public class RolovaciaLišta extends JScrollBar implements Poloha
Trieda RolovaciaLišta uzatvára a rozširuje funkciu triedy
 Javy JScrollBar. Polohovanie a prilepovanie líšt
 je rovnaké ako pri triede Tlačidlo, ale komponenty
 lišty majú navyše možnosť zapnutia automatickej zmeny veľkosti podľa
 práve zobrazenej časti plátna.
Poznámka: Pri podrobnom testovaní funkčnosti
 rolovacej lišty sa ukázalo, že predvolená implementácia triedy
 JScrollBar nie je príliš dokonalá. Rolovacie
 lišty fungujú dokonale v súčinnosti s rolovacím panelom
 JScrollPane, ktorý v rámci programovacieho
 rámca nie je použiteľný z dôvodu jej komplexnosti a samostatné použitie
 líšt je menej funkčné. S najväčšou pravdepodobnosťou je príčinou
 predvolene používaný model ohraničeného rozsahu, ktorý nerozlišuje
 medzi rôznymi typmi udalostí. Implementácia nedokáže rozlíšiť, či
 bola hodnota posunu lišty zmenená v dôsledku externej žiadosti alebo
 v dôsledku vnútorného posunu prostredníctvom tlačidiel so šípkami,
 v dôsledku čoho nie sú v rámci tejto programovacieho rámca tlačidlá šípok
 na lište použiteľné. Rôzne pokusy o obídenie tohto problému situáciu len
 zhoršovali. Dokedy nevznikne iná implementácia, treba sa zmieriť
 s tým, že tlačidlá líšt jednoducho nefungujú. Zdrojové kódy
 niektorých implementácií, ktoré by mohli poslúžiť ako vzory
 do budúcna, sú dostupné tu: grepcode.com, developer.classpath.org, book2s.com. Zálohy zdrojových kódov
 z 28. 10. 2017 sú dostupné v tomto balíčku (7z).
Príklad:
V tomto príklade je poloha grafického robota ovládaná lištami a kolieskom myši. Obidva spôsoby ovládania sú prepojené aktualizáciou polôh líšt pri každej zmene polohy robota kolieskom. Všimnite si, že zmena hodnoty rolovacej lišty smie vyvolať akciu (zmenu polohy robota) len v prípade, že je ťahaná. Inak by vznikala neželaná spätná väzba a mechanizmus by nefungoval tak, ako má.
importknižnica.*;importstaticknižnica.Svet.*;importstaticknižnica.ÚdajeUdalostí.*;publicclassTestRolovacíchLíštextendsGRobot{privateRolovaciaLištazvislá, vodorovná;// Konštruktor…privateTestRolovacíchLíšt() {// Vytvorenie obrázka pre tlačidloObrázokobrázok =newObrázok(20,20); obrázok.vyplň(šedá.svetlejšia());// Vytvorenie tlačidla, ktoré umiestnime do rohu medzi lištyTlačidlotlačidlo =newTlačidlo(obrázok); tlačidlo.deaktivuj(); tlačidlo.obrázokDeaktivovaného(obrázok); tlačidlo.prilepVpravo(); tlačidlo.prilepDole();// Vytvorenie zvislej rolovacej lištyzvislá =newRolovaciaLišta(ZVISLÁ); zvislá.skoč(0,20); zvislá.prilepVpravo(); zvislá.roztiahniNaVýšku(); zvislá.spodnáHranica(-výška() /2); zvislá.hornáHranica(výška() /2);// Vytvorenie vodorovnej rolovacej lištyvodorovná =newRolovaciaLišta(VODOROVNÁ); vodorovná.skoč(-20,0); vodorovná.prilepDole(); vodorovná.roztiahniNaŠírku(); vodorovná.spodnáHranica(-šírka() /2); vodorovná.hornáHranica(šírka() /2); }@OverridepublicvoidrolovanieKolieskomMyši() {// Posun robota podľa hodnôt rolovaniachoď(rolovanieKolieskomMyšiX(),rolovanieKolieskomMyšiY());// Obmedzenie polohy robota tak, aby sa pohyboval len v rámci// hraníc posuvných líšt, ale by lištám neprekážalo, ani keby// robot vyšiel poza hranice, leby nedokázali zobraziť polohu// mimo týchto hraníc…if(polohaX() < -šírka() /2)polohaX(-šírka() /2);if(polohaX() >šírka() /2)polohaX(šírka() /2);if(polohaY() < -výška() /2)polohaY(-výška() /2);if(polohaY() >výška() /2)polohaY(výška() /2);// Aktualizácia posunov líštvodorovná.posun((int)polohaX()); zvislá.posun(-(int)polohaY()); }// Reakcia na udalosť posunu lišty@OverridepublicvoidzmenaPosunuLišty() {// Treba vždy overiť, či ide o udalosť ťahania lištou, alebo// udalosť spôsobenú aktualizáciou hodnoty lišty (napríklad pri// vytvorení lišty alebo v reakcii rolovanieKolieskomMyši vyššie):if(rolovaciaLišta().jeŤahaná()) {// Robotom hýbeme len v prípade, že išlo o udalosť ťahania lištou…if(vodorovná ==rolovaciaLišta()) {choďNa(posunRolovacejLišty(),polohaY()); }elseif(zvislá ==rolovaciaLišta()) {choďNa(polohaX(), -posunRolovacejLišty()); } } }// Hlavná metóda…publicstaticvoidmain(String... args) {použiKonfiguráciu("TestRolovacíchLíšt.cfg");newTestRolovacíchLíšt(); } }
