public class PoložkaPonuky extends JMenuItem
Táto trieda umožňuje vo svete grafického robota používať položky
ponuky aplikácie. Každá nová položka ponuky je automaticky zaradená do
ponuky aplikáce (hlavnej ponuky) na určitú pozíciu. Hlavná ponuka
obsahuje vo východiskovom stave jednu rolovaciu ponuku s prevolenou
položkou „Koniec.“ Prvá položka je vložená pred ňu a je automaticky
oddelená oddeľovačom, ďalšie položky sú umiestňované systematicky za
ňou (každá za naposledy definovanou položkou, prípadne oddeľovačom).
Položky môžeme pridávať buď vytváraním nových inštancií tejto triedy,
alebo použitím niektorej z metód pridajPoložkuPonuky
.
Oba spôsoby ukazuje nasledujúci príklad:
final
PoložkaPonuky
položkaPípni =new
PoložkaPonuky
("Pípni"
);final
PoložkaPonuky
položkaVypíš =Svet
.pridajPoložkuPonuky
("Vypíš „Ahoj!“"
);new
ObsluhaUdalostí
() {@
Overridepublic
void
voľbaPoložkyPonuky
() {if
(položkaPípni.aktivovaná
()) {Svet
.pípni
(); }// Alternatívny spôsob overenia zvolenia položky
if
(položkaVypíš ==ÚdajeUdalostí
.položkaPonuky
())// Namiesto: if (položkaVypíš.aktivovaná())
{Svet
.vypíšRiadok
("Ahoj!"
); } } };
Výsledok:
Ukážka ponuky dotvorenej
príkladom |
Ukážka ponuky dotvorenej
príkladom |
Na príklade vidno rozšírenie funkcionality triedy položiek ponuky
oproti štandardnej triedy Javy (JMenuItem
). Naša
trieda poskytuje mechanizmus kontroly aktivácie položky ponuky, ktorý je previazaný s vnútornými reakciami
triedy GRobot
. Konštruktory sú oproti originálnej
triede zjednodušené, ikonu môžeme k položke pridať po jej vytvorení
metódou ikona
, ktorá prijíma názov súboru
s obrázkom, ako je to zaužívané v rámci sveta grafického robota:
final
PoložkaPonuky
položkaVoľba =new
PoložkaPonuky
("Voľba"
); položkaVoľba.ikona
("začiarknuté.png"
);
Hlavná ponuka môže byť rozšírená o ďalšie rolovacie ponuky metódou
pridajPoložkuHlavnejPonuky
a oddeľovače medzi skupinami položiek
ponuky môžeme pridávať metódou pridajOddeľovačPonuky
.
JMenuItem
,
Svet.vymažPonuku()
,
Svet.pridajPoložkuHlavnejPonuky(String)
,
Svet.pridajPoložkuHlavnejPonuky(String, int)
,
Svet.pridajPoložkuPonuky(String)
,
Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int)
,
Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int, int)
,
Svet.pridajOddeľovačPonuky()
,
Svet.pridajPoložkuPonukyVymazať()
,
Svet.pridajPoložkuPonukyPrekresliť()
,
Svet.pridajPoložkuPonukyKoniec()
,
ÚdajeUdalostí.položkaPonuky()
,
SerializovateľnosťJMenuItem.AccessibleJMenuItem
AbstractButton.AccessibleAbstractButton, AbstractButton.ButtonChangeListener
JComponent.AccessibleJComponent
Container.AccessibleAWTContainer
Component.AccessibleAWTComponent, Component.BaselineResizeBehavior, Component.BltBufferStrategy, Component.FlipBufferStrategy
actionListener, BORDER_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, CONTENT_AREA_FILLED_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_ICON_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, FOCUS_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY, changeEvent, changeListener, ICON_CHANGED_PROPERTY, itemListener, MARGIN_CHANGED_PROPERTY, MNEMONIC_CHANGED_PROPERTY, model, MODEL_CHANGED_PROPERTY, PRESSED_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ENABLED_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, TEXT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY
listenerList, TOOL_TIP_TEXT_KEY, ui, UNDEFINED_CONDITION, WHEN_ANCESTOR_OF_FOCUSED_COMPONENT, WHEN_FOCUSED, WHEN_IN_FOCUSED_WINDOW
accessibleContext, BOTTOM_ALIGNMENT, CENTER_ALIGNMENT, LEFT_ALIGNMENT, RIGHT_ALIGNMENT, TOP_ALIGNMENT
BOTTOM, CENTER, EAST, HORIZONTAL, LEADING, LEFT, NEXT, NORTH, NORTH_EAST, NORTH_WEST, PREVIOUS, RIGHT, SOUTH, SOUTH_EAST, SOUTH_WEST, TOP, TRAILING, VERTICAL, WEST
ABORT, ALLBITS, ERROR, FRAMEBITS, HEIGHT, PROPERTIES, SOMEBITS, WIDTH
Konštruktor a opis |
---|
PoložkaPonuky(String text)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom a pridá
ju do hlavnej ponuky sveta.
