public interface Konštanty
Toto rozhranie zhromažďuje všetky konštanty používané v programovacom
rámci. Trieda GRobot
ho implementuje (čo je povedané kvázi
obrazne, striktne v súlade s terminológiou Javy; v skutočnosti toto
rozhranie nedefinuje žiadne metódy na implementáciu), preto sú všetky
konštanty použiteľné priamo (bez odkazu na rozhranie) v každej triede
odvodenej od triedy GRobot
. V prípade potreby môže toto
rozhranie implementovať ľubovoľná trieda, čím získa priamy prístup
k definovaným konštantám.
Mnohé triedy programovacieho rámca staticky importujú konkrétne
konštanty z tohto rozhrania, aby sa dal lepšie udržať prehľad v tom,
ktorá trieda používa konkrétne konštanty (napríklad trieda Spojenie
importuje konštanty PREVZATIE_ÚDAJOV
a ODOVZDANIE_ÚDAJOV
).
Statický import je totiž iným (a z pohľadu filozofie jazyka Java možno „správnejším“) spôsobom získania priameho prístupu ku konštantám rozhrania (alebo triedy). V prípade potreby môžu byť v konkrétnej triede staticky importované všetky konštanty tohto rozhrania:
import
static
knižnica.Konštanty
.*;
Modifikátor a typ | Atribút a opis |
---|---|
static int |
ANO
Alias pre
ÁNO . |
static int |
ÁNO
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ zvolil
z predvolených odpovedí „áno.“
(Použiteľné napríklad pri metóde
otázka .) |
static int |
CAKAT
Alias pre
ČAKAŤ . |
static int |
CISELNA_PREMENNA
Alias pre
ČÍSELNÁ_PREMENNÁ . |
static int |
CITANIE_GIF_ANIMACIE
Alias pre
ČÍTANIE_GIF_ANIMÁCIE . |
static int |
CITANIE_PNG_SEKVENCIE
Alias pre
ČÍTANIE_PNG_SEKVENCIE . |
static int |
ČAKAŤ
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má čakať pred vykonaním riadka skriptu.
|
static int |
ČÍSELNÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia –
režim oznamuje, že hodnota číselnej premennej sa zmenila a pokúša
sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
|
static int |
ČÍTANIE_GIF_ANIMÁCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
ČÍTANIE_PNG_SEKVENCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
FAREBNA_PREMENNA
Alias pre
FAREBNÁ_PREMENNÁ . |
static int |
FAREBNÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia –
režim oznamuje, že hodnota farebnej premennej sa zmenila a pokúša
sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
|
static int |
HORIZONTALNA
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
|
static int |
HORIZONTÁLNA
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
|
static int |
CHYBA_CITANIA_PNG_SEKVENCIE
Alias pre
CHYBA_ČÍTANIA_PNG_SEKVENCIE . |
static int |
CHYBA_CITANIA_SKRIPTU
Alias pre
CHYBA_ČÍTANIA_SKRIPTU . |
static int |
CHYBA_ČÍTANIA_PNG_SEKVENCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
CHYBA_ČÍTANIA_SKRIPTU
Toto je kód chyby rezervovaný na signalizovanie situácie, keď
sa vykonávanie skriptu ani nemohlo začať pretože skript mal byť
prečítaný zo súboru (prípadne zdroja), pričom táto akcia
zlyhala.
|
static int |
CHYBA_DVOJITA_MENOVKA
Alias pre
CHYBA_DVOJITÁ_MENOVKA . |
static int |
CHYBA_DVOJITÁ_MENOVKA
|
static int |
CHYBA_CHYBAJUCA_MENOVKA
Alias pre
CHYBA_CHÝBAJÚCA_MENOVKA . |
static int |
CHYBA_CHÝBAJÚCA_MENOVKA
|
static int |
CHYBA_CHYBNA_STRUKTURA
Alias pre
CHYBA_CHYBNÁ_ŠTRUKTÚRA . |
static int |
CHYBA_CHYBNÁ_ŠTRUKTÚRA
|
static int |
CHYBA_NEZNAMA_MENOVKA
Alias pre
CHYBA_NEZNÁMA_MENOVKA . |
static int |
CHYBA_NEZNÁMA_MENOVKA
|
static int |
CHYBA_NEZNAME_MENO
Alias pre
CHYBA_NEZNÁME_MENO . |
static int |
CHYBA_NEZNÁME_MENO
|
static int |
CHYBA_NEZNAME_SLOVO
Alias pre
CHYBA_NEZNÁME_SLOVO . |
static int |
CHYBA_NEZNÁME_SLOVO
|
static int |
CHYBA_NEZNAMY_PRIKAZ
Alias pre
CHYBA_NEZNÁMY_PRÍKAZ . |
static int |
CHYBA_NEZNÁMY_PRÍKAZ
|
static int |
CHYBA_VOLANIA_SKRIPTU
Toto je kód chyby rezervovaný na signalizovanie situácie, keď
vykonávanie (volanie) vnorených skriptov zaznamenalo príliš mnoho
vnorení, čo z bezpečnostných dôvodov nie je povolené.
