public class Okno extends Object
Táto trieda je určená na tvorbu a manipuláciu s doplnkovými oknami
 aplikácie. Každé nové okno obsahuje komponent, v ktorom je umiestnený
 obrázok (inštancia triedy Obrázok), prípadne ďalšie
 komponenty. Okno sa dá vytvoriť s použitím jedného z konštruktorov.
 K dispozícii sú rôzne verzie. Niektoré zobrazujú okno automaticky po
 skonštruovaní a/alebo pomenúvajú okno, ale všetky vyžadujú zadanie
 inštancie obrázka. Tie, ktoré neumožňujú určiť, či má byť okno po
 konštrukcii automaticky zobrazené nechávajú okno skryté. Jeho zobrazenie
 musí byť potom vykonané (vo vhodnom čase) metódou zobraz.
Trieda sprostredkúva viacero užitočných funkcií na manipuláciu
 s vlastnosťami okna, napríklad na úpravu farby plochy, kurzora myši,
 minimalizáciu, prepnutie z a do režimu celej obrazovky a podobne.
 V súvislosti s režimom celej obrazovky treba podotknúť, že inštancia
 komponentu okna sa mení. Prístup k aktuálnej inštancii sprostredkúva metóda
 okno. Metódy ako farbaPlochy
 umožňujú nastaviť farbu plochy okna rôznymi spôsobmi – inštanciou triedy
 Color (alebo odvodených), implementáciou rozhrania Farebnosť alebo definovaním RGB hodnôt. Okno môže mať tiež
 zmenený tvar kurzora myši pri pohybe nad ním. Dá sa to zmeniť metódou
 zmeňKurzorMyši.
Nastavenie režimu celej obrazovky je možné meniť rôznymi verziami
 metódy celáObrazovka. Metóda oknoCelejObrazovky vráti inštanciu JFrame, ak je
 okno v režime celej obrazovky, inak vráti hodnotu null. Okno
 môže obsahovať vlastnú implementáciu spôsobu zmeny režimu celej obrazovky.
 Atribút zmenaCelejObrazovky  má predvolene
 hodnotu null, ale môže byť nastavený na ľubovoľnú z predvolených
 inštancií triedy ZmenaCelejObrazovky.
| Modifikátor a typ | Atribút a opis | 
|---|---|
| boolean | ukladajStavOknaNaVrchuTento rezervovaný atribút je predvolene nastavený na
  false. | 
| ZmenaCelejObrazovky | zmenaCelejObrazovkyHodnota tohto atribútu môže obsahovať vlastnú implementáciu
 spôsobu zmeny režimu celej obrazovky. | 
| Konštruktor a opis | 
|---|
| Okno(Obrázok obrázok)Najjednoduchší konštruktor. | 
| Okno(Obrázok obrázok,
    boolean zobraz)Konštruktor, ktorý vytvára nové okno s vloženým obrázkom
 a s možnosťou zobrazenia okna po vytvorení. | 
| Okno(Obrázok obrázok,
    String meno)Konštruktor, ktorý vytvára nové pomenované okno s vloženým
 obrázkom. | 
| Okno(Obrázok obrázok,
    String meno,
    boolean zobraz)Konštruktor, ktorý vytvára nové okno s vloženým obrázkom, menom
 a s možnosťou zobrazenia okna po vytvorení. | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| boolean | celaObrazovka() Alias pre celáObrazovka. | 
| boolean | celáObrazovka()Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky. | 
| boolean | celaObrazovka(boolean celáObrazovka) Alias pre celáObrazovka. | 
| boolean | celáObrazovka(boolean celáObrazovka)Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky alebo späť. | 
| boolean | celaObrazovka(int zariadenie) Alias pre celáObrazovka. | 
| boolean | celáObrazovka(int zariadenie)Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky na určenom
 zobrazovacom zariadení. | 
| boolean | celaObrazovka(int zariadenie,
             boolean celáObrazovka) Alias pre celáObrazovka. | 
| boolean | celáObrazovka(int zariadenie,
             boolean celáObrazovka)Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky alebo späť
 na určenom zobrazovacom zariadení. | 
| boolean | citajKonfiguraciu() Alias pre čítajKonfiguráciu. | 
| boolean | citajKonfiguraciu(int x,
                 int y,
                 int šírka,
                 int výška) Alias pre čítajKonfiguráciu. | 
| boolean | čítajKonfiguráciu()Prečíta konfiguráciu tohto okna z konfiguračného súboru
 s predvolenými parametrami. | 
| boolean | čítajKonfiguráciu(int x,
                 int y,
                 int šírka,
                 int výška)Prečíta konfiguráciu tohto okna z konfiguračného súboru. | 
| Farba | farbaPlochy() | 
| void | farbaPlochy(Color nováFarba) | 
| void | farbaPlochy(Farebnosť objekt)Nastaví farbu plochy okna podľa farby zadaného objektu. | 
| Farba | farbaPlochy(int r,
           int g,
           int b)Nastaví farbu plochy okna. | 
| Farba | farbaPlochy(int r,
           int g,
           int b,
           int a)Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť plochy okna. | 
| JPanel | hlavnyPanel() Alias pre hlavnýPanel. | 
| JPanel | hlavnýPanel()Poskytne komponent tohto panela vloženého v tomto okne. | 
| Obrazok | ikona()Prečíta ikonu okna a prevedie ju na obrázok. | 
| void | ikona(Image obrázok)Nastaví oknu ikonu podľa zadaného obrázka. | 
| void | ikona(String súbor) | 
| boolean | jeTu(PoznámkovýBlok poznámkovýBlok)Zistí, či je zadaný poznámkový blok umiestnený v tomto okne. | 
| boolean | jeTu(RolovaciaLišta rolovaciaLišta)Zistí, či je zadaná rolovacia lišta umiestnená v tomto okne. | 
| boolean | jeTu(Tlačidlo tlačidlo)Zistí, či je zadané tlačidlo umiestnené v tomto okne. | 