|
PoložkaPonuky(String text,
int mnemonickáSkratka)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom,
mnemonickou skratkou a pridá ju do hlavnej ponuky sveta.
|
PoložkaPonuky(String text,
int mnemonickáSkratka,
int klávesováSkratka)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom,
mnemonickou a klávesovou skratkou a pridá ju do hlavnej
ponuky sveta.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
boolean |
aktivna()
Alias pre
aktívna . |
boolean |
aktívna()
Overí, či je položka aktívna.
|
boolean |
aktivovana()
Alias pre
aktivovaná . |
boolean |
aktivovaná()
Overí, či bola táto položka ponuky naposledy aktivovaná
(zvolená).
|
void |
aktivuj()
Aktivuje položku.
|
void |
deaktivuj()
Deaktivuje položku.
|
Farba |
farbaPozadia()
|
void |
farbaPozadia(Color nováFarba)
|
void |
farbaPozadia(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky podľa zadaného
objektu.
|
Farba |
farbaPozadia(int r,
int g,
int b)
Nastaví farbu pozadia položky podľa zadaných farebných zložiek.
|
Farba |
farbaPozadia(int r,
int g,
int b,
int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia položky podľa zadaných
farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
|
Farba |
farbaTextu()
|
void |
farbaTextu(Color nováFarba)
|
void |
farbaTextu(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu.
|
Farba |
farbaTextu(int r,
int g,
int b)
Nastaví farbu textu položky podľa zadaných farebných zložiek.
|
Farba |
farbaTextu(int r,
int g,
int b,
int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu položky podľa zadaných
farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
|
Obrázok |
ikona()
Vráti základnú ikonu položky alebo
null ak položka nemá priradenú ikonu, ktorá bola
vytvorená z inštancie typu Obrázok . |
void |
ikona(Image obrázok)
|
void |
ikona(String súbor)
Nastaví alebo odstráni ikonu položky uloženú v súbore s obrázkom.
|
void |
klavesovaSkratka(int kódKlávesu)
Alias pre
klávesováSkratka . |
void |
klávesováSkratka(int kódKlávesu)
Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky.
|
void |
klavesovaSkratka(int kódKlávesu,
int modifikátor)
Alias pre
klávesováSkratka . |
void |
klávesováSkratka(int kódKlávesu,
int modifikátor)
Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky.
|
int |
medzeraMedziIkonouATextom()
|
void |
medzeraMedziIkonouATextom(int medzera)
|
void |
mnemonickaSkratka(int kódSkratky)
Alias pre
mnemonickáSkratka . |
void |
mnemonickáSkratka(int kódSkratky)
Zmení mnemonickú skratku tejto položky ponuky.
|
Obrazok |
obrazok()
Alias pre
ikona . |
void |
obrazok(Image obrázok)
Alias pre
ikona . |
void |
obrazok(String súbor)
Alias pre
ikona . |
void |
odznac()
Alias pre
odznač . |
void |
odznač()
Zruší označenie položky.
|
void |
oznac()
Alias pre
označ . |
boolean |
oznacena()
Alias pre
označená . |
void |
označ()
Označí položku.
|
boolean |
označená()
Overí, či je položka označená.
|
Pismo |
pismo()
Alias pre
písmo . |
Písmo |
písmo()
|
void |
pismo(Font novéPísmo)
Alias pre
písmo . |
void |
písmo(Font novéPísmo)
|
Pismo |
pismo(String názov,
double veľkosť)
Alias pre
písmo . |
Písmo |
písmo(String názov,
double veľkosť)
Nastaví nový typ písma textu položky.
|
void |
prikaz(String príkaz)
Alias pre
príkaz . |
void |
príkaz(String príkaz)
Prepojí túto položku ponuky s príkazom priradeným ku
klávesovej skratke.
|
String[] |
riadkySkriptu()
Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tejto položke priradený
v textovej forme.
