public class Tlačidlo extends JButton implements Poloha, Rozmer
Trieda Tlačidlo
dovoľuje vytvárať v aplikácii používajúcej
programovací rámec robota tlačidlá, ktoré sú zobrazované nad plátnom (avšak
nie sú jeho súčasťou). Každé nové tlačidlo je automaticky umiestnené
na súradnice stredu plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov
(šírka × výška).
Poznámka: Tlačidlá používajú súradnicový priestor
rámca a používajú pri tom vlastný zabudovaný mechanizmus, preto na
manipuláciu s polohou a rozmermi tlačidiel používajte metódy
definované v tejto triede, ako: polohaX
, polohaY
, šírka
, výška
…, nie
zdedené metódy setLocation
,
setSize
…
Na obsluhu tlačidiel je určená metóda ObsluhaUdalostí
.
voľbaTlačidla
. Jej využitie ukazuje nasledujúci príklad:
// Vytvoríme tlačidlá, ktorými budeme ovládať robot
// (Poznámka: Predpokladáme, že tento kód je umiestnený
// v konštruktore hlavného robota…)
final
Tlačidlo
tlačidloDopredu =new
Tlačidlo
("Dopredu"
);final
Tlačidlo
tlačidloDozadu =new
Tlačidlo
("Dozadu"
);final
Tlačidlo
tlačidloVpravo =new
Tlačidlo
("Vpravo"
);final
Tlačidlo
tlačidloVľavo =new
Tlačidlo
("Vľavo"
);// Rozmiestnime tlačidlá v ľavom hornom rohu tesne pod seba
tlačidloDopredu.prilepVľavo
(); tlačidloDopredu.prilepHore
(); tlačidloDozadu.prilepVľavo
(); tlačidloDozadu.prilepHore
(); tlačidloDozadu.poloha
(tlačidloDopredu); tlačidloDozadu.skoč
(0
, -tlačidloDopredu.výška
()); tlačidloVpravo.prilepVľavo
(); tlačidloVpravo.prilepHore
(); tlačidloVpravo.poloha
(tlačidloDozadu); tlačidloVpravo.skoč
(0
, -tlačidloDozadu.výška
()); tlačidloVľavo.prilepVľavo
(); tlačidloVľavo.prilepHore
(); tlačidloVľavo.poloha
(tlačidloVpravo); tlačidloVľavo.skoč
(0
, -tlačidloVpravo.výška
());// Definujeme obsluhu udalostí
new
ObsluhaUdalostí
() {@
Overridepublic
void
voľbaTlačidla
() {if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloDopredu)dopredu
(10
);else
if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloDozadu)dozadu
(10
);else
if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloVpravo)vpravo
(10
);else
if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloVľavo)vľavo
(10
); } };
Výsledok:
Ukážka nakreslenia
jednoduchej lomenej
čiary pomocou robota ovládaného
tlačidlami
(plátno ukážky je zmenšené).
JButton.AccessibleJButton
AbstractButton.AccessibleAbstractButton, AbstractButton.ButtonChangeListener
JComponent.AccessibleJComponent
Container.AccessibleAWTContainer
Component.AccessibleAWTComponent, Component.BaselineResizeBehavior, Component.BltBufferStrategy, Component.FlipBufferStrategy
actionListener, BORDER_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, CONTENT_AREA_FILLED_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_ICON_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, FOCUS_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY, changeEvent, changeListener, ICON_CHANGED_PROPERTY, itemListener, MARGIN_CHANGED_PROPERTY, MNEMONIC_CHANGED_PROPERTY, model, MODEL_CHANGED_PROPERTY, PRESSED_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ENABLED_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, TEXT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY
listenerList, TOOL_TIP_TEXT_KEY, ui, UNDEFINED_CONDITION, WHEN_ANCESTOR_OF_FOCUSED_COMPONENT, WHEN_FOCUSED, WHEN_IN_FOCUSED_WINDOW
accessibleContext, BOTTOM_ALIGNMENT, CENTER_ALIGNMENT, LEFT_ALIGNMENT, RIGHT_ALIGNMENT, TOP_ALIGNMENT
BOTTOM, CENTER, EAST, HORIZONTAL, LEADING, LEFT, NEXT, NORTH, NORTH_EAST, NORTH_WEST, PREVIOUS, RIGHT, SOUTH, SOUTH_EAST, SOUTH_WEST, TOP, TRAILING, VERTICAL, WEST
ABORT, ALLBITS, ERROR, FRAMEBITS, HEIGHT, PROPERTIES, SOMEBITS, WIDTH
Konštruktor a opis |
---|
Tlačidlo(Image obrázok)
Konštruktor obrázkového tlačidla.
|
Tlačidlo(Image obrázok,
Image obrázokStlačeného)
Konštruktor obrázkového tlačidla s odlišným obrázkom v stlačenom
stave.
|
Tlačidlo(Image obrázok,
String text)
Konštruktor textového tlačidla s obrázkom.
|
Tlačidlo(String text)
Konštruktor textového tlačidla.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
boolean |
aktivne()
Alias pre
aktívne . |
boolean |
aktívne()
Overí, či je tlačidlo aktívne.
|
boolean |
aktivovane()
Alias pre
aktivované . |
boolean |
aktivované()
Overí, či bola toto tlačidlo naposledy aktivované (zvolené).
|
void |
aktivuj()
Aktivuje tlačidlo.
|
void |
deaktivuj()
Deaktivuje tlačidlo.
|
Farba |
farbaPozadia()
|
void |
farbaPozadia(Color nováFarba)
|
void |
farbaPozadia(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaného
objektu.
|
Farba |
farbaPozadia(int r,
int g,
int b)
Nastaví farbu pozadia tlačidla podľa zadaných farebných zložiek.
|
Farba |
farbaPozadia(int r,
int g,
int b,
int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaných
farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
|
Farba |
farbaTextu()
|
void |
farbaTextu(Color nováFarba)
|
void |
farbaTextu(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu.
|
Farba |
farbaTextu(int r,
int g,
int b)
Nastaví farbu textu tlačidla podľa zadaných farebných zložiek.
|
Farba |
farbaTextu(int r,
int g,
int b,
int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaných
farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
|
boolean |
jeNa(double x,
double y)
Overí, či sa poloha tohto tlačidla dokonale zhoduje so zadanými
súradnicami.
|
boolean |
jeNa(Poloha poloha)
Overí, či sa poloha tohto tlačidla a poloha zadaného objektu
dokonale zhodujú.
|
boolean |
jeV(Okno okno)
Zistí, či je toto tlačidlo umiestnené v zadanom okne.
|
boolean |
maRozmer(double šírka,
double výška)
Alias pre
máRozmer . |
boolean |
máRozmer(double šírka,
double výška)
Overí, či sa rozmery tlačidla dokonale zhodujú so zadanými
rozmermi.
