidloMyši2
.
public static boolean tlačidloMyši3()
Je stlačené tretie tlačidlo myši?
true
/false
– podľa toho, či je
tlačidlo stlačené alebo niemyš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysi3()
Alias pre
tlačidloMyši3
.
public static boolean tlačidloMyšiDole(int ktoré)
Vráti informáciu o stave požadovaného tlačidla myši. Ak je
požadované tlačidlo dole (stlačené), je návratová hodnota true
, inak false
.
ktoré
– poradové číslo tlačidla myši: 1 až 3 – ĽAVÉ
, STREDNÉ
,
PRAVÉ
true
ak je stanovené tlačidlo stlačené,
v opačnom prípade false
; ak je parameter
ktoré
mimo povolených hodnôt (1 – 3), metóda vráti
false
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysiDole(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiDole
.
public static boolean tlačidloMyšiStlačené(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiDole
.
public static boolean tlacidloMysiStlacene(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiDole
.
public static boolean tlačidloMyšiHore(int ktoré)
Vráti informáciu o stave požadovaného tlačidla myši. Ak je
požadované tlačidlo hore (uvoľnené), je návratová hodnota true
, inak false
.
ktoré
– poradové číslo tlačidla myši: 1 až 3 – ĽAVÉ
, STREDNÉ
,
PRAVÉ
true
ak je stanovené tlačidlo uvoľnené,
v opačnom prípade false
; ak je parameter
ktoré
mimo povolených hodnôt (1 – 3), metóda vráti
true
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysiHore(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiHore
.
public static boolean tlačidloMyšiUvoľnené(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiHore
.
public static boolean tlacidloMysiUvolnene(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiHore
.
public static int tlačidloMyši()
Vráti poradové číslo tlačidla myši, s ktorým bolo naposledy manipulované. (Či už bolo stlačené alebo uvoľnené.)
ĽAVÉ
,
STREDNÉ
, PRAVÉ
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši(int)
public static int tlacidloMysi()
Alias pre
tlačidloMyši
.
public static boolean tlačidloMyši(int ktoré)
Overí, či bolo naposledy manipulované (či bolo stlačené alebo uvoľnené) s tlačidlom myši so zadaným poradovým číslom.
ktoré
– 0 – žiadne; 1 až 3 – ĽAVÉ
,
STREDNÉ
, PRAVÉ
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
public static boolean tlacidloMysi(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyši
.
public static Plátno vymazanéPlátno()
Vráti posledné (aktuálne) plátno, ktorého grafika bola vymazaná.
Táto informácia je aktualizovaná vždy a výhradne pred volaním
reakcie vymazanie
pre ktorú
je táto informácia primárne určená. Odporúča sa použiť túto metódu
práve v nej.
podlaha
alebo strop
)ObsluhaUdalostí.vymazanie()
public static Plátno vymazanePlatno()
Alias pre
vymazanéPlátno
.
public static boolean vymazanéPlátno(Plátno plátno)
Overí, či zadané plátno (podlaha
alebo
strop
) bolo posledným vymazaným plátnom.
Informácia o tom, ktoré plátno bolo vymazané, je aktualizovaná
vždy a výhradne pred volaním reakcie
vymazanie
pre ktorú je táto
informácia primárne určená. Odporúča sa použiť túto metódu práve
v nej.
plátno
– plátno na overenie toho, či
práve jeho grafila bola naposledy vymazanátrue
ak sa zadané plátno zhoduje s tým, ktoré
bolo vymazané naposledyObsluhaUdalostí.vymazanie()
public static boolean vymazanePlatno(Plátno plátno)
Alias pre
vymazanéPlátno
.
public static String poslednýOdkaz()
Vráti text cieľa (adresu) posledného aktivovaného odkazu
poznámkového bloku. To je yužiteľné v metóde aktiváciaOdkazu
.
public static String poslednyOdkaz()
Alias pre
poslednýOdkaz
.
public static PoznámkovýBlok poslednýPoznámkovýBlok()
Vráti objekt toho poznámkového
bloku, v ktorom bol naposledy aktivovaný (hypertextový) odkaz.
To je využiteľné napríklad v metóde aktiváciaOdkazu
.
public static PoznámkovýBlok poslednyPoznamkovyBlok()
Alias pre
poslednýPoznámkovýBlok
.