public class Tlačidlo extends JButton implements Poloha, Rozmer
Trieda Tlačidlo dovoľuje vytvárať v aplikácii používajúcej
 programovací rámec robota tlačidlá, ktoré sú zobrazované nad plátnom (avšak
 nie sú jeho súčasťou). Každé nové tlačidlo je automaticky umiestnené
 na súradnice stredu plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov
 (šírka × výška).
Poznámka: Tlačidlá používajú súradnicový priestor
 rámca a používajú pri tom vlastný zabudovaný mechanizmus, preto na
 manipuláciu s polohou a rozmermi tlačidiel používajte metódy
 definované v tejto triede, ako: polohaX, polohaY, šírka, výška…, nie
 zdedené metódy setLocation,
 setSize…
Na obsluhu tlačidiel je určená metóda ObsluhaUdalostí.voľbaTlačidla. Jej využitie ukazuje nasledujúci príklad:
// Vytvoríme tlačidlá, ktorými budeme ovládať robot// (Poznámka: Predpokladáme, že tento kód je umiestnený// v konštruktore hlavného robota…)finalTlačidlotlačidloDopredu =newTlačidlo("Dopredu");finalTlačidlotlačidloDozadu =newTlačidlo("Dozadu");finalTlačidlotlačidloVpravo =newTlačidlo("Vpravo");finalTlačidlotlačidloVľavo =newTlačidlo("Vľavo");// Rozmiestnime tlačidlá v ľavom hornom rohu tesne pod sebatlačidloDopredu.prilepVľavo(); tlačidloDopredu.prilepHore(); tlačidloDozadu.prilepVľavo(); tlačidloDozadu.prilepHore(); tlačidloDozadu.poloha(tlačidloDopredu); tlačidloDozadu.skoč(0, -tlačidloDopredu.výška()); tlačidloVpravo.prilepVľavo(); tlačidloVpravo.prilepHore(); tlačidloVpravo.poloha(tlačidloDozadu); tlačidloVpravo.skoč(0, -tlačidloDozadu.výška()); tlačidloVľavo.prilepVľavo(); tlačidloVľavo.prilepHore(); tlačidloVľavo.poloha(tlačidloVpravo); tlačidloVľavo.skoč(0, -tlačidloVpravo.výška());// Definujeme obsluhu udalostínewObsluhaUdalostí() {@OverridepublicvoidvoľbaTlačidla() {if(ÚdajeUdalostí.tlačidlo() == tlačidloDopredu)dopredu(10);elseif(ÚdajeUdalostí.tlačidlo() == tlačidloDozadu)dozadu(10);elseif(ÚdajeUdalostí.tlačidlo() == tlačidloVpravo)vpravo(10);elseif(ÚdajeUdalostí.tlačidlo() == tlačidloVľavo)vľavo(10); } };
Výsledok:

 
Ukážka nakreslenia
 jednoduchej lomenej
čiary pomocou robota ovládaného
 tlačidlami
(plátno ukážky je zmenšené).
JButton.AccessibleJButtonAbstractButton.AccessibleAbstractButton, AbstractButton.ButtonChangeListenerJComponent.AccessibleJComponentContainer.AccessibleAWTContainerComponent.AccessibleAWTComponent, Component.BaselineResizeBehavior, Component.BltBufferStrategy, Component.FlipBufferStrategyactionListener, BORDER_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, CONTENT_AREA_FILLED_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_ICON_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, FOCUS_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY, changeEvent, changeListener, ICON_CHANGED_PROPERTY, itemListener, MARGIN_CHANGED_PROPERTY, MNEMONIC_CHANGED_PROPERTY, model, MODEL_CHANGED_PROPERTY, PRESSED_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ENABLED_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, TEXT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTYlistenerList, TOOL_TIP_TEXT_KEY, ui, UNDEFINED_CONDITION, WHEN_ANCESTOR_OF_FOCUSED_COMPONENT, WHEN_FOCUSED, WHEN_IN_FOCUSED_WINDOWaccessibleContext, BOTTOM_ALIGNMENT, CENTER_ALIGNMENT, LEFT_ALIGNMENT, RIGHT_ALIGNMENT, TOP_ALIGNMENTBOTTOM, CENTER, EAST, HORIZONTAL, LEADING, LEFT, NEXT, NORTH, NORTH_EAST, NORTH_WEST, PREVIOUS, RIGHT, SOUTH, SOUTH_EAST, SOUTH_WEST, TOP, TRAILING, VERTICAL, WESTABORT, ALLBITS, ERROR, FRAMEBITS, HEIGHT, PROPERTIES, SOMEBITS, WIDTH| Konštruktor a opis | 
|---|
| Tlačidlo(Image obrázok)Konštruktor obrázkového tlačidla. | 
| Tlačidlo(Image obrázok,
        Image obrázokStlačeného)Konštruktor obrázkového tlačidla s odlišným obrázkom v stlačenom
 stave. | 
| Tlačidlo(Image obrázok,
        String text)Konštruktor textového tlačidla s obrázkom. | 
| Tlačidlo(String text)Konštruktor textového tlačidla. | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| boolean | aktivne() Alias pre aktívne. | 
| boolean | aktívne()Overí, či je tlačidlo aktívne. | 
| boolean | aktivovane() Alias pre aktivované. | 
| boolean | aktivované()Overí, či bola toto tlačidlo naposledy aktivované (zvolené). | 
| void | aktivuj()Aktivuje tlačidlo. | 
| void | deaktivuj()Deaktivuje tlačidlo. | 
| Farba | farbaPozadia() | 
| void | farbaPozadia(Color nováFarba) | 
| void | farbaPozadia(Farebnosť objekt)Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaného
 objektu. | 
| Farba | farbaPozadia(int r,
            int g,
            int b)Nastaví farbu pozadia tlačidla podľa zadaných farebných zložiek. | 
| Farba | farbaPozadia(int r,
            int g,
            int b,
            int a)Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaných
 farebných zložiek a úrovne priehľadnosti. | 
| Farba | farbaTextu() | 
| void | farbaTextu(Color nováFarba) | 
| void | farbaTextu(Farebnosť objekt)Nastaví farbu a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu. | 
| Farba | farbaTextu(int r,
          int g,
          int b)Nastaví farbu textu tlačidla podľa zadaných farebných zložiek. | 
| Farba | farbaTextu(int r,
          int g,
          int b,
          int a)Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaných
 farebných zložiek a úrovne priehľadnosti. | 
| boolean | jeNa(double x,
    double y)Overí, či sa poloha tohto tlačidla dokonale zhoduje so zadanými
 súradnicami. | 
| boolean | jeNa(Poloha poloha)Overí, či sa poloha tohto tlačidla a poloha zadaného objektu
 dokonale zhodujú. | 
| boolean | jeV(Okno okno)Zistí, či je toto tlačidlo umiestnené v zadanom okne. | 
| boolean | maRozmer(double šírka,
        double výška) Alias pre máRozmer. | 
| boolean | máRozmer(double šírka,
        double výška)Overí, či sa rozmery tlačidla dokonale zhodujú so zadanými
 rozmermi. | 
| boolean | maRozmer(Rozmer rozmer) Alias pre máRozmer. | 
| boolean | máRozmer(Rozmer rozmer)Overí, či sa rozmery tlačidla a rozmery zadaného objektu
 dokonale zhodujú. | 
| boolean | maSirku(double šírka) Alias pre máŠírku. | 
| boolean | máŠírku(double šírka)Zistí, či má tlačidlo zadanú šírku. | 
| boolean | maVysku(double výška) Alias pre máVýšku. | 
| boolean | máVýšku(double výška)Zistí, či má tlačidlo zadanú výšku. | 
| int | medzeraMedziObrazkomATextom() Alias pre medzeraMedziObrázkomATextom. | 
| int | medzeraMedziObrázkomATextom() | 
| void | medzeraMedziObrazkomATextom(int medzera) Alias pre medzeraMedziObrázkomATextom. | 
| void | medzeraMedziObrázkomATextom(int medzera) | 
| int | mnemonickaSkratka() Alias pre mnemonickáSkratka. | 
| int | mnemonickáSkratka() | 
| void | mnemonickaSkratka(int mnemonickáSkratka) Alias pre mnemonickáSkratka. | 
| void | mnemonickáSkratka(int mnemonickáSkratka) | 
| void | obnovDekor()Obnoví dekor tlačidla pôvodne určený aktuálne použitým L&F (Look
 and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom
 ovládacích prvkov operačného systému). | 
| Obrazok | obrazok() Alias pre obrázok. | 
| Obrázok | obrázok()Vráti základný obrázok tlačidla alebo  nullak tlačidlo
 nemá priradený obrázok, ktorý bol vytvorený z inštancie typuObrázok. | 
| void | obrazok(Image obrázok) Alias pre obrázok. | 
| void | obrázok(Image obrázok)Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla. | 
| void | obrazok(String súbor) Alias pre obrázok. | 
| void | obrázok(String súbor)Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla. | 
| Obrazok | obrazokDeaktivovaneho() Alias pre obrázokDeaktivovaného. | 
| Obrázok | obrázokDeaktivovaného()Vráti obrázok deaktivovaného tlačidla
 alebo  nullak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre
 deaktivovaný stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typuObrázok. | 
| void | obrazokDeaktivovaneho(Image obrázok) Alias pre obrázokDeaktivovaného. | 
| void | obrázokDeaktivovaného(Image obrázok)Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla. | 
| void | obrazokDeaktivovaneho(String súbor) Alias pre obrázokDeaktivovaného. | 
| void | obrázokDeaktivovaného(String súbor)Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla. | 
| Obrazok | obrazokDeaktivovanehoOznaceneho() Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| void | obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(Image obrázok) Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| void | obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(String súbor) Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| Obrázok | obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()Vráti obrázok deaktivovaného a označeného tlačidla alebo  nullak tlačidlo
 nemá definovaný obrázok pre túto kombináciu stavov, ktorý by bol
 vytvorený z inštancie typuObrázok. | 
| void | obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image obrázok)Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň
 deaktivované a označeného. | 
| void | obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String súbor)Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň
 deaktivované a označeného. | 
| Obrazok | obrazokOznaceneho() Alias pre obrázokOznačeného. | 
| void | obrazokOznaceneho(Image obrázok) Alias pre obrázokOznačeného. | 
| void | obrazokOznaceneho(String súbor) Alias pre obrázokOznačeného. | 
| Obrazok | obrazokOznacenehoDeaktivovaneho() Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| void | obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(Image obrázok) Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| void | obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(String súbor) Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| Obrázok | obrázokOznačeného()Vráti obrázok označeného tlačidla alebo
  nullak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre označený
 stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typuObrázok. | 
| void | obrázokOznačeného(Image obrázok)Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
 tlačidla. | 
| void | obrázokOznačeného(String súbor)Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
 tlačidla. | 
| Obrázok | obrázokOznačenéhoDeaktivovaného() Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| void | obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(Image obrázok) Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| void | obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(String súbor) Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného. | 
| Obrazok | obrazokStlaceneho() Alias pre obrázokStlačeného. | 
| void | obrazokStlaceneho(Image obrázok) Alias pre obrázokStlačeného. | 
| void | obrazokStlaceneho(String súbor) Alias pre obrázokStlačeného. | 
| Obrázok | obrázokStlačeného()Vráti obrázok stlačeného tlačidla alebo  nullak
 tlačidlo nemá definovaný obrázok pre stlačený stav, ktorý bol
 vytvorený z inštancie typuObrázok. | 
| void | obrázokStlačeného(Image obrázok)Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla. | 
| void | obrázokStlačeného(String súbor)Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla. | 
| void | odlep()Odlepí tlačidlo od všetkých okrajov. | 
| void | odznac() Alias pre odznač. | 
| void | odznač()Zruší označenie tlačidla. | 
| void | oznac() Alias pre označ. | 
| boolean | oznacene() Alias pre označené. | 
| void | označ()Označí tlačidlo. | 
| boolean | označené()Overí, či je tlačidlo označené. | 
| Pismo | pismo() Alias pre písmo. | 
| Písmo | písmo() | 
| void | pismo(Font novéPísmo) Alias pre písmo. | 
| void | písmo(Font novéPísmo) | 
| Pismo | pismo(String názov,
     double veľkosť) Alias pre písmo. | 
| Písmo | písmo(String názov,
     double veľkosť)Nastaví nový typ písma textu tlačidla. | 
| Bod | poloha()Vráti aktuálnu polohu tlačidla. | 
| void | poloha(double x,
      double y)Presunie tlačidlo na zadané súradnice  x,y. | 
| void | poloha(Poloha objekt)Presunie tlačidlo na súradnice zadaného objektu. | 
| double | polohaX() | 
| void | polohaX(double novéX) | 
| double | polohaY() | 
| void | polohaY(double novéY) | 
| Tlačidlo | prenes(Okno okno,
      boolean tam)Prenesie tlačidlo zo sveta do určeného okna alebo späť. | 
| void | prilepDole()Prilepí tlačidlo k dolnému okraju. | 
| void | prilepHore()Prilepí tlačidlo k hornému okraju. | 
| void | prilepVlavo() Alias pre prilepVľavo. | 
| void | prilepVľavo()Prilepí tlačidlo k ľavému okraju. | 
| void | prilepVpravo()Prilepí tlačidlo k pravému okraju. | 
| String[] | riadkySkriptu()Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tomuto tlačidlu priradený
 v textovej forme. | 
| Rozmer | rozmery()Zistí aktuálne rozmery tlačidla. | 
| void | rozmery(double nováŠírka,
       double nováVýška)Nastaví nové rozmery tlačidla. | 
| void | rozmery(Rozmer rozmer)Nastaví nové rozmery tlačidla podľa zadanej implementácie
 rozmeru. | 
| void | setVisible(boolean visible)Prekrytie originálnej metódy. | 
| double | sirka() Alias pre šírka. | 
| void | sirka(double nováŠírka) Alias pre šírka. | 
| void | skoc(double Δx,
    double Δy) Alias pre skoč. | 
| void | skocNa(double x,
      double y) Alias pre poloha. | 
| void | skocNa(Poloha objekt) Alias pre poloha. | 
| void | skoč(double Δx,
    double Δy)Presunie tlačidlo o zadaný počet bodov v horizontálnom
 a vertikálnom smere. | 
| void | skočNa(double x,
      double y) Alias pre poloha. | 
| void | skočNa(Poloha objekt) Alias pre poloha. | 
| Skript | skript()Vráti skript priradený k tomuto tlačidlu alebo  null,
 ak k tlačidlu nebol priradený žiadny skript. | 
| void | skript(Skript skript)Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jeho zvolení. | 
| void | skript(String skript)Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jeho zvolení. | 