|
boolean |
maRozmer(Rozmer rozmer)
Alias pre
máRozmer . |
boolean |
máRozmer(Rozmer rozmer)
Overí, či sa rozmery tlačidla a rozmery zadaného objektu
dokonale zhodujú.
|
boolean |
maSirku(double šírka)
Alias pre
máŠírku . |
boolean |
máŠírku(double šírka)
Zistí, či má tlačidlo zadanú šírku.
|
boolean |
maVysku(double výška)
Alias pre
máVýšku . |
boolean |
máVýšku(double výška)
Zistí, či má tlačidlo zadanú výšku.
|
int |
medzeraMedziObrazkomATextom()
Alias pre
medzeraMedziObrázkomATextom . |
int |
medzeraMedziObrázkomATextom()
|
void |
medzeraMedziObrazkomATextom(int medzera)
Alias pre
medzeraMedziObrázkomATextom . |
void |
medzeraMedziObrázkomATextom(int medzera)
|
int |
mnemonickaSkratka()
Alias pre
mnemonickáSkratka . |
int |
mnemonickáSkratka()
|
void |
mnemonickaSkratka(int mnemonickáSkratka)
Alias pre
mnemonickáSkratka . |
void |
mnemonickáSkratka(int mnemonickáSkratka)
|
void |
obnovDekor()
Obnoví dekor tlačidla pôvodne určený aktuálne použitým L&F (Look
and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom
ovládacích prvkov operačného systému).
|
Obrazok |
obrazok()
Alias pre
obrázok . |
Obrázok |
obrázok()
Vráti základný obrázok tlačidla alebo
null ak tlačidlo
nemá priradený obrázok, ktorý bol vytvorený z inštancie typu
Obrázok . |
void |
obrazok(Image obrázok)
Alias pre
obrázok . |
void |
obrázok(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla.
|
void |
obrazok(String súbor)
Alias pre
obrázok . |
void |
obrázok(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla.
|
Obrazok |
obrazokDeaktivovaneho()
Alias pre
obrázokDeaktivovaného . |
Obrázok |
obrázokDeaktivovaného()
Vráti obrázok deaktivovaného tlačidla
alebo
null ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre
deaktivovaný stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typu
Obrázok . |
void |
obrazokDeaktivovaneho(Image obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovaného . |
void |
obrázokDeaktivovaného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla.
|
void |
obrazokDeaktivovaneho(String súbor)
Alias pre
obrázokDeaktivovaného . |
void |
obrázokDeaktivovaného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla.
|
Obrazok |
obrazokDeaktivovanehoOznaceneho()
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(Image obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(String súbor)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
Obrázok |
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
Vráti obrázok deaktivovaného a označeného tlačidla alebo
null ak tlačidlo
nemá definovaný obrázok pre túto kombináciu stavov, ktorý by bol
vytvorený z inštancie typu Obrázok . |
void |
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň
deaktivované a označeného.
|
void |
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň
deaktivované a označeného.
|
Obrazok |
obrazokOznaceneho()
Alias pre
obrázokOznačeného . |
void |
obrazokOznaceneho(Image obrázok)
Alias pre
obrázokOznačeného . |
void |
obrazokOznaceneho(String súbor)
Alias pre
obrázokOznačeného . |
Obrazok |
obrazokOznacenehoDeaktivovaneho()
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(Image obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(String súbor)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
Obrázok |
obrázokOznačeného()
Vráti obrázok označeného tlačidla alebo
null ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre označený
stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typu Obrázok . |
void |
obrázokOznačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
tlačidla.
|
void |
obrázokOznačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
tlačidla.
|
Obrázok |
obrázokOznačenéhoDeaktivovaného()
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(Image obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(String súbor)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
Obrazok |
obrazokStlaceneho()
Alias pre
obrázokStlačeného . |
void |
obrazokStlaceneho(Image obrázok)
Alias pre
obrázokStlačeného . |
void |
obrazokStlaceneho(String súbor)
Alias pre
obrázokStlačeného . |
Obrázok |
obrázokStlačeného()
Vráti obrázok stlačeného tlačidla alebo
null ak
tlačidlo nemá definovaný obrázok pre stlačený stav, ktorý bol
vytvorený z inštancie typu Obrázok . |
void |
obrázokStlačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla.
|
void |
obrázokStlačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla.
|
void |
odlep()
Odlepí tlačidlo od všetkých okrajov.
|
void |
odznac()
Alias pre
odznač . |
void |
odznač()
Zruší označenie tlačidla.
|
void |
oznac()
Alias pre
označ . |
boolean |
oznacene()
Alias pre
označené . |
void |
označ()
Označí tlačidlo.
|
boolean |
označené()
Overí, či je tlačidlo označené.
|
Pismo |
pismo()
Alias pre
písmo . |
Písmo |
písmo()
|
void |
pismo(Font novéPísmo)
Alias pre
písmo . |
void |
písmo(Font novéPísmo)
|
Pismo |
pismo(String názov,
double veľkosť)
Alias pre
písmo . |
Písmo |
písmo(String názov,
double veľkosť)
Nastaví nový typ písma textu tlačidla.
|
Bod |
poloha()
Vráti aktuálnu polohu tlačidla.
|
void |
poloha(double x,
double y)
Presunie tlačidlo na zadané súradnice
x , y . |
void |
poloha(Poloha objekt)
Presunie tlačidlo na súradnice zadaného objektu.
|
double |
polohaX()
|
void |
polohaX(double novéX)
|
double |
polohaY()
|
void |
polohaY(double novéY)
|
Tlačidlo |
prenes(Okno okno,
boolean tam)
Prenesie tlačidlo zo sveta do určeného okna alebo späť.
|
void |
prilepDole()
Prilepí tlačidlo k dolnému okraju.
|
void |
prilepHore()
Prilepí tlačidlo k hornému okraju.
|
void |
prilepVlavo()
Alias pre
prilepVľavo . |
void |
prilepVľavo()
Prilepí tlačidlo k ľavému okraju.
|
void |
prilepVpravo()
Prilepí tlačidlo k pravému okraju.
|
String[] |
riadkySkriptu()
Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tomuto tlačidlu priradený
v textovej forme.
|
Rozmer |
rozmery()
Zistí aktuálne rozmery tlačidla.
|
void |
rozmery(double nováŠírka,
double nováVýška)
Nastaví nové rozmery tlačidla.
|
void |
rozmery(Rozmer rozmer)
Nastaví nové rozmery tlačidla podľa zadanej implementácie
rozmeru.
|
void |
setVisible(boolean visible)
Prekrytie originálnej metódy.