JScrollBar.AccessibleJScrollBarJComponent.AccessibleJComponentContainer.AccessibleAWTContainerComponent.AccessibleAWTComponent, Component.BaselineResizeBehavior, Component.BltBufferStrategy, Component.FlipBufferStrategy| Modifikátor a typ | Atribút a opis | 
|---|---|
| protected int | šírkaParameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty. | 
| protected int | výškaParameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty. | 
| protected int | xParameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty. | 
| protected int | yParameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty. | 
blockIncrement, model, orientation, unitIncrementlistenerList, TOOL_TIP_TEXT_KEY, ui, UNDEFINED_CONDITION, WHEN_ANCESTOR_OF_FOCUSED_COMPONENT, WHEN_FOCUSED, WHEN_IN_FOCUSED_WINDOWaccessibleContext, BOTTOM_ALIGNMENT, CENTER_ALIGNMENT, LEFT_ALIGNMENT, RIGHT_ALIGNMENT, TOP_ALIGNMENTHORIZONTAL, NO_ORIENTATION, VERTICALABORT, ALLBITS, ERROR, FRAMEBITS, HEIGHT, PROPERTIES, SOMEBITS, WIDTH| Konštruktor a opis | 
|---|
| RolovaciaLišta()Vytvorí zvislú rolovaciu lištu v strede plátna. | 
| RolovaciaLišta(int orientácia) | 
| RolovaciaLišta(int orientácia,
              int posun,
              int veľkosťOblasti,
              int spodnáHranica,
              int hornáHranica) | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| int | blokovyPrirastok() Alias pre blokovýPrírastok. | 
| int | blokovýPrírastok()Zistí blokový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty. | 
| void | blokovyPrirastok(int blokovýPrírastok) Alias pre blokovýPrírastok. | 
| void | blokovýPrírastok(int blokovýPrírastok)Určí blokový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty. | 
| int | dolnaHranica() Alias pre spodnáHranica. | 
| int | dolnáHranica() Alias pre spodnáHranica. | 
| void | dolnaHranica(int spodnáHranica) Alias pre spodnáHranica. | 
| void | dolnáHranica(int spodnáHranica) Alias pre spodnáHranica. | 
| int | hornaHranica() Alias pre hornáHranica. | 
| int | hornáHranica()Zistí hornú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu. | 
| void | hornaHranica(int hornáHranica) Alias pre hornáHranica. | 
| void | hornáHranica(int hornáHranica)Aktualizuje spodnú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu. | 
| boolean | isVisible()Zistí, či je rolovacia lišta viditeľná (zobrazená) alebo nie. | 
| int | jednotkovyPrirastok() Alias pre jednotkovýPrírastok. | 
| int | jednotkovýPrírastok()Zistí jednotkový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty. | 
| void | jednotkovyPrirastok(int jednotkovýPrírastok) Alias pre jednotkovýPrírastok. | 
| void | jednotkovýPrírastok(int jednotkovýPrírastok)Určí jednotkový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty. | 
| boolean | jeNa(double x,
    double y)Overí, či sa poloha tejto rolovacej lišty dokonale zhoduje so
 zadanými súradnicami. | 
| boolean | jeNa(Poloha poloha)Overí, či sa poloha tejto rolovacej lišty a poloha zadaného
 objektu dokonale zhodujú. | 
| boolean | jeTahana() Alias pre jeŤahaná. | 
| boolean | jeŤahaná()Overí, či je lišta práve ťahaná, čo je dôležité rozlišovať pri
 obsluhe udalostí. | 
| boolean | jeV(Okno okno)Zistí, či je táto rolovacia lišta umiestnená v zadanom okne. | 
| void | neroztahuj() Alias pre nerozťahuj. | 
| void | nerozťahuj()Zruší roztiahnutie rolovacej lišty v oboch smeroch. | 
| void | odlep()Odlepí rolovaciu lištu od všetkých okrajov. | 
| int | orientacia() Alias pre orientácia. | 
| int | orientácia()Vráti celočíselnú hodnotu konštanty určujúcej orientáciu tejto lišty. | 
| void | orientacia(int orientácia) Alias pre orientácia. | 
| void | orientácia(int orientácia)Zmení orientáciu tejto lišty. | 
| Bod | poloha()Vráti aktuálnu polohu rolovacej lišty. | 
| void | poloha(double x,
      double y)Presunie rolovaciu lištu na zadané súradnice  x,y. | 
| void | poloha(Poloha objekt)Presunie rolovaciu lištu na súradnice zadaného objektu. | 
| double | polohaX() | 
| void | polohaX(double novéX) | 
| double | polohaY() | 
| void | polohaY(double novéY) | 
| int | posun()Overí aktuálnu hodnotu posunu rolovacej lišty. | 
| void | posun(int posun)Nastaví novú hodnotu posunu tejto lišty. | 
| RolovaciaLišta | prenes(Okno okno,
      boolean tam)Prenesie rolovaciu lištu zo sveta do určeného okna alebo späť. | 
