public final class Uhol extends Number implements Comparable<Uhol>, Smer
Táto trieda uchováva hodnotu uhla použiteľnú na rôznych miestach
programovacieho rámca. Trieda je odvoedená od triedy javy Number, implementuje rozhrania Comparable a Smer, čo všetko zvyšuje jej univerzálnosť a použiteľnosť. Statická
metóda vyberSmer (a jej klony) otvorí dialóg na
grafický výber uhla. Rovnaký grafický komponent je použitý
v konfigurovateľnom dialógu na vstup (a úpravu) údajov dostupnom cez triedu Svet.
| Modifikátor a typ | Atribút a opis |
|---|---|
static int |
BYTES
Počet bajtov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej
v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy).
|
static int |
MAX_EXPONENT
Najväčší technicky dovolený exponent konečného čísla premenných
tohto údajového typu: 1023.
|
static double |
MAX_VALUE
Konštanta vyjadrujúca teoretickú maximálnu hodnotu uhla:
(2 − 2−52) · 21023.
|
static int |
MIN_EXPONENT
Najmenší technicky dovolený exponent normalizovaného čísla
premenných tohto údajového typu: -1022.
|
static double |
MIN_NORMAL
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu normálnu hodnotu tohto
údajového typu: 2−1022.
|
static double |
MIN_VALUE
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu nenulovú hodnotu tohto
údajového typu: 2−1074.
|
static int |
SIZE
Počet bitov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej
v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy): 64.
|
static Class<Double> |
TYPE
Inštancia triedy
Class reprezentujúca
primitívny údajový typ double, ktorý je použitý na
uchovanie hodnoty uhlov (inštancií tejto triedy). |
juh, JUH, juhovychod, JUHOVYCHOD, juhovýchod, JUHOVÝCHOD, juhozapad, JUHOZAPAD, juhozápad, JUHOZÁPAD, sever, SEVER, severovychod, SEVEROVYCHOD, severovýchod, SEVEROVÝCHOD, severozapad, SEVEROZAPAD, severozápad, SEVEROZÁPAD, vychod, VYCHOD, východ, VÝCHOD, zapad, ZAPAD, západ, ZÁPAD| Konštruktor a opis |
|---|
Uhol(double hodnota)
Konštruktor uhla prijímajúci reálnočíselnú hodnotu typu
double (alebo kompatibilného). |
Uhol(String s)
Konštruktor uhla prijímajúci hodnotu uhla v reťazcovej podobe.
|
| Modifikátor a typ | Metóda a opis |
|---|---|
byte |
byteValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
byte a vráti výsledok. |
static int |
compare(double u1,
double u2)
Porovná dve zadané reálnočíselné hodnoty (uhlov) v súlade
s algoritmom metódy
Double. |
int |
compareTo(Uhol inýUhol)
Porovná hodnotu tejto inštancie s hodnotou zadanej inštancie.
|
static Uhol |
dialogVolbaSmeru()
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru()
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialogVolbaSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialogVolbaSmeru(String titulok)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru(String titulok)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialogVolbaSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialógVoľbaSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
dialogVyberSmeru()
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialógVýberSmeru()
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialogVyberSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialógVýberSmeru(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialogVyberSmeru(String titulok)
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialógVýberSmeru(String titulok)
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialogVyberSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer. |
static Uhol |
dialógVýberSmeru(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer. |
double |
doubleValue()
Vráti hodnotu uhla tejto inštancie, ktorá má primitívny údajový typ
double. |
boolean |
equals(Object objekt)
Prijme ľubovoľnú inštanciu, overí, či ide o inštanciu triedy
Uhol a ak áno, tak vyhodnotí jej zhodu s hodnotou tejto
inštancie uhla. |
float |
floatValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
float a vráti výsledok. |
int |
hashCode()
Vytvorí hešovací kód pre túto inštanciu.
|
static int |
hashCode(double hodnota)
Vytvorí hešovací kód pre zadanú reálnočíselnú hodnotu
(reprezentujúcu uhol).
|
int |
intValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
int a vráti výsledok. |
boolean |
isFinite()
Vráti
true, ak je hodnota uhla uložená v tejto inštancii
konečnou reálnočíselnou hodnotou (typu double). |
boolean |
isInfinite()
Vráti
true v prípade, že hodnota uhla uložená v tejto
inštancii má nekonečnú veľkosť a false v opačnom
prípade. |
boolean |
isNaN()
Táto metóda vráti
true v prípade, že vnútorná hodnota
uhla v tejto inštancii má hodnotu NaN (Not-a-Number – „nie je číslo“)
a false v opačnom prípade. |
long |
longValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
long a vráti výsledok. |
static double |
parseUhol(String s)
Prevedie zadaný reťazec na číselnú hodnotu uhla s použitím rovnakých
pravidiel ako konštruktor
Uhol(s). |
short |
shortValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu
double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
short a vráti výsledok. |
double |
smer()
Implementácia prototypu metódy na zistenie smeru/uhla objektu.