| void | skript(String[] riadky)Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jeho zvolení. | 
| void | skry()Skryje tlačidlo. | 
| double | suradnicaX() Alias pre polohaX. | 
| double | súradnicaX() Alias pre polohaX. | 
| void | suradnicaX(double novéX) Alias pre polohaX. | 
| void | súradnicaX(double novéX) Alias pre polohaX. | 
| double | suradnicaY() Alias pre polohaY. | 
| double | súradnicaY() Alias pre polohaY. | 
| void | suradnicaY(double novéY) Alias pre polohaY. | 
| void | súradnicaY(double novéY) Alias pre polohaY. | 
| double | šírka() | 
| void | šírka(double nováŠírka) | 
| String | text() | 
| void | text(String text) | 
| boolean | viditelne() Alias pre viditeľné. | 
| boolean | viditeľné()Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie. | 
| double | vyska() Alias pre výška. | 
| void | vyska(double nováVýška) Alias pre výška. | 
| double | výška() | 
| void | výška(double nováVýška) | 
| void | zdedenaFarbaPozadia() Alias pre zdedenáFarbaPozadia. | 
| void | zdedenáFarbaPozadia()Nastaví zdedenú farbu pozadia tlačidla. | 
| void | zdedenaFarbaTextu() Alias pre zdedenáFarbaTextu. | 
| void | zdedenáFarbaTextu()Nastaví zdedenú farbu textu tlačidla. | 
| void | zobraz()Zobrazí tlačidlo. | 
| boolean | zobrazene() Alias pre zobrazené. | 
| boolean | zobrazené()Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie. | 
| void | zrusDekor() Alias pre zrušDekor. | 
| void | zrusOznacenie() Alias pre zrušOznačenie. | 
| void | zrušDekor()Zruší dekor tlačidla určený aktuálne použitým L&F (Look and Feel,
 v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom ovládacích prvkov
 operačného systému). | 
| void | zrušOznačenie()Zruší označenie tlačidla. | 
| boolean | zvolene() Alias pre aktivované. | 
| boolean | zvolené() Alias pre aktivované. | 
getAccessibleContext, getUIClassID, isDefaultButton, isDefaultCapable, paramString, removeNotify, setDefaultCapable, updateUIactionPropertyChanged, addActionListener, addChangeListener, addImpl, addItemListener, configurePropertiesFromAction, createActionListener, createActionPropertyChangeListener, createChangeListener, createItemListener, doClick, doClick, fireActionPerformed, fireItemStateChanged, fireStateChanged, getAction, getActionCommand, getActionListeners, getDisabledIcon, getDisabledSelectedIcon, getDisplayedMnemonicIndex, getHideActionText, getHorizontalAlignment, getHorizontalTextPosition, getChangeListeners, getIcon, getIconTextGap, getItemListeners, getLabel, getMargin, getMnemonic, getModel, getMultiClickThreshhold, getPressedIcon, getRolloverIcon, getRolloverSelectedIcon, getSelectedIcon, getSelectedObjects, getText, getUI, getVerticalAlignment, getVerticalTextPosition, checkHorizontalKey, checkVerticalKey, imageUpdate, init, isBorderPainted, isContentAreaFilled, isFocusPainted, isRolloverEnabled, isSelected, paintBorder, removeActionListener, removeChangeListener, removeItemListener, setAction, setActionCommand, setBorderPainted, setContentAreaFilled, setDisabledIcon, setDisabledSelectedIcon, setDisplayedMnemonicIndex, setEnabled, setFocusPainted, setHideActionText, setHorizontalAlignment, setHorizontalTextPosition, setIcon, setIconTextGap, setLabel, setLayout, setMargin, setMnemonic, setMnemonic, setModel, setMultiClickThreshhold, setPressedIcon, setRolloverEnabled, setRolloverIcon, setRolloverSelectedIcon, setSelected, setSelectedIcon, setText, setUI, setVerticalAlignment, setVerticalTextPositionaddAncestorListener, addNotify, addVetoableChangeListener, computeVisibleRect, contains, createToolTip, disable, enable, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, fireVetoableChange, getActionForKeyStroke, getActionMap, getAlignmentX, getAlignmentY, getAncestorListeners, getAutoscrolls, getBaseline, getBaselineResizeBehavior, getBorder, getBounds, getClientProperty, getComponentGraphics, getComponentPopupMenu, getConditionForKeyStroke, getDebugGraphicsOptions, getDefaultLocale, getFontMetrics, getGraphics, getHeight, getInheritsPopupMenu, getInputMap, getInputMap, getInputVerifier, getInsets, getInsets, getListeners, getLocation, getMaximumSize, getMinimumSize, getĎalšieFocusableComponent, getPopupLocation, getPreferredSize, getRegisteredKeyStrokes, getRootPane, getSize, getToolTipLocation, getToolTipText, getToolTipText, getTopLevelAncestor, getTransferHandler, getVerifyInputWhenFocusTarget, getVetoableChangeListeners, getVisibleRect, getWidth, getX, getY, grabFocus, hide, isDoubleBuffered, isLightweightComponent, isManagingFocus, isOpaque, isOptimizedDrawingEnabled, isPaintingForPrint, isPaintingOrigin, isPaintingTile, isRequestFocusEnabled, isValidateRoot, paint, paintComponent, paintChildren, paintImmediately, paintImmediately, print, printAll, printBorder, printComponent, printChildren, processComponentKeyEvent, processKeyBinding, processKeyEvent, processMouseEvent, processMouseMotionEvent, putClientProperty, registerKeyboardAction, registerKeyboardAction, removeAncestorListener, removeVetoableChangeListener, repaint, repaint, requestDefaultFocus, requestFocus, requestFocus, requestFocusInWindow, requestFocusInWindow, resetKeyboardActions, reshape, revalidate, scrollRectToVisible, setActionMap, setAlignmentX, setAlignmentY, setAutoscrolls, setBackground, setBorder, setComponentPopupMenu, setDebugGraphicsOptions, setDefaultLocale, setDoubleBuffered, setFocusTraversalKeys, setFont, setForeground, setInheritsPopupMenu, setInputMap, setInputVerifier, setMaximumSize, setMinimumSize, setĎalšieFocusableComponent, setOpaque, setPreferredSize, setRequestFocusEnabled, setToolTipText, setTransferHandler, setUI, setVerifyInputWhenFocusTarget, unregisterKeyboardAction, updateadd, add, add, add, add, addContainerListener, addPropertyChangeListener, addPropertyChangeListener, applyComponentOrientation, areFocusTraversalKeysSet, countComponents, deliverEvent, doLayout, findComponentAt, findComponentAt, getComponent, getComponentAt, getComponentAt, getComponentCount, getComponents, getComponentZOrder, getContainerListeners, getFocusTraversalKeys, getFocusTraversalPolicy, getLayout, getMousePosition, insets, invalidate, isAncestorOf, isFocusCycleRoot, isFocusCycleRoot, isFocusTraversalPolicyProvider, isFocusTraversalPolicySet, layout, list, list, locate, minimumSize, paintComponents, preferredSize, printComponents, processContainerEvent, processEvent, remove, remove, removeAll, removeContainerListener, setComponentZOrder, setFocusCycleRoot, setFocusTraversalPolicy, setFocusTraversalPolicyProvider, transferFocusDownCycle, validate, validateTreeaction, add, addComponentListener, addFocusListener, addHierarchyBoundsListener, addHierarchyListener, addInputMethodListener, addKeyListener, addMouseListener, addMouseMotionListener, addMouseWheelListener, bounds, coalesceEvents, contains, createImage, createImage, createVolatileImage, createVolatileImage, disableEvents, dispatchEvent, enable, enableEvents, enableInputMetódy, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, getBackground, getBounds, getColorModel, getComponentListeners, getComponentOrientation, getCursor, getDropTarget, getFocusCycleRootAncestor, getFocusListeners, getFocusTraversalKeysEnabled, getFont, getForeground, getGraphicsConfiguration, getHierarchyBoundsListeners, getHierarchyListeners, getIgnoreRepaint, getInputContext, getInputMethodListeners, getInputMethodRequests, getKeyListeners, getLocale, getLocation, getLocationOnScreen, getMouseListeners, getMouseMotionListeners, getMousePosition, getMouseWheelListeners, getName, getParent, getPeer, getPropertyChangeListeners, getPropertyChangeListeners, getSize, getToolkit, getTreeLock, gotFocus, handleEvent, hasFocus, checkImage, checkImage, inside, isBackgroundSet, isCursorSet, isDisplayable, isEnabled, isFocusable, isFocusOwner, isFocusTraversable, isFontSet, isForegroundSet, isLightweight, isMaximumSizeSet, isMinimumSizeSet, isPreferredSizeSet, isShowing, isValid, isVisible, keyDown, keyUp, list, list, list, location, lostFocus, mouseDown, mouseDrag, mouseEnter, mouseExit, mouseMove, mouseUp, move, nextFocus, paintAll, postEvent, prepareImage, prepareImage, processComponentEvent, processFocusEvent, processHierarchyBoundsEvent, processHierarchyEvent, processInputMethodEvent, processMouseWheelEvent, remove, removeComponentListener, removeFocusListener, removeHierarchyBoundsListener, removeHierarchyListener, removeInputMethodListener, removeKeyListener, removeMouseListener, removeMouseMotionListener, removeMouseWheelListener, removePropertyChangeListener, removePropertyChangeListener, repaint, repaint, repaint, resize, resize, setBounds, setBounds, setComponentOrientation, setCursor, setDropTarget, setFocusable, setFocusTraversalKeysEnabled, setIgnoreRepaint, setLocale, setLocation, setLocation, setName, setSize, setSize, show, show, size, toString, transferFocus, transferFocusBackward, transferFocusUpCyclepublic Tlačidlo(String text)
Konštruktor textového tlačidla. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov a zadaným textom tlačidla.
text – text tlačidlaTlačidlo(Image), 
Tlačidlo(Image, Image), 
Tlačidlo(Image, String), 
text(String)public Tlačidlo(Image obrázok)
Konštruktor obrázkového tlačidla. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s rozmermi a tvarom zadaného obrázka.
obrázok – obrázok tlačidlaTlačidlo(String), 
Tlačidlo(Image, Image), 
Tlačidlo(Image, String), 
obrázok(Image)public Tlačidlo(Image obrázok, Image obrázokStlačeného)
Konštruktor obrázkového tlačidla s odlišným obrázkom v stlačenom stave. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s rozmermi obrázka určeného pre nestlačený stav (prvý parameter) a vzhľadom určeným zadanými obrázkami pre normálny a stlačený stav.
obrázok – obrázok tlačidla v normálnom (nestlačenom) staveobrázokStlačeného – obrázok stlačeného tlačidlaTlačidlo(String), 
Tlačidlo(Image), 
Tlačidlo(Image, String), 
obrázok(Image)public Tlačidlo(Image obrázok, String text)
Konštruktor textového tlačidla s obrázkom. Vytvorí tlačidlo umiestnené v strede plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov a so zadaným obrázkom vedľa textu tlačidla.
obrázok – obrázok tlačidlatext – text tlačidlaTlačidlo(String), 
Tlačidlo(Image), 
Tlačidlo(Image, Image), 
obrázok(Image), 
text(String)public boolean aktivované()
Overí, či bola toto tlačidlo naposledy aktivované (zvolené).
 Metóda je použiteľná v reakcii voľbaTlačidla.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
 názvami metód aktívne – aktivované a označené – zvolené!
 Metóda aktivované a jej alias zvolené zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledy
 aktivované (zvolené). Metóda aktívne overuje,
 či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
 označené (čo môže mať subjektívny
 význam).
true ak bolo naposledy aktivované toto
     tlačidlo, v opačnom prípade falsepublic boolean aktivovane()
 Alias pre
 Alias pre aktivované. (Venujte pozornosť upozorneniu pri metóde aktivované!)
public boolean zvolené()
 Alias pre
 Alias pre aktivované. (Venujte pozornosť upozorneniu pri metóde aktivované!)
public boolean zvolene()
 Alias pre
 Alias pre aktivované. (Venujte pozornosť upozorneniu pri metóde aktivované!)
public int mnemonickáSkratka()
mnemonickáSkratka(int)public int mnemonickaSkratka()
 Alias pre
 Alias pre mnemonickáSkratka.
public void mnemonickáSkratka(int mnemonickáSkratka)
 Dovoľuje nastaviť tlačidlu mnemonickú
 skratku. Význam
 mnemonickej skratky je rovnaký ako pri položkách ponuky. (Pozri
 napríklad metódu
 Dovoľuje nastaviť tlačidlu mnemonickú
 skratku. Význam
 mnemonickej skratky je rovnaký ako pri položkách ponuky. (Pozri
 napríklad metódu Svet.pridajPoložkuPonuky(text, mnemonickáSkratka).)
mnemonickáSkratka – kód mnemonickej skratky (príklad: Kláves.VK_A)mnemonickáSkratka()public void mnemonickaSkratka(int mnemonickáSkratka)
 Alias pre
 Alias pre mnemonickáSkratka.
public double polohaX()
polohaX v rozhraní PolohapolohaX(double)public double polohaY()
polohaY v rozhraní PolohapolohaY(double)public void polohaX(double novéX)
 Presunie tlačidlo na zadanú súradnicu
 v smere x.
 Presunie tlačidlo na zadanú súradnicu
 v smere x.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
novéX – nová x-ová súradnica polohy tlačidlapolohaX(), 
poloha(double, double)public void polohaY(double novéY)
 Presunie tlačidlo na zadanú súradnicu
 v smere y.
 Presunie tlačidlo na zadanú súradnicu
 v smere y.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
novéY – nová y-ová súradnica polohy tlačidlapolohaY(), 
poloha(double, double), 
poloha(Poloha)public void súradnicaX(double novéX)
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
public void suradnicaX(double novéX)
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
public void súradnicaY(double novéY)
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
public void suradnicaY(double novéY)
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
public double súradnicaX()
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
súradnicaX v rozhraní Polohapublic double súradnicaY()
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
súradnicaY v rozhraní Polohapublic double suradnicaX()
 Alias pre
 Alias pre polohaX.
suradnicaX v rozhraní Polohapublic double suradnicaY()
 Alias pre
 Alias pre polohaY.
suradnicaY v rozhraní Polohapublic void poloha(double x,
                   double y)
Presunie tlačidlo na zadané súradnice x, y.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
x – nová x-ová súradnica polohy tlačidlay – nová y-ová súradnica polohy tlačidlapolohaX(double), 
polohaY(double), 
poloha(Poloha)public void poloha(Poloha objekt)
Presunie tlačidlo na súradnice zadaného objektu.