|
double |
sirka()
Alias pre
šírka . |
void |
sirka(double nováŠírka)
Alias pre
šírka . |
void |
skoc(double Δx,
double Δy)
Alias pre
skoč . |
void |
skocNa(double x,
double y)
Alias pre
poloha . |
void |
skocNa(Poloha objekt)
Alias pre
poloha . |
void |
skoč(double Δx,
double Δy)
Presunie tlačidlo o zadaný počet bodov v horizontálnom
a vertikálnom smere.
|
void |
skočNa(double x,
double y)
Alias pre
poloha . |
void |
skočNa(Poloha objekt)
Alias pre
poloha . |
Skript |
skript()
Vráti skript priradený k tomuto tlačidlu alebo
null ,
ak k tlačidlu nebol priradený žiadny skript. |
void |
skript(Skript skript)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jeho zvolení.
|
void |
skript(String skript)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jeho zvolení.
|
void |
skript(String[] riadky)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jeho zvolení.
|
void |
skry()
Skryje tlačidlo.
|
double |
suradnicaX()
Alias pre
polohaX . |
double |
súradnicaX()
Alias pre
polohaX . |
void |
suradnicaX(double novéX)
Alias pre
polohaX . |
void |
súradnicaX(double novéX)
Alias pre
polohaX . |
double |
suradnicaY()
Alias pre
polohaY . |
double |
súradnicaY()
Alias pre
polohaY . |
void |
suradnicaY(double novéY)
Alias pre
polohaY . |
void |
súradnicaY(double novéY)
Alias pre
polohaY . |
double |
šírka()
|
void |
šírka(double nováŠírka)
|
String |
text()
|
void |
text(String text)
|
boolean |
viditelne()
Alias pre
viditeľné . |
boolean |
viditeľné()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie.
|
double |
vyska()
Alias pre
výška . |
void |
vyska(double nováVýška)
Alias pre
výška . |
double |
výška()
|
void |
výška(double nováVýška)
|
void |
zdedenaFarbaPozadia()
Alias pre
zdedenáFarbaPozadia . |
void |
zdedenáFarbaPozadia()
Nastaví zdedenú farbu pozadia tlačidla.
|
void |
zdedenaFarbaTextu()
Alias pre
zdedenáFarbaTextu . |
void |
zdedenáFarbaTextu()
Nastaví zdedenú farbu textu tlačidla.
|
void |
zobraz()
Zobrazí tlačidlo.
|
boolean |
zobrazene()
Alias pre
zobrazené . |
boolean |
zobrazené()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie.
|
void |
zrusDekor()
Alias pre
zrušDekor . |
void |
zrusOznacenie()
Alias pre
zrušOznačenie . |
void |
zrušDekor()
Zruší dekor tlačidla určený aktuálne použitým L&F (Look and Feel,
v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom ovládacích prvkov
operačného systému).
|
void |
zrušOznačenie()
Zruší označenie tlačidla.
|
boolean |
zvolene()
Alias pre
aktivované . |
boolean |
zvolené()
Alias pre
aktivované . |
getAccessibleContext, getUIClassID, isDefaultButton, isDefaultCapable, paramString, removeNotify, setDefaultCapable, updateUI
actionPropertyChanged, addActionListener, addChangeListener, addImpl, addItemListener, configurePropertiesFromAction, createActionListener, createActionPropertyChangeListener, createChangeListener, createItemListener, doClick, doClick, fireActionPerformed, fireItemStateChanged, fireStateChanged, getAction, getActionCommand, getActionListeners, getDisabledIcon, getDisabledSelectedIcon, getDisplayedMnemonicIndex, getHideActionText, getHorizontalAlignment, getHorizontalTextPosition, getChangeListeners, getIcon, getIconTextGap, getItemListeners, getLabel, getMargin, getMnemonic, getModel, getMultiClickThreshhold, getPressedIcon, getRolloverIcon, getRolloverSelectedIcon, getSelectedIcon, getSelectedObjects, getText, getUI, getVerticalAlignment, getVerticalTextPosition, checkHorizontalKey, checkVerticalKey, imageUpdate, init, isBorderPainted, isContentAreaFilled, isFocusPainted, isRolloverEnabled, isSelected, paintBorder, removeActionListener, removeChangeListener, removeItemListener, setAction, setActionCommand, setBorderPainted, setContentAreaFilled, setDisabledIcon, setDisabledSelectedIcon, setDisplayedMnemonicIndex, setEnabled, setFocusPainted, setHideActionText, setHorizontalAlignment, setHorizontalTextPosition, setIcon, setIconTextGap, setLabel, setLayout, setMargin, setMnemonic, setMnemonic, setModel, setMultiClickThreshhold, setPressedIcon, setRolloverEnabled, setRolloverIcon, setRolloverSelectedIcon, setSelected, setSelectedIcon, setText, setUI, setVerticalAlignment, setVerticalTextPosition
addAncestorListener, addNotify, addVetoableChangeListener, computeVisibleRect, contains, createToolTip, disable, enable, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, fireVetoableChange, getActionForKeyStroke, getActionMap, getAlignmentX, getAlignmentY, getAncestorListeners, getAutoscrolls, getBaseline, getBaselineResizeBehavior, getBorder, getBounds, getClientProperty, getComponentGraphics, getComponentPopupMenu, getConditionForKeyStroke, getDebugGraphicsOptions, getDefaultLocale, getFontMetrics, getGraphics, getHeight, getInheritsPopupMenu, getInputMap, getInputMap, getInputVerifier, getInsets, getInsets, getListeners, getLocation, getMaximumSize, getMinimumSize, getĎalšieFocusableComponent, getPopupLocation, getPreferredSize, getRegisteredKeyStrokes, getRootPane, getSize, getToolTipLocation, getToolTipText, getToolTipText, getTopLevelAncestor, getTransferHandler, getVerifyInputWhenFocusTarget, getVetoableChangeListeners, getVisibleRect, getWidth, getX, getY, grabFocus, hide, isDoubleBuffered, isLightweightComponent, isManagingFocus, isOpaque, isOptimizedDrawingEnabled, isPaintingForPrint, isPaintingOrigin, isPaintingTile, isRequestFocusEnabled, isValidateRoot, paint, paintComponent, paintChildren, paintImmediately, paintImmediately, print, printAll, printBorder, printComponent, printChildren, processComponentKeyEvent, processKeyBinding, processKeyEvent, processMouseEvent, processMouseMotionEvent, putClientProperty, registerKeyboardAction, registerKeyboardAction, removeAncestorListener, removeVetoableChangeListener, repaint, repaint, requestDefaultFocus, requestFocus, requestFocus, requestFocusInWindow, requestFocusInWindow, resetKeyboardActions, reshape, revalidate, scrollRectToVisible, setActionMap, setAlignmentX, setAlignmentY, setAutoscrolls, setBackground, setBorder, setComponentPopupMenu, setDebugGraphicsOptions, setDefaultLocale, setDoubleBuffered, setFocusTraversalKeys, setFont, setForeground, setInheritsPopupMenu, setInputMap, setInputVerifier, setMaximumSize, setMinimumSize, setĎalšieFocusableComponent, setOpaque, setPreferredSize, setRequestFocusEnabled, setToolTipText, setTransferHandler, setUI, setVerifyInputWhenFocusTarget, unregisterKeyboardAction, update
