public final class Uhol extends Number implements Comparable<Uhol>, Smer
Táto trieda uchováva hodnotu uhla použiteľnú na rôznych miestach
programovacieho rámca. Trieda je odvoedená od triedy javy Number
, implementuje rozhrania Comparable
a Smer
, čo všetko zvyšuje jej univerzálnosť a použiteľnosť. Statická
metóda vyberSmer
(a jej klony) otvorí dialóg na
grafický výber uhla. Rovnaký grafický komponent je použitý
v konfigurovateľnom dialógu na vstup (a úpravu) údajov dostupnom cez triedu Svet
.
Modifikátor a typ | Atribút a opis |
---|---|
static int |
BYTES
Počet bajtov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej
v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy).
|
static int |
MAX_EXPONENT
Najväčší technicky dovolený exponent konečného čísla premenných
tohto údajového typu: 1023.
|
static double |
MAX_VALUE
Konštanta vyjadrujúca teoretickú maximálnu hodnotu uhla:
(2 − 2−52) · 21023.
|
static int |
MIN_EXPONENT
Najmenší technicky dovolený exponent normalizovaného čísla
premenných tohto údajového typu: -1022.
|
static double |
MIN_NORMAL
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu normálnu hodnotu tohto
údajového typu: 2−1022.
|
static double |
MIN_VALUE
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu nenulovú hodnotu tohto
údajového typu: 2−1074.
|
static int |
SIZE
Počet bitov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej
v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy): 64.
|
static Class<Double> |
TYPE
Inštancia triedy
Class reprezentujúca
primitívny údajový typ double , ktorý je použitý na
uchovanie hodnoty uhlov (inštancií tejto triedy). |
juh, JUH, juhovychod, JUHOVYCHOD, juhovýchod, JUHOVÝCHOD, juhozapad, JUHOZAPAD, juhozápad, JUHOZÁPAD, sever, SEVER, severovychod, SEVEROVYCHOD, severovýchod, SEVEROVÝCHOD, severozapad, SEVEROZAPAD, severozápad, SEVEROZÁPAD, vychod, VYCHOD, východ, VÝCHOD, zapad, ZAPAD, západ, ZÁPAD
Konštruktor a opis |
---|
Uhol(double hodnota)
Konštruktor uhla prijímajúci reálnočíselnú hodnotu typu
double (alebo kompatibilného). |
Uhol(String s)
Konštruktor uhla prijímajúci hodnotu uhla v reťazcovej podobe.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
byte |
byteValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double ,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
byte a vráti výsledok. |
static int |
compare(double u1,
double u2)
Porovná dve zadané reálnočíselné hodnoty (uhlov) v súlade
s algoritmom metódy
Double . |
int |
compareTo(Uhol inýUhol)
Porovná hodnotu tejto inštancie s hodnotou zadanej inštancie.
|
static Uhol |
dialogVolbaSmeru()
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru()
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialogVolbaSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialogVolbaSmeru(String titulok)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru(String titulok)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialogVolbaSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
dialogVyberSmeru()
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialógVýberSmeru()
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialogVyberSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialógVýberSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialogVyberSmeru(String titulok)
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialógVýberSmeru(String titulok)
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialogVyberSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
vyberSmer . |
static Uhol |
dialógVýberSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
vyberSmer . |
double |
doubleValue()
Vráti hodnotu uhla tejto inštancie, ktorá má primitívny údajový typ
double . |
boolean |
equals(Object objekt)
Prijme ľubovoľnú inštanciu, overí, či ide o inštanciu triedy
Uhol a ak áno, tak vyhodnotí jej zhodu s hodnotou tejto
inštancie uhla. |
float |
floatValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double ,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
float a vráti výsledok. |
int |
hashCode()
Vytvorí hešovací kód pre túto inštanciu.
|
static int |
hashCode(double hodnota)
Vytvorí hešovací kód pre zadanú reálnočíselnú hodnotu
(reprezentujúcu uhol).
|
int |
intValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double ,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
int a vráti výsledok. |
boolean |
isFinite()
Vráti
true , ak je hodnota uhla uložená v tejto inštancii
konečnou reálnočíselnou hodnotou (typu double ). |
boolean |
isInfinite()
Vráti
true v prípade, že hodnota uhla uložená v tejto
inštancii má nekonečnú veľkosť a false v opačnom
prípade. |
boolean |
isNaN()
Táto metóda vráti
true v prípade, že vnútorná hodnota
uhla v tejto inštancii má hodnotu NaN (Not-a-Number – „nie je číslo“)
a false v opačnom prípade. |
long |
longValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double ,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
long a vráti výsledok. |
static double |
parseUhol(String s)
Prevedie zadaný reťazec na číselnú hodnotu uhla s použitím rovnakých
pravidiel ako konštruktor
Uhol(s) . |
short |
shortValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double ,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
short a vráti výsledok. |
double |
smer()
Implementácia prototypu metódy na zistenie smeru/uhla objektu.