| void | prilepDole()Prilepí rolovaciu lištu k dolnému okraju. | 
| void | prilepHore()Prilepí rolovaciu lištu k hornému okraju. | 
| void | prilepVlavo() Alias pre prilepVľavo. | 
| void | prilepVľavo()Prilepí rolovaciu lištu k ľavému okraju. | 
| void | prilepVpravo()Prilepí rolovaciu lištu k pravému okraju. | 
| void | roztiahniHorizontalne() Alias pre roztiahniNaŠírku. | 
| void | roztiahniHorizontálne() Alias pre roztiahniNaŠírku. | 
| void | roztiahniNaSirku() Alias pre roztiahniNaŠírku. | 
| void | roztiahniNaŠírku()Roztiahne rolovaciu lištu na celú šírku zobrazovanej plochy tak,
 aby bola celá viditeľná, čoho dôsledkom je aj to, že najväčšia
 možná šírka lišty je rovná šírke plátien sveta. | 
| void | roztiahniNaVysku() Alias pre roztiahniNaVýšku. | 
| void | roztiahniNaVýšku()Roztiahne rolovaciu lištu na celú výšku zobrazovanej plochy tak,
 aby bola celá viditeľná, čoho dôsledkom je aj to, že najväčšia
 možná výška lišty je rovná výške plátien sveta. | 
| void | roztiahniVertikalne() Alias pre roztiahniNaVýšku. | 
| void | roztiahniVertikálne() Alias pre roztiahniNaVýšku. | 
| void | roztiahniVodorovne() Alias pre roztiahniNaŠírku. | 
| void | roztiahniZvislo() Alias pre roztiahniNaVýšku. | 
| void | setVisible(boolean zobraz)Zobrazí alebo skryhe rolovaciu lištu podľa parametra  zobraz. | 
| int | sirka() Alias pre šírka. | 
| void | sirka(int nováŠírka) Alias pre šírka. | 
| void | skoc(double Δx,
    double Δy) Alias pre skoč. | 
| void | skocNa(double x,
      double y) Alias pre poloha. | 
| void | skocNa(Poloha objekt) Alias pre poloha. | 
| void | skoč(double Δx,
    double Δy)Presunie rolovaciu lištu o zadaný počet bodov v horizontálnom
 a vertikálnom smere. | 
| void | skočNa(double x,
      double y) Alias pre poloha. | 
| void | skočNa(Poloha objekt) Alias pre poloha. | 
| void | skry()Skryje rolovaciu lištu. | 
| int | spodnaHranica() Alias pre spodnáHranica. | 
| int | spodnáHranica()Zistí spodnú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu. | 
| void | spodnaHranica(int spodnáHranica) Alias pre spodnáHranica. | 
| void | spodnáHranica(int spodnáHranica)Aktualizuje spodnú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu. | 
| double | suradnicaX() Alias pre polohaX. | 
| double | súradnicaX() Alias pre polohaX. | 
| void | suradnicaX(double novéX) Alias pre polohaX. | 
| void | súradnicaX(double novéX) Alias pre polohaX. | 
| double | suradnicaY() Alias pre polohaY. | 
| double | súradnicaY() Alias pre polohaY. | 
| void | suradnicaY(double novéY) Alias pre polohaY. | 
| void | súradnicaY(double novéY) Alias pre polohaY. | 
| int | šírka() | 
| void | šírka(int nováŠírka) | 
| int | velkostOblasti() Alias pre veľkosťOblasti. | 
| int | veľkosťOblasti()Zistí veľkosť oblasti, ktorú má lišta nastavenú ako aktuálnu
 šírku alebo výšku „okna.“ Ide o veľkosť tej časti zobrazenia,
 ktorá má byť naraz viditeľná. | 
| void | velkostOblasti(int veľkosťOblasti) Alias pre veľkosťOblasti. | 
| void | veľkosťOblasti(int veľkosťOblasti)Nastaví novú veľkosť viditeľnej oblasti vzťahujúcej sa k rozsahu
 tejto lišty. | 
| boolean | viditelna() Alias pre viditeľná. | 
| boolean | viditeľná()Zistí, či je rolovacia lišta viditeľná (zobrazená) alebo nie | 
| int | vrchnaHranica() Alias pre hornáHranica. | 
| int | vrchnáHranica() Alias pre hornáHranica. | 
| void | vrchnaHranica(int hornáHranica) Alias pre hornáHranica. | 
| void | vrchnáHranica(int hornáHranica) Alias pre hornáHranica. | 
| int | vyska() Alias pre výška. | 
| void | vyska(int nováVýška) Alias pre výška. | 
| int | výška() | 
| void | výška(int nováVýška) | 
| void | zobraz()Zobrazí rolovaciu lištu. | 
| boolean | zobrazena() Alias pre zobrazená. | 
| boolean | zobrazená()Zistí, či je rolovacia lišta viditeľná (zobrazená) alebo nie | 