add, add, add, add, add, addContainerListener, addPropertyChangeListener, addPropertyChangeListener, applyComponentOrientation, areFocusTraversalKeysSet, countComponents, deliverEvent, doLayout, findComponentAt, findComponentAt, getComponent, getComponentAt, getComponentAt, getComponentCount, getComponents, getComponentZOrder, getContainerListeners, getFocusTraversalKeys, getFocusTraversalPolicy, getLayout, getMousePosition, insets, invalidate, isAncestorOf, isFocusCycleRoot, isFocusCycleRoot, isFocusTraversalPolicyProvider, isFocusTraversalPolicySet, layout, list, list, locate, minimumSize, paintComponents, preferredSize, printComponents, processContainerEvent, processEvent, remove, remove, removeAll, removeContainerListener, setComponentZOrder, setFocusCycleRoot, setFocusTraversalPolicy, setFocusTraversalPolicyProvider, transferFocusDownCycle, validate, validateTree
action, add, addComponentListener, addFocusListener, addHierarchyBoundsListener, addHierarchyListener, addInputMethodListener, addKeyListener, addMouseListener, addMouseMotionListener, addMouseWheelListener, bounds, coalesceEvents, contains, createImage, createImage, createVolatileImage, createVolatileImage, disableEvents, dispatchEvent, enable, enableEvents, enableInputMetódy, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, getBackground, getBounds, getColorModel, getComponentListeners, getComponentOrientation, getCursor, getDropTarget, getFocusCycleRootAncestor, getFocusListeners, getFocusTraversalKeysEnabled, getFont, getForeground, getGraphicsConfiguration, getHierarchyBoundsListeners, getHierarchyListeners, getIgnoreRepaint, getInputContext, getInputMethodListeners, getInputMethodRequests, getKeyListeners, getLocale, getLocation, getLocationOnScreen, getMouseListeners, getMouseMotionListeners, getMousePosition, getMouseWheelListeners, getName, getParent, getPeer, getPropertyChangeListeners, getPropertyChangeListeners, getSize, getToolkit, getTreeLock, gotFocus, handleEvent, hasFocus, checkImage, checkImage, inside, isBackgroundSet, isCursorSet, isDisplayable, isEnabled, isFocusable, isFocusOwner, isFocusTraversable, isFontSet, isForegroundSet, isLightweight, isMaximumSizeSet, isMinimumSizeSet, isPreferredSizeSet, isShowing, isValid, isVisible, keyDown, keyUp, list, list, list, location, lostFocus, mouseDown, mouseDrag, mouseEnter, mouseExit, mouseMove, mouseUp, move, nextFocus, paintAll, postEvent, prepareImage, prepareImage, processComponentEvent, processFocusEvent, processHierarchyBoundsEvent, processHierarchyEvent, processInputMethodEvent, processMouseWheelEvent, remove, removeComponentListener, removeFocusListener, removeHierarchyBoundsListener, removeHierarchyListener, removeInputMethodListener, removeKeyListener, removeMouseListener, removeMouseMotionListener, removeMouseWheelListener, removePropertyChangeListener, removePropertyChangeListener, repaint, repaint, repaint, resize, resize, setBounds, setBounds, setComponentOrientation, setCursor, setDropTarget, setFocusable, setFocusTraversalKeysEnabled, setIgnoreRepaint, setLocale, setLocation, setLocation, setName, setSize, setSize, show, show, size, toString, transferFocus, transferFocusBackward, transferFocusUpCycle
public Tlačidlo(String text)
Konštruktor textového tlačidla. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov a zadaným textom tlačidla.
text
– text tlačidlaTlačidlo(Image)
,
Tlačidlo(Image, Image)
,
Tlačidlo(Image, String)
,
text(String)
public Tlačidlo(Image obrázok)
Konštruktor obrázkového tlačidla. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s rozmermi a tvarom zadaného obrázka.
obrázok
– obrázok tlačidlaTlačidlo(String)
,
Tlačidlo(Image, Image)
,
Tlačidlo(Image, String)
,
obrázok(Image)
public Tlačidlo(Image obrázok, Image obrázokStlačeného)
Konštruktor obrázkového tlačidla s odlišným obrázkom v stlačenom stave. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s rozmermi obrázka určeného pre nestlačený stav (prvý parameter) a vzhľadom určeným zadanými obrázkami pre normálny a stlačený stav.
obrázok
– obrázok tlačidla v normálnom (nestlačenom) staveobrázokStlačeného
– obrázok stlačeného tlačidlaTlačidlo(String)
,
Tlačidlo(Image)
,
Tlačidlo(Image, String)
,
obrázok(Image)
public Tlačidlo(Image obrázok, String text)
Konštruktor textového tlačidla s obrázkom. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov a so zadaným obrázkom vedľa textu tlačidla.
obrázok
– obrázok tlačidlatext
– text tlačidlaTlačidlo(String)
,
Tlačidlo(Image)
,
Tlačidlo(Image, Image)
,
obrázok(Image)
,
text(String)
public boolean aktivované()
Overí, či bola toto tlačidlo naposledy aktivované (zvolené).
Metóda je použiteľná v reakcii voľbaTlačidla
.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
názvami metód aktívne
– aktivované
a označené
– zvolené
!
Metóda aktivované
a jej alias zvolené
zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledy
aktivované (zvolené). Metóda aktívne
overuje,
či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené
zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
označené (čo môže mať subjektívny
význam).
true
ak bolo naposledy aktivované toto
tlačidlo, v opačnom prípade false
public boolean aktivovane()
Alias pre aktivované
. (Venujte pozornosť upozorneniu pri metóde aktivované
!)
public boolean zvolené()
Alias pre aktivované
. (Venujte pozornosť upozorneniu pri metóde aktivované
!)
public boolean zvolene()
Alias pre aktivované
. (Venujte pozornosť upozorneniu pri metóde aktivované
!)
public int mnemonickáSkratka()
mnemonickáSkratka(int)
public int mnemonickaSkratka()
Alias pre mnemonickáSkratka
.
public void mnemonickáSkratka(int mnemonickáSkratka)
Dovoľuje nastaviť tlačidlu mnemonickú
skratku. Význam
mnemonickej skratky je rovnaký ako pri položkách ponuky. (Pozri
napríklad metódu Svet.pridajPoložkuPonuky(text, mnemonickáSkratka)
.)
mnemonickáSkratka
– kód mnemonickej skratky (príklad: Kláves.VK_A
)mnemonickáSkratka()
public void mnemonickaSkratka(int mnemonickáSkratka)
Alias pre mnemonickáSkratka
.