Poznámka: Prilepovanie upravuje súradnicový priestor tlačidla.
objekt – objekt, na ktorého súradnice bude tlačidlo presunutépolohaX(double), 
polohaY(double), 
poloha(double, double)public Bod poloha()
Vráti aktuálnu polohu tlačidla.
public void skočNa(double x,
                   double y)
 Alias pre
 Alias pre poloha.
public void skocNa(double x,
                   double y)
 Alias pre
 Alias pre poloha.
public void skoč(double Δx,
                 double Δy)
Presunie tlačidlo o zadaný počet bodov v horizontálnom a vertikálnom smere. Upozorňujeme, že zadané hodnoty sú automaticky zaokrúhlené na celé čísla, čiže ani viacnásobné posunutie tlačidla o hodnotu z otvoreného intervalu (−1; 1) nebude mať za následok posunutie tlačidla…
Δx – počet bodov v smere xΔy – počet bodov v smere ypublic void skoc(double Δx,
                 double Δy)
 Alias pre
 Alias pre skoč.
public boolean jeNa(double x,
                    double y)
Overí, či sa poloha tohto tlačidla dokonale zhoduje so zadanými
 súradnicami. Ak je zistená zhoda, tak metóda vráti hodnotu true, v opačnom prípade hodnotu false.
public boolean jeNa(Poloha poloha)
Overí, či sa poloha tohto tlačidla a poloha zadaného objektu
 dokonale zhodujú. Ak je zistená zhoda, tak metóda vráti hodnotu
 true, v opačnom prípade hodnotu false.
public void prilepVľavo()
Prilepí tlačidlo k ľavému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k pravému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k ľavému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [10, 0], posunieme ho v skutočnosti na pozíciu desať bodov od ľavého okraja.
prilepVpravo(), 
prilepHore(), 
prilepDole(), 
odlep()public void prilepVlavo()
 Alias pre
 Alias pre prilepVľavo.
public void prilepVpravo()
Prilepí tlačidlo k pravému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k ľavému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k pravému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [-10, 0], tak ho v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od pravého okraja.
prilepVľavo(), 
prilepHore(), 
prilepDole(), 
odlep()public void prilepHore()
Prilepí tlačidlo k hornému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k dolnému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k hornému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [0, -10], tak ho v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od horného okraja.
prilepVľavo(), 
prilepVpravo(), 
prilepDole(), 
odlep()public void prilepDole()
Prilepí tlačidlo k dolnému okraju. Táto akcia zruší prípadné predchádzajúce prilepenie k hornému okraju. Každé prilepenie upravuje súradnicový systém tlačidla presunutím čo najbližšie k prilepovanému okraju. To znamená, že keď napríklad po prilepení k dolnému okraju posunieme tlačidlo na súradnice [0, 10], tak ho v skutočnosti posunieme na pozíciu desať bodov od dolného okraja.
prilepVľavo(), 
prilepVpravo(), 
prilepHore(), 
odlep()public void odlep()
Odlepí tlačidlo od všetkých okrajov.
prilepVľavo(), 
prilepVpravo(), 
prilepHore(), 
prilepDole()public double šírka()
 Zistí aktuálnu šírku tlačidla.
 Zistí aktuálnu šírku tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
šírka v rozhraní Rozmeršírka(double), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public double výška()
 Zistí aktuálnu výšku tlačidla.
 Zistí aktuálnu výšku tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
výška v rozhraní Rozmervýška(double), 
šírka(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public void šírka(double nováŠírka)
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu,* spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
šírka v rozhraní RozmernováŠírka – nová šírka tlačidlašírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public void výška(double nováVýška)
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
výška v rozhraní RozmernováVýška – nová výška tlačidlašírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public Rozmer rozmery()
Zistí aktuálne rozmery tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
rozmery v rozhraní Rozmeršírka(), 
výška(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public void rozmery(double nováŠírka,
                    double nováVýška)
Nastaví nové rozmery tlačidla.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
nováŠírka – nová šírka tlačidlanováVýška – nová výška tlačidlašírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public void rozmery(Rozmer rozmer)
Nastaví nové rozmery tlačidla podľa zadanej implementácie rozmeru.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
rozmery v rozhraní Rozmerrozmer – inštancia obsahujúca nové rozmery tlačidlašírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public boolean máŠírku(double šírka)
Zistí, či má tlačidlo zadanú šírku.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
máŠírku v rozhraní Rozmeršírka – šírka, ktorá má byť porovnaná so šírkou tlačidlatrue ak sa šírka tlačidla zhoduje so
     zadanou šírkou, false v opačnom prípadešírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public boolean maSirku(double šírka)
 Alias pre
 Alias pre máŠírku.
public boolean máVýšku(double výška)
Zistí, či má tlačidlo zadanú výšku.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
máVýšku v rozhraní Rozmervýška – výška, ktorá má byť porovnaná s výškou tlačidlatrue ak sa výška tlačidla zhoduje so
     zadanou výškou, false v opačnom prípadešírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máRozmer(Rozmer), 
máRozmer(double, double)public boolean maVysku(double výška)
 Alias pre
 Alias pre máVýšku.
public boolean máRozmer(double šírka,
                        double výška)
Overí, či sa rozmery tlačidla dokonale zhodujú so zadanými
 rozmermi. Ak je zistená zhoda, tak je výsledkom
 true, v opačnom prípade hodnota false.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
máRozmer v rozhraní Rozmeršírka – šírka porovnávaná so šírkou tlačidlavýška – výška porovnávaná s výškou tlačidlatrue ak sa rozmery tlačidla zhodujú so
     zadanými rozmermi, false v opačnom prípadešírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(Rozmer)public boolean maRozmer(double šírka,
                        double výška)
 Alias pre
 Alias pre máRozmer.
public boolean máRozmer(Rozmer rozmer)
Overí, či sa rozmery tlačidla a rozmery zadaného objektu
 dokonale zhodujú. Ak je zistená zhoda, tak je výsledkom
 true, v opačnom prípade hodnota false.
Upozornenie: Z dôvodu kompatibility
 s rozhraním Rozmer pracujú všetky metódy súvisiace
 s rozmerom tlačidla s údajovým typom double, ale
 z optimalizačných (a iných) dôvodov sú rozmery tlačidla vnútorne
 uchovávané v atribútoch s údajovým typom int. (Z toho
 dôvodu, ak priradíte/zapíšete do rozmeru tlačidla neceločíselnú
 hodnotu, spätne z neho prečítate celočíselnú hodnotu získanú
 zanedbaním neceločíselnej časti.)
máRozmer v rozhraní Rozmerrozmer – iný objekt, ktorého rozmery majú byť porovnané
     s rozmermi tlačidlatrue ak sa rozmery tlačidla zhodujú
     s rozmermi zadaného objektu, false v opačnom prípadešírka(), 
výška(), 
rozmery(), 
rozmery(double, double), 
rozmery(Rozmer), 
máŠírku(double), 
máVýšku(double), 
máRozmer(double, double)public boolean aktívne()
Overí, či je tlačidlo aktívne. Aktívne tlačidlo znamená použiteľné tlačidlo. S deaktivovaným tlačidlom nemôže používateľ manipulovať.