addAdjustmentListener, fireAdjustmentValueChanged, getAccessibleContext, getAdjustmentListeners, getBlockIncrement, getBlockIncrement, getMaximum, getMaximumSize, getMinimum, getMinimumSize, getModel, getOrientation, getUI, getUIClassID, getUnitIncrement, getUnitIncrement, getValue, getValueIsAdjusting, getVisibleAmount, paramString, removeAdjustmentListener, setBlockIncrement, setEnabled, setMaximum, setMinimum, setModel, setOrientation, setUI, setUnitIncrement, setValue, setValueIsAdjusting, setValues, setVisibleAmount, updateUIaddAncestorListener, addNotify, addVetoableChangeListener, computeVisibleRect, contains, createToolTip, disable, enable, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, fireVetoableChange, getActionForKeyStroke, getActionMap, getAlignmentX, getAlignmentY, getAncestorListeners, getAutoscrolls, getBaseline, getBaselineResizeBehavior, getBorder, getBounds, getClientProperty, getComponentGraphics, getComponentPopupMenu, getConditionForKeyStroke, getDebugGraphicsOptions, getDefaultLocale, getFontMetrics, getGraphics, getHeight, getInheritsPopupMenu, getInputMap, getInputMap, getInputVerifier, getInsets, getInsets, getListeners, getLocation, getĎalšieFocusableComponent, getPopupLocation, getPreferredSize, getRegisteredKeyStrokes, getRootPane, getSize, getToolTipLocation, getToolTipText, getToolTipText, getTopLevelAncestor, getTransferHandler, getVerifyInputWhenFocusTarget, getVetoableChangeListeners, getVisibleRect, getWidth, getX, getY, grabFocus, hide, isDoubleBuffered, isLightweightComponent, isManagingFocus, isOpaque, isOptimizedDrawingEnabled, isPaintingForPrint, isPaintingOrigin, isPaintingTile, isRequestFocusEnabled, isValidateRoot, paint, paintBorder, paintComponent, paintChildren, paintImmediately, paintImmediately, print, printAll, printBorder, printComponent, printChildren, processComponentKeyEvent, processKeyBinding, processKeyEvent, processMouseEvent, processMouseMotionEvent, putClientProperty, registerKeyboardAction, registerKeyboardAction, removeAncestorListener, removeNotify, removeVetoableChangeListener, repaint, repaint, requestDefaultFocus, requestFocus, requestFocus, requestFocusInWindow, requestFocusInWindow, resetKeyboardActions, reshape, revalidate, scrollRectToVisible, setActionMap, setAlignmentX, setAlignmentY, setAutoscrolls, setBackground, setBorder, setComponentPopupMenu, setDebugGraphicsOptions, setDefaultLocale, setDoubleBuffered, setFocusTraversalKeys, setFont, setForeground, setInheritsPopupMenu, setInputMap, setInputVerifier, setMaximumSize, setMinimumSize, setĎalšieFocusableComponent, setOpaque, setPreferredSize, setRequestFocusEnabled, setToolTipText, setTransferHandler, setUI, setVerifyInputWhenFocusTarget, unregisterKeyboardAction, updateadd, add, add, add, add, addContainerListener, addImpl, addPropertyChangeListener, addPropertyChangeListener, applyComponentOrientation, areFocusTraversalKeysSet, countComponents, deliverEvent, doLayout, findComponentAt, findComponentAt, getComponent, getComponentAt, getComponentAt, getComponentCount, getComponents, getComponentZOrder, getContainerListeners, getFocusTraversalKeys, getFocusTraversalPolicy, getLayout, getMousePosition, insets, invalidate, isAncestorOf, isFocusCycleRoot, isFocusCycleRoot, isFocusTraversalPolicyProvider, isFocusTraversalPolicySet, layout, list, list, locate, minimumSize, paintComponents, preferredSize, printComponents, processContainerEvent, processEvent, remove, remove, removeAll, removeContainerListener, setComponentZOrder, setFocusCycleRoot, setFocusTraversalPolicy, setFocusTraversalPolicyProvider, setLayout, transferFocusDownCycle, validate, validateTreeaction, add, addComponentListener, addFocusListener, addHierarchyBoundsListener, addHierarchyListener, addInputMethodListener, addKeyListener, addMouseListener, addMouseMotionListener, addMouseWheelListener, bounds, coalesceEvents, contains, createImage, createImage, createVolatileImage, createVolatileImage, disableEvents, dispatchEvent, enable, enableEvents, enableInputMetódy, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, getBackground, getBounds, getColorModel, getComponentListeners, getComponentOrientation, getCursor, getDropTarget, getFocusCycleRootAncestor, getFocusListeners, getFocusTraversalKeysEnabled, getFont, getForeground, getGraphicsConfiguration, getHierarchyBoundsListeners, getHierarchyListeners, getIgnoreRepaint, getInputContext, getInputMethodListeners, getInputMethodRequests, getKeyListeners, getLocale, getLocation, getLocationOnScreen, getMouseListeners, getMouseMotionListeners, getMousePosition, getMouseWheelListeners, getName, getParent, getPeer, getPropertyChangeListeners, getPropertyChangeListeners, getSize, getToolkit, getTreeLock, gotFocus, handleEvent, hasFocus, checkImage, checkImage, imageUpdate, inside, isBackgroundSet, isCursorSet, isDisplayable, isEnabled, isFocusable, isFocusOwner, isFocusTraversable, isFontSet, isForegroundSet, isLightweight, isMaximumSizeSet, isMinimumSizeSet, isPreferredSizeSet, isShowing, isValid, keyDown, keyUp, list, list, list, location, lostFocus, mouseDown, mouseDrag, mouseEnter, mouseExit, mouseMove, mouseUp, move, nextFocus, paintAll, postEvent, prepareImage, prepareImage, processComponentEvent, processFocusEvent, processHierarchyBoundsEvent, processHierarchyEvent, processInputMethodEvent, processMouseWheelEvent, remove, removeComponentListener, removeFocusListener, removeHierarchyBoundsListener, removeHierarchyListener, removeInputMethodListener, removeKeyListener, removeMouseListener, removeMouseMotionListener, removeMouseWheelListener, removePropertyChangeListener, removePropertyChangeListener, repaint, repaint, repaint, resize, resize, setBounds, setBounds, setComponentOrientation, setCursor, setDropTarget, setFocusable, setFocusTraversalKeysEnabled, setIgnoreRepaint, setLocale, setLocation, setLocation, setName, setSize, setSize, show, show, size, toString, transferFocus, transferFocusBackward, transferFocusUpCycleprotected int x
Parameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty.
(Toto je opis spoločný pre štyri chránené atribúty.)
protected int y
Parameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty.
(Toto je opis spoločný pre štyri chránené atribúty.)
protected int šírka
Parameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty.
(Toto je opis spoločný pre štyri chránené atribúty.)
protected int výška
Parameter polohy alebo veľkosti rolovacej lišty.
(Toto je opis spoločný pre štyri chránené atribúty.)
public RolovaciaLišta()
Vytvorí zvislú rolovaciu lištu v strede plátna. Predvolený rozsah hodnôt je 0 až 100, počiatočná hodnota posunu je rovná 0 a predvolená výška zobrazovanej oblasti je 10 jednotiek. Rozmery lišty sú predvolene nastavené podľa hodnoty získanej z manažéra vzhľadu. Napríklad, ak je predvolená hrúbka lišty rovná 17 bodov, tak táto lišta bude mať šírku 17 bodov a výšku 134 bodov (100 + 2 × hrúbka).
public RolovaciaLišta(int orientácia)
Vytvorí v strede plátna rolovaciu lištu so zadanou orientáciou
 (pozri konštanty ZVISLÁ,
 VODOROVNÁ a ich klony). Predvolený rozsah
 hodnôt je 0 až 100, počiatočná hodnota posunu je rovná 0 a predvolená
 veľkosť zobrazovanej oblasti je 10 jednotiek. Rozmery lišty sú
 predvolene nastavené podľa hodnoty získanej z manažéra vzhľadu.
 Napríklad, ak je predvolená hrúbka lišty rovná 17 bodov, tak
 táto lišta bude mať hrúbku 17 bodov a dĺžku 134 bodov
 (100 + 2 × hrúbka), kde hrúbka a dĺžka znamenajú výšku
 alebo šírku podľa orientácie.
public RolovaciaLišta(int orientácia,
                      int posun,
                      int veľkosťOblasti,
                      int spodnáHranica,
                      int hornáHranica)
Vytvorí v strede plátna rolovaciu lištu so zadanou orientáciou
 (pozri konštanty ZVISLÁ,
 VODOROVNÁ a ich klony), posunom, rozsahom
 hodnôt a veľkosťou zobrazovanej oblasti. Rozmery lišty sú predvolene
 nastavené podľa hodnoty získanej z manažéra vzhľadu. Napríklad, ak je
 predvolená hrúbka lišty rovná 17 bodov, tak táto lišta bude
 mať hrúbku 17 bodov a dĺžku 134 bodov (100 + 2 × hrúbka),
 kde hrúbka a dĺžka znamenajú výšku alebo šírku podľa orientácie.
orientácia – orientácia lišty (môže byť len
     zvislá alebo vodorovná)posun – hodnota aktuálneho posunu v rámci povoleného
     rozsahu hodnôt (t. j. hodnôt parametrov
     spodnáHranica až hornáHranica)veľkosťOblasti – objem jednotiek určujúci aktuálne
     viditeľnú oblasť z celého rozsahu ku ktorému sa vzťahuje táto
     lištaspodnáHranica – najmenšia hodnota povolená pri používaní
     tejto lištyhornáHranica – najväčšia hodnota povolená pri používaní
     tejto lištypublic RolovaciaLišta prenes(Okno okno, boolean tam)
Prenesie rolovaciu lištu zo sveta do určeného okna alebo späť.