|
static int |
CHYBA_VYKONANIA_PRIKAZU
Alias pre
CHYBA_VYKONANIA_PRÍKAZU . |
static int |
CHYBA_VYKONANIA_PRÍKAZU
|
static int |
KOPIROVANIE_SUBOROV
Alias pre
KOPÍROVANIE_SÚBOROV . |
static int |
KOPÍROVANIE_SÚBOROV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
KRESLI_CENTROVANE
Alias pre
KRESLI_CENTROVANÉ . |
static int |
KRESLI_CENTROVANÉ
Alias pre
KRESLI_NA_STRED . |
static int |
KRESLI_NA_STRED
Príznak centrovania textu alebo obrázka na polohu (stred) robota.
|
static int |
KRESLI_PRIAMO
Príznak priameho spôsobu písania textov a kreslenia obrázkov –
nerotuje, necentruje.
|
static int |
KRESLI_ROTOVANE
Alias pre
KRESLI_ROTOVANÉ . |
static int |
KRESLI_ROTOVANÉ
Príznak rotovania textu alebo obrázka kolmo na smer robota.
|
static int |
KRESLI_V_SMERE
Alias pre
KRESLI_ROTOVANÉ . |
static int |
LAVE
Alias pre
ĽAVÉ . |
static int |
ĽAVÉ
Číselná konštanta ľavého tlačidla myši (
1 ). |
static String |
mainDeveloper
Konštanta s menom hlavného (zatiaľ jediného) vývojára tejto
verzie rámca (v podstate na účel výpisu copyrightu… kto vie, či
časom pribudnú aj nejakí ďalší…)
|
static String |
mainDeveloperTitled
Konštanta s menom a titulmi hlavného vývojára tejto verzie
rámca (na účely automatického spracovania dokumentácie…)
|
static int |
majorVersion
Konštanta majoritnej verzie tohto rámca.
|
static int |
minorVersion
Konštanta minoritnej verzie tohto rámca.
|
static char |
navrat
Alias pre
návrat . |
static char |
návrat
Znaková konštanta návratu vozíka.
|
static int |
NIE
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ zvolil
z predvolených odpovedí „nie.“
(Použiteľné napríklad pri metóde
otázka .) |
static int |
ODOVZDANIE_UDAJOV
Alias pre
ODOVZDANIE_ÚDAJOV . |
static int |
ODOVZDANIE_ÚDAJOV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
ODRAZ
Číselná konštanta spôsobu ohraničenia robota, kedy sa robot po
kontakte s hranicami odrazí naspäť do priestoru vymedzeného
hranicami.
|
static int |
ODRAZENIE
Alias pre
ODRAZ . |
static int |
ODRAZIT
Alias pre
ODRAZ . |
static int |
ODRAZIŤ
Alias pre
ODRAZ . |
static int |
OPLOTENIE
Alias pre
PLOT . |
static int |
OPLOTIT
Alias pre
PLOT . |
static int |
OPLOTIŤ
Alias pre
PLOT . |
static int |
PLOT
Číselná konštanta spôsobu ohraničenia robota, kedy sa robot po
kontakte s hranicami kĺže pozdĺž hranice, dokedy nedosiahne bod,
ktorý je najbližšie k cieľovému umiestneniu.
|
static int |
POLOHOVA_PREMENNA
Alias pre
POLOHOVÁ_PREMENNÁ . |
static int |
POLOHOVÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia –
režim oznamuje, že hodnota polohovej premennej sa zmenila a pokúša
sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
|
static int |
POROVNANIE_SUBOROV
Alias pre
POROVNANIE_SÚBOROV . |
static int |
POROVNANIE_SÚBOROV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
PRAVE
Alias pre
PRAVÉ . |
static int |
PRAVÉ
Číselná konštanta pravého tlačidla myši (
3 ). |
static int |
PRERUSIT
Alias pre
PRERUŠIŤ . |
static int |
PRERUŠIŤ
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má prerušiť vykonávanie skriptu.
|
static int |
PRETOC
Alias pre
PRETOČ . |
static int |
PRETOCENIE
Alias pre
PRETOČ . |
static int |
PRETOCIT
Alias pre
PRETOČ . |
static int |
PRETOČ
Číselná konštanta spôsobu ohraničenia robota, kedy sa robot po
prekročení hranice presunie na protiľahnú stranu ohraničenia
a pokračuje ďalej v rámci vymedzenej plochy.
|
static int |
PRETOČENIE
Alias pre
PRETOČ . |
static int |
PRETOČIŤ
Alias pre
PRETOČ . |
static int |
PREVZATIE_UDAJOV
Alias pre
PREVZATIE_ÚDAJOV . |
static int |
PREVZATIE_ÚDAJOV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
PRIPAJANIE_SUBOROV
Alias pre
PRIPÁJANIE_SÚBOROV . |
static int |
PRIPÁJANIE_SÚBOROV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
RETAZCOVA_PREMENNA
Alias pre
REŤAZCOVÁ_PREMENNÁ . |
static int |
REŤAZCOVÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia –
režim oznamuje, že hodnota reťazcovej premennej sa zmenila a pokúša
sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
|
static char |
riadok
Znaková konštanta nového riadka.
