public class PoložkaPonuky extends JMenuItem
Táto trieda umožňuje vo svete grafického robota používať položky
 ponuky aplikácie. Každá nová položka ponuky je automaticky zaradená do
 ponuky aplikáce (hlavnej ponuky) na určitú pozíciu. Hlavná ponuka
 obsahuje vo východiskovom stave jednu rolovaciu ponuku s prevolenou
 položkou „Koniec.“ Prvá položka je vložená pred ňu a je automaticky
 oddelená oddeľovačom, ďalšie položky sú umiestňované systematicky za
 ňou (každá za naposledy definovanou položkou, prípadne oddeľovačom).
 Položky môžeme pridávať buď vytváraním nových inštancií tejto triedy,
 alebo použitím niektorej z metód pridajPoložkuPonuky.
 Oba spôsoby ukazuje nasledujúci príklad:
finalPoložkaPonukypoložkaPípni =newPoložkaPonuky("Pípni");finalPoložkaPonukypoložkaVypíš =Svet.pridajPoložkuPonuky("Vypíš „Ahoj!“");newObsluhaUdalostí() {@OverridepublicvoidvoľbaPoložkyPonuky() {if(položkaPípni.aktivovaná()) {Svet.pípni(); }// Alternatívny spôsob overenia zvolenia položkyif(položkaVypíš ==ÚdajeUdalostí.položkaPonuky())// Namiesto: if (položkaVypíš.aktivovaná()){Svet.vypíšRiadok("Ahoj!"); } } };
Výsledok:
|  |  | |
| Ukážka ponuky dotvorenej
 príkladom | Ukážka ponuky dotvorenej
 príkladom | 
Na príklade vidno rozšírenie funkcionality triedy položiek ponuky
 oproti štandardnej triedy Javy (JMenuItem). Naša
 trieda poskytuje mechanizmus kontroly aktivácie položky ponuky, ktorý je previazaný s vnútornými reakciami
 triedy GRobot. Konštruktory sú oproti originálnej
 triede zjednodušené, ikonu môžeme k položke pridať po jej vytvorení
 metódou ikona, ktorá prijíma názov súboru
 s obrázkom, ako je to zaužívané v rámci sveta grafického robota:
finalPoložkaPonukypoložkaVoľba =newPoložkaPonuky("Voľba"); položkaVoľba.ikona("začiarknuté.png");
Hlavná ponuka môže byť rozšírená o ďalšie rolovacie ponuky metódou
 pridajPoložkuHlavnejPonuky a oddeľovače medzi skupinami položiek
 ponuky môžeme pridávať metódou pridajOddeľovačPonuky.
JMenuItem, 
Svet.vymažPonuku(), 
Svet.pridajPoložkuHlavnejPonuky(String), 
Svet.pridajPoložkuHlavnejPonuky(String, int), 
Svet.pridajPoložkuPonuky(String), 
Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int), 
Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int, int), 
Svet.pridajOddeľovačPonuky(), 
Svet.pridajPoložkuPonukyVymazať(), 
Svet.pridajPoložkuPonukyPrekresliť(), 
Svet.pridajPoložkuPonukyKoniec(), 
ÚdajeUdalostí.položkaPonuky(), 
SerializovateľnosťJMenuItem.AccessibleJMenuItemAbstractButton.AccessibleAbstractButton, AbstractButton.ButtonChangeListenerJComponent.AccessibleJComponentContainer.AccessibleAWTContainerComponent.AccessibleAWTComponent, Component.BaselineResizeBehavior, Component.BltBufferStrategy, Component.FlipBufferStrategyactionListener, BORDER_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, CONTENT_AREA_FILLED_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_ICON_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, FOCUS_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY, changeEvent, changeListener, ICON_CHANGED_PROPERTY, itemListener, MARGIN_CHANGED_PROPERTY, MNEMONIC_CHANGED_PROPERTY, model, MODEL_CHANGED_PROPERTY, PRESSED_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ENABLED_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, TEXT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTYlistenerList, TOOL_TIP_TEXT_KEY, ui, UNDEFINED_CONDITION, WHEN_ANCESTOR_OF_FOCUSED_COMPONENT, WHEN_FOCUSED, WHEN_IN_FOCUSED_WINDOWaccessibleContext, BOTTOM_ALIGNMENT, CENTER_ALIGNMENT, LEFT_ALIGNMENT, RIGHT_ALIGNMENT, TOP_ALIGNMENTBOTTOM, CENTER, EAST, HORIZONTAL, LEADING, LEFT, NEXT, NORTH, NORTH_EAST, NORTH_WEST, PREVIOUS, RIGHT, SOUTH, SOUTH_EAST, SOUTH_WEST, TOP, TRAILING, VERTICAL, WESTABORT, ALLBITS, ERROR, FRAMEBITS, HEIGHT, PROPERTIES, SOMEBITS, WIDTH| Konštruktor a opis | 
|---|
| PoložkaPonuky(String text)Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom a pridá
 ju do hlavnej ponuky sveta. | 
| PoložkaPonuky(String text,
             int mnemonickáSkratka)Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom,
 mnemonickou skratkou a pridá ju do hlavnej ponuky sveta. | 
| PoložkaPonuky(String text,
