Táto sekcia je rezervovaná na zverejňovanie článkov súvisiacich s ubytovaním. Hlavnú stránku s informáciami o ubytovaní nájdete tu.
6. 8. 2021, pred tromi rokmi
Informácie a pokyny k ubytovaniu študentov 1. ročníkov (2. kolo ubytovávania) a informácie k 3. kolu
Na univerzitnej stránke je uverejnený oznam: Výber ubytovacieho zariadenia – 1. ročníky + informácie…Na univerzitnej stránke je uverejnený oznam: Výber ubytovacieho zariadenia – 1. ročníky + informácie o 3. kole. Prečítajte si ho… Podávanie žiadostí o ubytovanie do 3. kola bude možné až po uzavretí 2. kola, čiže pravdepodobne až od 17. 8. 2021 do 8. 9. 2021. 3. kola sa môžu zúčastniť študenti prijatí na štúdium dodatočne, študenti z 1. a 2. kola, ktorým ubytovanie nebolo pridelené a v stanovenom termíne (17. 8. – 8. 9. 2021) požiadajú študijnú referentku o preklopenie svojej žiadosti zo stavu „zamietnutá“ do stavu „overená,“ alebo si nestihli podať žiadosť v 1. alebo 2. kole. (Termín treba striktne dodržať, žiadosti sa nebudú preklápať skôr.) čítať viac »
15. 4. 2019, pred piatimi rokmi, aktualizované: 27. 5. 2021, pred tromi rokmi, Príloha 1
Čl. 1 Kritériá na pridelenie ubytovanie študentom (1) Kritériá na pridelenie ubytovania študentom…Čl. 1 Kritériá na pridelenie ubytovanie študentom (1) Kritériá na pridelenie ubytovania študentom (ďalej len „kritériá“), ktoré sa zohľadňujú sú: a) vážený študijný priemer za predchádzajúce uzavreté obdobie štúdia (nedotýka sa študentov prijatých do 1. ročníka bakalárskeho študijného programu), b) vzdialenosť a časová dostupnosť, c) sociálne aspekty, zdravotný stav, d) mimoškolské aktivity študentov. (2) Pre súčasných študentov univerzity v dennej forme štúdia a študentov, ktorí budú v roku, na ktorý sa prideľuje ubytovanie, prijatí do 1. ročníka magisterského a doktorandského študijného programu v dennej forme štúdia budú zohľadňované kritériá podľa odseku 1 písm. a) až d) tohto článku. (3) Pre študentov, ktorí budú v roku, na ktorý sa prideľuje ubytovanie, prijatí do 1. ročníka bakalárskeho študijného programu v dennej forme budú zohľadňované len kritériá podľa odseku 1 písm. b) a c) tohto článku. Čl. 2 Vážený študijný priemer (1) Vážený študijný priemer sa berie automaticky zo systému MAIS v nasledujúcich hladinách: a) 1,00 – 1,29 50 bodov b) 1,30 – 1,59 40 bodov c) 1,60 – 1,89 30 bodov d) 1,90 – 2,09 20 bodov e) 2,10 – 2,59 10 bodov f) viac ako 2,59 0 bodov (2) Pre študentov prijatých do 1. ročníka bakalárskeho študijného programu sa toto kritérium neuplatňuje. (3) Pre študentov prijatých do 1. ročníka magisterského a doktorandského študijného programu prestupujúcich z iných vysokých škôl sa uplatní vážený študijný priemer z absolvovanej vysokej školy. Čl. 3 Vzdialenosť a časová dostupnosť (1) Vzdialenosť univerzity z miesta trvalého bydliska žiadateľa do sídla univerzity a) menej ako 60 km, ak čas prepravy prekročí 1,5 hodiny 10 bodov b) 60 km – 100 km 20 bodov c) 101 km – 140 km 30 bodov d) 141 km – 180 km 40 bodov e) 181 km – 220 km 50 bodov f) 221 km – 260 km 60 bodov g) 261 km – 300 km 70 bodov h) 301 km – 340 km 80 bodov i) 341 km – 380 km 90 bodov j) 381 km a viac 100 bodov (2) Časová náročnosť a) nad 2 hodiny straty času cestovaním 5 bodov b) nad 4 hodiny straty času cestovaním 10 bodov c) nad 6 hodín straty času cestovaním 15 bodov (3) Potvrdenie o vzdialenosti a časovej náročnosti z miesta trvalého bydliska študenta do sídla univerzity vydané dopravcom je povinnou prílohou ku každej žiadosti. Potvrdenie si študent zaobstará na vlastné náklady. Žiadosť, ktorá nebude obsahovať požadované potvrdenie, nebude referentkou študijného oddelenia fakulty spracovaná. Čl. 4 Sociálne aspekty (1) Sociálne znevýhodnený študent získa body, ak a) je jednostranne osirelý 60 bodov b) sú obaja rodičia na invalidnom, starobnom alebo predčasnom dôchodku alebo nezamestnaní 50 bodov c) je jeden rodič na invalidnom, starobnom alebo predčasnom dôchodku alebo nezamestnaný 30 bodov d) je v aktuálnom akademickom roku poberateľom sociálneho štipendia (okrem študentov prijatých do 1. ročníka bakalárskeho študijného programu)1 20 bodov (2) Ak študent v žiadosti uvedie niektorý z aspektov, je povinný to zdokladovať príslušným úradným potvrdením. Žiadosť, ktorá nebude obsahovať požadované potvrdenie, nebude referentkou študijného oddelenia fakulty spracovaná. 