| boolean | maximalizovane() Alias pre maximalizované. | 
| boolean | maximalizované()Zistí, či je toto okno v maximalizovanom stave. | 
| void | maximalizuj()Pokúsi sa prepnúť toto okno do maximalizovaného stavu. | 
| String | meno() | 
| boolean | meno(String novéMeno) | 
| boolean | minimalizovane() Alias pre minimalizované. | 
| boolean | minimalizované()Zistí, či je toto okno v minimalizovanom stave. | 
| void | minimalizuj()Pokúsi sa prepnúť toto okno do minimalizovaného stavu. | 
| boolean | normalne() Alias pre normálne. | 
| boolean | normálne()Zistí, či je toto okno v normálnom stave. | 
| void | obnov()Pokúsi sa prepnúť toto okno do normálneho stavu. | 
| Obrázok | obrázok()Vráti inštanciu obrázka obsiahnutého v tomto
 okne. | 
| void | obrázok(Obrázok obrázok)Nastaví nový obrázok oknu. | 
| void | odoberKlavesovuSkratku(String príkaz) Alias pre odoberKlávesovúSkratku. | 
| void | odoberKlávesovúSkratku(String príkaz)Odoberie definovanú klávesovú skratku, ktorá je previazaná so
 zadaným príkazom. | 
| JFrame | okno()Vráti inštanciu aktuálneho okna podľa aktuálneho režimu. | 
| JFrame | oknoCelejObrazovky()Ak je okno v režime celej obrazovky,
 tak táto metóda vráti inštanciu  oknacelej
 obrazovky, inak metóda vráti hodnotunull. | 
| static boolean | overujPociatocnuPolohuOkna() Alias pre overujPočiatočnúPolohuOkna. | 
| static void | overujPociatocnuPolohuOkna(boolean overuj) Alias pre overujPočiatočnúPolohuOkna. | 
| static boolean | overujPočiatočnúPolohuOkna()Zistí aktuálny stav automatického overovania počiatočnej polohy
 okna po jeho inicializácii. | 
| static void | overujPočiatočnúPolohuOkna(boolean overuj)Zmení stav automatického overovania počiatočnej polohy každého
 nového okna počas jeho inicializácie. | 
| void | predvolenaFarbaPlochy() Alias pre predvolenáFarbaPlochy. | 
| void | predvolenáFarbaPlochy()Nastaví predvolenú farbu plochy. | 
| void | prekresli()Prikáže aktualizovať obsah tohto okna. | 
| void | premiestniNaObrazovku() Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | premiestniNaObrazovku(int zariadenie) Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | premiestniNaZariadenie()Umiestni okno na predvolené zobrazovacie zariadenie. | 
| void | premiestniNaZariadenie(int zariadenie)Umiestni okno na určené zobrazovacie zariadenie. | 
| PoznámkovýBlok | prenes(PoznámkovýBlok poznámkovýBlok,
      boolean sem)Prenesie poznámkový blok zo sveta do tohto okna alebo späť. | 
| RolovaciaLišta | prenes(RolovaciaLišta rolovaciaLišta,
      boolean sem)Prenesie rolovaciu lištu zo sveta do tohto okna alebo späť. | 
| Tlačidlo | prenes(Tlačidlo tlačidlo,
      boolean sem)Prenesie tlačidlo zo sveta do tohto okna alebo späť. | 
| void | presunNaObrazovku() Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presuňNaObrazovku() Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presunNaObrazovku(int zariadenie) Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presuňNaObrazovku(int zariadenie) Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presunNaZariadenie() Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presuňNaZariadenie() Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presunNaZariadenie(int zariadenie) Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | presuňNaZariadenie(int zariadenie) Alias pre premiestniNaZariadenie. | 
| void | pridajKlavesovuSkratku(String príkaz,
                      int kódKlávesu) Alias pre pridajKlávesovúSkratku. | 
| void | pridajKlávesovúSkratku(String príkaz,
                      int kódKlávesu)Definuje novú klávesovú skratku s modifikátorom pre ponuky, ktorá
 bude previazaná so zadaným príkazom. | 
| void | pridajKlavesovuSkratku(String príkaz,
                      int kódKlávesu,
                      int modifikátor) Alias pre pridajKlávesovúSkratku. | 
| void | pridajKlávesovúSkratku(String príkaz,
                      int kódKlávesu,
                      int modifikátor)Definuje novú klávesovú skratku, ktorá bude previazaná so zadaným
 príkazom. | 
| String | retazecSkratkyPrikazu(String príkaz) Alias pre reťazecSkratkyPríkazu. | 
| String | reťazecSkratkyPríkazu(String príkaz)Táto metóda prevedie definíciu klávesovej skratku, ktorá je
 priradená zadanému príkazu do textovej podoby. | 
| int | sirkaOkna() Alias pre šírkaOkna. | 
| KeyStroke | skratkaPrikazu(String príkaz) Alias pre skratkaPríkazu. | 
| KeyStroke | skratkaPríkazu(String príkaz)Táto metóda zistí, aká klávesová skratka je priradená zadanému
 príkazu. | 
| void | skry()Skryje toto okno. | 
| int | šírkaOkna()Zistí šírku tohto okna. | 
| String | titulok()Vráti titulok tohto okna. | 
| void | titulok(String titulok)Nastaví titulok tohto okna. | 
| void | upevni()Upevní toto okno. | 
| void | uvolni() Alias pre uvoľni. | 
| void | uvoľni()Uvoľní toto okno. | 
| boolean | viditelne() Alias pre viditeľné. | 
| boolean | viditeľné()Zistí, či je toto okno viditeľné. 