             int mnemonickáSkratka,
             int klávesováSkratka)Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom,
 mnemonickou a klávesovou skratkou a pridá ju do hlavnej
 ponuky sveta. | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| boolean | aktivna() Alias pre aktívna. | 
| boolean | aktívna()Overí, či je položka aktívna. | 
| boolean | aktivovana() Alias pre aktivovaná. | 
| boolean | aktivovaná()Overí, či bola táto položka ponuky naposledy aktivovaná
 (zvolená). | 
| void | aktivuj()Aktivuje položku. | 
| void | deaktivuj()Deaktivuje položku. | 
| Farba | farbaPozadia() | 
| void | farbaPozadia(Color nováFarba) | 
| void | farbaPozadia(Farebnosť objekt)Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky podľa zadaného
 objektu. | 
| Farba | farbaPozadia(int r,
            int g,
            int b)Nastaví farbu pozadia položky podľa zadaných farebných zložiek. | 
| Farba | farbaPozadia(int r,
            int g,
            int b,
            int a)Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia položky podľa zadaných
 farebných zložiek a úrovne priehľadnosti. | 
| Farba | farbaTextu() | 
| void | farbaTextu(Color nováFarba) | 
| void | farbaTextu(Farebnosť objekt)Nastaví farbu a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu. | 
| Farba | farbaTextu(int r,
          int g,
          int b)Nastaví farbu textu položky podľa zadaných farebných zložiek. | 
| Farba | farbaTextu(int r,
          int g,
          int b,
          int a)Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu položky podľa zadaných
 farebných zložiek a úrovne priehľadnosti. | 
| Obrázok | ikona() Vráti základnú ikonu položky alebo nullak položka nemá priradenú ikonu, ktorá bola
 vytvorená z inštancie typuObrázok. | 
| void | ikona(Image obrázok) | 
| void | ikona(String súbor)Nastaví alebo odstráni ikonu položky uloženú v súbore s obrázkom. | 
| void | klavesovaSkratka(int kódKlávesu) Alias pre klávesováSkratka. | 
| void | klávesováSkratka(int kódKlávesu)Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky. | 
| void | klavesovaSkratka(int kódKlávesu,
                int modifikátor) Alias pre klávesováSkratka. | 
| void | klávesováSkratka(int kódKlávesu,
                int modifikátor)Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky. | 
| int | medzeraMedziIkonouATextom() | 
| void | medzeraMedziIkonouATextom(int medzera) | 
| void | mnemonickaSkratka(int kódSkratky) Alias pre mnemonickáSkratka. | 
| void | mnemonickáSkratka(int kódSkratky)Zmení mnemonickú skratku tejto položky ponuky. | 
| Obrazok | obrazok() Alias pre ikona. | 
| void | obrazok(Image obrázok) Alias pre ikona. | 
| void | obrazok(String súbor) Alias pre ikona. | 
| void | odznac() Alias pre odznač. | 
| void | odznač()Zruší označenie položky. | 
| void | oznac() Alias pre označ. | 
| boolean | oznacena() Alias pre označená. | 
| void | označ()Označí položku. | 
| boolean | označená()Overí, či je položka označená. | 
| Pismo | pismo() Alias pre písmo. | 
| Písmo | písmo() | 
| void | pismo(Font novéPísmo) Alias pre písmo. | 
| void | písmo(Font novéPísmo) | 
| Pismo | pismo(String názov,
     double veľkosť) Alias pre písmo. | 
| Písmo | písmo(String názov,
     double veľkosť)Nastaví nový typ písma textu položky. | 
| void | prikaz(String príkaz) Alias pre príkaz. | 
| void | príkaz(String príkaz)Prepojí túto položku ponuky s príkazom priradeným ku
 klávesovej skratke. | 
| String[] | riadkySkriptu()Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tejto položke priradený
 v textovej forme. | 
| Skript | skript()Vráti skript priradený k tejto položke alebo  null,
 ak k položke nebol priradený žiadny skript. | 
| void | skript(Skript skript)Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jej zvolení. | 
| void | skript(String skript)Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jej zvolení. | 
| void | skript(String[] riadky)Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jej zvolení. | 
| void | skry()Skryje položku. | 
| String | text() | 
| void | text(String text) | 
| boolean | viditelna() Alias pre viditeľná. | 
| boolean | viditeľná()Zistí, či je položka viditeľná (zobrazená) alebo nie. | 