Ak je parameter tam rovný true a zároveň sa
 lišta nachádza vo svete (pozor, nie v inom okne, musí byť umestnená
 vo svete), tak bude prenesená do zadaného okna. Ak je parameter
 tam rovný false a zároveň sa lišta nachádza
 v zadanom okne (musí to byť presne to okno), tak bude prenesená
 zo zadaného okna do sveta.
V uvedených dvoch situáciách je návratová hodnota tejto metódy
 inštancia tejto lišty, čo umožňuje zreťazené volanie ďalšej metódy
 lišty – pri inicializácii rozhrania a prenose lišty zo sveta do
 želaného okna sa na to dá spoľahnúť. Ak je však prenos neúspešný,
 tak je vrátená hodnota null.
Volanie tejto metódy je ekvivalentné volaniu metódy
 Okno.prenes(RolovaciaLišta rolovaciaLišta, boolean sem).
okno – okno, do ktorého alebo z ktorého má byť lišta prenesenátam – smer prenosu (pozri opis vyššie)nullpublic boolean jeV(Okno okno)
Zistí, či je táto rolovacia lišta umiestnená v zadanom okne.
true ak je lišta v zadanom okne, false
     v opačnom prípadepublic boolean jeŤahaná()
Overí, či je lišta práve ťahaná, čo je dôležité rozlišovať pri obsluhe udalostí. Pozri príklad v úvodnom opise tejto triedy.
true, ak je lišta práve ťahaná, inak
     falsepublic boolean jeTahana()
 Alias pre
 Alias pre jeŤahaná.
public int orientácia()
public int orientacia()
 Alias pre
 Alias pre orientácia.
public int posun()
Overí aktuálnu hodnotu posunu rolovacej lišty.
public int veľkosťOblasti()
Zistí veľkosť oblasti, ktorú má lišta nastavenú ako aktuálnu šírku alebo výšku „okna.“ Ide o veľkosť tej časti zobrazenia, ktorá má byť naraz viditeľná.
public int velkostOblasti()
 Alias pre
 Alias pre veľkosťOblasti.
public int spodnáHranica()
Zistí spodnú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu.
public int spodnaHranica()
 Alias pre
 Alias pre spodnáHranica.
public int dolnáHranica()
 Alias pre
 Alias pre spodnáHranica.
public int dolnaHranica()
 Alias pre
 Alias pre spodnáHranica.
public int hornáHranica()
Zistí hornú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu.
public int hornaHranica()
 Alias pre
 Alias pre hornáHranica.
public int vrchnáHranica()
 Alias pre
 Alias pre hornáHranica.
public int vrchnaHranica()
 Alias pre
 Alias pre hornáHranica.
public void orientácia(int orientácia)
Zmení orientáciu tejto lišty.
public void orientacia(int orientácia)
 Alias pre
 Alias pre orientácia.
public void posun(int posun)
Nastaví novú hodnotu posunu tejto lišty.
posun – nová hodnota posunu tejto lištypublic void veľkosťOblasti(int veľkosťOblasti)
Nastaví novú veľkosť viditeľnej oblasti vzťahujúcej sa k rozsahu tejto lišty. Veľkosť tejto oblasti má význam aktualizovať napríklad pri zmene veľkosti okna, v ktorom sa lišta nachádza.
veľkosťOblasti – nová veľkosť zobrazovanej oblasti (výška
     alebo šírka; podľa orientácie lišty)public void velkostOblasti(int veľkosťOblasti)
 Alias pre
 Alias pre veľkosťOblasti.
public void spodnáHranica(int spodnáHranica)
Aktualizuje spodnú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu.
spodnáHranica – nová hodnota najnižšej dovolenej hodnoty
     tejto rolovacej lištypublic void spodnaHranica(int spodnáHranica)
 Alias pre
 Alias pre spodnáHranica.
public void dolnáHranica(int spodnáHranica)
 Alias pre
 Alias pre spodnáHranica.
public void dolnaHranica(int spodnáHranica)
 Alias pre
 Alias pre spodnáHranica.
public void hornáHranica(int hornáHranica)
Aktualizuje spodnú hranicu rozsahu povolených hodnôt pre túto lištu.
hornáHranica – nová hodnota najvyššej dovolenej hodnoty
     tejto rolovacej lištypublic void hornaHranica(int hornáHranica)
 Alias pre
 Alias pre hornáHranica.
public void vrchnáHranica(int hornáHranica)
 Alias pre
 Alias pre hornáHranica.
public void vrchnaHranica(int hornáHranica)
 Alias pre
 Alias pre hornáHranica.
public int jednotkovýPrírastok()
Zistí jednotkový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty.
public int jednotkovyPrirastok()
 Alias pre
 Alias pre jednotkovýPrírastok.
public int blokovýPrírastok()
Zistí blokový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty.