 | 
| int | vyskaOkna() Alias pre výškaOkna. | 
| void | vystred() Alias pre vystreď. | 
| void | vystreď()Presunie okno tak, aby sa nachádzalo v strede obrazovky. | 
| int | výškaOkna()Zistí výšku tohto okna. | 
| void | zavriet() Alias pre zavrieť. | 
| void | zavrieť()Vygeneruje udalosť zavretia tohto okna. | 
| void | zbal() Alias pre zbaľ. | 
| void | zbaľ()Prispôsobí veľkosť okna tak, aby sa do neho pohodlne vošli všetky
 viditeľné komponenty. | 
| int | zistiZariadenieOkna()Zistí číslo zariadenia, na ktorom sa nachádza toto okno. | 
| void | zmenKurzorMysi(String meno) Alias pre zmeňKurzorMyši. | 
| void | zmeňKurzorMyši(String meno)Zmení tomuto oknu tvar kurzora myši buď na vlastný tvar kurzora
 vytvorený prostredníctvom metódy  Svet.novýKurzorMyši, alebo na niektorý zo systémom
 preddefinovaných kurzorov. | 
| void | zobraz()Zobrazí toto okno. | 
| boolean | zobrazene() Alias pre zobrazené. | 
| boolean | zobrazené()Zistí, či je toto okno viditeľné. 
 | 
public boolean ukladajStavOknaNaVrchu
Tento rezervovaný atribút je predvolene nastavený na
 false. Vtedy rámec pri ukladaní konfigurácie (po ukončení aplikácie)
 neberie do úvahy aktuálny stav príznaku okna „vždy na vrchu“ (always on top). Keď je
 však atribút pred ukončením aplikácie nastavený na true,
 tak rámec uloží aktuálny stav príznaku okna do konfigurácie.
public ZmenaCelejObrazovky zmenaCelejObrazovky
Hodnota tohto atribútu môže obsahovať vlastnú implementáciu
 spôsobu zmeny režimu celej obrazovky. (Predvolený spôsob je
 hardvérový – pozri aj ZmenaCelejObrazovky.hardvérová.)
public Okno(Obrázok obrázok)
Najjednoduchší konštruktor. Vytvára nové okno s vloženým obrázkom, ktorý je povinný pri všetkých konštruktoroch.
Parameter obrázok slúži na definovanie grafického obsahu
 okna.
Upozornenie: Toto okno je predvolene skryté!
obrázok – inštancia triedy Obrázok, ktorá bude
     tvoriť grafický obsah oknapublic Okno(Obrázok obrázok, boolean zobraz)
Konštruktor, ktorý vytvára nové okno s vloženým obrázkom a s možnosťou zobrazenia okna po vytvorení.
Parameter obrázok slúži na definovanie grafického obsahu
 okna.
Parameter zobraz slúži na rozhodnutie o tom, či sa okno
 po inicializácii zobrazí, alebo nie.
obrázok – inštancia triedy Obrázok, ktorá bude
     tvoriť grafický obsah oknazobraz – ak je tento parameter true, tak bude okno po
     inicializácii zobrazené; inak zostane skrytépublic Okno(Obrázok obrázok, String meno)
Konštruktor, ktorý vytvára nové pomenované okno s vloženým obrázkom.
Parameter obrázok slúži na definovanie grafického obsahu
 okna.
Parameter meno slúži na priradenie mena oknu. (Pozri aj
 metódu meno.)
Upozornenie: Toto okno je predvolene skryté!
obrázok – inštancia triedy Obrázok, ktorá bude
     tvoriť grafický obsah oknameno – meno, ktoré bude priradené oknupublic Okno(Obrázok obrázok, String meno, boolean zobraz)
Konštruktor, ktorý vytvára nové okno s vloženým obrázkom, menom a s možnosťou zobrazenia okna po vytvorení.
Parameter obrázok slúži na definovanie grafického obsahu
 okna.
Parameter meno slúži na priradenie mena oknu. (Pozri aj
 metódu meno.)
Parameter zobraz slúži na rozhodnutie o tom, či sa okno
 po inicializácii zobrazí, alebo nie.
obrázok – inštancia triedy Obrázok, ktorá bude
     tvoriť grafický obsah oknameno – meno, ktoré bude priradené oknuzobraz – ak je tento parameter true, tak bude okno po
     inicializácii zobrazené; inak zostane skrytépublic static boolean overujPočiatočnúPolohuOkna()
Zistí aktuálny stav automatického overovania počiatočnej polohy
 okna po jeho inicializácii. Viac podrobností nájdete v opise metódy
 overujPočiatočnúPolohuOkna(overuj).
true/falsepublic static void overujPočiatočnúPolohuOkna(boolean overuj)
Zmení stav automatického overovania počiatočnej polohy každého
 nového okna počas jeho inicializácie. Ak je stav overovania nastavený
 na true, tak sa počas inicializácie každého nového okna
 overí, či je umiestnené v rámci aktuálnych obrazoviek (zariadení) a ak
 nie, tak bude automaticky presunuté na primárnu obrazovku (resp.
 predvolené zobrazovacie zariadenie).