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
 názvami metód aktívne – aktivované a označené – zvolené!
 Metóda aktivované a jej alias zvolené zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledy
 aktivované (zvolené). Metóda aktívne overuje,
 či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
 označené (čo môže mať subjektívny
 význam).
true – je aktívne;
     false – nie je aktívneaktivuj(), 
deaktivuj()public boolean aktivne()
 Alias pre
 Alias pre aktívne.
public void aktivuj()
Aktivuje tlačidlo. Predvolene je tlačidlo aktívne. Ak ho
 deaktivujeme (pozri nižšie), tak po
 vykonaní tohto príkazu (aktivuj) tlačidla, bude opäť
 použiteľné a bude reagovať na klikanie myšou aj voľbu klávesnicou.
aktívne(), 
aktivuj(), 
deaktivuj()public void deaktivuj()
Deaktivuje tlačidlo. Tlačidlo prestane byť použiteľné, prestane reagovať na myš a klávesnicu.
aktívne(), 
aktivuj(), 
deaktivuj()public boolean označené()
Overí, či je tlačidlo označené. Označené tlačidlo zmení svoj vzhľad (spôsob zmeny je závislý od operačného systému) a ak má tlačidlo definovaný obrázok môžeme určiť, aby sa v tlačidle s označeným stavom zobrazoval iný obrázok. (Interpretáciu tohto stavu ponechávame na programátora…)
Upozornenie: Pozor na podobnosť medzi
 názvami metód aktívne – aktivované a označené – zvolené!
 Metóda aktivované a jej alias zvolené zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledy
 aktivované (zvolené). Metóda aktívne overuje,
 či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
 označené (čo môže mať subjektívny
 význam).
true – je označené;
     false – nie je označenéoznač(), 
odznač(), 
zrušOznačenie()public boolean oznacene()
 Alias pre
 Alias pre označené.
public void označ()
Označí tlačidlo. (Pre viac informácií pozri opis metódy označené.)
aktívne(), 
odznač(), 
zrušOznačenie()public void oznac()
 Alias pre
 Alias pre označ.
public void odznač()
Zruší označenie tlačidla. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 označené.)
aktívne(), 
označ(), 
zrušOznačenie()public void odznac()
 Alias pre
 Alias pre odznač.
public void zrušOznačenie()
Zruší označenie tlačidla. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 označené.)
public void zrusOznacenie()
 Alias pre
 Alias pre zrušOznačenie.
public boolean viditeľné()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie. Po
 vytvorení je tlačidlo predvolene viditeľné, môžeme ho skrývať
 a zobrazovať metódami skry a zobraz. Alternatívou tejto metódy je metóda zobrazené.
zobrazené(), 
zobraz(), 
skry()public boolean viditelne()
 Alias pre
 Alias pre viditeľné.
public boolean zobrazené()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie. Po
 vytvorení je tlačidlo predvolene viditeľné, môžeme ho skrývať
 a zobrazovať metódami skry a zobraz. Alternatívou tejto metódy je metóda viditeľné.
viditeľné(), 
zobraz(), 
skry()public boolean zobrazene()
 Alias pre
 Alias pre zobrazené.
public void zobraz()
Zobrazí tlačidlo. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 zobrazené.)
viditeľné(), 
zobrazené(), 
skry()public void skry()
Skryje tlačidlo. (Pre viac informácií pozri opis metódy
 zobrazené.)
viditeľné(), 
zobrazené(), 
zobraz()public void setVisible(boolean visible)
Prekrytie originálnej metódy. Slúži predovšetkým na zabezpečenie postúpenia vstupu klávesnice (fokusu) hlavnému panelu (pri skrytí tlačidla).
Poznámka: Táto metóda prekrýva originálnu
 metódu JComponent.setVisible(boolean). 
setVisible v triede JComponentvisible – true alebo false podľa toho, či
     má byť tlačidlo zobrazené alebo skrytéJComponent.setVisible(boolean)public Farba farbaTextu()
 Zistí aktuálnu farbu textu tlačidla.
 Zistí aktuálnu farbu textu tlačidla.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba)public void farbaTextu(Color nováFarba)
 Nastav farbu textu tlačidla. Nastaví farbu
 a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu.
 Nastav farbu textu tlačidla. Nastaví farbu
 a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void farbaTextu(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
objekt – objekt určujúci novú farbu textu tlačidlapublic Farba farbaTextu(int r, int g, int b)
Nastaví farbu textu tlačidla podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba – nová farba textufarbaTextu(Color)public Farba farbaTextu(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť textu tlačidla podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
     v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
     farba)Farba – nová farba textufarbaTextu(Color)public void zdedenáFarbaTextu()
Nastaví zdedenú farbu textu tlačidla. Farba textu tlačidla bude zdedená od nadradeného komponentu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
public void zdedenaFarbaTextu()
 Alias pre
 Alias pre zdedenáFarbaTextu.
public Farba farbaPozadia()
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať.
Farba)public void farbaPozadia(Color nováFarba)
 Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia
 tlačidla podľa zadanej farebnej inštancie.
 Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia
 tlačidla podľa zadanej farebnej inštancie.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void farbaPozadia(Farebnosť objekt)
Nastaví farbu a priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaného objektu.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
objekt – objekt určujúci novú farbu pozadiapublic Farba farbaPozadia(int r, int g, int b)
Nastaví farbu pozadia tlačidla podľa zadaných farebných zložiek.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba – nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)public Farba farbaPozadia(int r, int g, int b, int a)
Nastaví farbu a (ne)priehľadnosť pozadia tlačidla podľa zadaných farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
r – červená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka novej farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti novej farby; celé číslo
     v rozsahu 0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná
     farba)Farba – nová farba pozadiafarbaPozadia(Color)public void zdedenáFarbaPozadia()
Nastaví zdedenú farbu pozadia tlačidla.
Poznámka: Nie je garantované, že táto vlastnosť bude rešpektovaná definíciou vzhľadu používateľského rozhrania (L&F). Každá definícia vzhľadu komponentov sa môže slobodne rozhodnúť o tom, či bude túto vlastnosť rešpektovať. (Najmenej na jednom testovanom systéme nemala zmena tejto vlastnosti žiadny efekt.)
public void zdedenaFarbaPozadia()
 Alias pre
 Alias pre zdedenáFarbaPozadia.
public Písmo písmo()
Písmo – aktuálne písmopísmo(Font), 
písmo(String, double), 
farbaTextu(Color), 
farbaPozadia(Color)public void písmo(Font novéPísmo)
novéPísmo – objekt typu Písmo alebo Font
     určujúci nový typ písmapísmo(), 
písmo(String, double), 
farbaTextu(Color), 
farbaPozadia(Color)public Písmo písmo(String názov, double veľkosť)
Nastaví nový typ písma textu tlačidla. (Nová inštancia triedy
 Písmo je touto metódou vrátená na prípadné ďalšie
 použitie.)