public int blokovyPrirastok()
 Alias pre
 Alias pre blokovýPrírastok.
public void jednotkovýPrírastok(int jednotkovýPrírastok)
Určí jednotkový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty.
jednotkovýPrírastok – jednotkový prírastok pohybu pri
     používaní tejto lištypublic void jednotkovyPrirastok(int jednotkovýPrírastok)
 Alias pre
 Alias pre jednotkovýPrírastok.
public void blokovýPrírastok(int blokovýPrírastok)
Určí blokový prírastok pohybu tejto rolovacej lišty.
blokovýPrírastok – blokový prírastok pohybu pri používaní
     tejto lištypublic void blokovyPrirastok(int blokovýPrírastok)
 Alias pre
 Alias pre blokovýPrírastok.
public double polohaX()
polohaX v rozhraní PolohapolohaX(double)public double polohaY()
polohaY v rozhraní PolohapolohaY(double)public void polohaX(double novéX)
 Presunie rolovaciu lištu na zadanú
 súradnicu v smere osi x.
 Presunie rolovaciu lištu na zadanú
 súradnicu v smere osi x.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor poznámkového bloku.
novéX – nová x-ová súradnica polohy rolovacej lištypolohaX(), 
poloha(double, double)public void polohaY(double novéY)
 Presunie rolovaciu lištu na zadanú
 súradnicu v smere osi y.
 Presunie rolovaciu lištu na zadanú
 súradnicu v smere osi y.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor poznámkového bloku.
novéY – nová y-ová súradnica polohy rolovacej lištypolohaY(), 
poloha(double, double), 
poloha(Poloha)public void súradnicaX(double novéX)
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
public void suradnicaX(double novéX)
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
public void súradnicaY(double novéY)
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
public void suradnicaY(double novéY)
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
public double súradnicaX()
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
súradnicaX v rozhraní Polohapublic double súradnicaY()
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
súradnicaY v rozhraní Polohapublic double suradnicaX()
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
suradnicaX v rozhraní Polohapublic double suradnicaY()
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
suradnicaY v rozhraní Polohapublic void poloha(double x,
                   double y)
Presunie rolovaciu lištu na zadané súradnice x, y.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor poznámkového bloku.
x – nová x-ová súradnica polohy rolovacej lištyy – nová y-ová súradnica polohy rolovacej lištypolohaX(double), 
polohaY(double), 
poloha(Poloha)public void poloha(Poloha objekt)
Presunie rolovaciu lištu na súradnice zadaného objektu.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor poznámkového bloku.
objekt – objekt, na ktorého súradnice bude rolovaciu lištu
     presunutépolohaX(double), 
polohaY(double), 
poloha(double, double)public Bod poloha()
Vráti aktuálnu polohu rolovacej lišty.
public void skočNa(double x,
                   double y)
 Alias pre
 Alias pre poloha.
public void skocNa(double x,
                   double y)
 Alias pre
 Alias pre poloha.
public void skoč(double Δx,
                 double Δy)
Presunie rolovaciu lištu o zadaný počet bodov v horizontálnom a vertikálnom smere. Upozorňujeme, že zadané hodnoty sú automaticky zaokrúhlené na celé čísla, čiže ani viacnásobné posunutie rolovacej lišty o hodnotu z otvoreného intervalu (−1; 1) nebude mať za následok posunutie rolovacej lišty…
Δx – počet bodov v smere xΔy – počet bodov v smere ypublic void skoc(double Δx,
                 double Δy)
 Alias pre
 Alias pre skoč.
public boolean jeNa(double x,
                    double y)
Overí, či sa poloha tejto rolovacej lišty dokonale zhoduje so
 zadanými súradnicami. Ak je zistená zhoda, tak metóda vráti hodnotu
 true, v opačnom prípade hodnotu false.
jeNa v rozhraní Polohax – x-ová súradnica, s ktorou má byť porovnaná poloha tejto
     rolovacej lištyy – y-ová súradnica, s ktorou má byť porovnaná poloha tejto
     rolovacej lištytrue ak sa poloha tejto rolovacej lišty zhoduje
     so zadanými súradnicami, false v opačnom prípadepublic boolean jeNa(Poloha poloha)
Overí, či sa poloha tejto rolovacej lišty a poloha zadaného
 objektu dokonale zhodujú. Ak je zistená zhoda, tak metóda vráti
 hodnotu true, v opačnom prípade hodnotu false.
public void prilepVľavo()
Prilepí rolovaciu lištu k ľavému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k pravému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém rolovacej lišty presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k ľavému okraju posunieme rolovaciu lištu na súradnice [10, 0], tak ju ju v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od ľavého okraja.
prilepVpravo(), 
prilepHore(), 
prilepDole(), 
odlep()public void prilepVlavo()
 Alias pre
 Alias pre prilepVľavo.
public void prilepVpravo()
Prilepí rolovaciu lištu k pravému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k ľavému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém rolovacej lišty presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k pravému okraju posunieme rolovaciu lištu na súradnice [-10, 0], tak ju ju v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od pravého okraja.