overuj – nový stav overovania: true/falsepublic static boolean overujPociatocnuPolohuOkna()
 Alias pre
 Alias pre overujPočiatočnúPolohuOkna.
public static void overujPociatocnuPolohuOkna(boolean overuj)
 Alias pre
 Alias pre overujPočiatočnúPolohuOkna.
public boolean čítajKonfiguráciu()
Prečíta konfiguráciu tohto okna z konfiguračného súboru
 s predvolenými parametrami. Viac podrobností je v opise metódy
 čítajKonfiguráciu(x, y,
 šírka, výška).
true, inak falsepublic boolean citajKonfiguraciu()
 Alias pre
 Alias pre čítajKonfiguráciu.
public boolean čítajKonfiguráciu(int x,
                                 int y,
                                 int šírka,
                                 int výška)
Prečíta konfiguráciu tohto okna z konfiguračného súboru.
 Konfigurácia musí byť zapnutá (pozri napríklad metódu Svet.použiKonfiguráciu(názovSúboru))
 a okno musí mať meno (pozri metódu meno).
Parametre polohy a rozmerov okna tejto metódy určujú počiatočné
 (predvolené) hodnoty týchto údajov. Neskôr budú nahradené aktuálnymi
 hodnotami uloženými v konfigurácii. Súradnice x a y
 určujú, o koľko bodov je posunutý ľavý horný roh okna od ľavého
 horného rohu obrazovky (y-ová súradnica rastie smerom nadol).
x – predvolená (pozri vyššie) x-ová súradnica polohy oknay – predvolená (pozri vyššie) y-ová súradnica polohy oknašírka – predvolená (pozri vyššie) šírka oknavýška – predvolená (pozri vyššie) výška oknatrue, inak falsepublic boolean citajKonfiguraciu(int x,
                                 int y,
                                 int šírka,
                                 int výška)
 Alias pre
 Alias pre čítajKonfiguráciu.
public void zavrieť()
Vygeneruje udalosť zavretia tohto okna. Ak nie je zavretie
 odmietnuté žiadnou z reakcií na zavretie okna (pozri napríklad
 ObsluhaUdalostí.zavretie()), tak bude toto okno
 zavreté.
public void zavriet()
 Alias pre
 Alias pre zavrieť.
public boolean meno(String novéMeno)
 Pomenuje alebo zruší meno tohto okna. Meno
 okna je používané pri zápise a obnove vlastností okna s použitím
 konfiguračného súboru.
 Pomenuje alebo zruší meno tohto okna. Meno
 okna je používané pri zápise a obnove vlastností okna s použitím
 konfiguračného súboru.
Zadané meno musí byť unikátne, nesmie byť prázdne ani rezervované
 (v súčasnosti je rezervované iba meno "okno"), nesmie sa
 začínať bodkočiarkou, začínať ani končiť bodkou a nesmie
 obsahovať znak rovná sa. Na zrušenie mena okna treba zavolať túto
 metódu s argumentom null.
novéMeno – nového meno okna alebo null
     na zrušenie mena tohto oknafalse, tak
     to znamená, že priradenie mena oknu zlyhalo a okno mohlo zostať
     nepomenovanépublic String meno()
nullmeno(String)public int šírkaOkna()
Zistí šírku tohto okna.
public int sirkaOkna()
 Alias pre
 Alias pre šírkaOkna.
public int výškaOkna()
Zistí výšku tohto okna.
public int vyskaOkna()
 Alias pre
 Alias pre výškaOkna.
public JFrame okno()
Vráti inštanciu aktuálneho okna podľa aktuálneho režimu. Ak je okno
 v klasickom režime, tak je vrátená inštancia klasického okna, v režime
 celej obrazovky je to inštancia okna celej obrazovky. Ak nie je
 inicializované žiadne okno (čo by sa nemalo stať, jedine v prípade
 chyby), tak metóda vráti hodnotu null.
nullpublic String titulok()
Vráti titulok tohto okna. Ak metóda zistí, že
 aktuálny titulok sa zhoduje s predvoleným titulkom (prípadne ak
 toto okno ešte nejestvuje), tak vráti hodnotu
 null.
nullpublic void titulok(String titulok)
Nastaví titulok tohto okna. Ak je zadaná hodnota
 null, tak metóda nastaví predvolený titulok okna.
titulok – nový titulok tohto okna alebo
     null na nastavenie predvoleného titulku oknapublic boolean viditeľné()
Zistí, či je toto okno viditeľné. 
 Alternatívou tejto metódy je metóda zobrazené.
true – áno; false – niezobrazené(), 
zobraz(), 
skry()public boolean viditelne()
 Alias pre
 Alias pre viditeľné.
public boolean zobrazené()
Zistí, či je toto okno viditeľné. 
