Nadobudnuté kompetencie absolventa:
- disponuje znalosťami zo základných filozofických, pedagogických, psychologických a sociologických disciplín,
- je schopný identifikovať konkrétny vývinový a socio‑kultúrny kontext dieťaťa a mladého človeka,
- je schopný analyzovať a riešiť pedagogické a rodinné situácie,
- má prehľad o sociálno‑patologických javoch a situáciách, pozná ich etiológiu a možnosti prevencie,
- dokáže plánovať, projektovať a realizovať rôzne výchovno‑vzdelávacie činnosti,
- pozná základné výskumné metódy a vhodnosť ich výberu v rámci skúmania sociálnych a pedagogických situácií v školskom i mimoškolskom prostredí,
- orientuje sa v základnej terminológii a projektovaní sociálno‑pedagogickej a výchovnej činnosti ako i v princípoch a fázach ich efektívneho realizovania v praxi,
- disponuje základnými vedomosťami o jednotlivých typoch postihnutí, narušení a ohrození, a ich špecifikách a je schopný pracovať s intaktnými deťmi, ako aj s deťmi so špecifickými potrebami.