|
static int |
SPOSOB_DEAKTIVACIA
Alias pre
SPÔSOB_DEAKTIVÁCIA . |
static int |
SPOSOB_ENTER
Alias pre
SPÔSOB_ENTER . |
static int |
SPOSOB_ESCAPE
Alias pre
SPÔSOB_ESCAPE . |
static int |
SPOSOB_SHIFT_TAB
Alias pre
SPÔSOB_SHIFT_TAB . |
static int |
SPOSOB_SHIFT_TABULATOR
Alias pre
SPÔSOB_SHIFT_TABULÁTOR . |
static int |
SPOSOB_TAB
Alias pre
SPÔSOB_TAB . |
static int |
SPOSOB_TABULATOR
Alias pre
SPÔSOB_TABULÁTOR . |
static int |
SPÔSOB_DEAKTIVÁCIA
Spôsob ukončenia úprav textu dekativáciou textového komponentu
(napríklad kliknutím myšou na plátne).
|
static int |
SPÔSOB_ENTER
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom
ENTER . |
static int |
SPÔSOB_ESCAPE
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom
ESC . |
static int |
SPÔSOB_SHIFT_TAB
Spôsob ukončenia úprav textu klávesovou kombináciou
Shift + TAB
(resp. |
static int |
SPÔSOB_SHIFT_TABULÁTOR
Spôsob ukončenia úprav textu klávesovou kombináciou
Shift + tabulátor (resp. |
static int |
SPÔSOB_TAB
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom
TAB (čo je aliasom kávesu
TABULÁTOR ). |
static int |
SPÔSOB_TABULÁTOR
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom
TABULÁTOR (čo je aliasom
kávesu TAB ). |
static char |
strana
Znaková konštanta posunu formulára, resp novej strany.
|
static int |
STREDNE
Alias pre
STREDNÉ . |
static int |
STREDNÉ
Číselná konštanta stredného tlačidla myši (
2 ). |
static int |
UKONCENIE_CHYBOU
Alias pre
UKONČENIE_CHYBOU . |
static int |
UKONCENIE_SKRIPTU
Alias pre
UKONČENIE_SKRIPTU . |
static int |
UKONČENIE_CHYBOU
Konštanta režimu ladenia
v interaktívnom
režime – režim oznamuje, že ladenie bolo ukončené chybou.
|
static int |
UKONČENIE_SKRIPTU
Konštanta režimu ladenia
v interaktívnom
režime – režim oznamuje, že ladenie bolo ukončené (bez chyby).
|
static String |
versionNote
Konštanta poznámky verzie tohto rámca.
|
static String |
versionString
Úplný reťazec poskytujúci informácie o tejto verzii rámca
(angl. frameworku).
|
static int |
VERTIKALNA
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
|
static int |
VERTIKÁLNA
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
|
static int |
VODOROVNA
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
|
static int |
VODOROVNÁ
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
|
static int |
VYKONAT_PRIKAZ
Alias pre
VYKONAŤ_PRÍKAZ . |
static int |
VYKONAŤ_PRÍKAZ
Konštanta režimu ladenia
v interaktívnom
režime – režim sa pokúša overiť, či smie vykonať potvrdený
príkazový riadok.
|
static int |
VYPISAT_MENOVKU
Alias pre
VYPÍSAŤ_MENOVKY . |
static int |
VYPÍSAŤ_MENOVKU
Alias pre
VYPÍSAŤ_MENOVKY . |
static int |
VYPISAT_MENOVKY
Alias pre
VYPÍSAŤ_MENOVKY . |
static int |
VYPÍSAŤ_MENOVKY
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má na vnútornú konzolu pred začatím
vykonávania skriptu vypísať definície všetkých menoviek v skripte,
ktoré sa mu podarilo vyhľadať počas analýzy skriptu.
|
static int |
VYPISAT_PREMENNE
Alias pre
VYPÍSAŤ_PREMENNÉ . |
static int |
VYPÍSAŤ_PREMENNÉ
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má vypísať obsah všetkých premenných na
vnútornú konzolu pred začatím vykonávania skriptu.
|
static int |
VYPISAT_PRIKAZ
Alias pre
VYPÍSAŤ_PRÍKAZ . |
static int |
VYPÍSAŤ_PRÍKAZ
Konštanta režimu ladenia
v interaktívnom
režime – režim sa pokúša overiť, či smie vypísať ozvenu
potvrdeného príkazového riadka na vnútornú konzolu.
|
static int |
VYPISAT_RIADOK
Alias pre
VYPÍSAŤ_RIADOK . |
static int |
VYPÍSAŤ_RIADOK
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má vypísať riadok skriptu na vnútornú
konzolu.
|
static int |
VYPISAT_SKRIPT
Alias pre
VYPÍSAŤ_SKRIPT . |
static int |
VYPÍSAŤ_SKRIPT
Konštanta režimu ladenia
v interaktívnom
režime – režim sa pokúša overiť, či smie vypísať úplné znenie
aktuálne vykonávaného skriptu na vnútornú konzolu.
