Stránka sa načítava, prosím čakajte…
© 2005 – 2024 Roman Horváth, všetky práva vyhradené. Dnes je 21. 12. 2024.
(Obsah tejto karty bol minimalizovaný…)
- Porovnanie základnej syntaxe jazykov Java a Pascal 447,48 kB (436,99 KiB), 12. 10. 2016
Na hodinách programovania používame niektoré znaky, o ktorých sa mnohí používatelia domnievajú, že sa „na slovenskej klávesnici nedajú napísať.“ Omyl, slovenské rozloženie klávesnice umožňuje zadať o niečo viac znakov (ak nepočítame slovenské diakritické písmená a znaky), než rozloženie štandardnej americkej klávesnice. Len treba vedieť, kde ich hľadať:
Rozloženie slovenskej klávesnice v OS Windows
|
Rozloženie slovenskej klávesnice v macOS
|
Základné algoritmy
- Výmena prvkov zoznamu 1. 3. 2013, aktualizované: 30. 7. 2020
- VymeňReálne – princíp uzavretosti v OOP 19. 4. 2020
- Prevody medzi číselnými sústavami 5. 9. 2021
- Rýchle triedenie 25. 6. 2015
- Triedenie výberom 2. 4. 2015, aktualizované: 25. 6. 2015
- Triedenie vkladaním 2. 4. 2015, aktualizované: 25. 6. 2015
- Backtracking – osem dám 10. 4. 2014, aktualizované: 3. 8. 2020
- Veľká súťaž triedení 25. 3. 2014, aktualizované: 6. 4. 2015
- Triedenia (rôzne verzie a podklady) 4. 4. 2017
Fraktály a rekurzívne kreslenie
- Maska z čiar 9. 9. 2020
- Včelí plást 15. 2. 2013, aktualizované: 30. 7. 2020
- „Štvorcoid“ 22. 2. 2013, aktualizované: 30. 7. 2020
- Pyramída z hviezd 15. 3. 2013, aktualizované: 30. 7. 2020
- Hviezdny fraktál 1. 3. 2013, aktualizované: 3. 1. 2020
- Kreslenie paprade, vločky a praskliny 22. 2. 2013, aktualizované: 31. 7. 2020
Hry a herné prototypy
- Bludisko 6. 8. 2020
- Delostrelec 5. 8. 2020
- Chodiaci robot 14. 11. 2020
- Chytanie loptičiek 3. 9. 2020
- Nim (variant) 13. 12. 2020
- Papáč(i) 8. 9. 2020
- Pažravec 14. 9. 2020, aktualizované: 6. 1. 2021
- Postavičky 26. 10. 2013, aktualizované: 31. 7. 2020
- Prieskumník 23. 8. 2021, aktualizované: 23. 8. 2021
- P(R)VOK 11. 1. 2021
- Textová adventúra 26. 10. 2013, aktualizované: 30. 7. 2020
- Téma bublín
- Bubliny 1. 8. 2020
- Brownove bublinky 6. 8. 2020, aktualizované: 4. 9. 2021
- Ihly a bubliny 6. 8. 2020
- Téma háďa
- Červík 12. 9. 2018, aktualizované: 20. 4. 2020
- Húsenica 21. 3. 2016, aktualizované: 20. 4. 2020
- Hadík 14. 12. 2012, aktualizované: 19. 4. 2020
- Téma „old school“
- Asteroidy 26. 10. 2013, aktualizované: 1. 8. 2020
- Bombardér 23. 7. 2020
- Hľadanie mín 5. 8. 2020
- Lovec ponoriek 9. 8. 2020
- Piškvorky 9. 8. 2020
- Stena 6. 8. 2020
- Tetrisovina 9. 2. 2015, aktualizované: 6. 2. 2021
- Tézeus 7. 8. 2020
- Uhýbač 7. 8. 2020
Simulácie a aplikácie
- Vírus 5. 4. 2020, aktualizované: 6. 4. 2020
- Konzolová banka 23. 7. 2020
- Kvíz 4. 8. 2020
- Primitívne šifrovanie správ 8. 8. 2021
- Generátory pseudonáhodných čísiel 12. 8. 2021
- Dážď 12. 8. 2021
- Hod šiestimi kockami 12. 8. 2021
- Galtonova doska 12. 8. 2021
- Vzdelávacie MiniAplikácie 2. 8. 2022
Rôzne ukážky
- Zápis a čítanie polohy robota 1. 2. 2013, aktualizované: 31. 7. 2020
- Chodiaca farbička 4. 8. 2018, aktualizované: 30. 7. 2020
- Jazdiaci robot 20. 4. 2020
- Drobné ukážky 19. 4. 2020, aktualizované: 4. 9. 2021
Iskričky.java
RotujúceTvary.java
RotujúciObrázok.java
ŠpirálováDráha.java
Špirálnici.java
KlikacíKrúžok.java
Štvorec.java
Špirála.java
Hviezda.java
Trojuholník.java
Mitsubishi.java