1 § 5 vyhlášky MŠ SR č. 102/2006 Z. z. o priznávaní sociálneho štipendia študentom vysokých škôl. Čl. 5 Mimoškolské aktivity študentov (1) Študent môže získať body za vynikajúce výsledky vo vedeckej, umeleckej alebo športovej činnosti a za činnosť v študentských spolkoch a združeniach v prospech univerzity alebo fakulty. (2) Študent získa body podľa odseku 1 tohto článku, ak je: a) účastníkom fakultného kola ŠVOČ (umiestnenie 1. až 3. miesto) 50 bodov b) účastníkom športového, vedeckého, výskumného či iného podujatia na celoslovenskej alebo medzinárodnej úrovni a umiestni sa do 3. miesta 50 bodov c) účastníkom fakultného kola ŠVOČ (bez umiestnenia) 40 bodov d) členom akademického senátu univerzity/fakulty 30 bodov e) členom KPUŠ TU 30 bodov f) členom Študentskej rady vysokých škôl alebo Študentskej rady Trnavskej univerzity v Trnave, alebo iných študentských organizácií podporovaných TU 30 bodov g) členom redakčnej rady univerzitného/fakultného časopisu 30 bodov h) členom športových družstiev a kultúrno-spoločenských združení univerzity/fakulty po schválení prorektorom pre vzdelávanie 30 bodov i) člen projektového tímu vedeckovýskumného projektu na fakulte/katedre/univerzitnom pracovisku 30 bodov j) darcom krvi – minimálne trikrát za kalendárny rok, ktorý predchádza roku, v ktorom sa podáva žiadosť o ubytovanie 30 bodov (3) Body na základe odseku 2 tohto článku je možné prideliť iba za výsledky a činnosť študenta počas zimného semestra aktuálneho akademického roka a letného semestra predchádzajúceho akademického roka. (4) Zo všetkých možností uvedených v odseku 2 tohto článku budú akceptované len dve mimoškolské aktivity s najvyšším počtom bodov. (5) Študent musí členstvo v jednotlivých organizáciách, účasť na podujatiach a darcovstvo krvi zdokladovať príslušným potvrdením. Ak študent potvrdenie k žiadosti nepriloží, nebude mu mimoškolská aktivita v bodovom ohodnotení zohľadnená, tzn. body mu v zmysle článku 1 odseku 1 písm. d) nebudú pridelené. Čl. 6 Dôvody pre výnimku pri prideľovaní ubytovania (1) Študentovi, ktorý spĺňa podmienky pre udelenie výnimky pri prideľovaní ubytovania podľa odseku 5 tohto článku, KPUŠ TU ubytovanie pridelí. Študent musí pri podávaní žiadosti splnenie podmienok zdokladovať úradnými rozhodnutiami. (2) Pri evidencii v systéme MAIS bude študentovi pridelených 350 bodov. (3) Kritériá podľa článku 1 odseku 1 písm. a) až d) nebudú u týchto žiadateľov zohľadňované iba ak splnia podmienky podľa tohto článku, v opačnom prípade bude ich žiadosť posudzovaná ako žiadosť bežného žiadateľa o ubytovanie. (4) Študenti spĺňajúci podmienky na pridelenie výnimky pri ubytovaní podľa odseku 5 tohto článku, budú prednostne ubytovaní v nimi vybranom ubytovacom zariadení. (5) Dôvody pre výnimku pri prideľovaní ubytovania: a) zdravotný stav študenta – študent s ťažkým zdravotným postihnutím (platí len pre študentov prvých ročníkov bakalárskeho štúdia), b) obojstranne osirelý študent, c) študent v dennej forme štúdia s trvalým pobytom v zahraničí, d) zahraničný študent študujúci na univerzite s výnimkou samoplatcu, e) študent s nariadenou ústavnou výchovou (detský domov). f) študent so špecifickými potrebami g) sprevádzajúci študent zahraničných mobilít (bude ubytovaný v tom istom ubytovacom zariadení ako zahraniční študenti). Čl. 7 Penalizácia študentov (1) Zníženie počtu bodov pridelených podľa článkov 2 až 6. Dôvodmi na zníženie počtu bodov sú: a) písomné pokarhanie disciplinárnou komisiou fakulty alebo rozhodnutie o podmienečnom vylúčení študenta disciplinárnou komisiou fakulty −30 bodov b) písomné pokarhanie od ubytovateľa −50 bodov c) zrušenie ubytovania študentom bez súhlasu univerzity počas výučbového obdobia −100 bodov d) zrušenie ubytovania študentom bez súhlasu univerzity – s náhradníkom −20 bodov (2) Neposkytnutie ubytovania študentovi v akademickom roku nasledujúcom po akademickom