Hlavné cielea etapy projektu |
|
|
|
|
Hlavné ciele: · Podporovať rozvoj vedeckého a experimentálneho prístupu na troch základných školách v mesteTrnava · Vybaviť tieto školy didaktickým materiálom · Vyškoliť učiteľov a pomáhať im v uplatňovaní tohto prístupu · Preložiť a prispôsobiť protokoly o činnosti a o vzdelávaní inšpirované francúzskym systémom a adaptované na slovenské podmienky · Vytvoriť pilotné dispozície k rozšíreniu projektu na miestnej a celoštátnej úrovni Partneri budú spolupracovať na projekte počas piatich rokov. Jeho zostavením je poverený miestny tím. Na jednotlivé aktivity bude dohliadať a hodnotiť ich tripartitná správna rada zložená zo slovenských a francúzskych vzdelávacích systémov, predstaviteľov mesta Trnava, predstaviteľov PSA Peugeot Citroën a predstaiteľov francúzskych a slovenských inšitúcií (akadémie vied, pedagogické fakulty a iné školy na prípravu učiteľov, regióny, ministerstvá...). Gestrorom experimentálneho overovania projektu na Slovensku je Štátny pedagogický ústav. |
Projekt predpokladá: · Vzbudenie záujmu predstaviteľov mesta a štátu o realizáciu projektu na Slovensku · Školenie učiteľov zapojených do projektu · Vybavenie základných škôl zapojených do projektu · Preklad a adaptácia prameňov spracovaných vo Francúzsku · Vytvorenie centra prameňov · Sprievodná pomoc učiteľov experimentálnych ZŠ zo strany inžinierov PSA v Trnave |
|
Etapy projektu · Stav vyučovania prírodných vied na základnej škole (metódy, učebné osnovy a plány, účastníci vyučovacieho procesu). · Organizácia týždennej študijnej cesty pre delegáciu štyroch až piatich miestnych a štátnych predstaviteľov s cieľom vzbudiť záujem o navrhovaný prístup, jeho dispozície a dosah. · Pracovná cesta jedného z akademikov vied obsiahnutých v programe na Slovensko. · Zadefinovanie päťročného projektu spolu s partnermi. · Zostavenie miestneho koordinačného tímu a správnej rady. · Podpísanie dohody o partnerstve. · Výber vyučujúcich a škôl, ktoré sa projektu zúčastnia. · Preklad a adaptácia prameňov pre trnavské školy. · Školenie koordinačného tímu a vybraných učiteľov vo Francúzsku. · Založenie slovenského Centra prameňov. · Materiálne vybavenie Centra prameňov a jednotlivých škôl. · Školenie pre všetkých zapojených učiteľov v Trnave pod vedením vyučujúcich, ktorí sa zúčastnili prípravy vo Francúzsku a za pomoci francúzskeho experta. · Začiatok experimentálneho vyučovania na školách. · Rozbehnutie nového ďalšieho vzdelávania zameraného na pramene preložené z francúzštiny pod vedením koordinačného tímu projektu. · Vyslanie francúzskych expertov s cieľom vyhodnotiť doterajšie aktivity a doplniť prípravu učiteľov. · Sprievodná pomoc triedam zapojeným do projektu zo stany inžinierov z továrne v Trnave. · Družobné vzťahy medzi slovenskými a francúzskymi školami v blízkosti centier PSA Peugeot Citroën vo Francúzsku. |
|