 Alternatívou tejto metódy je metóda viditeľné.
true – áno; false – nieviditeľné(), 
zobraz(), 
skry()public boolean zobrazene()
 Alias pre
 Alias pre zobrazené.
public void skry()
Skryje toto okno.
zobraz(), 
viditeľné(), 
zobrazené()public void zobraz()
Zobrazí toto okno. Metóda je protikladom metódy skry.
skry(), 
viditeľné(), 
zobrazené()public void upevni()
Upevní toto okno. To znamená, že od tohto okamihu bude mať okno
 pevnú veľkosť. Opakom je metóda uvoľni.
public void uvoľni()
Uvoľní toto okno. To znamená, že od tohto okamihu okno nebude mať pevnú veľkosť (čo je predvolené správanie okna).
public void uvolni()
 Alias pre
 Alias pre uvoľni.
public void zbaľ()
Prispôsobí veľkosť okna tak, aby sa do neho pohodlne vošli všetky viditeľné komponenty.
public void zbal()
 Alias pre
 Alias pre zbaľ.
public void vystreď()
Presunie okno tak, aby sa nachádzalo v strede obrazovky.
public void vystred()
 Alias pre
 Alias pre vystreď.
public void premiestniNaZariadenie(int zariadenie)
Umiestni okno na určené zobrazovacie zariadenie. Zariadenie je určené jeho „poradovým číslom“ (indexom; čiže nula označuje prvé zariadenie). Okno je umiestnené tak, aby bola na určenom zariadení viditeľná celá jeho plocha, ak to rozmery okna dovoľujú. Ak je okno väčšie, než sú rozmery zariadenia, tak je umiestnené do ľavého horného rohu zariadenia. Ak zariadenie so zadaným indexom nejestvuje, tak nie je vykonaná žiadna operácia.
zariadenie – číslo zariadenia, na ktoré má byť okno umiestnenézistiZariadenieOkna(), 
Svet.početZariadení()public void premiestniNaZariadenie()
Umiestni okno na predvolené zobrazovacie zariadenie. Okno je umiestnené tak, aby bola viditeľná celá jeho plocha, ak to jeho rozmery dovoľujú. Ak je okno väčšie, než sú rozmery zariadenia, tak je umiestnené do ľavého horného rohu.
zistiZariadenieOkna(), 
Svet.početZariadení()public void premiestniNaObrazovku(int zariadenie)
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void premiestniNaObrazovku()
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presuňNaZariadenie(int zariadenie)
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presuňNaZariadenie()
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presunNaZariadenie(int zariadenie)
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presunNaZariadenie()
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presuňNaObrazovku(int zariadenie)
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presuňNaObrazovku()
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presunNaObrazovku(int zariadenie)
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public void presunNaObrazovku()
 Alias pre
 Alias pre premiestniNaZariadenie.
public int zistiZariadenieOkna()
Zistí číslo zariadenia, na ktorom sa nachádza toto okno.
 Zariadenie je určené jeho „poradovým číslom“ (indexom; čiže
 nula označuje prvé zariadenie). Pri zisťovaní polohy je braný do
 úvahy stred okna. Ak také zariadenie, do ktorého plochy by patril
 stred okna nejestvuje, tak je vrátená hodnota -1.
-1, ak také zariadenie nejestvujepremiestniNaZariadenie(), 
premiestniNaZariadenie(int), 
Svet.početZariadení()public boolean maximalizované()
Zistí, či je toto okno v maximalizovanom stave.
true, inak falseObsluhaUdalostí.maximalizovanie(), 
minimalizované(), 
normálne(), 
maximalizuj(), 
minimalizuj(), 
obnov()public boolean maximalizovane()
 Alias pre
 Alias pre maximalizované.
public void maximalizuj()
Pokúsi sa prepnúť toto okno do maximalizovaného stavu. O tom,
 či sa táto akcia podarila sa dá presvedčiť volaním metódy maximalizované.
public boolean minimalizované()
Zistí, či je toto okno v minimalizovanom stave.
true, inak falseObsluhaUdalostí.minimalizovanie(), 
maximalizované(), 
normálne(), 
maximalizuj(), 
minimalizuj(), 
obnov()public boolean minimalizovane()
 Alias pre
 Alias pre minimalizované.
public void minimalizuj()
Pokúsi sa prepnúť toto okno do minimalizovaného stavu. O tom,
 či sa táto akcia podarila sa dá presvedčiť volaním metódy minimalizované.
public boolean normálne()
Zistí, či je toto okno v normálnom stave.
true, inak falseObsluhaUdalostí.obnovenie(), 
maximalizované(), 
minimalizované(), 
maximalizuj(), 
minimalizuj(), 
obnov()public boolean normalne()
 Alias pre
 Alias pre normálne.
public void obnov()
Pokúsi sa prepnúť toto okno do normálneho stavu. (V zmysle
 „nie maximalizovaného a nie minimalizovaného“ stavu.) O tom, či
 sa táto akcia podarila sa dá presvedčiť volaním metódy normálne.
public Tlačidlo prenes(Tlačidlo tlačidlo, boolean sem)
Prenesie tlačidlo zo sveta do tohto okna alebo späť.
Ak je parameter sem rovný true a zároveň sa
 tlačidlo nachádza vo svete (pozor, nie v inom okne, musí byť umestnené
 vo svete), tak bude prenesené do tohto okna. Ak je paramete
 r sem rovný false a zároveň sa tlačidlo nachádza
 v tomto okne (musí to byť presne toto okno), tak bude prenesené z tohto
 okna do sveta.
V uvedených dvoch situáciách je návratová hodnota tejto metódy
 inštancia zadaného tlačidla, čo umožňuje zreťazené volanie ďalšej
 metódy tlačidla – pri inicializácii rozhrania a prenose tlačidla zo
 sveta do tohto okna sa na to dá spoľahnúť. Ak je však prenos neúspešný,
 tak je vrátená hodnota null.
Volanie tejto metódy je ekvivalentné volaniu metódy
 Tlačidlo.prenes(Okno okno, boolean tam).
tlačidlo – tlačidlo, ktoré má byť prenesenésem – smer prenosu (pozri opis vyššie)nullpublic boolean jeTu(Tlačidlo tlačidlo)
Zistí, či je zadané tlačidlo umiestnené v tomto okne.
true ak je tlačidlo v tomto okne, false
     v opačnom prípadepublic RolovaciaLišta prenes(RolovaciaLišta rolovaciaLišta, boolean sem)
Prenesie rolovaciu lištu zo sveta do tohto okna alebo späť.