- SVG kreslenie 12. 12. 2020
- Transformuj SVG 23. 12. 2020
- Pulzujúca nahodná lopta 3. 12. 2019
- Bunkové automaty
- Lesný požiar 4. 8. 2018, aktualizované: 2. 12. 2019
- Život 4. 8. 2018, aktualizované: 2. 12. 2019
- Textová tabuľka znakov 5. 9. 2021
- Grafická tabuľka znakov 15. 3. 2013, aktualizované: 3. 1. 2020
- Dokonalé čísla 4. 8. 2018, aktualizované: 30. 7. 2020
- Prvočíselná špirála 17. 3. 2022
Iné
- Lineárny zoznam (Pascal) 15. 4. 2017, aktualizované: 4. 8. 2020
- Jednotka ‚vypocty‘ (Pascal) 4. 8. 2020, aktualizované: 31. 8. 2021
- Príklady v prostredí Scratch 23. 8. 2019, aktualizované: 29. 10. 2019
- Šachové figúrky 8. 4. 2014, aktualizované: 31. 7. 2020
- Definícia Morseovej abecedy 9. 10. 2017
- Hracia kocka 9. 11. 2021
Skriptá (na hlavnej stránke v kategórii učebné texty a on‑line kurzy )
- Horváth, Roman: Dokumentácia skupiny tried grafického robota pre Javu – 2. prepracované vydanie.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2014. [27,67 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑796‑0. (poznámka: toto je síce posledné oficiálne vydanie dokumentácie, ale pre staršiu verziu programovacieho rámca (angl. frameworku) GRobot (predtým nazývaného aj knižnicou), preto neopisuje jeho najnovšie možnosti; kliknite radšej na odkaz nižšie, ktorý smeruje na novšie (zatiaľ neoficiálne) vydanie)
- Horváth, Roman: Programovanie a algoritmy.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2008. ISBN 978‑80‑8082‑211‑8. (poznámka: tento materiál bol pôvodne vytvorený ešte v roku 2005; pár zmien, ktorými odvtedy prešiel nebolo významných; vyžadoval by technickú aj obsahovú aktualizáciu) - Horváth, Roman: Sieťové nastavenia OS Windows XP.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2011. ISBN 978‑80‑8082‑454‑9. (poznámka: toto bol veľmi zaujímavý projekt; ide o on‑line simuláciu uzučkej časti OS Windows XP (implementované s použitím zjednodušeného skinu, ktorý sa v XP dal zvoliť a ktorý sa podobá na ešte staršie verzie Windows); celkom milá „zábavka“; niektoré informácie sú platné ešte dnes – 2021) - Horváth, Roman: Tvorba webových stránok – Manuál k redakčnému systému Rheia 1.0.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2015. 270 s. [13,50 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑860‑8.
Pripravované druhé vydanie je na adrese:
Elektronické učebnice
- Horváth, Roman: Základy HTML a CSS. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2024. [4,08 AH]. ISBN 978‑80‑568‑0637‑1.
- Horváth, Roman – Štrbo, Milan: Multimédiá a internet – teória, 1. časť.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2015. 81 s. [6,27 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑941‑4. - Horváth, Roman – Štrbo, Milan: Multimédiá a internet – teória, 2. časť.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2016. 69 s. [5,53 AH]. ISBN 978‑80‑568‑0014‑0. - Horváth, Roman – Štrbo, Milan: Multimédiá a internet – teória, 3. časť.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2017. 61 s. [4,53 AH]. ISBN 978‑80‑568‑0020‑1. - Horváth, Roman: Softvérové technológie.
[on‑line].Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2013. 85 s. [4,42 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑696‑3.
Ďalšie
Odkazy na ďalšie materiály môžete nájsť na starej stránke strediska pre celoživotné vzdelávanie .