public double polohaX()
polohaX
v rozhraní Poloha
polohaX(double)
public double polohaY()
polohaY
v rozhraní Poloha
polohaY(double)
public void polohaX(double novéX)
Presunie tlačidlo na zadanú súradnicu v smere x.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
novéX
– nová x-ová súradnica polohy tlačidlapolohaX()
,
poloha(double, double)
public void polohaY(double novéY)
Presunie tlačidlo na zadanú súradnicu v smere y.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
novéY
– nová y-ová súradnica polohy tlačidlapolohaY()
,
poloha(double, double)
,
poloha(Poloha)
public void súradnicaX(double novéX)
Alias pre polohaX
.
public void suradnicaX(double novéX)
Alias pre polohaX
.
public void súradnicaY(double novéY)
Alias pre polohaY
.
public void suradnicaY(double novéY)
Alias pre polohaY
.
public double súradnicaX()
Alias pre polohaX
.
súradnicaX
v rozhraní Poloha
public double súradnicaY()
Alias pre polohaY
.
súradnicaY
v rozhraní Poloha
public double suradnicaX()
Alias pre polohaX
.
suradnicaX
v rozhraní Poloha
public double suradnicaY()
Alias pre polohaY
.
suradnicaY
v rozhraní Poloha
public void poloha(double x, double y)
Presunie tlačidlo na zadané súradnice x
, y
.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
x
– nová x-ová súradnica polohy tlačidlay
– nová y-ová súradnica polohy tlačidlapolohaX(double)
,
polohaY(double)
,
poloha(Poloha)
public void poloha(Poloha objekt)
Presunie tlačidlo na súradnice zadaného objektu.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
objekt
– objekt, na ktorého súradnice bude tlačidlo presunutépolohaX(double)
,
polohaY(double)
,
poloha(double, double)
public Bod poloha()
Vráti aktuálnu polohu tlačidla.
public void skočNa(double x, double y)
Alias pre poloha
.
public void skocNa(double x, double y)
Alias pre poloha
.
public void skoč(double Δx, double Δy)
Presunie tlačidlo o zadaný počet bodov v horizontálnom a vertikálnom smere. Upozorňujeme, že zadané hodnoty sú automaticky zaokrúhlené na celé čísla, čiže ani viacnásobné posunutie tlačidla o hodnotu z otvoreného intervalu (−1; 1) nebude mať za následok posunutie tlačidla…
Δx
– počet bodov v smere xΔy
– počet bodov v smere ypublic void skoc(double Δx, double Δy)
Alias pre skoč
.
public boolean jeNa(double x, double y)
Overí, či sa poloha tohto tlačidla dokonale zhoduje so zadanými
súradnicami. Ak je zistená zhoda, tak metóda vráti hodnotu true
, v opačnom prípade hodnotu false
.
public boolean jeNa(Poloha poloha)
Overí, či sa poloha tohto tlačidla a poloha zadaného objektu
dokonale zhodujú. Ak je zistená zhoda, tak metóda vráti hodnotu
true
, v opačnom prípade hodnotu false
.
public void prilepVľavo()
Prilepí tlačidlo k ľavému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k pravému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k ľavému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [10, 0], posunieme ho v skutočnosti na pozíciu desať bodov od ľavého okraja.
prilepVpravo()
,
prilepHore()
,
prilepDole()
,
odlep()
public void prilepVlavo()
Alias pre prilepVľavo
.
public void prilepVpravo()
Prilepí tlačidlo k pravému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k ľavému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k pravému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [-10, 0], tak ho v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od pravého okraja.
prilepVľavo()
,
prilepHore()
,
prilepDole()
,
odlep()
public void prilepHore()
Prilepí tlačidlo k hornému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k dolnému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k hornému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [0, -10], tak ho v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od horného okraja.
prilepVľavo()
,
prilepVpravo()
,
prilepDole()
,
odlep()
public void prilepDole()
Prilepí tlačidlo k dolnému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k hornému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k dolnému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [0, 10], tak ho v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od dolného okraja.
prilepVľavo()
,
prilepVpravo()
,
prilepHore()
,
odlep()
public void odlep()
Odlepí tlačidlo od všetkých okrajov.
prilepVľavo()
,
prilepVpravo()
,
prilepHore()
,
prilepDole()
public double šírka()
Zistí aktuálnu šírku tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
šírka
v rozhraní Rozmer
šírka(double)
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public double výška()
Zistí aktuálnu výšku tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
výška
v rozhraní Rozmer
výška(double)
,
šírka()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public void šírka(double nováŠírka)
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu,* spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
šírka
v rozhraní Rozmer
nováŠírka
– nová šírka tlačidlašírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public void výška(double nováVýška)
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
výška
v rozhraní Rozmer
nováVýška
– nová výška tlačidlašírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public Rozmer rozmery()
Zistí aktuálne rozmery tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
rozmery
v rozhraní Rozmer
šírka()
,
výška()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public void rozmery(double nováŠírka, double nováVýška)
Nastaví nové rozmery tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
nováŠírka
– nová šírka tlačidlanováVýška
– nová výška tlačidlašírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public void rozmery(Rozmer rozmer)
Nastaví nové rozmery tlačidla podľa zadanej implementácie rozmeru.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
rozmery
v rozhraní Rozmer
rozmer
– inštancia obsahujúca nové rozmery tlačidlašírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public boolean máŠírku(double šírka)
Zistí, či má tlačidlo zadanú šírku.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
máŠírku
v rozhraní Rozmer
šírka
– šírka, ktorá má byť porovnaná so šírkou tlačidlatrue
ak sa šírka tlačidla zhoduje so
zadanou šírkou, false
v opačnom prípadešírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public boolean maSirku(double šírka)
Alias pre máŠírku
.
public boolean máVýšku(double výška)
Zistí, či má tlačidlo zadanú výšku.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
máVýšku
v rozhraní Rozmer
výška
– výška, ktorá má byť porovnaná s výškou tlačidlatrue
ak sa výška tlačidla zhoduje so
zadanou výškou, false
v opačnom prípadešírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
,
máRozmer(double, double)
public boolean maVysku(double výška)
Alias pre máVýšku
.
public boolean máRozmer(double šírka, double výška)
Overí, či sa rozmery tlačidla dokonale zhodujú so zadanými
rozmermi. Ak je zistená zhoda, tak je výsledkom
true
, v opačnom prípade hodnota false
.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
máRozmer
v rozhraní Rozmer
šírka
– šírka porovnávaná so šírkou tlačidlavýška
– výška porovnávaná s výškou tlačidlatrue
ak sa rozmery tlačidla zhodujú so
zadanými rozmermi, false
v opačnom prípadešírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(Rozmer)
public boolean maRozmer(double šírka, double výška)
Alias pre máRozmer
.