názov – názov písma; môže byť všeobecný názov logického
     písma (Dialog, DialogInput, Monospaced, Serif, SansSerif…)
     alebo názov konkrétneho písma (Times New Roman, Arial…)veľkosť – veľkosť písma v bodoch (hodnota je zaokrúhlená
     na typ float)Písmopísmo(), 
písmo(Font), 
farbaTextu(Color), 
farbaPozadia(Color)public String text()
text(String)public void text(String text)
text – nový text tlačidlaTlačidlo(String), 
Tlačidlo(Image, String), 
text()public void obrázok(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla. Toto je základný obrázok tlačidla. Bez neho nemá význam priraďovať tlačidlu ostatné druhy obrázkov…
Obrázok prečítaný zo súboru je chápaný ako zdroj a po
 prečítaní zostane uložený vo vnútornej pamäti sveta. Z nej
 môže byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah súboru na
 disku zmenil) odstránený metódou Svet.uvoľni(názovZdroja). (Táto informácia je platná pre
 všetky metódy pracujúce s obrázkami alebo zvukmi, ktoré
 prijímajú názov súboru ako parameter.)
súbor – názov súboru s obrázkom alebo
     (String)null ak chceme odstrániť obrázok
     tlačidlaGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdený
     (identifikátor imageNotFound)obrázok(Image), 
obrázokStlačeného(String), 
obrázokDeaktivovaného(String), 
obrázokOznačeného(String), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String), 
Svet.priečinokObrázkov(String)public void obrázok(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla. Toto je základný obrázok tlačidla. Bez neho nemá význam priraďovať tlačidlu ostatné druhy obrázkov…
obrázok – nový obrázok tlačidla alebo
     (Image)null
     ak chceme odstrániť obrázok tlačidlaTlačidlo(Image), 
Tlačidlo(Image, Image), 
Tlačidlo(Image, String), 
obrázok(String), 
obrázokStlačeného(Image), 
obrázokDeaktivovaného(Image), 
obrázokOznačeného(Image), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)public Obrázok obrázok()
Vráti základný obrázok tlačidla alebo null ak tlačidlo
 nemá priradený obrázok, ktorý bol vytvorený z inštancie typu
 Obrázok.
Obrázok alebo nullobrázokStlačeného(), 
obrázokDeaktivovaného(), 
obrázokOznačeného(), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()public void obrázokStlačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka pre stlačený stav význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
 chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
 vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
 Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
 súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
 Svet.uvoľni(názovZdroja).
 (Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
 (resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
 parameter.)
súbor – názov súboru s obrázkom stlačeného tlačidla alebo
     (String)null ak chceme odstrániť obrázok
     stlačeného tlačidlaGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdený
     (identifikátor imageNotFound)obrázokStlačeného(Image), 
obrázok(String), 
obrázokDeaktivovaného(String), 
obrázokOznačeného(String), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String), 
Svet.priečinokObrázkov(String)public void obrazokStlaceneho(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre obrázokStlačeného.
public void obrázokStlačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka pre stlačený stav význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
obrázok – nový obrázok stlačeného tlačidla alebo
     (Image)null ak chceme odstrániť obrázok
     stlačeného tlačidlaobrázokStlačeného(String), 
obrázok(Image), 
obrázokDeaktivovaného(Image), 
obrázokOznačeného(Image), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)public void obrazokStlaceneho(Image obrázok)
 Alias pre
 Alias pre obrázokStlačeného.
public Obrázok obrázokStlačeného()
Vráti obrázok stlačeného tlačidla alebo null ak
 tlačidlo nemá definovaný obrázok pre stlačený stav, ktorý bol
 vytvorený z inštancie typu Obrázok.
Obrázok alebo nullobrázok(), 
obrázokDeaktivovaného(), 
obrázokOznačeného(), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()public Obrazok obrazokStlaceneho()
 Alias pre
 Alias pre obrázokStlačeného.
public void obrázokDeaktivovaného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka deaktivovaného tlačidla význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
 chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
 vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
 Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
 súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
 Svet.uvoľni(názovZdroja).
 (Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
 (resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
 parameter.)
súbor – názov súboru s obrázkom deaktivovaného tlačidla alebo
     (String)null ak chceme odstrániť obrázok
     deaktivovaného tlačidlaGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdený
     (identifikátor imageNotFound)obrázokDeaktivovaného(Image), 
obrázok(String), 
obrázokStlačeného(String), 
obrázokOznačeného(String), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String), 
Svet.priečinokObrázkov(String)public void obrazokDeaktivovaneho(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovaného.
public void obrázokDeaktivovaného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka deaktivovaného tlačidla význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
obrázok – nový obrázok deaktivovaného tlačidla alebo
     (Image)null ak chceme odstrániť obrázok
     deaktivovaného tlačidlaobrázokDeaktivovaného(String), 
obrázok(Image), 
obrázokStlačeného(Image), 
obrázokOznačeného(Image), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)public void obrazokDeaktivovaneho(Image obrázok)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovaného.
public Obrázok obrázokDeaktivovaného()
Vráti obrázok deaktivovaného tlačidla
 alebo null ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre
 deaktivovaný stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typu
 Obrázok.
Obrázok alebo nullobrázok(), 
obrázokStlačeného(), 
obrázokOznačeného(), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()public Obrazok obrazokDeaktivovaneho()
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovaného.
public void obrázokOznačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
 tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka označeného tlačidla
 význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov
 vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného
 obrázka. Príklad rozdielu obrázkov normálneho (základného)
 a označeného tlačidla je v opise metódy
 obrázokOznačeného(obrázok).
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
 chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
 vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
 Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
 súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
 Svet.uvoľni(názovZdroja).
 (Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
 (resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
 parameter.)
súbor – názov súboru s obrázkom označeného tlačidla alebo
     (String)null ak chceme odstrániť obrázok
     označeného tlačidlaGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdený
     (identifikátor imageNotFound)obrázokOznačeného(Image), 
obrázok(String), 
obrázokStlačeného(String), 
obrázokDeaktivovaného(String), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String), 
Svet.priečinokObrázkov(String)public void obrazokOznaceneho(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre obrázokOznačeného.
public void obrázokOznačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného tlačidla. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie obrázka označeného tlačidla význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka. Tu je príklad rozdielu obrázkov normálneho (základného) a označeného tlačidla (oba boli nakreslené a uložené pomocou robota):
|  Príklad vyrobeného obrázka pre normálne (neoznačené) tlačidlo. |  Príklad vyrobeného obrázka pre označené tlačidlo. | 
obrázok – nový obrázok označeného tlačidla alebo
     (Image)null ak chceme odstrániť obrázok
     označeného tlačidlaobrázokOznačeného(String), 
obrázok(Image), 
obrázokStlačeného(Image), 
obrázokDeaktivovaného(Image), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image)public void obrazokOznaceneho(Image obrázok)
 Alias pre
 Alias pre obrázokOznačeného.
public Obrázok obrázokOznačeného()
Vráti obrázok označeného tlačidla alebo
 null ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre označený
 stav, ktorý bol vytvorený z inštancie typu Obrázok.
Obrázok alebo nullobrázok(), 
obrázokStlačeného(), 
obrázokDeaktivovaného(), 
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()public Obrazok obrazokOznaceneho()
 Alias pre
 Alias pre obrázokOznačeného.
public void obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String súbor)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň deaktivované a označeného. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie tohto typu obrázka význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
Ikona prečítaná zo súboru je prevedená z obrázka, ktorý je
 chápaný ako zdroj a ktorý po prečítaní zostane uložený vo
 vnútornej pamäti sveta rovnako ako prevedená verzia ikony.