prilepVľavo(), 
prilepHore(), 
prilepDole(), 
odlep()public void prilepHore()
Prilepí rolovaciu lištu k hornému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k dolnému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém rolovacej lišty presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k hornému okraju posunieme rolovaciu lištu na súradnice [0, -10], tak ju ju v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od horného okraja.
prilepVľavo(), 
prilepVpravo(), 
prilepDole(), 
odlep()public void prilepDole()
Prilepí rolovaciu lištu k dolnému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k hornému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém rolovacej lišty presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k dolnému okraju posunieme rolovaciu lištu na súradnice [0, 10], tak ju ju v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od dolného okraja.
prilepVľavo(), 
prilepVpravo(), 
prilepHore(), 
odlep()public void odlep()
Odlepí rolovaciu lištu od všetkých okrajov.
prilepVľavo(), 
prilepVpravo(), 
prilepHore(), 
prilepDole()public void roztiahniNaVýšku()
Roztiahne rolovaciu lištu na celú výšku zobrazovanej plochy tak, aby bola celá viditeľná, čoho dôsledkom je aj to, že najväčšia možná výška lišty je rovná výške plátien sveta.
roztiahniNaŠírku(), 
nerozťahuj()public void roztiahniNaVysku()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaVýšku.
public void roztiahniVertikálne()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaVýšku.
public void roztiahniVertikalne()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaVýšku.
public void roztiahniZvislo()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaVýšku.
public void roztiahniNaŠírku()
Roztiahne rolovaciu lištu na celú šírku zobrazovanej plochy tak, aby bola celá viditeľná, čoho dôsledkom je aj to, že najväčšia možná šírka lišty je rovná šírke plátien sveta.
roztiahniNaVýšku(), 
nerozťahuj()public void roztiahniNaSirku()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaŠírku.
public void roztiahniHorizontálne()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaŠírku.
public void roztiahniHorizontalne()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaŠírku.
public void roztiahniVodorovne()
 Alias pre
 Alias pre roztiahniNaŠírku.
public void nerozťahuj()
Zruší roztiahnutie rolovacej lišty v oboch smeroch.
roztiahniNaVýšku(), 
roztiahniNaŠírku()public void neroztahuj()
 Alias pre
 Alias pre nerozťahuj.
public int šírka()
šírka(int)public int sirka()
 Alias pre
 Alias pre šírka.
public int výška()
výška(int)public int vyska()
 Alias pre
 Alias pre výška.
public void šírka(int nováŠírka)
nováŠírka – nová šírka rolovacej lištyšírka()public void sirka(int nováŠírka)
 Alias pre
 Alias pre šírka.
public void výška(int nováVýška)
nováVýška – nová výška rolovacej lištyvýška()public void vyska(int nováVýška)
 Alias pre
 Alias pre výška.
public boolean viditeľná()
Zistí, či je rolovacia lišta viditeľná (zobrazená) alebo nie.
 Lištu môžeme skrývať
 a zobrazovať metódami skry a zobraz. Alternatívou tejto metódy je metóda
 zobrazená.
true znamená, že lišta je zobrazená,
     false znamená opakzobrazená(), 
zobraz(), 
skry()public boolean viditelna()
 Alias pre
 Alias pre viditeľná.
public boolean zobrazená()
Zistí, či je rolovacia lišta viditeľná (zobrazená) alebo nie.
 Lištu môžeme skrývať
 a zobrazovať metódami skry a zobraz. Alternatívou tejto metódy je metóda
 viditeľná.
true znamená, že lišta je zobrazená,
     false znamená opakviditeľná(), 
zobraz(), 
skry()public boolean zobrazena()
 Alias pre
 Alias pre zobrazená.
public void zobraz()
Zobrazí rolovaciu lištu. (Viac informácií nájdete v opise metódy
 zobrazená.)
viditeľná(), 
zobrazená(), 
skry()public void skry()
Skryje rolovaciu lištu. (Viac informácií nájdete v opise metódy
 zobrazená.)
viditeľná(), 
zobrazená(), 
zobraz()public void setVisible(boolean zobraz)
Zobrazí alebo skryhe rolovaciu lištu podľa parametra zobraz.
 Táto metóda prekrýva originálnu metódu z dôvodu implementácie
 mechanizmu zabezpečujúceho správne zobrazenie lišty po inicializácii
 aplikácie.
(Viac informácií nájdete v opise metódy zobrazená.)
Poznámka: Táto metóda prekrýva originálnu
 metódu JComponent.setVisible(boolean). 
setVisible v triede JComponentzobraz – true znamená, že lišta má byť zobrazená,
     false znamená opakpublic boolean isVisible()
Zistí, či je rolovacia lišta viditeľná (zobrazená) alebo nie.
 Táto metóda prekrýva originálnu metódu z dôvodu implementácie
 mechanizmu zabezpečujúceho správne zobrazenie lišty po inicializácii
 aplikácie.
 (Viac informácií nájdete v opise metódy zobrazená.)
Poznámka: Táto metóda prekrýva originálnu
 metódu Component.isVisible().