Ak je parameter sem rovný true a zároveň sa
 lišta nachádza vo svete (pozor, nie v inom okne, musí byť umestnená
 vo svete), tak bude prenesená do tohto okna. Ak je parameter
 sem rovný false a zároveň sa lišta nachádza v tomto
 okne (musí to byť presne toto okno), tak bude prenesená z tohto okna
 do sveta.
V uvedených dvoch situáciách je návratová hodnota tejto metódy
 inštancia zadanej lišty, čo umožňuje zreťazené volanie ďalšej metódy
 lišty – pri inicializácii rozhrania a prenose lišty zo sveta do tohto
 okna sa na to dá spoľahnúť. Ak je však prenos neúspešný, tak je vrátená
 hodnota null.
Volanie tejto metódy je ekvivalentné volaniu metódy
 RolovaciaLišta.prenes(Okno okno, boolean tam).
rolovaciaLišta – rolovacia lišta, ktorá má byť prenesenásem – smer prenosu (pozri opis vyššie)nullpublic boolean jeTu(RolovaciaLišta rolovaciaLišta)
Zistí, či je zadaná rolovacia lišta umiestnená v tomto okne.
true ak je lišta v tomto okne, false
     v opačnom prípadepublic PoznámkovýBlok prenes(PoznámkovýBlok poznámkovýBlok, boolean sem)
Prenesie poznámkový blok zo sveta do tohto okna alebo späť.
Ak je parameter sem rovný true a zároveň sa blok
 nachádza vo svete (pozor, nie v inom okne, musí byť umestnený vo
 svete), tak bude prenesený do tohto okna. Ak je parameter sem
 rovný false a zároveň sa blok nachádza v tomto okne (musí
 to byť presne toto okno), tak bude prenesený z tohto okna do sveta.
V uvedených dvoch situáciách je návratová hodnota tejto metódy
 inštancia zadaného poznámkového bloku, čo umožňuje zreťazené volanie
 ďalšej metódy bloku – pri inicializácii rozhrania a prenose bloku zo
 sveta do tohto okna sa na to dá spoľahnúť. Ak je však prenos neúspešný,
 tak je vrátená hodnota null.
Volanie tejto metódy je ekvivalentné volaniu metódy
 PoznámkovýBlok.prenes(Okno okno, boolean tam).
poznámkovýBlok – poznámkový blok, ktorý má byť prenesenýsem – smer prenosu (pozri opis vyššie)nullpublic boolean jeTu(PoznámkovýBlok poznámkovýBlok)
Zistí, či je zadaný poznámkový blok umiestnený v tomto okne.
true ak je blok v tomto okne, false
     v opačnom prípadepublic JPanel hlavnýPanel()
Poskytne komponent tohto panela vloženého v tomto okne.
Upozornenie: Neodborná manipulácia s týmto komponentom môže mať nežiaduce vedľajšie účinky.
public JPanel hlavnyPanel()
 Alias pre
 Alias pre hlavnýPanel.
public void prekresli()
Prikáže aktualizovať obsah tohto okna. Túto metódu sa oplatí vykonať
 vždy po úprave grafického obsahu vnútorného obrázka (napríklad po
 kreslení niektorého z robotov do neho) – pozri aj parameter
 obrázok všetkých konštruktorov.
public void ikona(String súbor)
Pozri aj Svet.ikona(súbor).
súbor – názov súboru s obrázkomGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdenýpublic void ikona(Image obrázok)
Nastaví oknu ikonu podľa zadaného obrázka.
obrázok – obrázok slúžiaci ako predloha pre ikonupublic Obrazok ikona()
Prečíta ikonu okna a prevedie ju na obrázok.
Poznámka: Táto metóda vracia objekt typu
 Obrazok (t. j. triedy, ktorá je aliasom triedy
 Obrázok). Dôvod je uvedený v poznámke v opise metódy
 ikona(súbor).
public Obrázok obrázok()
Vráti inštanciu obrázka obsiahnutého v tomto okne.
Poznámka: Táto metóda vracia typ Obrázok (s diakritikou), pretože nie je technicky možné, aby
 cielene vracala inštanciu všeobecnejšieho (odvodeného) typu Obrazok (bez diakritiky). Tento typ však môže do okna vložiť
 programátor metódou obrázok(obrázok). Vtedy
 je možné vrátenú inštancia dodatočne pretypovať (po typovej kontrole)
 na typ Obrazok.
public void obrázok(Obrázok obrázok)
Nastaví nový obrázok oknu. Obrázok je povinný parameter všetkých konštruktorov. Touto metódou sa však dá vymeniť.
obrázok – inštancia triedy Obrázok, ktorá bude
     tvoriť grafický obsah oknapublic Farba farbaPlochy()
 Číta farbu plochy okna. Ide o farbu
 základného komponentu okna aplikácie, na ktorom je umiestnený obrázok,
 prípadne ďalšie komponenty.
 Číta farbu plochy okna. Ide o farbu
 základného komponentu okna aplikácie, na ktorom je umiestnený obrázok,
 prípadne ďalšie komponenty.
Farba)public void farbaPlochy(Color nováFarba)
 Nastaví farbu plochy okna. Ide o farbu
 základného komponentu okna, na ktorom je umiestnený obrázok,
 prípadne ďalšie komponenty.