| void | zdedenaFarbaPozadia() Alias pre zdedenáFarbaPozadia. | 
| void | zdedenáFarbaPozadia()Nastaví zdedenú farbu pozadia položky. | 
| void | zdedenaFarbaTextu() Alias pre zdedenáFarbaTextu. | 
| void | zdedenáFarbaTextu()Nastaví zdedenú farbu textu položky. | 
| void | zobraz()Zobrazí položku. | 
| boolean | zobrazena() Alias pre zobrazená. | 
| boolean | zobrazená()Zistí, či je položka zobrazená (viditeľná) alebo nie. | 
| void | zrusOznacenie() Alias pre zrušOznačenie. | 
| void | zrušOznačenie()Zruší označenie položky. | 
| boolean | zvolena() Alias pre aktivovaná. | 
| boolean | zvolená() Alias pre aktivovaná. | 
actionPropertyChanged, addMenuDragMouseListener, addMenuKeyListener, configurePropertiesFromAction, fireMenuDragMouseDragged, fireMenuDragMouseEntered, fireMenuDragMouseExited, fireMenuDragMouseReleased, fireMenuKeyPressed, fireMenuKeyReleased, fireMenuKeyTyped, getAccelerator, getAccessibleContext, getComponent, getMenuDragMouseListeners, getMenuKeyListeners, getSubElements, getUIClassID, init, isArmed, menuSelectionChanged, paramString, processKeyEvent, processMenuDragMouseEvent, processMenuKeyEvent, processMouseEvent, removeMenuDragMouseListener, removeMenuKeyListener, setAccelerator, setArmed, setEnabled, setModel, setUI, updateUIaddActionListener, addChangeListener, addImpl, addItemListener, createActionListener, createActionPropertyChangeListener, createChangeListener, createItemListener, doClick, doClick, fireActionPerformed, fireItemStateChanged, fireStateChanged, getAction, getActionCommand, getActionListeners, getDisabledIcon, getDisabledSelectedIcon, getDisplayedMnemonicIndex, getHideActionText, getHorizontalAlignment, getHorizontalTextPosition, getChangeListeners, getIcon, getIconTextGap, getItemListeners, getLabel, getMargin, getMnemonic, getModel, getMultiClickThreshhold, getPressedIcon, getRolloverIcon, getRolloverSelectedIcon, getSelectedIcon, getSelectedObjects, getText, getUI, getVerticalAlignment, getVerticalTextPosition, checkHorizontalKey, checkVerticalKey, imageUpdate, isBorderPainted, isContentAreaFilled, isFocusPainted, isRolloverEnabled, isSelected, paintBorder, removeActionListener, removeChangeListener, removeItemListener, removeNotify, setAction, setActionCommand, setBorderPainted, setContentAreaFilled, setDisabledIcon, setDisabledSelectedIcon, setDisplayedMnemonicIndex, setFocusPainted, setHideActionText, setHorizontalAlignment, setHorizontalTextPosition, setIcon, setIconTextGap, setLabel, setLayout, setMargin, setMnemonic, setMnemonic, setMultiClickThreshhold, setPressedIcon, setRolloverEnabled, setRolloverIcon, setRolloverSelectedIcon, setSelected, setSelectedIcon, setText, setUI, setVerticalAlignment, setVerticalTextPositionaddAncestorListener, addNotify, addVetoableChangeListener, computeVisibleRect, contains, createToolTip, disable, enable, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, fireVetoableChange, getActionForKeyStroke, getActionMap, getAlignmentX, getAlignmentY, getAncestorListeners, getAutoscrolls, getBaseline, getBaselineResizeBehavior, getBorder, getBounds, getClientProperty, getComponentGraphics, getComponentPopupMenu, getConditionForKeyStroke, getDebugGraphicsOptions, getDefaultLocale, getFontMetrics, getGraphics, getHeight, getInheritsPopupMenu, getInputMap, getInputMap, getInputVerifier, getInsets, getInsets, getListeners, getLocation, getMaximumSize, getMinimumSize, getĎalšieFocusableComponent, getPopupLocation, getPreferredSize, getRegisteredKeyStrokes, getRootPane, getSize, getToolTipLocation, getToolTipText, getToolTipText, getTopLevelAncestor, getTransferHandler, getVerifyInputWhenFocusTarget, getVetoableChangeListeners, getVisibleRect, getWidth, getX, getY, grabFocus, hide, isDoubleBuffered, isLightweightComponent, isManagingFocus, isOpaque, isOptimizedDrawingEnabled, isPaintingForPrint, isPaintingOrigin, isPaintingTile, isRequestFocusEnabled, isValidateRoot, paint, paintComponent, paintChildren, paintImmediately, paintImmediately, print, printAll, printBorder, printComponent, printChildren, processComponentKeyEvent, processKeyBinding, processKeyEvent, processMouseEvent