roku, na ktorý sa ubytovanie prideľuje, ani v prípade, že splní podmienky na pridelenie ubytovania, za: a) zrušenie ubytovania ubytovateľom, b) nenastúpenie na pridelené miesto v termíne nástupu, c) nezaplatenie poplatku za ubytovanie a kaucie za ubytovanie do stanoveného termínu. (3) V iných odôvodnených prípadoch o penalizácii rozhodne KPUŠ TU, ak sa o týchto prípadoch uznesie nadpolovičnou väčšinou hlasov všetkých členov. (4) Dôvody na zníženie počtu bodov podľa odseku 1 tohto článku sa posudzujú za akademický rok, ktorý predchádza akademickému roku, na ktorý sa žiadosť o ubytovanie vzťahuje. Čl. 8 Spôsob prideľovania ubytovania podľa bodov (1) Ubytovanie sa prideľuje podľa výšky dosiahnutých bodov. (2) Na prvom mieste sa umiestňuje uchádzač s najvyšším počtom bodov. Ostatní uchádzači až po posledného sa usporiadajú zostupne podľa počtu dosiahnutých bodov. Podľa možnosti, po splnení podmienok na ubytovanie sa pri ubytovávaní uprednostňujú novoprijatí študenti TU v Trnave. (3) V prípade rovnosti dosiahnutých bodov, rozhodujúcim kritériom pre poskytnutie ubytovania bude vzdialenosť univerzity z miesta trvalého alebo prechodného bydliska žiadateľa. (4) KPUŠ TU vyčlení päť miest v rámci rezervy rektora univerzity v ubytovacom zariadení Študentský domov Petra Pázmaňa, o obsadení ktorých rozhodne rektor univerzity najneskôr do konca akademického roku, ktorý predchádza roku, na ktorý je prideľované ubytovanie. Po tomto termíne KPUŠ TU pridelí voľné miesta ostatným záujemcom. (5) Ostatné miesta pridelí KPUŠ TU podľa počtu dosiahnutých bodov a kapacitných možností ubytovacích zariadení. Čl. 9 (1) Kritériá tvoria neoddeliteľnú súčasť vyhlášky rektora Trnavskej univerzity v Trnave č. 2/2019 o ubytovaní študentov Trnavskej univerzity v Trnave. (2) Kritériá boli prerokované a schválené v Akademickom senáte Trnavskej univerzity v Trnave dňa 15. apríla 2019 a nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom uverejnenia vyhlášky rektora Trnavskej univerzity v Trnave č. 2/2019 o ubytovaní študentov Trnavskej univerzity v Trnave na úradnej výveske univerzity. ………………………………………………… ……………………………………… Mgr. Katarína Karabová, PhD. prof. doc. JUDr. Marek Šmid, PhD. predsedníčka rektor Akademického senátu Trnavskej univerzity v Trnave Trnavskej univerzity v Trnave PDF verzia tejto prílohy čítať viac »
25. 5. 2021, pred tromi rokmi
Vyššie ročníky si žiadosti podávajú do 6. 6. 2021. odporúčam preštudovať Vyhláška rektora Trnavskej…Vyššie ročníky si žiadosti podávajú do 6. 6. 2021. odporúčam preštudovať Vyhláška rektora Trnavskej univerzity v Trnave č. 2/2019 o ubytovaní študentov Trnavskej univerzity v Trnave u vyšších ročníkov sa i tento rok uplatňuje kritérium Vážený študijný priemer (Kritériá na pridelenie ubytovania študentov Trnavskej univerzity v Trnave – čl. 2 – študent si ho odklikáva sám), každé kritérium sa započítava len raz. Maximálny počet bodov je 350. Študent nahráva prihlášku cez systém MAIS, vytlačí ju a podpíše. Vytlačenú a podpísanú prihlášku spolu s prílohami – o vzdialenosti, časovej dostupnosti (potvrdenie o km a čase môže doložiť – cestovný poriadok z internetu), sociálnych, zdravotných aspektoch a mimoškolských aktivitách pošle poštou na adresu: Študijné oddelenie, Pedagogická fakulta, Priemyselná 4, 918 43 Trnava Vyhláška rektora Trnavskej univerzity v Trnave č. 2/2019 o ubytovaní študentov Trnavskej univerzity v Trnave Kritériá na pridelenie ubytovania študentov Trnavskej univerzity v Trnave Harmonogram ubytovacieho procesu na akademický rok 2021/2022 čítať viac »
25. 5. 2021, pred tromi rokmi