|
static String |
years
Konštanta rozpätia rokov vývoja tejto verzie rámca
(v podstate na účel výpisu copyrightu…)
|
static String |
yearsMonths
Konštanta rozpätia rokov a mesiacov vývoja tejto verzie rámca
(na účely automatického spracovania dokumentácie…)
|
static int |
ZABRANIT_VYKONANIU
Alias pre
ZABRÁNIŤ_VYKONANIU . |
static int |
ZABRÁNIŤ_VYKONANIU
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má v poslednej chvíli zabrániť
vykonaniu príkazu s konkrétnymi hodnotami parametrov.
|
static int |
ZAPIS_GIF_ANIMACIE
Alias pre
ZÁPIS_GIF_ANIMÁCIE . |
static int |
ZÁPIS_GIF_ANIMÁCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
ZAPIS_PNG_SEKVENCIE
Alias pre
ZÁPIS_PNG_SEKVENCIE . |
static int |
ZÁPIS_PNG_SEKVENCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia |
static int |
ZAVRETE
Alias pre
ZAVRETÉ . |
static int |
ZAVRETÉ
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ nezvolil
žiadnu možnosť a zavrel dialóg.
|
static int |
ZIADNA_CHYBA
Alias pre
ŽIADNA_CHYBA . |
static int |
ZIADNE
Alias pre
ŽIADNE . |
static int |
ZRUSIT
Alias pre
ZRUŠIŤ . |
static int |
ZRUŠIŤ
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ dialóg zrušil.
|
static int |
ZVISLA
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
|
static int |
ZVISLÁ
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
|
static int |
ŽIADNA_CHYBA
|
static int |
ŽIADNE
Číselná konštanta, ktorá môže mať v budúcnosti aj iný význam, ale
aktuálne len určuje, že robot nepoužíva žiadny spôsob
ohraničenia.
|
static final int majorVersion
Konštanta majoritnej verzie tohto rámca.
static final int minorVersion
Konštanta minoritnej verzie tohto rámca.
static final String versionNote
Konštanta poznámky verzie tohto rámca.
static final String years
Konštanta rozpätia rokov vývoja tejto verzie rámca (v podstate na účel výpisu copyrightu…)
static final String yearsMonths
Konštanta rozpätia rokov a mesiacov vývoja tejto verzie rámca (na účely automatického spracovania dokumentácie…)
static final String mainDeveloper
Konštanta s menom hlavného (zatiaľ jediného) vývojára tejto verzie rámca (v podstate na účel výpisu copyrightu… kto vie, či časom pribudnú aj nejakí ďalší…)
static final String mainDeveloperTitled
Konštanta s menom a titulmi hlavného vývojára tejto verzie rámca (na účely automatického spracovania dokumentácie…)
static final String versionString
Úplný reťazec poskytujúci informácie o tejto verzii rámca (angl. frameworku).
static final int KRESLI_PRIAMO
Príznak priameho spôsobu písania textov a kreslenia obrázkov –
nerotuje, necentruje. Nachádza využitie pri metódach spôsobKreslenia
, text
alebo obrázok
.
static final int KRESLI_NA_STRED
Príznak centrovania textu alebo obrázka na polohu (stred) robota.
Nachádza využitie pri metódach spôsobKreslenia
, text
alebo obrázok
.
static final int KRESLI_ROTOVANÉ
Príznak rotovania textu alebo obrázka kolmo na smer robota.
Nachádza využitie pri metódach spôsobKreslenia
, text
alebo
obrázok
.
static final int KRESLI_ROTOVANE
Alias pre KRESLI_ROTOVANÉ
.
static final int KRESLI_CENTROVANÉ
Alias pre KRESLI_NA_STRED
.
static final int KRESLI_CENTROVANE
Alias pre KRESLI_CENTROVANÉ
.
static final int KRESLI_V_SMERE
Alias pre KRESLI_ROTOVANÉ
.
static final int ŽIADNE
Číselná konštanta, ktorá môže mať v budúcnosti aj iný význam, ale aktuálne len určuje, že robot nepoužíva žiadny spôsob ohraničenia.
static final int ZIADNE
Alias pre ŽIADNE
.
static final int ODRAZ
Číselná konštanta spôsobu ohraničenia robota, kedy sa robot po kontakte s hranicami odrazí naspäť do priestoru vymedzeného hranicami.
static final int ODRAZENIE
Alias pre ODRAZ
.
static final int ODRAZIŤ
Alias pre ODRAZ
.
static final int ODRAZIT
Alias pre ODRAZ
.
static final int PLOT
Číselná konštanta spôsobu ohraničenia robota, kedy sa robot po kontakte s hranicami kĺže pozdĺž hranice, dokedy nedosiahne bod, ktorý je najbližšie k cieľovému umiestneniu.
static final int OPLOTENIE
Alias pre PLOT
.
static final int OPLOTIŤ
Alias pre PLOT
.
static final int OPLOTIT
Alias pre PLOT
.
static final int PRETOČ
Číselná konštanta spôsobu ohraničenia robota, kedy sa robot po prekročení hranice presunie na protiľahnú stranu ohraničenia a pokračuje ďalej v rámci vymedzenej plochy.
static final int PRETOC
Alias pre PRETOČ
.
static final int PRETOČENIE
Alias pre PRETOČ
.
static final int PRETOCENIE
Alias pre PRETOČ
.
static final int PRETOČIŤ
Alias pre PRETOČ
.
static final int PRETOCIT
Alias pre PRETOČ
.
static final int ĽAVÉ
Číselná konštanta ľavého tlačidla myši (1
).