, processMouseMotionEvent, putClientProperty, registerKeyboardAction, registerKeyboardAction, removeAncestorListener, removeVetoableChangeListener, repaint, repaint, requestDefaultFocus, requestFocus, requestFocus, requestFocusInWindow, requestFocusInWindow, resetKeyboardActions, reshape, revalidate, scrollRectToVisible, setActionMap, setAlignmentX, setAlignmentY, setAutoscrolls, setBackground, setBorder, setComponentPopupMenu, setDebugGraphicsOptions, setDefaultLocale, setDoubleBuffered, setFocusTraversalKeys, setFont, setForeground, setInheritsPopupMenu, setInputMap, setInputVerifier, setMaximumSize, setMinimumSize, setĎalšieFocusableComponent, setOpaque, setPreferredSize, setRequestFocusEnabled, setToolTipText, setTransferHandler, setUI, setVerifyInputWhenFocusTarget, setVisible, unregisterKeyboardAction, updateadd, add, add, add, add, addContainerListener, addPropertyChangeListener, addPropertyChangeListener, applyComponentOrientation, areFocusTraversalKeysSet, countComponents, deliverEvent, doLayout, findComponentAt, findComponentAt, getComponent, getComponentAt, getComponentAt, getComponentCount, getComponents, getComponentZOrder, getContainerListeners, getFocusTraversalKeys, getFocusTraversalPolicy, getLayout, getMousePosition, insets, invalidate, isAncestorOf, isFocusCycleRoot, isFocusCycleRoot, isFocusTraversalPolicyProvider, isFocusTraversalPolicySet, layout, list, list, locate, minimumSize, paintComponents, preferredSize, printComponents, processContainerEvent, processEvent, remove, remove, removeAll, removeContainerListener, setComponentZOrder, setFocusCycleRoot, setFocusTraversalPolicy, setFocusTraversalPolicyProvider, transferFocusDownCycle, validate, validateTreeaction, add, addComponentListener, addFocusListener, addHierarchyBoundsListener, addHierarchyListener, addInputMethodListener, addKeyListener, addMouseListener, addMouseMotionListener, addMouseWheelListener, bounds, coalesceEvents, contains, createImage, createImage, createVolatileImage, createVolatileImage, disableEvents, dispatchEvent, enable, enableEvents, enableInputMetódy, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, getBackground, getBounds, getColorModel, getComponentListeners, getComponentOrientation, getCursor, getDropTarget, getFocusCycleRootAncestor, getFocusListeners, getFocusTraversalKeysEnabled, getFont, getForeground, getGraphicsConfiguration, getHierarchyBoundsListeners, getHierarchyListeners, getIgnoreRepaint, getInputContext, getInputMethodListeners, getInputMethodRequests, getKeyListeners, getLocale, getLocation, getLocationOnScreen, getMouseListeners, getMouseMotionListeners, getMousePosition, getMouseWheelListeners, getName, getParent, getPeer, getPropertyChangeListeners, getPropertyChangeListeners, getSize, getToolkit, getTreeLock, gotFocus, handleEvent, hasFocus, checkImage, checkImage, inside, isBackgroundSet, isCursorSet, isDisplayable, isEnabled, isFocusable, isFocusOwner, isFocusTraversable, isFontSet, isForegroundSet, isLightweight, isMaximumSizeSet, isMinimumSizeSet, isPreferredSizeSet, isShowing, isValid, isVisible, keyDown, keyUp, list, list, list, location, lostFocus, mouseDown, mouseDrag, mouseEnter, mouseExit, mouseMove, mouseUp, move, nextFocus, paintAll, postEvent, prepareImage, prepareImage, processComponentEvent, processFocusEvent, processHierarchyBoundsEvent, processHierarchyEvent, processInputMethodEvent, processMouseWheelEvent, remove, removeComponentListener, removeFocusListener, removeHierarchyBoundsListener, removeHierarchyListener, removeInputMethodListener, removeKeyListener, removeMouseListener, removeMouseMotionListener, removeMouseWheelListener, removePropertyChangeListener, removePropertyChangeListener, repaint, repaint, repaint, resize, resize, setBounds, setBounds, setComponentOrientation, setCursor, setDropTarget, setFocusable, setFocusTraversalKeysEnabled, setIgnoreRepaint, setLocale, setLocation, setLocation, setName, setSize, setSize, show, show, size, toString, transferFocus, transferFocusBackward, transferFocusUpCyclepublic PoložkaPonuky(String text)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom a pridá ju do hlavnej ponuky sveta.