|
String |
toString()
Prevedie hodnotu tejto inštancie na reťazec s použitím metódy
inštancie
Svet.formát . |
static String |
toString(double d)
Prevedie zadanú reálnočíselnú hodnotu uhla na reťazec s použitím
metódy inštancie
Svet.formát . |
double |
uhol()
Implementácia prototypu metódy na zistenie uhla/smeru objektu.
|
static Uhol |
valueOf(double d)
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(d) . |
static Uhol |
valueOf(String s)
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(s) . |
static Uhol |
vyberSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
vyberSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
vyberSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
vyberSmer(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer()
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
zvoľSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
zvoľSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer(String titulok)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
zvoľSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre
zvoľSmer . |
static Uhol |
zvoľSmer(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
public static final double MAX_VALUE
Konštanta vyjadrujúca teoretickú maximálnu hodnotu uhla:
(2 − 2−52) · 21023. Táto hodnota je ekvivalentná
nasledujúcemu literálu zapísaného v šestnástkovej sústave:
0x1.fffffffffffffP+1023
.
Zdroj:
public static final double MIN_NORMAL
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu normálnu hodnotu tohto
údajového typu: 2−1022. Táto hodnota je ekvivalentná
nasledujúcemu literálu zapísaného v šestnástkovej sústave:
0x1.0p-1022
.
Zdroj:
public static final double MIN_VALUE
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu nenulovú hodnotu tohto
údajového typu: 2−1074. Táto hodnota je ekvivalentná
nasledujúcemu literálu zapísaného v šestnástkovej sústave:
0x0.0000000000001P-1022
.
Zdroj:
public static final int MAX_EXPONENT
Najväčší technicky dovolený exponent konečného čísla premenných tohto údajového typu: 1023.
Zdroj:
public static final int MIN_EXPONENT
Najmenší technicky dovolený exponent normalizovaného čísla premenných tohto údajového typu: -1022.
Zdroj:
public static final int SIZE
Počet bitov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy): 64.
Zdroj:
public static final int BYTES
Počet bajtov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej
v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy). Hodnota je rovná
výsledku výpočtu: SIZE / Byte.SIZE
.
Zdroj:
public Uhol(double hodnota)
Konštruktor uhla prijímajúci reálnočíselnú hodnotu typu
double
(alebo kompatibilného).
hodnota
– hodnota tohto uhlapublic Uhol(String s) throws NumberFormatException
Konštruktor uhla prijímajúci hodnotu uhla v reťazcovej podobe.
Reťazec je prevedený na reálne číslo typu double
s použitím metódy rámca reťazecNaReálneČíslo
, pričom je navyše povolené, aby bol reťazec
ukončený znakom stupňa (°), ktorý je pred prevodom vymazaný. Iné
znaky používané pri zápisoch uhlov (minúty ′, sekundy ″, prípadne
iné) nie sú v súčasnosti povolené.
s
– reťazec, ktorý bude prevedený na reálne číslo s nepovinným
uvedením znaku stupňa (°) na konciNumberFormatException
public boolean isNaN()
Táto metóda vráti true
v prípade, že vnútorná hodnota
uhla v tejto inštancii má hodnotu NaN
(Not-a-Number – „nie je číslo“)
a false
v opačnom prípade.
Zdroj:
true
ak je hodnota reprezentovaná touto inštanciou NaN
, false
v opačnom prípadepublic boolean isInfinite()
Vráti true
v prípade, že hodnota uhla uložená v tejto
inštancii má nekonečnú veľkosť a false
v opačnom
prípade.
Zdroj:
true
, ak je hodnota uhla tejto inštancie kladné
alebo záporné nekonečno; false
v opačnom prípadepublic boolean isFinite()
Vráti true
, ak je hodnota uhla uložená v tejto inštancii
konečnou reálnočíselnou hodnotou (typu double
). To znamená,
že ak je hodnota v tejto inštancii rovná napríklad NaN
alebo niektoré nekonečno (kladné,
záporné), tak metóda vráti false
.