public boolean máRozmer(Rozmer rozmer)
Overí, či sa rozmery tlačidla a rozmery zadaného objektu
dokonale zhodujú. Ak je zistená zhoda, tak je výsledkom
true
, v opačnom prípade hodnota false
.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
s rozhraním Rozmer
pracujú všetky metódy súvisiace
s rozmerom tlačidla s údajovým typom double
, ale
z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
uchovávané v atribútoch s údajovým typom int
. (Z toho
dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
zanedbaním neceločíselnej časti.)
máRozmer
v rozhraní Rozmer
rozmer
– iný objekt, ktorého rozmery majú byť porovnané
s rozmermi tlačidlatrue
ak sa rozmery tlačidla zhodujú
s rozmermi zadaného objektu, false
v opačnom prípadešírka()
,
výška()
,
rozmery()
,
rozmery(double, double)
,
rozmery(Rozmer)
,
máŠírku(double)
,
máVýšku(double)
,
máRozmer(double, double)
public boolean aktívne()
Overí, či je tlačidlo aktívne. Aktívne tlačidlo znamená použiteľné tlačidlo. S deaktivovaným tlačidlom nemôže používateľ manipulovať.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
názvami metód aktívne
– aktivované
a označené
– zvolené
!
Metóda aktivované
a jej alias zvolené
zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledy
aktivované (zvolené). Metóda aktívne
overuje,
či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené
zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
označené (čo môže mať subjektívny
význam).
true
– je aktívne;
false
– nie je aktívneaktivuj()
,
deaktivuj()
public boolean aktivne()
Alias pre aktívne
.
public void aktivuj()
Aktivuje tlačidlo. Predvolene je tlačidlo aktívne. Ak ho
deaktivujeme (pozri nižšie), tak po
vykonaní tohto príkazu (aktivuj
) tlačidla, bude opäť
použiteľné a bude reagovať na klikanie myšou aj voľbu klávesnicou.
aktívne()
,
aktivuj()
,
deaktivuj()
public void deaktivuj()
Deaktivuje tlačidlo. Tlačidlo prestane byť použiteľné, prestane reagovať na myš a klávesnicu.
aktívne()
,
aktivuj()
,
deaktivuj()
public boolean označené()
Overí, či je tlačidlo označené. Označené tlačidlo zmení svoj vzhľad (spôsob zmeny je závislý od operačného systému) a ak má tlačidlo definovaný obrázok môžeme určiť, aby sa v tlačidle s označeným stavom zobrazoval iný obrázok. (Interpretáciu tohto stavu ponechávame na programátora…)
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
názvami metód aktívne
– aktivované
a označené
– zvolené
!
Metóda aktivované
a jej alias zvolené
zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledy
aktivované (zvolené). Metóda aktívne
overuje,
či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené
zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
označené (čo môže mať subjektívny
význam).
true
– je označené;
false
– nie je označenéoznač()
,
odznač()
,
zrušOznačenie()
public boolean oznacene()
Alias pre označené
.
public void označ()
Označí tlačidlo. (Pre viac informácií pozri opis metódy označené
.)
aktívne()
,
odznač()
,
zrušOznačenie()
public void oznac()
Alias pre označ
.
public void odznač()
Zruší označenie tlačidla. (Pre viac informácií pozri opis metódy
označené
.)
aktívne()
,
označ()
,
zrušOznačenie()
public void odznac()
Alias pre odznač
.
public void zrušOznačenie()
Zruší označenie tlačidla. (Pre viac informácií pozri opis metódy
označené
.)
public void zrusOznacenie()
Alias pre zrušOznačenie
.
public boolean viditeľné()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie. Po
vytvorení je tlačidlo predvolene viditeľné, môžeme ho skrývať
a zobrazovať metódami skry
a zobraz
. Alternatívou tejto metódy je metóda zobrazené
.
zobrazené()
,
zobraz()
,
skry()
public boolean viditelne()
Alias pre viditeľné
.
public boolean zobrazené()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie. Po
vytvorení je tlačidlo predvolene viditeľné, môžeme ho skrývať
a zobrazovať metódami skry
a zobraz
. Alternatívou tejto metódy je metóda viditeľné
.
viditeľné()
,
zobraz()
,
skry()
public boolean zobrazene()
Alias pre zobrazené
.
public void zobraz()
Zobrazí tlačidlo. (Pre viac informácií pozri opis metódy
zobrazené
.)
viditeľné()
,
zobrazené()
,
skry()
public void skry()
Skryje tlačidlo. (Pre viac informácií pozri opis metódy
zobrazené
.)
viditeľné()
,
zobrazené()
,
zobraz()
public void setVisible(boolean visible)
Prekrytie originálnej metódy. Slúži predovšetkým na zabezpečenie postúpenia vstupu klávesnice (fokusu) hlavnému panelu (pri skrytí tlačidla).
Poznámka: Táto metóda prekrýva originálnu
metódu JComponent.setVisible(boolean)
.
setVisible
v triede JComponent
visible
– true
alebo false
podľa toho, či
má byť tlačidlo zobrazené alebo skrytéJComponent.setVisible(boolean)
public Farba farbaTextu()
Zistí aktuálnu farbu textu tlačidla.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba
)public void farbaTextu(Color nováFarba)
Nastav farbu textu tlačidla. Nastaví farbu a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void farbaTextu(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
objekt
– objekt určujúci novú farbu textu tlačidlapublic Farba farbaTextu(int r, int g, int b)
Nastaví farbu textu tlačidla podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
– nová farba textufarbaTextu(Color)
public Farba farbaTextu(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
farba)Farba
– nová farba textufarbaTextu(Color)
public void zdedenáFarbaTextu()
Nastaví zdedenú farbu textu tlačidla. Farba textu tlačidla bude zdedená od nadradeného komponentu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void zdedenaFarbaTextu()
Alias pre zdedenáFarbaTextu
.
public Farba farbaPozadia()
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba
)public void farbaPozadia(Color nováFarba)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadanej farebnej inštancie.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void farbaPozadia(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
objekt
– objekt určujúci novú farbu pozadiapublic Farba farbaPozadia(int r, int g, int b)
Nastaví farbu pozadia tlačidla podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
– nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)
public Farba farbaPozadia(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r
– červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
farba)Farba
– nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)
public void zdedenáFarbaPozadia()
Nastaví zdedenú farbu pozadia tlačidla.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void zdedenaFarbaPozadia()
Alias pre zdedenáFarbaPozadia
.