text – reťazec textu pridávanej položky ponukySvet.pridajPoložkuPonuky(String)public PoložkaPonuky(String text, int mnemonickáSkratka)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom, mnemonickou skratkou a pridá ju do hlavnej ponuky sveta.
text – reťazec textu pridávanej položky ponukymnemonickáSkratka – kód mnemonickej skratky (príklad:
     Kláves.VK_A)Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int)public PoložkaPonuky(String text, int mnemonickáSkratka, int klávesováSkratka)
Konštruktor, ktorý vytvorí položku so zadaným textom,
 mnemonickou a klávesovou skratkou a pridá ju do hlavnej
 ponuky sveta. Klávesová skratka je definovaná s predvoleným
 modifikátorom používaným pre klávesové skratky položiek
 ponuky. Ten je závislý od operačného systému, napríklad vo Windows
 je to kláves Ctrl, v macOS (predtým OS X a Mac OS) je to
 kláves ⌘ (Command).
Tip: Ak chcete definovať klávesovú skratku
 bez modifikátora, použite metódu klávesováSkratka(kódKlávesu, modifikátor) s hodnotou modifikátora
 0.
text – reťazec textu pridávanej položky ponukymnemonickáSkratka – kód mnemonickej skratky (príklad:
     Kláves.VK_A)klávesováSkratka – kód klávesovej skratky (príklad: Kláves.VK_B)Svet.pridajPoložkuPonuky(String, int, int)public boolean aktivovaná()
Overí, či bola táto položka ponuky naposledy aktivovaná
 (zvolená). Metóda je použiteľná v reakcii voľbaPoložkyPonuky.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
 názvami metód aktívna – aktivovaná a označená – zvolená!
 Metóda aktivovaná a jej alias zvolená zisťujú, či bola stanovená položka naposledy
 aktivovaná (zvolená). Metóda aktívna overuje,
 či je stanovená položka použiteľná a metóda označená zisťuje, či bola položka takzvane označená (čo môže mať subjektívny význam).
true ak bola pri poslednom vyvolaní ponuky
     aktivovaná práve táto položka, v opačnom prípade falsepublic boolean aktivovana()
 Alias pre
 Alias pre aktivovaná.
public boolean zvolená()
 Alias pre
 Alias pre aktivovaná.
public boolean zvolena()
 Alias pre
 Alias pre aktivovaná.
public boolean aktívna()
Overí, či je položka aktívna. Aktívna položka znamená, že je použiteľná používateľom. S deaktivovanými položkami používateľ nemôže manipulovať.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
 názvami metód aktívna – aktivovaná a označená – zvolená!
 Metóda aktivovaná a jej alias zvolená zisťujú, či bola stanovená položka naposledy
 aktivovaná (zvolená). Metóda aktívna overuje,
 či je stanovená položka použiteľná a metóda označená zisťuje, či bola položka takzvane označená (čo môže mať subjektívny význam).
true – je aktívna;
     false – nie je aktívnaaktivuj(), 
deaktivuj()public boolean aktivna()
 Alias pre
 Alias pre aktívna.
public void aktivuj()
Aktivuje položku. Predvolene je položka aktívna. Ak ju deaktivujeme (pozri nižšie), tak po vykonaní tohto
 príkazu položky (aktivuj), bude opäť použiteľná a bude
 reagovať na klikanie myšou aj voľbu klávesnicou.
aktívna(), 
aktivuj(), 
deaktivuj()public void deaktivuj()
Deaktivuje položku. Položka prestane byť použiteľná, prestane reagovať na myš a klávesnicu.
aktívna(), 
aktivuj(), 
deaktivuj()public boolean označená()
Overí, či je položka označená. Označená položka zmení svoj vzhľad, spôsob zmeny je závislý od operačného systému a interpretácia tohto stavu závisí od programátora…
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
 názvami metód aktívna – aktivovaná a označená – zvolená!