Zdroj:
true
, ak je hodnota uhla tejto inštancie konečná;
false
v opačnom prípadepublic String toString()
Prevedie hodnotu tejto inštancie na reťazec s použitím metódy
inštancie Svet.formát
.
format
a pripojí na koniec
výsledného reťazca znak stupňa (°).
public byte byteValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double
,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
byte
a vráti výsledok. (Táto metóda prekrýva metódu
rodičovskej triedy Number
.)
public short shortValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double
,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
short
a vráti výsledok. (Táto metóda prekrýva metódu
rodičovskej triedy Number
.)
shortValue
v triede Number
short
public int intValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double
,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
int
a vráti výsledok. (Táto metóda je súčasťou
implementácie abstraktnej triedy Number
.)
public long longValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double
,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
long
a vráti výsledok. (Táto metóda je súčasťou
implementácie abstraktnej triedy Number
.)
public float floatValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double
,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
float
a vráti výsledok. (Táto metóda je súčasťou
implementácie abstraktnej triedy Number
.)
floatValue
v triede Number
float
public double doubleValue()
Vráti hodnotu uhla tejto inštancie, ktorá má primitívny údajový typ
double
. (Táto metóda je zároveň súčasťou implementácie
abstraktnej triedy Number
.)
doubleValue
v triede Number
uhol()
,
smer()
public int hashCode()
Vytvorí hešovací kód pre túto inštanciu. Metóda využíva svoju
statickú verziu hashCode
.
public boolean equals(Object objekt)
Prijme ľubovoľnú inštanciu, overí, či ide o inštanciu triedy
Uhol
a ak áno, tak vyhodnotí jej zhodu s hodnotou tejto
inštancie uhla. Ak sú hodnoty uhlov tejto a zadanej inštancie zhodné,
tak metóda vráti hodnotu true
, inak vráti hodnotu
false
equals
v triede Object
objekt
– objekt ľubovoľnej inštancie, s ktorým má byť
vyhodnotená zhodaUhol
a hodnoty uhlov
tejto aj zadanej inštancie sú zhodné, tak je vrátená hodnota
true
, inak false
public int compareTo(Uhol inýUhol)
Porovná hodnotu tejto inštancie s hodnotou zadanej inštancie.
Vrátený výsledok bude v súlade s algoritmom metódy Double
.
compare
.
compareTo
v rozhraní Comparable<Uhol>
inýUhol
– inštancia iného uhla na porovnanieDouble
.
compare
public static int compare(double u1, double u2)
public double uhol()
Implementácia prototypu metódy na zistenie uhla/smeru objektu.
uhol
v rozhraní Smer
doubleValue()
,
smer()
public double smer()
Implementácia prototypu metódy na zistenie smeru/uhla objektu.
smer
v rozhraní Smer
doubleValue()
,
uhol()
public static String toString(double d)
Prevedie zadanú reálnočíselnú hodnotu uhla na reťazec s použitím
metódy inštancie Svet.formát
.
format
, pričom pripojí na
koniec výsledného reťazca znak stupňa (°).
d
– reálnočíselná hodnota uhla, ktorá má byť prevedená na reťazecNumberFormatException
public static Uhol valueOf(String s) throws NumberFormatException
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(s)
.
s
– reťazec, z ktorého bude vytvorená nová inštancia uhlaNumberFormatException
public static Uhol valueOf(double d)
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(d)
.
d
– hodnota novej inštancie uhlapublic static double parseUhol(String s) throws NumberFormatException
Prevedie zadaný reťazec na číselnú hodnotu uhla s použitím rovnakých
pravidiel ako konštruktor Uhol(s)
. Túto metódu
vnútorne používa aj panel smeru slúžiaci na grafickú voľbu uhla –
pozri napríklad metódu vyberSmer
.
s
– reťazec reprezentujúci uhol, ktorý bude prevedený na
reálnočíselnú hodnotuNumberFormatException
public static int hashCode(double hodnota)
Vytvorí hešovací kód pre zadanú reálnočíselnú hodnotu (reprezentujúcu uhol).
hodnota
– hodnota (ktorá by mala reprezentovať uhol)public static Uhol vyberSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer
. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol
.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu
null
.
null
public static Uhol vyberSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer
. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer
). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol
. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null
.
počiatočnýSmer
– predvolený smer v novo otvorenom dialógunull
public static Uhol vyberSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer
. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol
.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu null
.
Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla
triedy Svet
.
titulok
– vlastný titulok dialógunull
public static Uhol vyberSmer(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer
. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer
). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol
. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null
. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla
triedy Svet
.
titulok
– vlastný titulok dialógupočiatočnýSmer
– predvolený smer v novo otvorenom dialógunull
public static Uhol dialógVýberSmeru(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer
.
public static Uhol dialogVyberSmeru(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer
.
public static Uhol zvoľSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer
. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol
.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu
null
.
null
public static Uhol zvoľSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer
. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer
). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol
. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null
.
počiatočnýSmer
– predvolený smer v novo otvorenom dialógunull
public static Uhol zvoľSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer
. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol
.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu null
.
Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla
triedy Svet
.
titulok
– vlastný titulok dialógunull
public static Uhol zvoľSmer(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer
. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer
). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol
. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null
. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla
triedy Svet
.
titulok
– vlastný titulok dialógupočiatočnýSmer
– predvolený smer v novo otvorenom dialógunull
public static Uhol dialógVoľbaSmeru(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer
.