Použiteľná napríklad s metódami tlačidloMyši()
, tlačidloMyši(ktoré)
, tlačidloMyšiDole(ktoré)
alebo
tlačidloMyšiHore(ktoré)
.
static final int LAVE
Alias pre ĽAVÉ
.
static final int STREDNÉ
Číselná konštanta stredného tlačidla myši (2
).
Použiteľná napríklad s metódami tlačidloMyši()
, tlačidloMyši(ktoré)
, tlačidloMyšiDole(ktoré)
alebo
tlačidloMyšiHore(ktoré)
.
static final int STREDNE
Alias pre STREDNÉ
.
static final int PRAVÉ
Číselná konštanta pravého tlačidla myši (3
).
Použiteľná napríklad s metódami tlačidloMyši()
, tlačidloMyši(ktoré)
, tlačidloMyšiDole(ktoré)
alebo
tlačidloMyšiHore(ktoré)
.
static final int PRAVE
Alias pre PRAVÉ
.
static final int SPÔSOB_ESCAPE
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom ESC
.
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_ESCAPE
Alias pre SPÔSOB_ESCAPE
.
static final int SPÔSOB_ENTER
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom ENTER
.
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_ENTER
Alias pre SPÔSOB_ENTER
.
static final int SPÔSOB_TAB
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom TAB
(čo je aliasom kávesu
TABULÁTOR
).
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_TAB
Alias pre SPÔSOB_TAB
.
static final int SPÔSOB_TABULÁTOR
Spôsob ukončenia úprav textu klávesom TABULÁTOR
(čo je aliasom
kávesu TAB
).
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_TABULATOR
Alias pre SPÔSOB_TABULÁTOR
.
static final int SPÔSOB_SHIFT_TAB
Spôsob ukončenia úprav textu klávesovou kombináciou Shift + TAB
(resp. Shift + tabulátor
).
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_SHIFT_TAB
Alias pre SPÔSOB_SHIFT_TAB
.
static final int SPÔSOB_SHIFT_TABULÁTOR
Spôsob ukončenia úprav textu klávesovou kombináciou
Shift + tabulátor
(resp. Shift + TAB
).
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_SHIFT_TABULATOR
Alias pre SPÔSOB_SHIFT_TABULÁTOR
.
static final int SPÔSOB_DEAKTIVÁCIA
Spôsob ukončenia úprav textu dekativáciou textového komponentu (napríklad kliknutím myšou na plátne).
GRobot.upravText(String)
,
GRobot.upravText(String, double)
,
GRbobot#ukončenieÚpravyTextu(String, int)
,
Hodnoty konštántstatic final int SPOSOB_DEAKTIVACIA
Alias pre SPÔSOB_DEAKTIVÁCIA
.
static final int ČÍTANIE_PNG_SEKVENCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota
sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy udalostí
sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave čítania PNG sekvencie obrázkov
metódou Obrázok
.
čítaj
(názovSúboru)
.
static final int CITANIE_PNG_SEKVENCIE
Alias pre ČÍTANIE_PNG_SEKVENCIE
.
static final int CHYBA_ČÍTANIA_PNG_SEKVENCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota
sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy udalostí
sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu v prípade nedostatku voľnej pamäte na prečítanie celej
PNG sekvencie obrázkov. (V takom prípade je všetko, čo bolo doteraz
prečítané uvoľnené a metóda Obrázok
.
čítaj
(názovSúboru)
vráti hodnotu
null
.)
static final int CHYBA_CITANIA_PNG_SEKVENCIE
Alias pre CHYBA_ČÍTANIA_PNG_SEKVENCIE
.
static final int ZÁPIS_PNG_SEKVENCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave zápisu PNG sekvencie obrázkov
metódou Obrázok
.
ulož
(názovSúboru, prepísať)
(resp. jej inou verziou).
static final int ZAPIS_PNG_SEKVENCIE
Alias pre ZÁPIS_PNG_SEKVENCIE
.
static final int ČÍTANIE_GIF_ANIMÁCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave čítania animovaného obrázka
vo formáte GIF metódou Obrázok
.