 Metóda aktivovaná a jej alias zvolená zisťujú, či bola stanovená položka naposledy
 aktivovaná (zvolená). Metóda aktívna overuje,
 či je stanovená položka použiteľná a metóda označená zisťuje, či bola položka takzvane označená (čo môže mať subjektívny význam).
true – je označená;
     false – nie je označenáoznač(), 
odznač(), 
zrušOznačenie()public boolean oznacena()
 Alias pre
 Alias pre označená.
public void označ()
Označí položku. (Pre viac informácií pozri opis metódy označená.)
aktívna(), 
odznač(), 
zrušOznačenie()public void oznac()
 Alias pre
 Alias pre označ.
public void odznač()
Zruší označenie položky. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 označená.)
aktívna(), 
označ(), 
zrušOznačenie()public void odznac()
 Alias pre
 Alias pre odznač.
public void zrušOznačenie()
Zruší označenie položky. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 označená.)
public void zrusOznacenie()
 Alias pre
 Alias pre zrušOznačenie.
public boolean viditeľná()
Zistí, či je položka viditeľná (zobrazená) alebo nie. Po
 vytvorení je položka predvolene viditeľná, môžeme ju skrývať
 a zobrazovať metódami skry a zobraz. (Položky ponúk však namiesto skrývania a zobrazovania
 odporúčame aktivovať alebo deaktivovať.) Alternatívou tejto metódy je metóda
 zobrazená.
zobrazená(), 
zobraz(), 
skry()public boolean viditelna()
 Alias pre
 Alias pre viditeľná.
public boolean zobrazená()
Zistí, či je položka zobrazená (viditeľná) alebo nie. Po
 vytvorení je položka predvolene viditeľná, môžeme ju skrývať
 a zobrazovať metódami skry a zobraz. (Položky ponúk však namiesto skrývania a zobrazovania
 odporúčame aktivovať alebo deaktivovať.) Alternatívou tejto metódy je metóda
 viditeľná.
viditeľná(), 
zobraz(), 
skry()public boolean zobrazena()
 Alias pre
 Alias pre zobrazená.
public void zobraz()
Zobrazí položku. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 zobrazená.)
viditeľná(), 
zobrazená(), 
skry()public void skry()
Skryje položku. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 zobrazená.)
viditeľná(), 
zobrazená(), 
zobraz()public Farba farbaTextu()
 Zistí aktuálnu farbu textu položky.
 Zistí aktuálnu farbu textu položky.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba)public void farbaTextu(Color nováFarba)
 Nastav farbu textu položky. Nastaví farbu
 a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu.
 Nastav farbu textu položky. Nastaví farbu
 a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void farbaTextu(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť textu položky podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
objekt – objekt určujúci novú farbu textu položkypublic Farba farbaTextu(int r, int g, int b)
Nastaví farbu textu položky podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba – nová farba textufarbaTextu(Color)public Farba farbaTextu(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu položky podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
     v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
     farba)Farba – nová farba textufarbaTextu(Color)public void zdedenáFarbaTextu()
Nastaví zdedenú farbu textu položky. Farba textu položky bude zdedená od nadradeného komponentu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void zdedenaFarbaTextu()
 Alias pre
 Alias pre zdedenáFarbaTextu.
public Farba farbaPozadia()
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba)public void farbaPozadia(Color nováFarba)
 Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky
 podľa zadanej farebnej inštancie.
 Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky
 podľa zadanej farebnej inštancie.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void farbaPozadia(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia položky podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
objekt – objekt určujúci novú farbu pozadiapublic Farba farbaPozadia(int r, int g, int b)
Nastaví farbu pozadia položky podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba – nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)public Farba farbaPozadia(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia položky podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
     v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
     farba)Farba – nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)public void zdedenáFarbaPozadia()
Nastaví zdedenú farbu pozadia položky.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void zdedenaFarbaPozadia()
 Alias pre
 Alias pre zdedenáFarbaPozadia.
public Písmo písmo()
Písmo – aktuálne písmopísmo(Font), 
písmo(String, double), 
farbaTextu(Color), 
farbaPozadia(Color)public void písmo(Font novéPísmo)
novéPísmo – objekt typu Písmo alebo Font
     určujúci nový typ písmapísmo(), 
písmo(String, double), 
farbaTextu(Color), 
farbaPozadia(Color)public Písmo písmo(String názov, double veľkosť)
Nastaví nový typ písma textu položky. (Nová inštancia triedy
 Písmo je touto metódou vrátená na prípadné ďalšie
 použitie.)
názov – názov písma; môže byť všeobecný názov logického
     písma (Dialog, DialogInput, Monospaced, Serif, SansSerif…)
     alebo názov konkrétneho písma (Times New Roman, Arial…)veľkosť – veľkosť písma v bodoch (hodnota je zaokrúhlená
     na typ float)Písmopísmo(), 
písmo(Font), 
farbaTextu(Color), 
farbaPozadia(Color)public String text()
text(String)public void ikona(String súbor)
Nastaví alebo odstráni ikonu položky uloženú v súbore s obrázkom. Táto metóda nastavuje základnú ikonu položky. (Bez nej nemá význam priraďovať položke ostatné druhy ikon…)
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
 chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
 vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
 Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
 súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
 Svet.uvoľni(názovZdroja).