 Obidva objekty môžu byť v prípade potreby (napríklad ak sa obsah
 súboru na disku zmenil) z vnútornej pamäte odstránené metódou
 Svet.uvoľni(názovZdroja).
 (Táto informácia je platná pre všetky metódy pracujúce s obrázkami
 (resp. ikonami) alebo zvukmi, ktoré prijímajú názov súboru ako
 parameter.)
súbor – názov súboru s obrázkom deaktivovaného a označeného
     tlačidla alebo (String)null ak chceme
     odstrániť obrázok deaktivovaného a označeného tlačidlaGRobotException – ak súbor s obrázkom nebol nájdený
     (identifikátor imageNotFound)obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image), 
obrázok(String), 
obrázokStlačeného(String), 
obrázokDeaktivovaného(String), 
obrázokOznačeného(String), 
Svet.priečinokObrázkov(String)public void obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public void obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public void obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public void obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(Image obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla, ktoré je zároveň deaktivované a označeného. Ak tlačidlo nemá definovaný základný obrázok, tak nemá nastavovanie tohto typu obrázka význam. Síce toto nastavenie môžete bez negatívnych následkov vykonať aj bez toho, ale prejaví sa až po nastavení základného obrázka.
obrázok – nový obrázok deaktivovaného a označeného tlačidla
     alebo (Image)null ak chceme odstrániť obrázok
     deaktivovaného a označeného tlačidlaobrázokDeaktivovanéhoOznačeného(String), 
obrázok(Image), 
obrázokStlačeného(Image), 
obrázokDeaktivovaného(Image), 
obrázokOznačeného(Image)public void obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(Image obrázok)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public void obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(Image obrázok)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public void obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(Image obrázok)
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public Obrázok obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
Vráti obrázok deaktivovaného a označeného tlačidla alebo null ak tlačidlo
 nemá definovaný obrázok pre túto kombináciu stavov, ktorý by bol
 vytvorený z inštancie typu Obrázok.
Obrázok alebo nullobrázok(), 
obrázokStlačeného(), 
obrázokDeaktivovaného(), 
obrázokOznačeného()public Obrazok obrazokDeaktivovanehoOznaceneho()
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public Obrázok obrázokOznačenéhoDeaktivovaného()
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public Obrazok obrazokOznacenehoDeaktivovaneho()
 Alias pre
 Alias pre obrázokDeaktivovanéhoOznačeného.
public int medzeraMedziObrázkomATextom()
public int medzeraMedziObrazkomATextom()
 Alias pre
 Alias pre medzeraMedziObrázkomATextom.
public void medzeraMedziObrázkomATextom(int medzera)
 Ak má toto tlačidlo nastavený obrázok aj
 text, tak táto vlastnosť určuje veľkosť medzery medzi nimi.
 Predvolená hodnota je štyri pixely.
 Ak má toto tlačidlo nastavený obrázok aj
 text, tak táto vlastnosť určuje veľkosť medzery medzi nimi.
 Predvolená hodnota je štyri pixely.
medzera – celé číslo určujúce počet pixelov medzi obrázkom
     a textompublic void medzeraMedziObrazkomATextom(int medzera)
 Alias pre
 Alias pre medzeraMedziObrázkomATextom.
public void zrušDekor()
Zruší dekor tlačidla určený aktuálne použitým L&F (Look and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom ovládacích prvkov operačného systému). Tento spôsob zobrazenia (t. j. bez dekoru) je predvolene používaný rýdzo obrázkovými konštruktormi tlačidla (t. j. konštruktormi, ktoré prijímajú len argumenty obrázkového typu).
Tlačidlo(Image), 
Tlačidlo(Image, Image), 
obnovDekor()public void zrusDekor()
 Alias pre
 Alias pre zrušDekor.
public void obnovDekor()
Obnoví dekor tlačidla pôvodne určený aktuálne použitým L&F (Look
 and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom
 ovládacích prvkov operačného systému). Iba rýdzo obrázkové
 konštruktory ovplyvňujú predvolený dekor tlačidiel (pozri opis
 metódy zrušDekor).
Tlačidlo(Image), 
Tlačidlo(Image, Image), 
zrušDekor()public Tlačidlo prenes(Okno okno, boolean tam)
Prenesie tlačidlo zo sveta do určeného okna alebo späť.
Ak je parameter tam rovný true a zároveň sa
 tlačidlo nachádza vo svete (pozor, nie v inom okne, musí byť umestnené
 vo svete), tak bude prenesené do zadaného okna. Ak je parameter
 tam rovný false a zároveň sa tlačidlo nachádza
 v zadanom okne (musí to byť presne to okno), tak bude prenesené zo
 zadaného okna do sveta.
V uvedených dvoch situáciách je návratová hodnota tejto metódy
 inštancia tohto tlačidla, čo umožňuje zreťazené volanie ďalšej metódy
 tlačidla – pri inicializácii rozhrania a prenose tlačidla zo sveta do
 želaného okna sa na to dá spoľahnúť. Ak je však prenos neúspešný, tak
 je vrátená hodnota null.
Volanie tejto metódy je ekvivalentné volaniu metódy
 Okno.prenes(Tlačidlo tlačidlo, boolean sem).
okno – okno, do ktorého alebo z ktorého má byť tlačidlo prenesenétam – smer prenosu (pozri opis vyššie)nullpublic boolean jeV(Okno okno)
Zistí, či je toto tlačidlo umiestnené v zadanom okne.
true ak je tlačidlo v zadanom okne, false
     v opačnom prípadepublic Skript skript()
Vráti skript priradený k tomuto tlačidlu alebo null,
 ak k tlačidlu nebol priradený žiadny skript.
nullriadkySkriptu(), 
skript(String[]), 
skript(String), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic String[] riadkySkriptu()
Vráti riadky skriptu, ak bol skript k tomuto tlačidlu priradený
 v textovej forme. V opačnom prípade vráti null, pričom
 tlačidlo môže mať definovaný skript – pozri aj metódu skript.
nullskript(), 
skript(String[]), 
skript(String), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic void skript(String[] riadky)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jeho zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript.) Ak chcete skript
 tlačidla vymazať, zadajte hodnotu null.
riadky – skript vo forme poľa reťazcov (riadkov skriptu)skript(), 
riadkySkriptu(), 
skript(String), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic void skript(String skript)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jeho zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript.) Ak chcete skript
 tlačidla vymazať, zadajte hodnotu null.
skript – skript vo forme reťazca oddeľovaného znakmi
     nového riadkaskript(), 
riadkySkriptu(), 
skript(String[]), 
skript(Skript), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skriptpublic void skript(Skript skript)
Priradí k tomuto tlačidlu skript, ktorý bude automaticky vykonaný
 po jeho zvolení. (Pozri aj metódu vykonajSkript a triedu Skript.) Ak chcete skript
 tlačidla vymazať, zadajte hodnotu null.
skript – inštanicia triedy Skriptskript(), 
riadkySkriptu(), 
skript(String[]), 
skript(String), 
Svet.vykonajSkript(String[]), 
Skript