čítaj
(názovSúboru)
.
static final int CITANIE_GIF_ANIMACIE
Alias pre ČÍTANIE_GIF_ANIMÁCIE
.
static final int ZÁPIS_GIF_ANIMÁCIE
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave zápisu animovaného obrázka
vo formáte GIF metódou Obrázok
.
ulož
(názovSúboru, prepísať)
(resp. jej inou verziou).
static final int ZAPIS_GIF_ANIMACIE
Alias pre ZÁPIS_GIF_ANIMÁCIE
.
static final int KOPÍROVANIE_SÚBOROV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave kopírovania súboru metódou
Súbor
.
kopíruj
(zdroj, cieľ, prepísať)
(resp. niektorou
jej verziou).
static final int KOPIROVANIE_SUBOROV
Alias pre KOPÍROVANIE_SÚBOROV
.
static final int PRIPÁJANIE_SÚBOROV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave pripájania súboru metódou
Súbor
.
pripoj
(zdroj, cieľ)
.
static final int PRIPAJANIE_SUBOROV
Alias pre PRIPÁJANIE_SÚBOROV
.
static final int POROVNANIE_SÚBOROV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave porovnávania súborov metódou
Súbor
.
porovnaj
(názov1, názov2)
.
static final int POROVNANIE_SUBOROV
Alias pre POROVNANIE_SÚBOROV
.
static final int ODOVZDANIE_ÚDAJOV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave odovzdávania údajov relevantnou
metódou triedy Spojenie
. (Napríklad pošliSúbor
(názovSúboru)
.)
static final int ODOVZDANIE_UDAJOV
Alias pre ODOVZDANIE_ÚDAJOV
.
static final int PREVZATIE_ÚDAJOV
Táto konštanta opisuje stav súvisiaci s reakciou
sekvencia
.
(Je relevantná pre reakcie robota sekvencia
a reakciu aktívnej obsluhy
udalostí sekvencia
.)
Parameter kódSpracovania
uvedenej reakcie nadobúda túto
hodnotu počas informovania o stave prijímania údajov relevantnou
metódou triedy Spojenie
. (Napríklad uložOdpoveď
(názovSúboru)
.
static final int PREVZATIE_UDAJOV
Alias pre PREVZATIE_ÚDAJOV
.
static final int ZAVRETÉ
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ nezvolil
žiadnu možnosť a zavrel dialóg. (Pozri skupinu metód otázka
.)
static final int ZAVRETE
Alias pre ZAVRETÉ
.
static final int ZRUŠIŤ
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ dialóg zrušil.
(Použiteľné napríklad pri metóde otázka
.)
static final int ZRUSIT
Alias pre ZRUŠIŤ
.
static final int ÁNO
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ zvolil
z predvolených odpovedí „áno.“
(Použiteľné napríklad pri metóde otázka
.)
static final int ANO
Alias pre ÁNO
.
static final int NIE
Hodnota, ktorú vráti metóda v prípade, že používateľ zvolil
z predvolených odpovedí „nie.“
(Použiteľné napríklad pri metóde otázka
.)
static final int VYPÍSAŤ_PREMENNÉ
Konštanta režimu ladenia – režim sa pokúša zistiť, či má vypísať obsah všetkých premenných na vnútornú konzolu pred začatím vykonávania skriptu.
static final int VYPISAT_PREMENNE
Alias pre VYPÍSAŤ_PREMENNÉ
.
static final int VYPÍSAŤ_MENOVKY
Konštanta režimu ladenia – režim sa pokúša zistiť, či má na vnútornú konzolu pred začatím vykonávania skriptu vypísať definície všetkých menoviek v skripte, ktoré sa mu podarilo vyhľadať počas analýzy skriptu.
Poznámka: V priebehu vývoja
programovacieho rámca sa automatický výpis menoviek stal
irelevantným, takže táto akcia sa teraz vykonáva len na
požiadanie. (Pôvodne sa mechanizmus ladenia pýtal na každú
menovku zvlášť, preto zostali definované aliasy aj v singulári
(t. j. VYPÍSAŤ_MENOVKU
a jeho alias bez
diakritiky), ktoré teraz rámec aktívne nevyužíva.
static final int VYPISAT_MENOVKY
Alias pre VYPÍSAŤ_MENOVKY
.
static final int VYPÍSAŤ_MENOVKU
Alias pre VYPÍSAŤ_MENOVKY
.
static final int VYPISAT_MENOVKU
Alias pre VYPÍSAŤ_MENOVKY
.
static final int VYPÍSAŤ_RIADOK
Konštanta režimu ladenia – režim sa pokúša zistiť, či má vypísať riadok skriptu na vnútornú konzolu.
static final int VYPISAT_RIADOK
Alias pre VYPÍSAŤ_RIADOK
.
static final int ČAKAŤ
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má čakať pred vykonaním riadka skriptu.
Ak je odpoveď na túto otázku true
, tak táto správa
vznikne opakovane po 350 ms, kým nebude odpoveď false
.
static final int CAKAT
Alias pre ČAKAŤ
.
static final int PRERUŠIŤ
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má prerušiť vykonávanie skriptu.
Ak je odpoveď true
, tak sa vykonávanie skriptu ukončí.
static final int PRERUSIT
Alias pre PRERUŠIŤ
.
static final int ZABRÁNIŤ_VYKONANIU
Konštanta režimu ladenia –
režim sa pokúša zistiť, či má v poslednej chvíli zabrániť
vykonaniu príkazu s konkrétnymi hodnotami parametrov. Táto otázka
ladenia sa dá využiť aj na overenie toho, s akými hodnotami
parametrov bude v skutočnosti metóda zavolaná.