 (Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
 (resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
 parameter.)
Poznámka: Z dôvodu konzistencie je k tejto
 metóde definovaný alias obrazok(súbor)
 (s názvom bez diakritiky), ktorý má korešpondovať s aliasom metódy
 ikona().
súbor – názov súboru s obrázkom, ktorý bude použitý na
     vytvorenie ikony položky alebo (String)null
     ak chceme ikonu položky odstrániťGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdený
     (identifikátor imageNotFound)ikona(Image), 
Svet.priečinokObrázkov(String)public void ikona(Image obrázok)
 Nastaví alebo odstráni ikonu položky
 určenú obrázkom. Táto metóda nastavuje základnú ikonu položky.
 (Bez nej nemá význam priraďovať položke ostatné druhy ikon…)
 Nastaví alebo odstráni ikonu položky
 určenú obrázkom. Táto metóda nastavuje základnú ikonu položky.
 (Bez nej nemá význam priraďovať položke ostatné druhy ikon…)
Poznámka: Z dôvodu konzistencie je k tejto
 metóde definovaný alias obrazok(obrázok)
 (s názvom bez diakritiky), ktorý má korešpondovať s aliasom metódy
 ikona() (určeným na čítanie ikony).
obrázok – obrázok určujúci novú ikonu položky alebo
     (Image)null ak chceme ikonu položky
     odstrániťikona(String)public Obrázok ikona()
 Vráti základnú ikonu položky alebo
 Vráti základnú ikonu položky alebo
 null ak položka nemá priradenú ikonu, ktorá bola
 vytvorená z inštancie typu Obrázok.
Poznámka: Názov tejto metódy neobsahuje
 žiadnu diakritiku, preto nemohol byť definovaný prislúchajúci alias,
 ktorý by vracal objekt typu Obrazok (t. j.
 triedy aliasu, ktorej názov tiež neobsahuje diakritiku).
 Z toho dôvodu je alias nahradený metódou obrazok (bez diakritiky).
Obrázok alebo nullikona(String), 
ikona(Image)public int medzeraMedziIkonouATextom()
 Zistí aktuálu veľkosť medzery medzi ikonou
 a textom tejto položky.
 Zistí aktuálu veľkosť medzery medzi ikonou
 a textom tejto položky.
Poznámka: Táto metóda zrkadlí definíciu
 z triedy AbstractButton (čiže položka je
 z pohľadu objektového modelu chápaná ako tlačidlo). V niektorých
 definíciách vzhľadu (L&F) však nemusia byť položky chápané ako
 typické tlačidlá, ich vzhľad sa môže odlišovať a pokus o prácu
 s medzerou medzi ikonou a textom nemusí mať očakávaný efekt.
public void medzeraMedziIkonouATextom(int medzera)
 Ak má toto položka nastavenú ikonu aj
 text, tak táto vlastnosť určuje veľkosť medzery medzi nimi.
 Predvolená hodnota je štyri pixely.
 Ak má toto položka nastavenú ikonu aj
 text, tak táto vlastnosť určuje veľkosť medzery medzi nimi.
 Predvolená hodnota je štyri pixely.
Poznámka: Táto metóda zrkadlí definíciu
 z triedy AbstractButton (čiže položka je
 z pohľadu objektového modelu chápaná ako tlačidlo). V niektorých
 definíciách vzhľadu (L&F) však nemusia byť položky chápané ako
 typické tlačidlá, ich vzhľad sa môže odlišovať a pokus o prácu
 s medzerou medzi ikonou a textom nemusí mať očakávaný efekt.
medzera – celé číslo určujúce počet pixelov medzi ikonou
     a textompublic void príkaz(String príkaz)
Prepojí túto položku ponuky s príkazom priradeným ku
 klávesovej skratke.
 Odteraz odpoveďou na zvolenie tejto položky nebude spustenie reakcie
 voľbaPoložkyPonuky,
 ale reakcie
 klávesováSkratka.
 Ak chcete priradenie príkazu k položke zrušiť, zadajte hodnotu
 null.