|
Skript |
skript()
Vráti skript priradený k tejto položke alebo
null ,
ak k položke nebol priradený žiadny skript. |
void |
skript(Skript skript)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jej zvolení.
|
void |
skript(String skript)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jej zvolení.
|
void |
skript(String[] riadky)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jej zvolení.
|
void |
skry()
Skryje položku.
|
String |
text()
|
void |
text(String text)
|
boolean |
viditelna()
Alias pre
viditeľná . |
boolean |
viditeľná()
Zistí, či je položka viditeľná (zobrazená) alebo nie.
|
void |
zdedenaFarbaPozadia()
Alias pre
zdedenáFarbaPozadia . |
void |
zdedenáFarbaPozadia()
Nastaví zdedenú farbu pozadia položky.
|
void |
zdedenaFarbaTextu()
Alias pre
zdedenáFarbaTextu . |
void |
zdedenáFarbaTextu()
Nastaví zdedenú farbu textu položky.
|
void |
zobraz()
Zobrazí položku.
|
boolean |
zobrazena()
Alias pre
zobrazená . |
boolean |
zobrazená()
Zistí, či je položka zobrazená (viditeľná) alebo nie.
|
void |
zrusOznacenie()
Alias pre
zrušOznačenie . |
void |
zrušOznačenie()
Zruší označenie položky.
|
boolean |
zvolena()
Alias pre
aktivovaná . |
boolean |
zvolená()
Alias pre
aktivovaná . |
actionPropertyChanged, addMenuDragMouseListener, addMenuKeyListener, configurePropertiesFromAction, fireMenuDragMouseDragged, fireMenuDragMouseEntered, fireMenuDragMouseExited, fireMenuDragMouseReleased, fireMenuKeyPressed, fireMenuKeyReleased, fireMenuKeyTyped, getAccelerator, getAccessibleContext, getComponent, getMenuDragMouseListeners, getMenuKeyListeners, getSubElements, getUIClassID, init, isArmed, menuSelectionChanged, paramString, processKeyEvent, processMenuDragMouseEvent, processMenuKeyEvent, processMouseEvent, removeMenuDragMouseListener, removeMenuKeyListener, setAccelerator, setArmed, setEnabled, setModel, setUI, updateUI
addActionListener, addChangeListener, addImpl, addItemListener, createActionListener, createActionPropertyChangeListener, createChangeListener, createItemListener, doClick, doClick, fireActionPerformed, fireItemStateChanged, fireStateChanged, getAction, getActionCommand, getActionListeners, getDisabledIcon, getDisabledSelectedIcon, getDisplayedMnemonicIndex, getHideActionText, getHorizontalAlignment, getHorizontalTextPosition, getChangeListeners, getIcon, getIconTextGap, getItemListeners, getLabel, getMargin, getMnemonic, getModel, getMultiClickThreshhold, getPressedIcon, getRolloverIcon, getRolloverSelectedIcon, getSelectedIcon, getSelectedObjects, getText, getUI, getVerticalAlignment, getVerticalTextPosition, checkHorizontalKey, checkVerticalKey, imageUpdate, isBorderPainted, isContentAreaFilled, isFocusPainted, isRolloverEnabled, isSelected, paintBorder, removeActionListener, removeChangeListener, removeItemListener, removeNotify, setAction, setActionCommand, setBorderPainted, setContentAreaFilled, setDisabledIcon, setDisabledSelectedIcon, setDisplayedMnemonicIndex, setFocusPainted, setHideActionText, setHorizontalAlignment, setHorizontalTextPosition, setIcon, setIconTextGap, setLabel, setLayout, setMargin, setMnemonic, setMnemonic, setMultiClickThreshhold, setPressedIcon, setRolloverEnabled, setRolloverIcon, setRolloverSelectedIcon, setSelected, setSelectedIcon, setText, setUI, setVerticalAlignment, setVerticalTextPosition
addAncestorListener, addNotify, addVetoableChangeListener, computeVisibleRect, contains, createToolTip, disable, enable, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, fireVetoableChange, getActionForKeyStroke, getActionMap, getAlignmentX, getAlignmentY, getAncestorListeners, getAutoscrolls, getBaseline, getBaselineResizeBehavior, getBorder, getBounds, getClientProperty, getComponentGraphics, getComponentPopupMenu, getConditionForKeyStroke, getDebugGraphicsOptions, getDefaultLocale, getFontMetrics, getGraphics, getHeight, getInheritsPopupMenu, getInputMap, getInputMap, getInputVerifier, getInsets, getInsets, getListeners, getLocation, getMaximumSize, getMinimumSize, getĎalšieFocusableComponent, getPopupLocation, getPreferredSize, getRegisteredKeyStrokes, getRootPane, getSize, getToolTipLocation, getToolTipText, getToolTipText, getTopLevelAncestor, getTransferHandler, getVerifyInputWhenFocusTarget, getVetoableChangeListeners, getVisibleRect, getWidth, getX, getY, grabFocus, hide, isDoubleBuffered, isLightweightComponent, isManagingFocus, isOpaque, isOptimizedDrawingEnabled, isPaintingForPrint, isPaintingOrigin, isPaintingTile, isRequestFocusEnabled, isValidateRoot, paint, paintComponent, paintChildren, paintImmediately, paintImmediately, print, printAll, printBorder, printComponent, printChildren, processComponentKeyEvent, processKeyBinding, processKeyEvent, processMouseEvent, processMouseMotionEvent, putClientProperty, registerKeyboardAction, registerKeyboardAction, removeAncestorListener, removeVetoableChangeListener, repaint, repaint, requestDefaultFocus, requestFocus, requestFocus, requestFocusInWindow, requestFocusInWindow, resetKeyboardActions, reshape, revalidate, scrollRectToVisible, setActionMap, setAlignmentX, setAlignmentY, setAutoscrolls, setBackground, setBorder, setComponentPopupMenu, setDebugGraphicsOptions, setDefaultLocale, setDoubleBuffered, setFocusTraversalKeys, setFont, setForeground, setInheritsPopupMenu, setInputMap, setInputVerifier, setMaximumSize, setMinimumSize, setĎalšieFocusableComponent, setOpaque, setPreferredSize, setRequestFocusEnabled, setToolTipText, setTransferHandler, setUI, setVerifyInputWhenFocusTarget, setVisible, unregisterKeyboardAction, update
add, add, add, add, add, addContainerListener, addPropertyChangeListener, addPropertyChangeListener, applyComponentOrientation, areFocusTraversalKeysSet, countComponents, deliverEvent, doLayout, findComponentAt, findComponentAt, getComponent, getComponentAt, getComponentAt, getComponentCount, getComponents, getComponentZOrder, getContainerListeners, getFocusTraversalKeys, getFocusTraversalPolicy, getLayout, getMousePosition, insets, invalidate, isAncestorOf, isFocusCycleRoot, isFocusCycleRoot, isFocusTraversalPolicyProvider, isFocusTraversalPolicySet, layout, list, list, locate, minimumSize, paintComponents, preferredSize, printComponents, processContainerEvent, processEvent, remove, remove, removeAll, removeContainerListener, setComponentZOrder, setFocusCycleRoot, setFocusTraversalPolicy, setFocusTraversalPolicyProvider, transferFocusDownCycle, validate, validateTree
action, add, addComponentListener, addFocusListener, addHierarchyBoundsListener, addHierarchyListener, addInputMethodListener, addKeyListener, addMouseListener, addMouseMotionListener, addMouseWheelListener, bounds, coalesceEvents, contains, createImage, createImage, createVolatileImage, createVolatileImage, disableEvents, dispatchEvent, enable, enableEvents, enableInputMetódy, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, getBackground, getBounds, getColorModel, getComponentListeners, getComponentOrientation, getCursor, getDropTarget, getFocusCycleRootAncestor, getFocusListeners, getFocusTraversalKeysEnabled, getFont, getForeground, getGraphicsConfiguration, getHierarchyBoundsListeners, getHierarchyListeners, getIgnoreRepaint, getInputContext, getInputMethodListeners, getInputMethodRequests, getKeyListeners, getLocale, getLocation, getLocationOnScreen, getMouseListeners, getMouseMotionListeners, getMousePosition, getMouseWheelListeners, getName, getParent, getPeer, getPropertyChangeListeners, getPropertyChangeListeners, getSize, getToolkit, getTreeLock, gotFocus, handleEvent, hasFocus, checkImage, checkImage, inside, isBackgroundSet, isCursorSet, isDisplayable, isEnabled, isFocusable, isFocusOwner, isFocusTraversable, isFontSet, isForegroundSet, isLightweight, isMaximumSizeSet, isMinimumSizeSet, isPreferredSizeSet, isShowing, isValid, isVisible, keyDown, keyUp, list, list, list, location, lostFocus, mouseDown, mouseDrag, mouseEnter, mouseExit, mouseMove, mouseUp, move, nextFocus, paintAll, postEvent, prepareImage, prepareImage, processComponentEvent, processFocusEvent, processHierarchyBoundsEvent, processHierarchyEvent, processInputMethodEvent, processMouseWheelEvent, remove, removeComponentListener, removeFocusListener, removeHierarchyBoundsListener, removeHierarchyListener, removeInputMethodListener, removeKeyListener, removeMouseListener, removeMouseMotionListener, removeMouseWheelListener, removePropertyChangeListener, removePropertyChangeListener, repaint, repaint, repaint, resize, resize, setBounds, setBounds, setComponentOrientation, setCursor, setDropTarget, setFocusable, setFocusTraversalKeysEnabled, setIgnoreRepaint, setLocale, setLocation, setLocation, setName, setSize, setSize, show, show, size, toString, transferFocus, transferFocusBackward, transferFocusUpCycle
public PoložkaPonuky(String text)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom a pridá ju do hlavnej ponuky sveta.