public Písmo písmo()
Písmo
– aktuálne písmopísmo(Font)
,
písmo(String, double)
,
farbaTextu(Color)
,
farbaPozadia(Color)
public void písmo(Font novéPísmo)
novéPísmo
– objekt typu Písmo
alebo Font
určujúci nový typ písmapísmo()
,
písmo(String, double)
,
farbaTextu(Color)
,
farbaPozadia(Color)
public Písmo písmo(String názov, double veľkosť)
Nastaví nový typ písma textu tlačidla. (Nová inštancia triedy
Písmo
je touto metódou vrátená na prípadné ďalšie
použitie.)
názov
– názov písma; môže byť všeobecný názov logického
písma (Dialog, DialogInput, Monospaced, Serif, SansSerif…)
alebo názov konkrétneho písma (Times New Roman, Arial…)veľkosť
– veľkosť písma v bodoch (hodnota je zaokrúhlená
na typ float
)Písmo
písmo()
,
písmo(Font)
,
farbaTextu(Color)
,
farbaPozadia(Color)
public String text()
text(String)
public void text(String text)
text
– nový text tlačidlaTlačidlo(String)
,
Tlačidlo(Image, String)
,
text()
public void obrázok(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla. Toto je základný obrázok tlačidla. Bez neho nemá význam priraďovať tlačidlu ostatné druhy obrázkov…
Obrázok prečítaný zo súboru je chápaný ako zdroj a po
prečítaní zostane uložený vo vnútornej pamäti sveta. Z nej
môže byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah súboru na
disku zmenil) odstránený metódou Svet.uvoľni(názovZdroja)
. (Táto informácia je platná pre
všetky metódy pracujúce s obrázkami alebo zvukmi, ktoré
prijímajú názov súboru ako parameter.)
súbor
– názov súboru s obrázkom alebo
(String)
null
ak chceme odstrániť obrázok
tlačidlaGRobotException
– ak súbor s obrázkom nebol nájdený
(identifikátor imageNotFound
)obrázok(Image)
,
obrázokStlačeného(String)
,
obrázokDeaktivovaného(String)
,
obrázokOznačeného(String)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String)
,
Svet.priečinokObrázkov(String)
public void obrázok(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla. Toto je základný obrázok tlačidla. Bez neho nemá význam priraďovať tlačidlu ostatné druhy obrázkov…
obrázok
– nový obrázok tlačidla alebo
(Image)
null
ak chceme odstrániť obrázok tlačidlaTlačidlo(Image)
,
Tlačidlo(Image, Image)
,
Tlačidlo(Image, String)
,
obrázok(String)
,
obrázokStlačeného(Image)
,
obrázokDeaktivovaného(Image)
,
obrázokOznačeného(Image)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)
public Obrázok obrázok()
Vráti základný obrázok tlačidla alebo null
ak tlačidlo
nemá priradený obrázok, ktorý bol vytvorený z inštancie typu
Obrázok
.
Obrázok
alebo null
obrázokStlačeného()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokOznačeného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public void obrázokStlačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka pre stlačený stav význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
Svet.uvoľni(názovZdroja)
.
(Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
(resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
parameter.)
súbor
– názov súboru s obrázkom stlačeného tlačidla alebo
(String)
null
ak chceme odstrániť obrázok
stlačeného tlačidlaGRobotException
– ak súbor s obrázkom nebol nájdený
(identifikátor imageNotFound
)obrázokStlačeného(Image)
,
obrázok(String)
,
obrázokDeaktivovaného(String)
,
obrázokOznačeného(String)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String)
,
Svet.priečinokObrázkov(String)
public void obrazokStlaceneho(String súbor)
Alias pre obrázokStlačeného
.
public void obrázokStlačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka pre stlačený stav význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
obrázok
– nový obrázok stlačeného tlačidla alebo
(Image)
null
ak chceme odstrániť obrázok
stlačeného tlačidlaobrázokStlačeného(String)
,
obrázok(Image)
,
obrázokDeaktivovaného(Image)
,
obrázokOznačeného(Image)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)
public void obrazokStlaceneho(Image obrázok)
Alias pre obrázokStlačeného
.
public Obrázok obrázokStlačeného()
Vráti obrázok stlačeného tlačidla alebo null
ak
tlačidlo nemá definovaný obrázok pre stlačený stav, ktorý bol
vytvorený z inštancie typu Obrázok
.
Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokOznačeného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public Obrazok obrazokStlaceneho()
Alias pre obrázokStlačeného
.
public void obrázokDeaktivovaného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka deaktivovaného tlačidla význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
Svet.uvoľni(názovZdroja)
.
(Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
(resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
parameter.)
súbor
– názov súboru s obrázkom deaktivovaného tlačidla alebo
(String)
null
ak chceme odstrániť obrázok
deaktivovaného tlačidlaGRobotException
– ak súbor s obrázkom nebol nájdený
(identifikátor imageNotFound
)obrázokDeaktivovaného(Image)
,
obrázok(String)
,
obrázokStlačeného(String)
,
obrázokOznačeného(String)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String)
,
Svet.priečinokObrázkov(String)
public void obrazokDeaktivovaneho(String súbor)
Alias pre obrázokDeaktivovaného
.
public void obrázokDeaktivovaného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka deaktivovaného tlačidla význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
obrázok
– nový obrázok deaktivovaného tlačidla alebo
(Image)
null
ak chceme odstrániť obrázok
deaktivovaného tlačidlaobrázokDeaktivovaného(String)
,
obrázok(Image)
,
obrázokStlačeného(Image)
,
obrázokOznačeného(Image)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)
public void obrazokDeaktivovaneho(Image obrázok)
Alias pre obrázokDeaktivovaného
.
public Obrázok obrázokDeaktivovaného()
Vráti obrázok deaktivovaného tlačidla
alebo null
ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre
deaktivovaný stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typu
Obrázok
.
Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokStlačeného()
,
obrázokOznačeného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public Obrazok obrazokDeaktivovaneho()
Alias pre obrázokDeaktivovaného
.
public void obrázokOznačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka označeného tlačidla
význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov
vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného
obrázka. Príklad rozdielu obrázkov normálneho (základného)
a označeného tlačidla je v opise metódy
obrázokOznačeného(obrázok)
.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
Svet.uvoľni(názovZdroja)
.
(Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
(resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
parameter.)
súbor
– názov súboru s obrázkom označeného tlačidla alebo
(String)
null
ak chceme odstrániť obrázok
označeného tlačidlaGRobotException
– ak súbor s obrázkom nebol nájdený
(identifikátor imageNotFound
)obrázokOznačeného(Image)
,
obrázok(String)
,
obrázokStlačeného(String)
,
obrázokDeaktivovaného(String)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String)
,
Svet.priečinokObrázkov(String)
public void obrazokOznaceneho(String súbor)
Alias pre obrázokOznačeného
.
public void obrázokOznačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka označeného tlačidla význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka. Tu je príklad rozdielu obrázkov normálneho (základného) a označeného tlačidla (oba boli nakreslené a uložené pomocou robota):
Príklad vyrobeného obrázka pre normálne (neoznačené) tlačidlo. |
Príklad vyrobeného obrázka pre označené tlačidlo. |
obrázok
– nový obrázok označeného tlačidla alebo
(Image)
null
ak chceme odstrániť obrázok
označeného tlačidlaobrázokOznačeného(String)
,
obrázok(Image)
,
obrázokStlačeného(Image)
,
obrázokDeaktivovaného(Image)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)
public void obrazokOznaceneho(Image obrázok)
Alias pre obrázokOznačeného
.
public Obrázok obrázokOznačeného()
Vráti obrázok označeného tlačidla alebo
null
ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre označený
stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typu Obrázok
.
Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokStlačeného()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public Obrazok obrazokOznaceneho()
Alias pre obrázokOznačeného
.
public void obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň deaktivované a označeného. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie tohto typu obrázka význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
Svet.uvoľni(názovZdroja)
.
(Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
(resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
parameter.)
súbor
– názov súboru s obrázkom deaktivovaného a označeného
tlačidla alebo (String)
null
ak chceme
odstrániť obrázok deaktivovaného a označeného tlačidlaGRobotException
– ak súbor s obrázkom nebol nájdený
(identifikátor imageNotFound
)obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)
,
obrázok(String)
,
obrázokStlačeného(String)
,
obrázokDeaktivovaného(String)
,
obrázokOznačeného(String)
,
Svet.priečinokObrázkov(String)
public void obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(String súbor)
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public void obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(String súbor)
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public void obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(String súbor)
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public void obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň deaktivované a označeného. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie tohto typu obrázka význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
obrázok
– nový obrázok deaktivovaného a označeného tlačidla
alebo (Image)
null
ak chceme odstrániť obrázok
deaktivovaného a označeného tlačidlaobrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String)
,
obrázok(Image)
,
obrázokStlačeného(Image)
,
obrázokDeaktivovaného(Image)
,
obrázokOznačeného(Image)
public void obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(Image obrázok)
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public void obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(Image obrázok)
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public void obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(Image obrázok)
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public Obrázok obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
Vráti obrázok deaktivovaného a označeného tlačidla alebo null
ak tlačidlo
nemá definovaný obrázok pre túto kombináciu stavov, ktorý by bol
vytvorený z inštancie typu Obrázok
.
Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokStlačeného()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokOznačeného()
public Obrazok obrazokDeaktivovanehoOznaceneho()
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public Obrázok obrázokOznačenéhoDeaktivovaného()
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public Obrazok obrazokOznacenehoDeaktivovaneho()
Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.
public int medzeraMedziObrázkomATextom()
public int medzeraMedziObrazkomATextom()
Alias pre medzeraMedziObrázkomATextom
.
public void medzeraMedziObrázkomATextom(int medzera)
Ak má toto tlačidlo nastavený obrázok aj text, tak táto vlastnosť určuje veľkosť medzery medzi nimi. Predvolená hodnota je štyri pixely.
medzera
– celé číslo určujúce počet pixelov medzi obrázkom
a textompublic void medzeraMedziObrazkomATextom(int medzera)
Alias pre medzeraMedziObrázkomATextom
.
public void zrušDekor()
Zruší dekor tlačidla určený aktuálne použitým L&F (Look and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom ovládacích prvkov operačného systému). Tento spôsob zobrazenia (t. j. bez dekoru) je predvolene používaný rýdzo obrázkovými konštruktormi tlačidla (t. j. konštruktormi, ktoré prijímajú len argumenty obrázkového typu).
Tlačidlo(Image)
,
Tlačidlo(Image, Image)
,
obnovDekor()
public void zrusDekor()
Alias pre zrušDekor
.
public void obnovDekor()
Obnoví dekor tlačidla pôvodne určený aktuálne použitým L&F (Look
and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom
ovládacích prvkov operačného systému). Iba rýdzo obrázkové
konštruktory ovplyvňujú predvolený dekor tlačidiel (pozri opis
metódy zrušDekor
).
Tlačidlo(Image)
,
Tlačidlo(Image, Image)
,
zrušDekor()
public Tlačidlo prenes(Okno okno, boolean tam)
Prenesie tlačidlo zo sveta do určeného okna alebo späť.
Ak je parameter tam
rovný true
a zároveň sa
tlačidlo nachádza vo svete (pozor, nie v inom okne, musí byť umestnené
vo svete), tak bude prenesené do zadaného okna. Ak je parameter
tam
rovný false
a zároveň sa tlačidlo nachádza
v zadanom okne (musí to byť presne to okno), tak bude prenesené zo
zadaného okna do sveta.
V uvedených dvoch situáciách je návratová hodnota tejto metódy
inštancia tohto tlačidla, čo umožňuje zreťazené volanie ďalšej metódy
tlačidla – pri inicializácii rozhrania a prenose tlačidla zo sveta do
želaného okna sa na to dá spoľahnúť. Ak je však prenos neúspešný, tak
je vrátená hodnota null
.
Volanie tejto metódy je ekvivalentné volaniu metódy
Okno.prenes(Tlačidlo tlačidlo, boolean sem)
.
okno
– okno, do ktorého alebo z ktorého má byť tlačidlo prenesenétam
– smer prenosu (pozri opis vyššie)null
public boolean jeV(Okno okno)
Zistí, či je toto tlačidlo umiestnené v zadanom okne.
true
ak je tlačidlo v zadanom okne, false
v opačnom prípadepublic Skript skript()
Vráti skript priradený k tomuto tlačidlu alebo null
,
ak k tlačidlu nebol priradený žiadny skript.
null
riadkySkriptu()
,
skript(String[])
,
skript(String)
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public String[] riadkySkriptu()
Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tomuto tlačidlu priradený
v textovej forme. V opačnom prípade vráti null
, pričom
tlačidlo môže mať definovaný skript – pozri aj metódu skript
.
null
skript()
,
skript(String[])
,
skript(String)
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public void skript(String[] riadky)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jeho zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript
.) Ak chcete skript
tlačidla vymazať, zadajte hodnotu null
.
riadky
– skript vo forme poľa reťazcov (riadkov skriptu)skript()
,
riadkySkriptu()
,
skript(String)
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public void skript(String skript)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jeho zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript
.) Ak chcete skript
tlačidla vymazať, zadajte hodnotu null
.
skript
– skript vo forme reťazca oddeľovaného znakmi
nového riadkaskript()
,
riadkySkriptu()
,
skript(String[])
,
skript(Skript)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript
public void skript(Skript skript)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
po jeho zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript
a triedu Skript
.) Ak chcete skript
tlačidla vymazať, zadajte hodnotu null
.
skript
– inštanicia triedy Skript
skript()
,
riadkySkriptu()
,
skript(String[])
,
skript(String)
,
Svet.vykonajSkript(String[])
,
Skript