Upozornenie: Predtým, než
 odoberiete klávesovú
 skratku zo sveta, zrušte aj priadenie príkazu k tejto položke
 (zadaním hodnoty null), inak by mohlo vzniknúť neočakávané
 správanie programu.
Poznámka: Spustenie tejto metódy spôsobí aktualizáciu údajov vzhľadu súvisiacich s klávesovou skratkou zadaného príkazu podľa vzhľadu tejto položky. Každé ďalšie spustenie tejto metódy pre niektorú položku ponuky alebo kontextovej ponuky spôsobí novú aktualizáciu údajov vzhľadu a spätne aktualizáciu vzhľadu všetkých položiek, ktoré boli predtým s týmto príkazom previazané. Preto je vhodné vyvarovať sa previazaniu konkrétneho príkazu s viacerými položkami ponuky alebo kontextovej ponuky (ak to nie je vyslovene vyžadované).
príkaz – príkaz na priradenie alebo nullSvet.pridajKlávesovúSkratku(String, int), 
Svet.pridajKlávesovúSkratku(String, int, int)public void mnemonickáSkratka(int kódSkratky)
Zmení mnemonickú skratku tejto položky ponuky.
kódSkratky – kód mnemonickej skratky (príklad:
     Kláves.VK_A)public void mnemonickaSkratka(int kódSkratky)
 Alias pre
 Alias pre mnemonickáSkratka.
public void klávesováSkratka(int kódKlávesu)
Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky.
Klávesová skratka je definovaná s predvoleným modifikátorom
 používaným pre klávesové skratky položiek ponuky. Ten je závislý
 od operačného systému, napríklad vo Windows je to kláves
 Ctrl, v macOS (predtým OS X a Mac OS) je to kláves
 ⌘ (Command). Ak chcete definovať klávesovú
 skratku bez modifikátora, použite metódu
 klávesováSkratka(kódKlávesu,
 modifikátor) s hodnotou modifikátora 0.
kódKlávesu – kód klávesu, ktorý má byť použitý ako klávesová
     skratka (v kombinácii s modifikátorom pre ponuky); môže to byť
     ľubovoľný kód klávesu z triedy Kláves
     (Kláves.HORE, Kláves.VK_X…)klávesováSkratka(int, int)public void klavesovaSkratka(int kódKlávesu)
 Alias pre
 Alias pre klávesováSkratka.
public void klávesováSkratka(int kódKlávesu,
                             int modifikátor)
Zmení klávesovú skratku tejto položky ponuky.
kódKlávesu – kód klávesu, ktorý má byť použitý ako klávesová
     skratka; môže to byť ľubovoľný kód klávesu z triedy
     Kláves (Kláves.HORE,
     Kláves.VK_X…)modifikátor – klávesový modifikátor tejto skratky (napríklad
     kláves Ctrl – Kláves.CTRL_MASK,
     Shift – Kláves.SHIFT_MASK,
     Alt – Kláves.ALT_MASK…); klávesový modifikátor ponúk, ktorý je
     závislý od operačného systému definuje rezervovaný
     identifikátor Kláves.SKRATKA_PONUKY; klávesovú skratku bez modifikátora je
     možné definovať zadaním hodnoty 0klávesováSkratka(int)public void klavesovaSkratka(int kódKlávesu,
                             int modifikátor)
 Alias pre
 Alias pre klávesováSkratka.
public Skript skript()
Vráti skript priradený k tejto položke alebo null,
 ak k položke nebol priradený žiadny skript.
nullriadkySkriptu(), 
skript(String[]), 
skript(String), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic String[] riadkySkriptu()
Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tejto položke priradený
 v textovej forme. V opačnom prípade vráti null, pričom
 položka môže mať definovaný skript – pozri aj metódu skript.
nullskript(), 
skript(String[]), 
skript(String), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic void skript(String[] riadky)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jej zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript a triedu Skript.) Ak chcete skript
 položky vymazať, zadajte hodnotu null.
riadky – skript vo forme poľa reťazcov (riadkov skriptu)skript(), 
riadkySkriptu(), 
skript(String), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic void skript(String skript)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jej zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript a triedu Skript.) Ak chcete skript
 položky vymazať, zadajte hodnotu null.
skript – skript vo forme reťazca oddeľovaného znakmi
     nového riadkaskript(), 
riadkySkriptu(), 
skript(String[]), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic void skript(Skript skript)
Priradí k tejto položke skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jej zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript a triedu Skript.) Ak chcete skript
 položky vymazať, zadajte hodnotu null.
skript – inštanicia triedy Skriptskript(), 
riadkySkriptu(), 
skript(String[]), 
skript(String), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skript