Pedagogická praxis v optike filozofických počiatkov. „Veci ľudské“ verzus externé záujmy
Údaje z profesijného životopisu uchádzača:
Meno a priezvisko
doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
Rok narodenia
1974
Vysokoškolské vzdelanie a ďalší akademický rast
1995
Universita Pontificia Salesiana di Roma, Facolta di Filosofia, Rím (Taliansko), filozofia (Bc.)
2000
TU v Trnave, Filozofická fakulta, systematická filozofia (Mgr.)
2006
TU v Trnave, Filozofická fakulta, systematická filozofia (PhD.)
2009
TU v Trnave, Filozofická fakulta, systematická filozofia (PhDr.)
2009
UKF v Nitre, Filozofická fakulta, etika (doc.)
Ďalšie vzdelávanie
1997 – 1998
Universita Pontificia Salesiana di Roma, Saint Paul’s College, Cremisan – Bethlehem, Izrael (teológia, semestrálny študijný pobyt)
1999
Jazyková škola Palisády, Bratislava, štátna skúška z talianskeho jazyka
2000
TU v Trnave, Pedagogická fakulta, štátna skúška z pedagogiky (DPŠ)
2006
MS SR, UK Bratislava, Filozofická fakulta, znalecké skúšky na získanie oprávnenia súdneho prekladateľa a tlmočníka TJ
Priebeh zamestnaní
1995 – 1997
učiteľ všeobecnovzdel. predmetov, vychovávateľ, Gymnázium Jána Bosca Šaštín, domov mládeže
1996 – 1997
redaktor, prekladateľ, Vydavateľstvo Don Bosco, Bratislava
2003 – 2005
odborný asistent, STU Bratislava Materiálovo‑technologická fakulta v Trnave
2005 – 2010
odborný asistent, TU v Trnave, Pedagogická fakulta
2010 – doteraz
docent, TU v Trnave, Pedagogická fakulta
2012 – 2020
prodekan pre vedu, výskum a umeleckú činnosť, TU v Trnave, Pedagogická fakulta
2014 – 2016
vedúci Katedry pedagogických štúdií, TU v Trnave, Pedagogická fakulta
Priebeh pedagogickej činnosti (pracovisko/predmety)
TU v Trnave, Pedagogická fakulta:
2002 – 2010
základy filozofie
2002 – doteraz
dejiny etických teórií
2002 – 2012
filozofická antropológia 2
2005 – 2008
kultúrna antropológia
2005 – doteraz
filozofia výchovy
2009 – doteraz
filozofia výchovy a vzdelávania (v doktorandskom št. programe)
2010 – doteraz
etika
Odborné alebo umelecké zameranie
filozoficko‑antropologická analýza pedagogického myslenia, najmä eticko‑morálnej výchovy a spoločenskovedného vzdelávania, s teoretickým fundovaním v oblasti filozofie výchovy
Publikačná činnosť vrátane rozsahu (autorské hárky) a kategórie evidencie (napr. AAB, podľa vyhlášky MŠVVaŠ SR č. 456/2012 Z. z.)
monografia
učebnica
skriptá
1. Monografie a kapitoly v monografiách
AAA1
BULLOCK, S. – BRESTOVANSKÝ, M. – LENČO, P. (Eds.): Inclusion diversity and equality in youth work : the principles and approaches. Cheltenham : University of Glooucestershire, 2016, 119 s. ISBN 978‑1‑86174‑222‑3 [aut. podiel 3 % = 0,288 AH]
AAA2
LECHTA, V. – KUDLÁČOVÁ, B. (eds.): Reflection of inclusive education of the 21st century in correlative scientific fields : How to turn risks into chances. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2013, 168 s. ISBN 978‑3‑631‑64835‑3 [aut. podiel 5 % = 0,668 AH]
AAB1
RAJSKÝ, A. – PODMANICKÝ, I. (et al.): Človek človeku : k prameňom etickej výchovy. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2016, 338 s. ISBN 978‑80‑8082‑978‑0 [aut. podiel 7,00 % = 1,000 AH]
AAB2
PODMANICKÝ, I. – RAJSKÝ, A. (et al.): Prosociálnosť a etická výchova : skúsenosti a perspektívy. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2014, 300 s. ISBN 978‑80‑8082‑804‑2 [aut. podiel 9,90 % = 1,300 AH]
AAB3
KUDLÁČOVÁ, B. (ed.): Európske pedagogické myslenie : (od antiky po modernu). Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2010, 316 s. ISBN 978‑80‑8082‑336‑8 [aut. podiel 14,22 % = 3,150 AH]
AAB4
RAJSKÝ, A.: Nihilistický kontext kultivácie mladého človeka : filozoficko‑etický pohľad. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2009, 207 s. ISBN 978‑80‑8082‑297‑2 [aut. podiel 100 % = 10,000 AH]
AAB5
RAJSKÝ, A.: Osoba ako ikona tajomstva : príspevok k personalistickej antropológii. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, 2007, 185 s. ISBN 978‑80‑8082‑146‑3 [aut. podiel 100 % = 12,000 AH]
ABB1
RAJSKÝ, A.: Vzdelávanie a formovanie saleziánov v ilegalite. In: KUDLÁČOVÁ, B. (ed.): Výchova a vzdelávanie slobodného človeka v podmienkach neslobody : (príklady z kresťanského disentu v období socializmu). Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2020, s. 92–137. ISBN 978‑80‑568‑0284‑7 [aut. podiel 100 % = 3,510 AH]
ABC1