text
– reťazec textu pridávanej položky ponukySvet.pridajPoložkuPonuky(String)
public PoložkaPonuky(String text, int mnemonickáSkratka)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom, mnemonickou skratkou a pridá ju do hlavnej ponuky sveta.
text
– reťazec textu pridávanej položky ponukymnemonickáSkratka
– kód mnemonickej skratky (príklad:
Kláves.VK_A
)Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int)
public PoložkaPonuky(String text, int mnemonickáSkratka, int klávesováSkratka)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom,
mnemonickou a klávesovou skratkou a pridá ju do hlavnej
ponuky sveta. Klávesová skratka je definovaná s predvoleným
modifikátorom používaným pre klávesové skratky položiek
ponuky. Ten je závislý od operačného systému, napríklad vo Windows
je to kláves Ctrl
, v macOS (predtým OS X a Mac OS) je to
kláves ⌘
(Command).
Tip: Ak chcete definovať klávesovú skratku
bez modifikátora, použite metódu klávesováSkratka(kódKlávesu, modifikátor)
s hodnotou modifikátora
0
.
text
– reťazec textu pridávanej položky ponukymnemonickáSkratka
– kód mnemonickej skratky (príklad:
Kláves.VK_A
)klávesováSkratka
– kód klávesovej skratky (príklad: Kláves.VK_B
)Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int, int)
public boolean aktivovaná()
Overí, či bola táto položka ponuky naposledy aktivovaná
(zvolená). Metóda je použiteľná v reakcii voľbaPoložkyPonuky
.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
názvami metód aktívna
– aktivovaná
a označená
– zvolená
!
Metóda aktivovaná
a jej alias zvolená
zisťujú, či bola stanovená položka naposledy
aktivovaná (zvolená). Metóda aktívna
overuje,
či je stanovená položka použiteľná a metóda označená
zisťuje, či bola položka takzvane označená (čo môže mať subjektívny význam).
true
ak bola pri poslednom vyvolaní ponuky
aktivovaná práve táto položka, v opačnom prípade false
public boolean aktivovana()
Alias pre aktivovaná
.
public boolean zvolená()
Alias pre aktivovaná
.
public boolean zvolena()
Alias pre aktivovaná
.
public boolean aktívna()
Overí, či je položka aktívna. Aktívna položka znamená, že je použiteľná používateľom. S deaktivovanými položkami používateľ nemôže manipulovať.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
názvami metód aktívna
– aktivovaná
a označená
– zvolená
!
Metóda aktivovaná
a jej alias zvolená
zisťujú, či bola stanovená položka naposledy
aktivovaná (zvolená). Metóda aktívna
overuje,
či je stanovená položka použiteľná a metóda označená
zisťuje, či bola položka takzvane označená (čo môže mať subjektívny význam).
true
– je aktívna;
false
– nie je aktívnaaktivuj()
,
deaktivuj()
public boolean aktivna()
Alias pre aktívna
.
public void aktivuj()
Aktivuje položku. Predvolene je položka aktívna. Ak ju deaktivujeme (pozri nižšie), tak po vykonaní tohto
príkazu položky (aktivuj
), bude opäť použiteľná a bude
reagovať na klikanie myšou aj voľbu klávesnicou.
aktívna()
,
aktivuj()
,
deaktivuj()
public void deaktivuj()
Deaktivuje položku. Položka prestane byť použiteľná, prestane reagovať na myš a klávesnicu.
aktívna()
,
aktivuj()
,
deaktivuj()
public boolean označená()
Overí, či je položka označená. Označená položka zmení svoj vzhľad, spôsob zmeny je závislý od operačného systému a interpretácia tohto stavu závisí od programátora…
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
názvami metód aktívna
– aktivovaná
a označená
– zvolená
!
