public interface ZmenaCelejObrazovky
Toto rozhranie slúži na obsluhu zmeny režimu celej obrazovky. Rámec
definuje dva predvolené spôsoby zmeny (hardvérová
a softvérová
) a vďaka tomuto rozhraniu je možné
definovať ďalšie vlastné spôsoby zmeny režimu celej obrazovky. Rozhranie
umožňuje spresniť komunikáciu medzi aplikáciou a programovacím rámcom
počas prechodu do aj z režimu celej obrazovky a tým tento proces
dokonalejšie riadiť zo strany aplikácie. Metóda sveta
celáObrazovka
(
zariadenie, celáObrazovka
)
vždy pracuje s niektorou verziou
implementácie tohto rozhrania. Predvolene je to inštancia ZmenaCelejObrazovky
.
hardvérová
, ktorú je
možné zmeniť úpravou hodnoty atribútu Svet
.
zmenaCelejObrazovky
(pričom ak je hodnota tohto
atribútu null
, tak je obsluha presmerovaná späť do inštancie
hardvérová
).
Modifikátor a typ | Atribút a opis |
---|---|
static ZmenaCelejObrazovky |
hardverova
Alias pre
hardvérová . |
static ZmenaCelejObrazovky |
hardvérová
Toto je predvolený hardverový spôsob zmeny režimu celej obrazovky.
|
static ZmenaCelejObrazovky |
softverova
Alias pre
softvérová . |
static ZmenaCelejObrazovky |
softvérová
Toto je predvolený softvérový spôsob zmeny režimu celej obrazovky.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
Window |
dajOkno(int indexZariadenia,
GraphicsDevice zariadenie)
Táto metóda má poskytnúť programovacom rámci aktívne okno režimu
celej obrazovky.
|
boolean |
jePodpora(int indexZariadenia,
GraphicsDevice zariadenie)
Táto metóda má programovacom rámci poskytnúť informáciu o tom, či
je pre zadané zariadenie dostupná podpora režimu celej obrazovky.
|
boolean |
ponechajOkno()
Táto metóda umožňuje spresniť to, či pri prechode do režimu celej
obrazovky má programovací rámec vyrobiť nové samostatné okno (čo je
predvolený spôsob správania) alebo sa použije (ponechá) jestvujúce
okno sveta (čo môže byť vyžadované pri softvérovej zmene režimu na
niektorých operačných systémoch – ako je macOS).
|
void |
zmena(int indexZariadenia,
GraphicsDevice zariadenie,
boolean prejsťDoRežimu,
JFrame oknoCelejObrazovky)
Táto metóda je zodpovedná za vykonanie prechodu do režimu celej
obrazovky alebo späť.
|
static final ZmenaCelejObrazovky hardvérová
Toto je predvolený hardverový spôsob zmeny režimu celej obrazovky. Tento spôsob priamo využíva možnosti zariadenia pre ktoré sa pokúsi získať výhradný režim prístupu. Zmena režimu je závislá od konkrétnej platformy a hardvéru.
static final ZmenaCelejObrazovky hardverova
Alias pre hardvérová
.
static final ZmenaCelejObrazovky softvérová
Toto je predvolený softvérový spôsob zmeny režimu celej obrazovky. Tento spôsob iba zistí rozmery cieľového zariadenia a upraví podľa nich rozmery okna celej obrazovky.
static final ZmenaCelejObrazovky softverova
Alias pre softvérová
.
boolean jePodpora(int indexZariadenia, GraphicsDevice zariadenie)
Táto metóda má programovacom rámci poskytnúť informáciu o tom, či
je pre zadané zariadenie dostupná podpora režimu celej obrazovky. Na
základe návratovej hodnoty bude programovací rámec vedieť, či má alebo
nemá zmysel skúšať vykonať akciu súvisiacu so zmenou režimu celej
obrazovky. Ak je návratová hodnota false
, programovací
rámec nevykoná požadovanú akciu.
indexZariadenia
– index zariadenia, pre ktoré má byť vyžiadaný
režim celej obrazovkyzariadenie
– inštancia zariadenia, pre ktoré má byť vyžiadaný
režim celej obrazovkytrue
znamená, že režim celej obrazovky
je pre toto zariadenie podporovanýWindow dajOkno(int indexZariadenia, GraphicsDevice zariadenie)
Táto metóda má poskytnúť programovacom rámci aktívne okno režimu celej obrazovky. Ak je zariadenie v režime celej obrazovky, tak metóda musí vrátiť správne okno, aby programovací rámec bol schopný indentifikovať, či on sám bol zdrojom prechodu zariadenia do režimu celej obrazovky. Ak vrátené okno nie je to, ktoré programovací rámec režimu poskytol, tak programovací rámec nevykoná akciu prechodu späť z režimu celej obrazovky.
indexZariadenia
– index zariadenia, pre ktoré má byť vyžiadaný
režim celej obrazovkyzariadenie
– inštancia zariadenia, pre ktoré má byť vyžiadaný
režim celej obrazovkyvoid zmena(int indexZariadenia, GraphicsDevice zariadenie, boolean prejsťDoRežimu, JFrame oknoCelejObrazovky)
Táto metóda je zodpovedná za vykonanie prechodu do režimu celej obrazovky alebo späť. Metóda dostane od programovacieho rámca všetky potrebné informácie – či bola žiadaná zmena na režim celej obrazovky alebo naspäť, ktoré zariadenie má byť použité a ktoré okno bude použité pre tento režim.
indexZariadenia
– index zariadenia, pre ktoré má byť vyžiadaný
režim celej obrazovkyzariadenie
– inštancia zariadenia, pre ktoré má byť vyžiadaný
režim celej obrazovkyprejsťDoRežimu
– hodnota true
znamená žiadanie
prechodu do režimu celej obrazovky a naopak, hodnota
flase
znamená prechod späť do „normálneho“ režimu
(režimu okien používateľského rozhrania operačného systému)oknoCelejObrazovky
– inštancia okna, ktoré bude použité v režime
celej obrazovkyboolean ponechajOkno()
Táto metóda umožňuje spresniť to, či pri prechode do režimu celej obrazovky má programovací rámec vyrobiť nové samostatné okno (čo je predvolený spôsob správania) alebo sa použije (ponechá) jestvujúce okno sveta (čo môže byť vyžadované pri softvérovej zmene režimu na niektorých operačných systémoch – ako je macOS).
false