Ak je odpoveď true
, tak sa príkaz nevykoná a stroj
skriptu pokračuje tak, akoby metóda príkazu nebola nájdená (to
znamená, že stroj ešte môže nájsť inú alternatívu na vykonanie
podobného príkazu).
static final int ZABRANIT_VYKONANIU
Alias pre ZABRÁNIŤ_VYKONANIU
.
static final int VYPÍSAŤ_PRÍKAZ
Konštanta režimu ladenia v interaktívnom režime – režim sa pokúša overiť, či smie vypísať ozvenu potvrdeného príkazového riadka na vnútornú konzolu.
static final int VYPISAT_PRIKAZ
Alias pre VYPÍSAŤ_PRÍKAZ
.
static final int VYKONAŤ_PRÍKAZ
Konštanta režimu ladenia v interaktívnom režime – režim sa pokúša overiť, či smie vykonať potvrdený príkazový riadok.
static final int VYKONAT_PRIKAZ
Alias pre VYKONAŤ_PRÍKAZ
.
static final int UKONČENIE_SKRIPTU
Konštanta režimu ladenia v interaktívnom režime – režim oznamuje, že ladenie bolo ukončené (bez chyby).
static final int UKONCENIE_SKRIPTU
Alias pre UKONČENIE_SKRIPTU
.
static final int UKONČENIE_CHYBOU
Konštanta režimu ladenia
v interaktívnom
režime – režim oznamuje, že ladenie bolo ukončené chybou.
V parametri riadok
metódy
ladenie
je číslo riadka, na ktorom vznikla chyba a reťazec parametra
príkaz
obsahuje v tomto prípade jednoduchý text chybového
hlásenia.
static final int UKONCENIE_CHYBOU
Alias pre UKONČENIE_CHYBOU
.
static final int VYPÍSAŤ_SKRIPT
Konštanta režimu ladenia v interaktívnom režime – režim sa pokúša overiť, či smie vypísať úplné znenie aktuálne vykonávaného skriptu na vnútornú konzolu.
static final int VYPISAT_SKRIPT
Alias pre VYPÍSAŤ_SKRIPT
.
static final int ČÍSELNÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia – režim oznamuje, že hodnota číselnej premennej sa zmenila a pokúša sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
static final int CISELNA_PREMENNA
Alias pre ČÍSELNÁ_PREMENNÁ
.
static final int FAREBNÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia – režim oznamuje, že hodnota farebnej premennej sa zmenila a pokúša sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
static final int FAREBNA_PREMENNA
Alias pre FAREBNÁ_PREMENNÁ
.
static final int POLOHOVÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia – režim oznamuje, že hodnota polohovej premennej sa zmenila a pokúša sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
static final int POLOHOVA_PREMENNA
Alias pre POLOHOVÁ_PREMENNÁ
.
static final int REŤAZCOVÁ_PREMENNÁ
Konštanta režimu ladenia – režim oznamuje, že hodnota reťazcovej premennej sa zmenila a pokúša sa zistiť, či má novú hodnotu vypísať.
static final int RETAZCOVA_PREMENNA
Alias pre REŤAZCOVÁ_PREMENNÁ
.
static final int CHYBA_VOLANIA_SKRIPTU
Toto je kód chyby rezervovaný na signalizovanie situácie, keď vykonávanie (volanie) vnorených skriptov zaznamenalo príliš mnoho vnorení, čo z bezpečnostných dôvodov nie je povolené.
Táto chyba súvisí s metódou sveta volajSkript
, ktorá môže byť použitá ako príkaz skriptu, čím vzniká
možnosť uviaznutia v nekonečnom množstve vzájomných volaní skriptov
(túto situáciu môže nechtiac spôsobiť pisateľ skriptov).
static final int CHYBA_ČÍTANIA_SKRIPTU
Toto je kód chyby rezervovaný na signalizovanie situácie, keď sa vykonávanie skriptu ani nemohlo začať pretože skript mal byť prečítaný zo súboru (prípadne zdroja), pričom táto akcia zlyhala.
static final int CHYBA_CITANIA_SKRIPTU
Alias pre CHYBA_ČÍTANIA_SKRIPTU
.
static final int ŽIADNA_CHYBA
Kód poslednej chyby interaktívneho režimu alebo vykonávania skriptu, ktorý signalizuje, že nenastala žiadna chyba.
static final int ZIADNA_CHYBA
Alias pre ŽIADNA_CHYBA
.
static final int CHYBA_VYKONANIA_PRÍKAZU
Kód poslednej chyby interaktívneho režimu alebo vykonávania skriptu, ktorý signalizuje, že nastala chyba počas vykonávania príkazu. Mohlo ísť napríklad o zadanie nesprávneho argumentu.
static final int CHYBA_VYKONANIA_PRIKAZU
Alias pre CHYBA_VYKONANIA_PRÍKAZU
.