 Nastaví farbu plochy okna. Ide o farbu
 základného komponentu okna, na ktorom je umiestnený obrázok,
 prípadne ďalšie komponenty.

 
Ukážka troch farieb plochy. Zľava doprava:
 systémom predvolená, papierová
 a antracitová.
public void farbaPlochy(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu plochy okna podľa farby zadaného objektu. Plochou je myslený základný komponent okna aplikácie, na ktorom je umiestnený obrázok, prípadne ďalšie komponenty.
objekt – objekt určujúci novú farbu plochyfarbaPlochy(Color)public Farba farbaPlochy(int r, int g, int b)
Nastaví farbu plochy okna. Plochou je myslený základný komponent okna aplikácie, na ktorom je umiestnený obrázok, prípadne ďalšie komponenty.
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba – nová farba plochyfarbaPlochy(Color)public Farba farbaPlochy(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť plochy okna. Plochou je myslený základný komponent okna aplikácie, na ktorom je umiestnený obrázok, prípadne ďalšie komponenty.
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
     v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
     farba)Farba – nová farba plochyfarbaPlochy(Color)public void predvolenáFarbaPlochy()
Nastaví predvolenú farbu plochy. Ide o farbu základného komponentu okna aplikácie, na ktorom je umiestnený obrázok, prípadne ďalšie komponenty. (Predvolenou farbou je obvykle šedá, ale farba sa môže líšiť v závislosti od operačného systému, jeho nastavení alebo podľa použitého dizajnu vzhľadu používateľského rozhrania – L&F.)
public void predvolenaFarbaPlochy()
 Alias pre
 Alias pre predvolenáFarbaPlochy.
public void zmeňKurzorMyši(String meno)
Zmení tomuto oknu tvar kurzora myši buď na vlastný tvar kurzora
 vytvorený prostredníctvom metódy Svet.novýKurzorMyši, alebo na niektorý zo systémom
 preddefinovaných kurzorov. Pozri Svet.zmeňKurzorMyši. Ak namiesto názvu kurzora zadáte null,
 bude použitý prázdny (neviditeľný) kurzor.
Poznámka: Testy ukázali, že táto metóda nemá vplyv na tvar kurzora v režime celej obrazovky v operačnom systéme Windows s viacerými zobrazovacími zariadeniami. Je možné, že nastavenie tvaru kurzora nebude fungovať aj v iných situáciách súvisiacich s režimom celej obrazovky.
meno – názov vlastného kurzora, systémového kurzora alebo
     nullGRobotException – ak kurzor so zadaným menom nejestvujepublic void zmenKurzorMysi(String meno)
 Alias pre
 Alias pre zmeňKurzorMyši.
public boolean celáObrazovka()
Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky.
true
     znamená úspech a false neúspechceláObrazovka(int), 
celáObrazovka(boolean), 
celáObrazovka(int, boolean), 
oknoCelejObrazovky(), 
zistiZariadenieOkna(), 
Svet.početZariadení()public boolean celaObrazovka()
 Alias pre
 Alias pre celáObrazovka.
public boolean celáObrazovka(int zariadenie)
Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky na určenom zobrazovacom zariadení. Zariadenie je určené jeho poradovým číslom (indexom; čiže nula označuje prvé zariadenie).
zariadenie – číslo zariadenia, ktoré má byť použité v režime
     celej obrazovkytrue
     znamená úspech a false neúspechceláObrazovka(), 
celáObrazovka(boolean), 
celáObrazovka(int, boolean), 
oknoCelejObrazovky(), 
zistiZariadenieOkna(), 
Svet.početZariadení()public boolean celaObrazovka(int zariadenie)
 Alias pre
 Alias pre celáObrazovka.
public boolean celáObrazovka(boolean celáObrazovka)
Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky alebo späť.
celáObrazovka – ak je true, tak má byť režim celej
     obrazovky zapnutý, ak je false, tak má byť režim celej
     obrazovky vypnutýtrue
     znamená úspech a false neúspechceláObrazovka(), 
celáObrazovka(int), 
celáObrazovka(int, boolean), 
oknoCelejObrazovky(), 
zistiZariadenieOkna(), 
Svet.početZariadení()public boolean celaObrazovka(boolean celáObrazovka)
 Alias pre
 Alias pre celáObrazovka.
public boolean celáObrazovka(int zariadenie,
                             boolean celáObrazovka)
Pokúsi sa prepnúť toto okno do režimu celej obrazovky alebo späť na určenom zobrazovacom zariadení. Zariadenie je určené jeho „poradovým číslom“ (indexom; čiže nula označuje prvé zariadenie).
zariadenie – číslo zariadenia, ktoré má byť použité v režime
     celej obrazovkyceláObrazovka – ak je true, tak má byť režim celej
     obrazovky zapnutý, ak je false, tak má byť režim celej
     obrazovky vypnutýtrue
     znamená úspech a false neúspechceláObrazovka(), 
celáObrazovka(int), 
celáObrazovka(boolean), 
oknoCelejObrazovky(), 
zistiZariadenieOkna(), 
Svet.početZariadení()public boolean celaObrazovka(int zariadenie,
                             boolean celáObrazovka)
 Alias pre
 Alias pre celáObrazovka.
public JFrame oknoCelejObrazovky()
Ak je okno v režime celej obrazovky,
 tak táto metóda vráti inštanciu okna celej
 obrazovky, inak metóda vráti hodnotu null.
okna alebo nullceláObrazovka()public void pridajKlávesovúSkratku(String príkaz, int kódKlávesu)
Definuje novú klávesovú skratku s modifikátorom pre ponuky, ktorá
 bude previazaná so zadaným príkazom. Klávesové skratky sú spracúvané
 udalosťou ObsluhaUdalostí.klávesováSkratka(), ktorá používa metódu
 ÚdajeUdalostí.príkazSkratky()
 na identifikáciu príkazu.