Fáza ubytovacieho procesu Termín Vyhlásenie harmonogramu ubytovacieho procesu 24. 5. … Fáza ubytovacieho procesu Termín Vyhlásenie harmonogramu ubytovacieho procesu 24. 5. 2021 Aktualizácia údajov o kapacite ubytovacích zariadení a cene ubytovacích zariadení 24. 5. 2021 Stanovenie ubytovacej kapacity v jednotlivých ubytovacích zariadeniach pre študentov vyšších ročníkov 24. 5. 2021 Stanovenie ubytovacej kapacity v jednotlivých ubytovacích zariadeniach pre študentov prvých ročníkov 24. 5. 2021 Podávanie žiadostí študentov vyšších ročníkov do 6. 6. 2021 Podávanie žiadostí študentov prvých ročníkov do 21. 7. 2021 Podávanie žiadostí zahraničných študentov na ZS príslušného akademického roku do 30. 6. 2021 Podávanie žiadostí zahraničných študentov na LS príslušného akademického roku do 10. 12. 2021 Podávanie žiadostí dodatočne prijatých študentov do 8. 9. 2021 Oznámenie o akceptácii/zamietnutí žiadosti – vyššie ročníky 16. 6. 2021 Výber ubytovacieho zariadenia, vyššie ročníky, 1. skupina 21. 6. 2021 Výber ubytovacieho zariadenia, vyššie ročníky, 2. skupina 22. 6. 2021 Vyhodnotenie kola ubytovania, zistenie voľnej kapacity 24. 6. 2021 Oznámenie o akceptácii/zamietnutí žiadosti – prvé ročníky 4. 8. 2021 Výber ubytovacieho zariadenia, prvé ročníky Mgr. PhD., 1. skupina 9. 8. 2021 Výber ubytovacieho zariadenia, prvé ročníky Mgr. PhD., 2. skupina 10. 8. 2021 Výber ubytovacieho zariadenia, prvé ročníky Bc., 1. skupina 11. 8. 2021 Výber ubytovacieho zariadenia, prvé ročníky Bc., 2. skupina 12. 8. 2021 Vyhodnotenie kola ubytovania, zistenie voľnej kapacity 16. 8. 2021 Platba prvého bytného 16. – 22. 8. 2021 Zistenie voľnej kapacity po neuhradení bytného na všetkých ubytovacích zariadeniach 31. 8. 2021 Oznámenie o akceptácii/zamietnutí žiadosti – dodatočne prijatí uchádzači, uvoľnená kapacita 16. 9. 2021 Ubytovanie študentov od 2. 9. 2021 Pozri ďalej: Vyhláška rektora Trnavskej univerzity v Trnave č. 2/2019 o ubytovaní študentov Trnavskej univerzity v Trnave čítať viac »
3. 5. 2019, pred piatimi rokmi
V súlade s § 15 ods. 1 písm. l) a § 98 ods. 2 a ods. 3 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a…V súlade s § 15 ods. 1 písm. l) a § 98 ods. 2 a ods. 3 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a v spojení s čl. 42 ods. 2 Štatútu Trnavskej univerzity v Trnave vydávam túto vyhlášku o ubytovaní študentov Trnavskej univerzity v Trnave. Čl. 1 Základné ustanovenia (1) Trnavská univerzita v Trnave (ďalej len „univerzita“) v rámci svojich možností zabezpečí svojim študentom ubytovanie a prispieva na náklady s ním spojené. Jeho poskytnutie je podmienené počtom miest vo vlastnom ubytovacom zariadení, počtom miest dohodnutých na základe zmluvných vzťahov s jednotlivými ubytovacími zariadeniami (ubytovacia kapacita) a splnením podmienok na pridelenie ubytovania, pričom sa zohľadnia najmä študijné výsledky, sociálna situácia študenta, zdravotný stav študenta, vzdialenosť a časová dostupnosť školy prostriedkami hromadnej dopravy z miesta trvalého alebo prechodného bydliska študenta a mimoškolské aktivity študenta. (2) Študent nemá na ubytovanie právny nárok. Na pridelenie ubytovania sa nevzťahuje zákon o správnom konaní. Prijatím študenta na štúdium na univerzite alebo na fakultách univerzity mu nárok na ubytovanie nevzniká. (3) Ubytovanie sa prideľuje študentom, ktorí boli prijatí na štúdium alebo sú riadne zapísaní na štúdium v prvom, druhom alebo treťom stupni vysokoškolského vzdelávania v dennej forme štúdia v prislúchajúcom akademickom roku, a zahraničným študentom s výnimkou samoplatcov na základe podanej žiadosti o ubytovanie. (4) Študentom denného štúdia s trvalým pobytom v Trnave univerzita ubytovanie neposkytuje. (5) Študentom prijatým na externú formu štúdia, zahraničným študentom – samoplatcom, zamestnancom univerzity, oficiálnym návštevám univerzity či iným osobám univerzita ubytovanie v zmysle tejto vyhlášky neprideľuje. (6) Žiadosti o pridelenie ubytovania posudzuje celouniverzitná Komisia pre ubytovanie študentov Trnavskej univerzity v Trnave. (7) Ubytovanie sa študentovi poskytuje na základe Oznámenia o pridelení ubytovania študentovi. Študent je na základe oznámenia povinný uzatvoriť zmluvu o ubytovaní s ubytovacím zariadením, ak jej uzavretie ubytovacie zariadenie požaduje. (8) Všetky informácie o ubytovaní, harmonogram ubytovacieho procesu, pokyny na podávanie žiadostí o ubytovanie a oznámenia o pridelení ubytovania študentom všetkých ročníkov sa uverejňujú na webovom sídle univerzity www.truni.sk v sekcii Informácie pre študentov – Ubytovanie. Čl. 2 Zoznam a špecifikácia ubytovacích zariadení (1) Zmluvné ubytovacie zariadenia: a) Stredná odborná škola obchodu a služieb, Lomonosovova 6, 918 57 Trnava, b) Stredná odborná škola poľnohospodárstva a služieb na vidieku, Zavarská 9, 917 28 Trnava, c) Študentský domov a jedáleň Miloša Uhra, J. Bottu 21, 917 74 Trnava, d) VUJE, a. s., Sibírska 1, 918 43 Trnava. (2) Zmluvné počty lôžok v jednotlivých ubytovacích zariadeniach sú upravené v konkrétnych zmluvách s ubytovacími zariadeniami, ktoré určujú aj výšku poplatku za ubytovanie a iné poplatky. (3) Vlastné ubytovacie zariadenie: Študentský domov Petra Pázmaňa, Rybníková 13A, 917 01 Trnava. (4) Výšku poplatku za ubytovanie a iných poplatkov vo vlastnom ubytovacom zariadení stanovuje dokument „Poplatky za ubytovanie a služby v Študentskom domove Petra Pázmaňa“ schválený rektorom Trnavskej univerzity v Trnave. Variabilný, konštantný a špecifický symbol určí univerzita podľa druhu poplatku. Čl. 3 Komisia pre ubytovanie študentov (1) Voľné ubytovacie kapacity prideľuje Komisia pre ubytovanie študentov Trnavskej univerzity v Trnave (ďalej len KPUŠ TU) vymenovaná rektorom univerzity na základe návrhov akademickej obce fakulty, resp. univerzity. (2) KPUŠ TU má deväť členov: a) prorektor univerzity pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov, b) jeden zástupca študentskej časti Akademického senátu Trnavskej univerzity v Trnave, c) jeden zástupca Študentskej rady Trnavskej univerzity v Trnave, d) päť zástupcov akademickej obce fakúlt univerzity – za každú fakultu univerzity jeden zástupca študentskej časti akademickej obce fakulty, e) referentka pre ubytovanie Trnavskej univerzity v Trnave. (3) Meno zvoleného zástupcu do KPUŠ TU spolu s kontaktnými údajmi oznámi prorektorovi pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov predseda univerzitného akademického senátu, prislúchajúci dekan fakulty a predseda Študentskej rady TU bezodkladne po jeho zvolení v písomnej podobe. (4) Funkčné obdobie komisie je trojročné a začína plynúť od 1. apríla. (5) Predsedom KPUŠ TU je prorektor univerzity pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov. Členovia KPUŠ TU si zo svojich radov zvolia v tajnom hlasovaní podpredsedu KPUŠ TU, ktorý zastupuje predsedu KPUŠ TU v jeho neprítomnosti v rozsahu stanovenom predsedom KPUŠ TU. Na zvolenie podpredsedu KPUŠ TU je potrebná nadpolovičná väčšina hlasov všetkých členov KPUŠ TU. (6) Predseda KPUŠ TU vykonáva najmä tieto úlohy: a) vydáva harmonogram ubytovacieho procesu a jeho dodatky, b) zvoláva a vedie zasadnutia KPUŠ TU, pripravuje program zasadnutí KPUŠ TU, c) riadi činnosť KPUŠ TU a zodpovedá za jej činnosť ubytovaným študentom a rektorovi univerzity, d) zastupuje ubytovaných študentov na zasadnutiach poradných orgánov univerzity a fakúlt, v styku s členmi akademickej obce univerzity a fyzickými a právnickými osobami, e) predkladá návrhy na zmenu vyhlášky o ubytovaní študentov a kritérií na ubytovanie študentov na schválenie v poradných orgánoch univerzity, f) rieši žiadosti študentov o prehodnotenie rozhodnutia o nepridelení ubytovania, g) odstupuje na vybavenie prislúchajúcim orgánom fakúlt disciplinárne priestupky študentov a sťažnosti ubytovateľov na študentov, h) zúčastňuje sa rokovaní pri uzatváraní zmlúv s ubytovacími zariadeniami, i) plní ďalšie úlohy, ktorými ho poverí KPUŠ TU. (7) Predseda KPUŠ TU môže, najmä v čase svojej neprítomnosti, pri naliehavom plnení úloh, poveriť svojím zastupovaním podpredsedu KPUŠ TU či iného člena KPUŠ TU, v rozsahu ním určenom. (8) Podpredseda KPUŠ TU organizačne a administratívne zabezpečuje zasadnutia a činnosť KPUŠ TU a v súčinnosti s referentkou pre ubytovanie Trnavskej univerzity v Trnave vykonáva najmä tieto činnosti: a) vyhotovuje prezenčné listiny a podklady na zasadnutia KPUŠ TU, b) vybavuje korešpondenciu KPUŠ TU, c) rozmnožuje materiály na zasadnutie KPUŠ TU, d) zastupuje predsedu KPUŠ TU v určenom rozsahu, e) vykonáva iné úlohy súvisiace s činnosťou KPUŠ TU v zmysle pokynov predsedu KPUŠ TU. (9) Zasadnutia KPUŠ TU zvoláva a vedie predseda KPUŠ TU. KPUŠ TU zasadá podľa potreby, minimálne však trikrát počas svojho funkčného obdobia. Zasadnutia