BRESTOVANSKÝ, M. – RAJSKÝ, A. – PODMANICKÝ, I.: Ethical Education in Slovakia : Roots, Pedagogical Issues, and Research Findings. In: RAJSKÝ, A. – WIESENGANGER, M. et al.: Relationality in Education of Morality. Berlín : Peter Lang, 2021, s. 101–132. ISBN 978‑3‑631‑85264‑4 [aut. podiel 20 % = 0,312 AH]
ABC2
RAJSKÝ, A. – WIESENGANGER, M.: Moral Virtue and the Other. In: RAJSKÝ, A. – WIESENGANGER, M. et al.: Relationality in Education of Morality. Berlín : Peter Lang, 2021, s. 15–34. ISBN 978‑3‑631‑85264‑4 [aut. podiel 50 % = 0,615 AH]
ABC3
ZÁSZKALICZKY, P. – RAJSKÝ, A. – ŚLIWERSKI, B.: Filozofické determinanty inkluzivní pedagogiky. In: LECHTA, V. (ed.): Inkluzivní pedagogika. Praha : Portál, 2016, s. 56–82. ISBN 978‑80‑262‑1123‑5 [aut. podiel 33 % = 0,673 AH]
ABC4
RAJSKÝ, A.: Conoscere la persona per imaginem : dall ́imaginismo stefaniniano alle proposte attuali. In: BERNARDI, G. et al.: Arte e linguaggio in Luigi Stefanini : Atti del convegno della Fondazione Luigi Stefanini. Treviso : Fondazione Luigi Stefanini, 2008, s. 245–264. ISBN 978‑88‑88121‑19‑2 [aut. podiel 100 % = 2,157 AH]
ABD1
RAJSKÝ, A.: Dobrý vzťah k druhému a druhým uprostred komunity. In: RAJSKÝ, A. – WIESENGANGER, M.: Pomoc druhému na ceste cnosti : k filozoficko‑etickým aspektom prosociálnosti. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2018, s. 101–123. ISBN 978‑80‑568‑0103‑1 [aut. podiel 100 % = 1,570 AH]
ABD2
RAJSKÝ, A.: Ideové pozadie a filozofické východiská dobového politického myslenia.\ In: KUDLÁČOVÁ, B. (ed.): Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1918 – 1945. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2016, s. 49–64. ISBN 978‑80‑8082‑955‑1 [aut. podiel 100 % = 1,230 AH]
2. Učebnice
ACB1
RAJSKÝ, A.: Filozofia výchovy : vybrané state. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2021, 267 s. ISBN 978‑80‑568‑0407‑0 [aut. podiel 100 % = 14,530 AH]
ACB2
RAJSKÝ, A. – BEDNÁRIKOVÁ, M. – CHMELÍKOVÁ, G. et al.: Tvorba zrozumiteľného textu : učebnica. Trebatice : Totem, 2014, 57 s. ISBN 978‑80‑971360‑6‑2 [aut. podiel 25 % = 0,860 AH]
3. Skriptá a učebné texty
BCI1
RAJSKÝ, A.: Etika pre študentov pedagogiky [elektronický zdroj]. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, 2021, 131s. ISBN 978‑80‑568‑0418‑6 [aut. podiel 100 % = 8,554 AH]
BCI2
RAJSKÝ, A.: Dejiny etických teórií pre študentov pedagogiky [elektronický zdroj] Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2021, 107 s. ISBN 978‑80‑568‑0417‑9 [aut. podiel 100 % = 5,000 AH]
BCI3
NOVOTNÁ, I. – RAJSKÝ, A.: Základy sociológie [elektronický zdroj]. Trnava : Materiálovotechnologická fakulta STU, Vydavateľstvo AlumniPress, 2016, 88 s. ISBN 978‑80‑8096‑226‑5 [aut. podiel 20 % = 1,018 AH]
BCI4
RAJSKÝ, A. – BEDNÁRIKOVÁ, M. – CHMELÍKOVÁ, G. et al.: Tvorba zrozumiteľného textu : cvičebnica. Nadstavbový modulárny kurz [elektronický zdroj]. Trebatice : Totem, 2014, 64 s. ISBN 978‑80‑971360‑7‑9 [aut. podiel 25 % = 0,808 AH]
BCI5
BERNÁT, L. a kol.: Vybrané kapitoly zo sociálnej komunikácie pre odbor personálna práca v priemyselnom podniku. Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2009, 128 s. ISBN 978‑80‑227‑3030‑3 [aut. podiel 25 % = 0,808 AH]
BCI6
BERNÁT, L. et al.: Základy komunikácie. Bratislava : STU vo Vydavateľstve STU, 2007, 128 s. ISBN 978‑80‑227‑2594‑1 [aut. podiel 21 % = 0,426 AH]
Ohlasy na vedeckú/umeleckú prácu
Citácie domáce: 155 Citácie zahraničné: 120 Z toho citácie SCI: 39
prof. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD., Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky zamestnanec vysokej školy, na ktorej sa inauguračné konanie uskutočňuje študijný odbor: pedagogika
členovia:
prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD., Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky študijný odbor: pedagogika
prof. PhDr. Ilona Semrádová, CSc., Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (ČR) pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky zahraničný odborník študijný odbor: etika
prof. PhDr. Emil Višňovský, CSc., Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky študijný odbor: filozofia
Oponenti
prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc., Pedagogická fakulta, Karlova Univerzita v Prahe (ČR) pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky zahraničný odborník študijný odbor: filozofia
prof. PhDr. Erich Mistrík, CSc., Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy/výchova k občianstvu
prof. PaedDr. Štefan Porubský, PhD., Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesora/profesorky študijný odbor: pedagogika