Táto klávesová skratka je definovaná s predvoleným modifikátorom
 používaným pre klávesové skratky položiek
 ponuky. Ten je závislý od operačného systému, napríklad vo Windows
 je to kláves Ctrl, v macOS (predtým OS X a Mac OS) je to
 kláves ⌘ (Command). Ak chcete definovať
 klávesovú skratku bez modifikátora, použite metódu
 pridajKlávesovúSkratku(príkaz, kódKlávesu, modifikátor)
 s hodnotou modifikátora 0.
príkaz – príkaz, ktorý bude previazaný s touto klávesovou
     skratkoukódKlávesu – kód klávesu, ktorý má byť použitý ako klávesová
     skratka (v kombinácii s modifikátorom pre ponuky); môže to byť
     ľubovoľný kód klávesu z triedy Kláves
     (Kláves.HORE, Kláves.VK_X…)pridajKlávesovúSkratku(String, int, int), 
odoberKlávesovúSkratku(String), 
skratkaPríkazu(String), 
reťazecSkratkyPríkazu(String)public void pridajKlavesovuSkratku(String príkaz, int kódKlávesu)
 Alias pre
 Alias pre pridajKlávesovúSkratku.
public void pridajKlávesovúSkratku(String príkaz, int kódKlávesu, int modifikátor)
Definuje novú klávesovú skratku, ktorá bude previazaná so zadaným
 príkazom. Klávesové skratky sú spracúvané udalosťou ObsluhaUdalostí.klávesováSkratka(),
 ktorá používa metódu ÚdajeUdalostí.príkazSkratky() na identifikáciu príkazu.
príkaz – príkaz, ktorý bude previazaný s touto klávesovou
     skratkoukódKlávesu – kód klávesu, ktorý má byť použitý ako klávesová
     skratka; môže to byť ľubovoľný kód klávesu z triedy
     Kláves (Kláves.HORE,
     Kláves.VK_X…)modifikátor – klávesový modifikátor tejto skratky (napríklad
     kláves Ctrl – Kláves.CTRL_MASK,
     Shift – Kláves.SHIFT_MASK,
     Alt – Kláves.ALT_MASK…); klávesový modifikátor ponúk, ktorý je
     závislý od operačného systému definuje rezervovaný
     identifikátor Kláves.SKRATKA_PONUKY; klávesovú skratku bez modifikátora je
     možné definovať zadaním hodnoty 0pridajKlávesovúSkratku(String, int), 
odoberKlávesovúSkratku(String), 
skratkaPríkazu(String), 
reťazecSkratkyPríkazu(String)public void pridajKlavesovuSkratku(String príkaz, int kódKlávesu, int modifikátor)
 Alias pre
 Alias pre pridajKlávesovúSkratku.
public void odoberKlávesovúSkratku(String príkaz)
Odoberie definovanú klávesovú skratku, ktorá je previazaná so zadaným príkazom. Príkaz odoberie skratky zo zoznamu skratiek hlavného okna aj vstupného riadka.
príkaz – príkaz, ktorý je previazaný s niektorou
     klávesovou skratkoupridajKlávesovúSkratku(String, int), 
pridajKlávesovúSkratku(String, int, int), 
skratkaPríkazu(String), 
reťazecSkratkyPríkazu(String)public void odoberKlavesovuSkratku(String príkaz)
 Alias pre
 Alias pre odoberKlávesovúSkratku.
public KeyStroke skratkaPríkazu(String príkaz)
Táto metóda zistí, aká klávesová skratka je priradená zadanému
 príkazu. Ak taká skratka nejestvuje, metóda vráti hodnotu
 null.
Metóda nedokáže rozlíšiť, či je skratka platná pre hlavné okno a/alebo vstupný riadok, preto ak rozlišujete medzi skratkami definovanými pre vstupný riadok a hlavné okno, tak odporúčame pre nich zvoliť unikátne názvy.
príkaz – príkaz, ktorý by mal byť previazaný s niektorou
     klávesovou skratkouKeyStroke alebo nullpridajKlávesovúSkratku(String, int), 
pridajKlávesovúSkratku(String, int, int), 
odoberKlávesovúSkratku(String), 
reťazecSkratkyPríkazu(String)public KeyStroke skratkaPrikazu(String príkaz)
 Alias pre
 Alias pre skratkaPríkazu.
public String reťazecSkratkyPríkazu(String príkaz)
Táto metóda prevedie definíciu klávesovej skratku, ktorá je
 priradená zadanému príkazu do textovej podoby. Ak taká skratka
 nejestvuje, tak metóda vráti hodnotu null.
Metóda nedokáže rozlíšiť, či je skratka platná pre hlavné okno a/alebo vstupný riadok, preto ak rozlišujete medzi skratkami definovanými pre vstupný riadok a hlavné okno, tak odporúčame pre nich zvoliť unikátne názvy.
príkaz – príkaz, ktorý by mal byť previazaný s niektorou
     klávesovou skratkounullpridajKlávesovúSkratku(String, int), 
pridajKlávesovúSkratku(String, int, int), 
odoberKlávesovúSkratku(String), 
skratkaPríkazu(String)public String retazecSkratkyPrikazu(String príkaz)
 Alias pre
 Alias pre reťazecSkratkyPríkazu.