Metóda aktivovaná
a jej alias zvolená
zisťujú, či bola stanovená položka naposledy
aktivovaná (zvolená). Metóda aktívna
overuje,
či je stanovená položka použiteľná a metóda označená
zisťuje, či bola položka takzvane označená (čo môže mať subjektívny význam).
true
– je označená;
false
– nie je označenáoznač()
,
odznač()
,
zrušOznačenie()
public boolean oznacena()
Alias pre označená
.
public void označ()
Označí položku. (Pre viac informácií pozri opis metódy označená
.)
aktívna()
,
odznač()
,
zrušOznačenie()
public void oznac()
Alias pre označ
.
public void odznač()
Zruší označenie položky. (Pre viac informácií pozri opis metódy
označená
.)
aktívna()
,
označ()
,
zrušOznačenie()
public void odznac()
Alias pre odznač
.
public void zrušOznačenie()
Zruší označenie položky. (Pre viac informácií pozri opis metódy
označená
.)
public void zrusOznacenie()
Alias pre zrušOznačenie
.
public boolean viditeľná()
Zistí, či je položka viditeľná (zobrazená) alebo nie. Po
vytvorení je položka predvolene viditeľná, môžeme ju skrývať
a zobrazovať metódami skry
a zobraz
. (Položky ponúk však namiesto skrývania a zobrazovania
odporúčame aktivovať alebo deaktivovať.) Alternatívou tejto metódy je metóda
zobrazená
.
zobrazená()
,
zobraz()
,
skry()
public boolean viditelna()
Alias pre viditeľná
.
public boolean zobrazená()
Zistí, či je položka zobrazená (viditeľná) alebo nie. Po
vytvorení je položka predvolene viditeľná, môžeme ju skrývať
a zobrazovať metódami skry
a zobraz
. (Položky ponúk však namiesto skrývania a zobrazovania
odporúčame aktivovať alebo deaktivovať.) Alternatívou tejto metódy je metóda
viditeľná
.
viditeľná()
,
zobraz()
,
skry()
public boolean zobrazena()
Alias pre zobrazená
.
public void zobraz()
Zobrazí položku. (Pre viac informácií pozri opis metódy
zobrazená
.)
viditeľná()
,
zobrazená()
,
skry()
public void skry()
Skryje položku. (Pre viac informácií pozri opis metódy
zobrazená
.)
viditeľná()
,
zobrazená()
,
zobraz()
public Farba farbaTextu()
Zistí aktuálnu farbu textu položky.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba
)public void farbaTextu(Color nováFarba)
Nastav farbu textu položky. Nastaví farbu a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void farbaTextu(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
objekt
– objekt určujúci novú farbu textu položkypublic Farba farbaTextu(int r, int g, int b)
Nastaví farbu textu položky podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
– nová farba textufarbaTextu(Color)
public Farba farbaTextu(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu položky podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
farba)Farba
– nová farba textufarbaTextu(Color)
public void zdedenáFarbaTextu()
Nastaví zdedenú farbu textu položky. Farba textu položky bude zdedená od nadradeného komponentu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void zdedenaFarbaTextu()
Alias pre zdedenáFarbaTextu
.
public Farba farbaPozadia()
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba
)public void farbaPozadia(Color nováFarba)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky podľa zadanej farebnej inštancie.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void farbaPozadia(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
objekt
– objekt určujúci novú farbu pozadiapublic Farba farbaPozadia(int r, int g, int b)
Nastaví farbu pozadia položky podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
– nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)
public Farba farbaPozadia(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia položky podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
farba)Farba
– nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)
public void zdedenáFarbaPozadia()
Nastaví zdedenú farbu pozadia položky.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void zdedenaFarbaPozadia()
Alias pre zdedenáFarbaPozadia
.
public Písmo písmo()
Písmo
– aktuálne písmopísmo(Font)
,
písmo(String, double)
,
farbaTextu(Color)
,
farbaPozadia(Color)
public void písmo(Font novéPísmo)
novéPísmo
– objekt typu Písmo
alebo Font
určujúci nový typ písmapísmo()
,
písmo(String, double)
,
farbaTextu(Color)
,
farbaPozadia(Color)
public Písmo písmo(String názov, double veľkosť)
Nastaví nový typ písma textu položky. (Nová inštancia triedy
Písmo
je touto metódou vrátená na prípadné ďalšie
použitie.)