KPUŠ TU sú neverejné. KPUŠ TU je schopná uznášať sa, ak je prítomná nadpolovičná väčšina všetkých členov KPUŠ TU. KPUŠ TU prijíma rozhodnutia vo forme uznesení. Uznesenie je schválené, ak za jeho znenie hlasuje nadpolovičná väčšina členov prítomných na zasadnutí KPUŠ TU. KPUŠ TU sa o obsahu uznesení uznáša verejným hlasovaním, ak sa neuznesie na tajnom hlasovaní. (10) KPUŠ TU vykonáva tieto činnosti: a) prostredníctvom predsedu KPUŠ TU, prípadne povereného člena KPUŠ TU, zastupuje ubytovaných študentov na zasadnutiach poradných orgánov univerzity, b) spracúva a predkladá návrhy na úpravu vyhlášky o ubytovaní študentov a kritérií na ubytovanie študentov, c) posudzuje žiadosti o pridelenie ubytovania, d) prideľuje ubytovanie študentom v súlade so schválenými kritériami na ubytovanie študentov Trnavskej univerzity v Trnave, e) vypracúva zoznamy študentov s prideleným ubytovaním, f) vypracúva návrhy oznamov o ubytovaní na internetovú stránku univerzity, g) aktualizuje zoznamy študentov s prideleným ubytovaním a sleduje zmeny v ubytovaní študentov, h) rieši žiadosti študentov o prehodnotenie rozhodnutia o nepridelení ubytovania, i) odstupuje na vybavenie prislúchajúcim orgánom univerzity disciplinárne priestupky študentov a sťažnosti ubytovateľov na študentov a vedie zoznam študentov penalizovaných v zmysle čl. 7 kritérií na ubytovanie študentov Trnavskej univerzity v Trnave, j) ostatné činnosti súvisiace s prideľovaním ubytovania v zmysle pokynov predsedu KPUŠ TU. Čl. 4 Harmonogram ubytovacieho procesu (1) Harmonogram ubytovacieho procesu (ďalej len „harmonogram“) je metodické usmernenie prorektora pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov, ktoré upravuje záväzné termíny ubytovacieho procesu pre aktuálny a nasledujúci akademický rok, výšku kaucie a ďalšie skutočnosti uvedené v tejto smernici. Harmonogram musí byť v súlade s harmonogramom štúdia na Trnavskej univerzite v Trnave. (2) Harmonogram vydá prorektor pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov najneskôr do 31. marca akademického roka, ktorý predchádza akademickému roku ubytovania na základe návrhu spracovaného komisiou v spolupráci s dotknutými zložkami ubytovacieho procesu. (3) Vecný zoznam bodov harmonogramu je prílohou č. 2 tejto smernice. (4) Ak sa vyskytne mimoriadna alebo nepredvídateľná okolnosť, ktorá si vyžaduje úpravu záväzných termínov ubytovacieho procesu uvedených v harmonograme, prorektor pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov je oprávnený dodatkom k harmonogramu prislúchajúci termín zmeniť; prorektor pre vzdelávanie a starostlivosť o študentov o dodatku bezodkladne informuje všetky dotknuté zložky ubytovacieho procesu. Čl. 5 Postup pri podávaní žiadosti (1) Žiadosť o ubytovanie sa podáva prostredníctvom Modulárneho akademického informačného systému univerzity (ďalej len „MAIS“). Žiadateľ použije na prihlásenie do elektronického systému svoje TUID (login) a heslo. Vyplnenú, vytlačenú a podpísanú žiadosť, spolu s prílohami doručí študent na študijné oddelenie fakulty, na ktorú bol prijatý, resp. na ktorej študuje osobne alebo poštou (rozhodujúci je dátum podania zásielky) najneskôr do termínu stanoveného harmonogramom. (2) Zahraniční študenti predložia žiadosť na predpísanom tlačive (príloha 3) prostredníctvom Oddelenia pre zahraničné vzťahy rektorátu univerzity do konca časti akademického roka, ktorá predchádza požadovanej časti akademického roka na ubytovanie. (3) Vyplnená žiadosť musí spĺňať tieto náležitosti: byť podaná požadovanou formou, obsahovať všetky predpísané údaje, obsahovať všetky požadované prílohy o vzdialenosti, časovej dostupnosti, sociálnych a zdravotných aspektoch a mimoškolských aktivitách, byť podaná v termíne stanovenom harmonogramom, jej vytlačená verzia musí byť vlastnoručne podpísaná študentom žiadajúcim o ubytovanie. (4) Každý študent môže podať iba jednu žiadosť. Ak si študent podá viac žiadostí, bude akceptovaná prvá žiadosť. (5) Ak študent v žiadosti uvedie nepravdivé údaje, KPUŠ TU nebude žiadosť akceptovať. (6) Žiadosti podané po termíne stanovenom harmonogramom bude KPUŠ TU