static final int CHYBA_DVOJITÁ_MENOVKA
Kód poslednej chyby
interaktívneho režimu
alebo vykonávania skriptu,
ktorý signalizuje, že
v skripte sa vyskytla dvojnásobná definícia menovky. Táto chyba
nastáva pri konštrukcii skriptu. Konštrukcia síce (vnútorne)
pokračuje aj po jej vzniku, ale vykonávanie takéhoto skriptu by
nebolo bezpečné, pretože skript by pri riadiacich príkazoch
na
, ak
, dokedy
(s prípadnou alternatívou
inak
pri posledných dvoch) nemusel správne identifikovať
(a pravdepodobne ani neidentifikoval) tú menovku, ktorou mal
autor skriptu v úmysle pokračovať, preto metódy produkujúce
skripty takéto chybné inštancie „skartujú.“
static final int CHYBA_DVOJITA_MENOVKA
Alias pre CHYBA_DVOJITÁ_MENOVKA
.
static final int CHYBA_CHÝBAJÚCA_MENOVKA
Kód poslednej chyby
interaktívneho režimu
alebo vykonávania skriptu,
ktorý signalizuje, že
za riadiacim príkazom na
, ak
, dokedy
alebo
za alternatívou inak
) chýba menovka.
static final int CHYBA_CHYBAJUCA_MENOVKA
Alias pre CHYBA_CHÝBAJÚCA_MENOVKA
.
static final int CHYBA_NEZNÁMA_MENOVKA
Kód poslednej chyby
interaktívneho režimu
alebo vykonávania skriptu,
ktorý signalizuje, že
menovka za riadiacim príkazom na
, ak
, dokedy
alebo za alternatívou inak
je neznáma (nie je definovaná
v rámci aktuálneho bloku skriptu).
static final int CHYBA_NEZNAMA_MENOVKA
Alias pre CHYBA_NEZNÁMA_MENOVKA
.
static final int CHYBA_NEZNÁME_SLOVO
Kód poslednej chyby
interaktívneho režimu
alebo vykonávania skriptu,
ktorý signalizuje, že
za menovkou riadiaceho príkazu ak
alebo dokedy
sa vyskytlo neznáme slovo. Za prvou menovkou môže nasledovať ďalšia
menovka a to buď bezprostredne, alebo za slovom určujúcim
alternatívu – inak
. Ostatné slová sú považované za
neznáme.
static final int CHYBA_NEZNAME_SLOVO
Alias pre CHYBA_NEZNÁME_SLOVO
.
static final int CHYBA_CHYBNÁ_ŠTRUKTÚRA
Kód poslednej chyby
interaktívneho režimu
alebo vykonávania skriptu,
ktorý signalizuje, že
pokus o korektné rozpoznanie riadiaceho príkazu obzor
,
ak
, opakuj
alebo dokedy
zlyhal. Môže
ísť o prípad, výskytu riadiaceho príkazu obzor
bez bloku,
o prípad, keď nie je definovaná riadiaca premenná príkazov
opakovania (opakuj
, dokedy
), o prípad, keď riadiaci
príkaz opakovania nenájde blok na opakovanie (a nemôže túto chybu
nijako opraviť) alebo môže ísť o neznámu syntaktickú chybu.)
static final int CHYBA_CHYBNA_STRUKTURA
Alias pre CHYBA_CHYBNÁ_ŠTRUKTÚRA
.
static final int CHYBA_NEZNÁME_MENO
Kód poslednej chyby interaktívneho režimu alebo vykonávania skriptu, ktorý signalizuje, že naposledy aktivovaná inštancia už alebo ešte nejestvuje. (Zadané meno inštancie je neznáme.)
static final int CHYBA_NEZNAME_MENO
Alias pre CHYBA_NEZNÁME_MENO
.
static final int CHYBA_NEZNÁMY_PRÍKAZ
Kód poslednej chyby interaktívneho režimu alebo vykonávania skriptu, ktorý signalizuje, že zadaný príkaz nebol rozpoznaný. Najčastejšími príčinami sú syntaktické chyby alebo neaktivovanie správnej (prípadne žiadnej) inštancie, to jest takej, ktorá skutočne obsahuje definíciu metódy zodpovedajúcej príkazu skriptu.
static final int CHYBA_NEZNAMY_PRIKAZ
Alias pre CHYBA_NEZNÁMY_PRÍKAZ
.
static final int VERTIKÁLNA
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
static final int VERTIKALNA
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
static final int ZVISLÁ
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
static final int ZVISLA
Konštanta slúžiaca na určenie zvislej orientácie lišty.
static final int HORIZONTÁLNA
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
static final int HORIZONTALNA
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
static final int VODOROVNÁ
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
static final int VODOROVNA
Konštanta slúžiaca na určenie vodorovnej orientácie lišty.
static final char riadok
Znaková konštanta nového riadka.
('\n'
; ASCII 10; Použiteľné napríklad pri metóde
vypíš
.
Tiež má svoj význam pri používaní metódy
dialóg
a jej klonov.)
static final char strana
Znaková konštanta posunu formulára, resp novej strany.
('\f'
; ASCII 12; Použiteľné napríklad pri metóde
dialóg
a jej klonov.)
static final char návrat
Znaková konštanta návratu vozíka.
('\r'
; ASCII 13; Použiteľné napríklad pri metóde
dialóg
a jej klonov.)
static final char navrat
Alias pre návrat
.