názov
– názov písma; môže byť všeobecný názov logického
písma (Dialog, DialogInput, Monospaced, Serif, SansSerif…)
alebo názov konkrétneho písma (Times New Roman, Arial…)veľkosť
– veľkosť písma v bodoch (hodnota je zaokrúhlená
na typ float
)Písmo
písmo()
,
písmo(Font)
,
farbaTextu(Color)
,
farbaPozadia(Color)
public String text()
text(String)
public void ikona(String súbor)
Nastaví alebo odstráni ikonu položky uloženú v súbore s obrázkom. Táto metóda nastavuje základnú ikonu položky. (Bez nej nemá význam priraďovať položke ostatné druhy ikon…)
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
Svet.uvoľni(názovZdroja)
.
(Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
(resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
parameter.)
Poznámka: Z dôvodu konzistencie je k tejto
metóde definovaný alias obrazok(súbor)
(s názvom bez diakritiky), ktorý má korešpondovať s aliasom metódy
ikona()
.
súbor
– názov súboru s obrázkom, ktorý bude použitý na
vytvorenie ikony položky alebo (String)
null
ak chceme ikonu položky odstrániťGRobotException
– ak súbor s obrázkom nebol nájdený
(identifikátor imageNotFound
)ikona(Image)
,
Svet.priečinokObrázkov(String)
public void ikona(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni ikonu položky určenú obrázkom. Táto metóda nastavuje základnú ikonu položky. (Bez nej nemá význam priraďovať položke ostatné druhy ikon…)
Poznámka: Z dôvodu konzistencie je k tejto
metóde definovaný alias obrazok(obrázok)
(s názvom bez diakritiky), ktorý má korešpondovať s aliasom metódy
ikona()
(určeným na čítanie ikony).
obrázok
– obrázok určujúci novú ikonu položky alebo
(Image)
null
ak chceme ikonu položky
odstrániťikona(String)
public Obrázok ikona()
Vráti základnú ikonu položky alebo
null
ak položka nemá priradenú ikonu, ktorá bola
vytvorená z inštancie typu Obrázok
.
Poznámka: Názov tejto metódy neobsahuje
žiadnu diakritiku, preto nemohol byť definovaný prislúchajúci alias,
ktorý by vracal objekt typu Obrazok
(t. j.
triedy aliasu, ktorej názov tiež neobsahuje diakritiku).
Z toho dôvodu je alias nahradený metódou obrazok
(bez diakritiky).
Obrázok
alebo null
ikona(String)
,
ikona(Image)
public int medzeraMedziIkonouATextom()
Zistí aktuálu veľkosť medzery medzi ikonou a textom tejto položky.
Poznámka: Táto metóda zrkadlí definíciu
z triedy AbstractButton
(čiže položka je
z pohľadu objektového modelu chápaná ako tlačidlo). V niektorých
definíciách vzhľadu (L&F) však nemusia byť položky chápané ako
typické tlačidlá, ich vzhľad sa môže odlišovať a pokus o prácu
s medzerou medzi ikonou a textom nemusí mať očakávaný efekt.
public void medzeraMedziIkonouATextom(int medzera)
Ak má toto položka nastavenú ikonu aj text, tak táto vlastnosť určuje veľkosť medzery medzi nimi. Predvolená hodnota je štyri pixely.
Poznámka: Táto metóda zrkadlí definíciu
z triedy AbstractButton
(čiže položka je
z pohľadu objektového modelu chápaná ako tlačidlo). V niektorých
definíciách vzhľadu (L&F) však nemusia byť položky chápané ako
typické tlačidlá, ich vzhľad sa môže odlišovať a pokus o prácu
s medzerou medzi ikonou a textom nemusí mať očakávaný efekt.
medzera
– celé číslo určujúce počet pixelov medzi ikonou
a textompublic void príkaz(String príkaz)
Prepojí túto položku ponuky s príkazom priradeným ku
klávesovej skratke.
Odteraz odpoveďou na zvolenie tejto položky nebude spustenie reakcie
voľbaPoložkyPonuky
,
ale reakcie
klávesováSkratka
.
Ak chcete priradenie príkazu k položke zrušiť, zadajte hodnotu
null
.