riešiť až po vybavení všetkých žiadostí študentov, ktorí si podali žiadosť v riadnom termíne. (7) Referentky študijných oddelení fakúlt univerzity skontrolujú (v zmysle kritérií na pridelenie ubytovania študentom) všetky podané žiadosti a v MAISe označia za overené len žiadosti doložené všetkými požadovanými potvrdeniami. Študentov, ktorých žiadosti budú nekompletné, vyzvú na ich urýchlené doplnenie. Následne, v elektronickej aj písomnej podobe odošlú menný zoznam žiadateľov o ubytovanie (report) s uvedením finálneho počtu bodov, spolu so skompletizovanými žiadosťami o pridelenie ubytovania (s priloženými požadovanými potvrdeniami) referentke pre ubytovanie Trnavskej univerzity v Trnave v termínoch stanovených harmonogramom. Referentka pre ubytovanie Trnavskej univerzity v Trnave skompletizuje reporty za všetky fakulty univerzity, vypracuje súhrnný menný zoznam žiadateľov o ubytovanie, s uvedením počtu získaných bodov, v písomnej aj elektronickej podobe a predloží ho na prislúchajúcom zasadnutí KPUŠ TU (podľa harmonogramu) na posúdenie. Čl. 6 Pridelenie ubytovania (1) KPUŠ TU rozhodne o pridelení ubytovania podľa počtu bodov získaných na základe kritérií na pridelenie ubytovania študentom Trnavskej univerzity v Trnave. (2) KPUŠ TU následne odošle prostredníctvom MAISu na zimbrové adresy žiadateľom oznámenie o pridelení a nepridelení ubytovania. (3) Žiadateľom, ktorým bolo pridelené ubytovanie, odošle KPUŠ TU aj rozsah termínov na výber ubytovacieho zariadenia podľa počtu dosiahnutých bodov. Termíny pre jednotlivé skupiny žiadateľov, rozdelené podľa počtu získaných bodov určuje harmonogram. MAIS ponúka na výber ubytovaciu kapacitu, pri ktorej daný žiadateľ spĺňa podmienky jej pridelenia až do jej obsadenia. (4) Ak si žiadateľ s prideleným ubytovaním (podľa prislúchajúcej skupiny) do termínu stanoveného harmonogramom nevyberie ubytovacie zariadenie alebo ním preferované ubytovacie zariadenie je už obsadené, zanikne mu nárok na pridelené ubytovanie. (5) Po ukončení výberu ubytovacieho zariadenia KPUŠ TU odošle žiadateľom, ktorí si vybrali ubytovacie zariadenie e‑mail o sume kaucie, výške bytného a variabilný symbol na uskutočnenie prvej platby. (6) Termín na zaplatenie prvého bytného a kaucie je stanovený harmonogramom. (7) Ak žiadateľ s prideleným ubytovaním do termínu stanoveného harmonogramom nezaplatí kauciu a bytné, zanikne mu nárok na pridelené, aj vybrané ubytovanie. (8) Uvoľnená ubytovacia kapacita bude poskytnutá ďalším žiadateľom o ubytovanie v termíne stanovenom harmonogramom. Čl. 7 Postup pri nástupe na ubytovanie a práva a povinnosti ubytovaného (1) Zaplatením kaucie a bytného do termínu stanoveného harmonogramom sa študent zaväzuje nastúpiť na ubytovanie a využívať ubytovanie počas celého akademického roka, na ktorý je ubytovanie prideľované. Odstúpenie od ubytovania, bez záväzku splatenia ujmy ubytovaciemu zariadeniu, je možné len do tohto termínu, na základe písomnej žiadosti, ktorú žiadateľ doručí na KPUŠ TU. (2) Cenu za ubytovanie je študent povinný platiť v mesačných splátkach v stanovenej výške, a to vždy k 20. dňu mesiaca, ktorý predchádza mesiacu, za ktorý sa splátka uhrádza. Splátka za mesiac september je splatná k termínu stanovenému harmonogramom. Cena za ubytovanie sa uhrádza vždy za celý kalendárny mesiac ubytovania bez ohľadu na skutočný počet dní ubytovania v danom kalendárnom mesiaci. (3) Študent sa taktiež zaväzuje uhradiť kauciu vo výške a termíne stanovenom ubytovacím zariadením. Po riadnom skončení ubytovania a po uhradení všetkých zmluvných záväzkov voči ubytovateľovi (zmluvné pokuty, spôsobené škody, atď.) bude zostatok kaucie vrátený bankovým prevodom na bankový účet ubytovaného študenta. (4) Ubytovaný študent je povinný pri každej platbe uviesť správny variabilný symbol. (5) Študent môže na ubytovanie nastúpiť aj skôr ako je stanovené v harmonograme za podmienok stanovených ubytovacím zariadením. (6) Pri nástupe na ubytovanie sa študent riadi pokynmi ubytovacích zariadení, ktoré sú v skrátenej podobe uverejnené aj na webovom sídle univerzity www.truni.sk, v časti ubytovanie. Študent je povinný dodržiavať vnútorné predpisy ubytovacieho zariadenia, v ktorom je ubytovaný. (7) Pri nástupe na ubytovanie je študent tiež povinný bezodkladne uzavrieť zmluvu o ubytovaní s ubytovacím zariadením, ak ubytovateľ jej uzavretie požaduje. Odmietnutie podpísania zmluvy môže byť dôvodom k neposkytnutiu alebo zrušeniu ubytovania zo strany ubytovateľa. Podpisom zmluvy o ubytovaní s ubytovacím zariadením sa študent zaväzuje dodržiavať ňou stanovené predpisy. (8) Študentovi, ktorý nenastúpi na ubytovanie podľa ods. 1 tohto článku, univerzita neposkytne ubytovanie v akademickom roku nasledujúcom po akademickom roku, na ktorý sa ubytovanie prideľuje, ani v prípade, že splní podmienky na pridelenie ubytovania. Čl. 8 Ukončenie ubytovania (1) Ubytovanie študentov sa končí: a) uplynutím času určeného v zmluve o ubytovaní, b) odstúpením z ubytovania podľa ods. 4 tohto článku, c) ukončením štúdia, prerušením štúdia, vylúčením zo štúdia, zanechaním štúdia, prestupom na inú vysokú školu alebo študijným pobytom v zahraničí, d) zrušením ubytovania v súlade s ods. 2 tohto článku. (2) KPUŠ TU zruší ubytovanie: a) ak ubytovaný študent nenastúpi na ubytovanie podľa čl. 7, ods. 6 tejto vyhlášky, b) ak ubytovaný študent odmietne podpísať zmluvu o ubytovaní s ubytovateľom, ak ubytovateľ uzavretie zmluvy požaduje, c) na návrh ubytovateľa v zmysle čl. 4 ods. 2 písm. i) Disciplinárneho poriadku Trnavskej univerzity v Trnave pre študentov, d) v iných odôvodnených prípadoch, ak sa na nich KPUŠ TU jednohlasne uznesie. (3) Ubytovanie môže zrušiť aj ubytovateľ a v súlade s § 759 ods. 2 Občianskeho zákonníka – zákon č. 40/1964 Z. z. v znení neskorších predpisov, ak študent v ubytovacom zariadení aj napriek výstrahe hrubo porušuje dobré mravy alebo inak hrubo porušuje svoje povinnosti zo zmluvy. (4) Ubytovaný študent môže odstúpiť od zmluvy pred uplynutím dohodnutej doby, na ktorú bolo ubytovanie poskytnuté, písomnou formou (príloha 4) v súlade s § 759 ods. 1 Občianskeho zákonníka – zákon č. 40/1964 Z. z. v znení neskorších predpisov. a) Ujmu vzniknutú ubytovateľovi predčasným zrušením ubytovania je ubytovaný študent povinný nahradiť. Ujmou sa rozumie zostávajúca časť ceny za ubytovanie až do skončenia dojednanej doby ubytovania. b) Študent sa môže uhradenia ujmy ubytovateľovi čiastočne alebo úplne zbaviť zabezpečením náhradného ubytovaného, ktorý nastúpi na pridelené miesto namiesto neho, ak ubytovateľ súhlasí s nástupom náhradníka. Náhradníkom môže byť len osoba rovnakého pohlavia ako odstupujúci študent, študent denného štúdia univerzity, ktorý nemá uzavretú zmluvu o ubytovaní u iného ubytovateľa na prislúchajúci akademický rok. Pôvodný ubytovaný bude napriek tomu penalizovaný podľa čl. 7 ods. 1 písm. d) kritérií na ubytovanie študentov Trnavskej univerzity v Trnave. (5) V prípade prerušenia, zanechania, vylúčenia zo štúdia, skončenia štúdia na univerzite a realizácie zahraničného študijného pobytu, študent túto skutočnosť do troch dní potvrdí ubytovateľovi a referentke pre ubytovanie TU v Trnave predložením kópie rozhodnutia o prerušení, zanechaní, skončení štúdia alebo zahraničnom študijnom pobyte, ktoré mu vydá prislúchajúca fakulta, na ktorej študent študoval. Ukončenie zmluvy v tomto prípade nie je sankcionované. Čl. 9 Záverečné ustanovenia (1) Neoddeliteľnou súčasťou tejto vyhlášky sú nasledujúce prílohy: Príloha 1: Kritériá na pridelenie ubytovania študentov Trnavskej univerzity v Trnave. Príloha 2: Harmonogram ubytovacieho procesu na akademický rok 2021/2022. Príloha 3: Formulár žiadosti pre zahraničných študentov. Príloha 4: Formulár na odstúpenie od zmluvy o ubytovaní. (2) Kritériá na pridelenie ubytovania študentov Trnavskej univerzity v Trnave boli schválené v Akademickom senáte Trnavskej univerzity v Trnave dňa 15. apríla 2019. (3) Táto vyhláška bola prerokovaná a schválená v Kolégiu rektora Trnavskej univerzity v Trnave dňa 23. marca 2019 a nadobúda platnosť a účinnosť dňom jej uverejnenia na úradnej výveske univerzity. prof. doc. JUDr. Marek Šmid, PhD. rektor Trnavskej univerzity v Trnave PDF verzia tejto vyhlášky čítať viac »