|
String |
toString()
Prevedie hodnotu tejto inštancie na reťazec s použitím metódy
inštancie
Svet.formát. |
static String |
toString(double d)
Prevedie zadanú reálnočíselnú hodnotu uhla na reťazec s použitím
metódy inštancie
Svet.formát. |
double |
uhol()
Implementácia prototypu metódy na zistenie uhla/smeru objektu.
|
static Uhol |
valueOf(double d)
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(d). |
static Uhol |
valueOf(String s)
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(s). |
static Uhol |
vyberSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
vyberSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
vyberSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
vyberSmer(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer()
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
zvoľSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer(Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
zvoľSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer(String titulok)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
zvoľSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
static Uhol |
zvolSmer(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer. |
static Uhol |
zvoľSmer(String titulok,
Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru.
|
public static final double MAX_VALUE
Konštanta vyjadrujúca teoretickú maximálnu hodnotu uhla:
(2 − 2−52) · 21023. Táto hodnota je ekvivalentná
nasledujúcemu literálu zapísaného v šestnástkovej sústave:
0x1.fffffffffffffP+1023.
Zdroj:
public static final double MIN_NORMAL
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu normálnu hodnotu tohto
údajového typu: 2−1022. Táto hodnota je ekvivalentná
nasledujúcemu literálu zapísaného v šestnástkovej sústave:
0x1.0p-1022.
Zdroj:
public static final double MIN_VALUE
Konštanta vyjadrujúca najmenšiu pozitívnu nenulovú hodnotu tohto
údajového typu: 2−1074. Táto hodnota je ekvivalentná
nasledujúcemu literálu zapísaného v šestnástkovej sústave:
0x0.0000000000001P-1022.
Zdroj:
public static final int MAX_EXPONENT
Najväčší technicky dovolený exponent konečného čísla premenných tohto údajového typu: 1023.
Zdroj:
public static final int MIN_EXPONENT
Najmenší technicky dovolený exponent normalizovaného čísla premenných tohto údajového typu: -1022.
Zdroj:
public static final int SIZE
Počet bitov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy): 64.
Zdroj:
public static final int BYTES
Počet bajtov použitých na reprezentáciu hodnoty uloženej
v inštanciách tohto údajového typu (tejto triedy). Hodnota je rovná
výsledku výpočtu: SIZE / Byte.SIZE.
Zdroj:
public Uhol(double hodnota)
Konštruktor uhla prijímajúci reálnočíselnú hodnotu typu
double (alebo kompatibilného).
hodnota – hodnota tohto uhlapublic Uhol(String s) throws NumberFormatException
Konštruktor uhla prijímajúci hodnotu uhla v reťazcovej podobe.
Reťazec je prevedený na reálne číslo typu double
s použitím metódy rámca reťazecNaReálneČíslo, pričom je navyše povolené, aby bol reťazec
ukončený znakom stupňa (°), ktorý je pred prevodom vymazaný. Iné
znaky používané pri zápisoch uhlov (minúty ′, sekundy ″, prípadne
iné) nie sú v súčasnosti povolené.
s – reťazec, ktorý bude prevedený na reálne číslo s nepovinným
uvedením znaku stupňa (°) na konciNumberFormatExceptionpublic boolean isNaN()
Táto metóda vráti true v prípade, že vnútorná hodnota
uhla v tejto inštancii má hodnotu NaN (Not-a-Number – „nie je číslo“)
a false v opačnom prípade.
Zdroj:
true ak je hodnota reprezentovaná touto inštanciou NaN, false v opačnom prípadepublic boolean isInfinite()
Vráti true v prípade, že hodnota uhla uložená v tejto
inštancii má nekonečnú veľkosť a false v opačnom
prípade.
Zdroj:
true, ak je hodnota uhla tejto inštancie kladné
alebo záporné nekonečno; false v opačnom prípadepublic boolean isFinite()
Vráti true, ak je hodnota uhla uložená v tejto inštancii
konečnou reálnočíselnou hodnotou (typu double). To znamená,
že ak je hodnota v tejto inštancii rovná napríklad NaN alebo niektoré nekonečno (kladné,
záporné), tak metóda vráti false.
Zdroj:
true, ak je hodnota uhla tejto inštancie konečná;
false v opačnom prípadepublic String toString()
Prevedie hodnotu tejto inštancie na reťazec s použitím metódy
inštancie Svet.formát.format a pripojí na koniec
výsledného reťazca znak stupňa (°).
public byte byteValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
byte a vráti výsledok. (Táto metóda prekrýva metódu
rodičovskej triedy Number.)
public short shortValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
short a vráti výsledok. (Táto metóda prekrýva metódu
rodičovskej triedy Number.)
shortValue v triede Numbershortpublic int intValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
int a vráti výsledok. (Táto metóda je súčasťou
implementácie abstraktnej triedy Number.)
public long longValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
long a vráti výsledok. (Táto metóda je súčasťou
implementácie abstraktnej triedy Number.)
public float floatValue()
Vykoná primitívnu typovú konverziu údajového typu double,
ktorý vnútorne uchováva hodnotu uhla tejto inštancie, na primitívny typ
float a vráti výsledok. (Táto metóda je súčasťou
implementácie abstraktnej triedy Number.)
floatValue v triede Numberfloatpublic double doubleValue()
Vráti hodnotu uhla tejto inštancie, ktorá má primitívny údajový typ
double. (Táto metóda je zároveň súčasťou implementácie
abstraktnej triedy Number.)
doubleValue v triede Numberuhol(),
smer()public int hashCode()
Vytvorí hešovací kód pre túto inštanciu. Metóda využíva svoju
statickú verziu hashCode.
public boolean equals(Object objekt)
Prijme ľubovoľnú inštanciu, overí, či ide o inštanciu triedy
Uhol a ak áno, tak vyhodnotí jej zhodu s hodnotou tejto
inštancie uhla. Ak sú hodnoty uhlov tejto a zadanej inštancie zhodné,
tak metóda vráti hodnotu true, inak vráti hodnotu
false
equals v triede Objectobjekt – objekt ľubovoľnej inštancie, s ktorým má byť
vyhodnotená zhodaUhol a hodnoty uhlov
tejto aj zadanej inštancie sú zhodné, tak je vrátená hodnota
true, inak falsepublic int compareTo(Uhol inýUhol)
Porovná hodnotu tejto inštancie s hodnotou zadanej inštancie.
Vrátený výsledok bude v súlade s algoritmom metódy Double.compare.
compareTo v rozhraní Comparable<Uhol>inýUhol – inštancia iného uhla na porovnanieDouble.comparepublic static int compare(double u1,
double u2)
public double uhol()
Implementácia prototypu metódy na zistenie uhla/smeru objektu.
uhol v rozhraní SmerdoubleValue(),
smer()public double smer()
Implementácia prototypu metódy na zistenie smeru/uhla objektu.
smer v rozhraní SmerdoubleValue(),
uhol()public static String toString(double d)
Prevedie zadanú reálnočíselnú hodnotu uhla na reťazec s použitím
metódy inštancie Svet.formát.format, pričom pripojí na
koniec výsledného reťazca znak stupňa (°).
d – reálnočíselná hodnota uhla, ktorá má byť prevedená na reťazecNumberFormatExceptionpublic static Uhol valueOf(String s) throws NumberFormatException
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(s).
s – reťazec, z ktorého bude vytvorená nová inštancia uhlaNumberFormatExceptionpublic static Uhol valueOf(double d)
Vytvorí novú inštanciu uhla s použitím konštruktora
Uhol(d).
d – hodnota novej inštancie uhlapublic static double parseUhol(String s) throws NumberFormatException
Prevedie zadaný reťazec na číselnú hodnotu uhla s použitím rovnakých
pravidiel ako konštruktor Uhol(s). Túto metódu
vnútorne používa aj panel smeru slúžiaci na grafickú voľbu uhla –
pozri napríklad metódu vyberSmer.
s – reťazec reprezentujúci uhol, ktorý bude prevedený na
reálnočíselnú hodnotuNumberFormatExceptionpublic static int hashCode(double hodnota)
Vytvorí hešovací kód pre zadanú reálnočíselnú hodnotu (reprezentujúcu uhol).
hodnota – hodnota (ktorá by mala reprezentovať uhol)public static Uhol vyberSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu
null.
nullpublic static Uhol vyberSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null.
počiatočnýSmer – predvolený smer v novo otvorenom dialógunullpublic static Uhol vyberSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu null.
Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla triedy Svet.
titulok – vlastný titulok dialógunullpublic static Uhol vyberSmer(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda zvoľSmer. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla triedy Svet.
titulok – vlastný titulok dialógupočiatočnýSmer – predvolený smer v novo otvorenom dialógunullpublic static Uhol dialógVýberSmeru(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer.
public static Uhol dialogVyberSmeru(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Alias pre vyberSmer.
public static Uhol zvoľSmer()
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu
null.
nullpublic static Uhol zvoľSmer(Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null.
počiatočnýSmer – predvolený smer v novo otvorenom dialógunullpublic static Uhol zvoľSmer(String titulok)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer. Predvoleným smerom v otvorenom
dialógu bude hodnota 90°. Po zvolení želaného smeru používateľom,
vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu Uhol.
Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti hodnotu null.
Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla triedy Svet.
titulok – vlastný titulok dialógunullpublic static Uhol zvoľSmer(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Otvorí dialóg na výber smeru. Funguje rovnako ako metóda vyberSmer. Otvorený dialóg bude mať predvolený
zadaný smer (argument počiatočnýSmer). Po zvolení želaného
smeru používateľom, vráti metóda zvolený smer v novom objekte typu
Uhol. Ak používateľ dialóg zruší, tak metóda vráti
hodnotu null. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.
Poznámka: Texty tlačidiel dialógu
(vrátane tlačidla reset) sú upraviteľné volaním metódy textTlačidla triedy Svet.
titulok – vlastný titulok dialógupočiatočnýSmer – predvolený smer v novo otvorenom dialógunullpublic static Uhol dialógVoľbaSmeru(String titulok, Smer počiatočnýSmer)
Alias pre zvoľSmer.