Upozornenie: Predtým, než
odoberiete klávesovú
skratku zo sveta, zrušte aj priadenie príkazu k tejto položke
(zadaním hodnoty null
), inak by mohlo vzniknúť neočakávané
správanie programu.
Poznámka: Spustenie tejto metódy spôsobí aktualizáciu údajov vzhľadu súvisiacich s klávesovou skratkou zadaného príkazu podľa vzhľadu tejto položky. Každé ďalšie spustenie tejto metódy pre niektorú položku ponuky alebo kontextovej ponuky spôsobí novú aktualizáciu údajov vzhľadu a spätne aktualizáciu vzhľadu všetkých položiek, ktoré boli predtým s týmto príkazom previazané. Preto je vhodné vyvarovať sa previazaniu konkrétneho príkazu s viacerými položkami ponuky alebo kontextovej ponuky (ak to nie je vyslovene vyžadované).
príkaz
– príkaz na priradenie alebo null
Svet.pridajKlávesovúSkratku(String, int)
,
Svet.pridajKlávesovúSkratku(String, int, int)
public void mnemonickáSkratka(int kódSkratky)
Zmení mnemonickú skratku tejto položky ponuky.
kódSkratky
– kód mnemonickej skratky (príklad:
Kláves.VK_A
)public void mnemonickaSkratka(int kódSkratky)
Alias pre mnemonickáSkratka
.
public void klávesováSkratka(int kódKlávesu)
Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky.
Klávesová skratka je definovaná s predvoleným modifikátorom
používaným pre klávesové skratky položiek ponuky. Ten je závislý
od operačného systému, napríklad vo Windows je to kláves
Ctrl
, v macOS (predtým OS X a Mac OS) je to kláves
⌘
(Command). Ak chcete definovať klávesovú
skratku bez modifikátora, použite metódu
klávesováSkratka(kódKlávesu,
modifikátor)
s hodnotou modifikátora 0
.
kódKlávesu
– kód klávesu, ktorý má byť použitý ako klávesová
skratka (v kombinácii s modifikátorom pre ponuky); môže to byť
ľubovoľný kód klávesu z triedy Kláves
(Kláves.HORE
, Kláves.VK_X
…)klávesováSkratka(int, int)
public void klavesovaSkratka(int kódKlávesu)
Alias pre klávesováSkratka
.
public void klávesováSkratka(int kódKlávesu, int modifikátor)
Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky.
kódKlávesu
– kód klávesu, ktorý má byť použitý ako klávesová
skratka; môže to byť ľubovoľný kód klávesu z triedy
Kláves
(Kláves.HORE
,
Kláves.VK_X
…)modifikátor
– klávesový modifikátor tejto skratky (napríklad
kláves Ctrl – Kláves.CTRL_MASK
,
Shift – Kláves.SHIFT_MASK
,
Alt – Kláves.ALT_MASK
…); klávesový modifikátor ponúk, ktorý je
závislý od operačného systému definuje rezervovaný
identifikátor Kláves.SKRATKA_PONUKY
; klávesovú skratku bez modifikátora je
možné definovať zadaním hodnoty 0
klávesováSkratka(int)
public void klavesovaSkratka(int kódKlávesu, int modifikátor)
Alias pre klávesováSkratka
.
public Skript skript()
Vráti skript priradený k tejto položke alebo null
,
ak k položke nebol priradený žiadny skript.
null
riadkySkriptu()
,
skript(String[])
,
skript(String)
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public String[] riadkySkriptu()
Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tejto položke priradený
v textovej forme. V opačnom prípade vráti null
, pričom
položka môže mať definovaný skript – pozri aj metódu skript
.
null
skript()
,
skript(String[])
,
skript(String)
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public void skript(String[] riadky)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jej zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript
a triedu Skript
.) Ak chcete skript
položky vymazať, zadajte hodnotu null
.
riadky
– skript vo forme poľa reťazcov (riadkov skriptu)skript()
,
riadkySkriptu()
,
skript(String)
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public void skript(String skript)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jej zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript
a triedu Skript
.) Ak chcete skript
položky vymazať, zadajte hodnotu null
.
skript
– skript vo forme reťazca oddeľovaného znakmi
nového riadkaskript()
,
riadkySkriptu()
,
skript(String[])
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public void skript(Skript skript)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jej zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript
a triedu Skript
.) Ak chcete skript
položky vymazať, zadajte hodnotu null
.
skript
– inštanicia triedy Skript
skript()
,
riadkySkriptu()
,
skript(String[])
,
skript(String)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript