Komunikatívne testovanie v optike maturitnej skúšky z anglického jazyka
Údaje z profesijného životopisu uchádzačky
Rok narodenia
1959
Vysokoškolské vzdelanie a ďalší akademický rast
1978 – 1982
Filozofická fakulta UK Bratislava – odbor tlmočníctvo – prekladateľstvo: anglický jazyk – arabský jazyk – udelený titul PhDr.
1983 – 1985
Filozofická fakulta UK Bratislava – odbor učiteľstvo všeobecno‑vzdelávacích predmetov – slovenský jazyk – anglický jazyk
1996 – 1999
doktorandské štúdium FZ a SP TU v Trnave – udelený titul PhD.
1997 – 2002
doktorandské štúdium FiF UK v Bratislave – udelený titul PhD.
2005 –
habilitačné konanie na FZ a SP TU v Trnave – udelený titul docent
Ďalšie vzdelávanie
1992
University of St. Mark and St. John Plymouth, Veľká Británia
1993
Nr. Nissum College of Education Dánsko
1993
Roehampton Institute, Londýn, Veľká Británia
1996
In‑service training programme for teachers, Uppsala University, Švédsko
1997
American Studies Summer Institute Chicago University, USA
2000
Learner Autonomy, The Role of the Teacher, Santiago de Compostella, Španielsko
2007
Effective English Language teaching in Europe: Language, Education and Culture for Teachers of EFL, Llangollen, Wales, Veľká Británia (4. – 11. októbra)
2008
Developing Online Teaching Skills, European Centre for Modern Languages, Graz, Rakúsko
2008
CEFR – level estimation grid for teachers (CEF‑ESTIM), ECML, Graz, Rakúsko
2010
Encouring the culture of evaluation among professionals: the case of language teachers (ECEP), ECML, Graz, Rakúsko
2012
FREPA/CARAP, ECML, Graz, Rakúsko (21. – 23. november)
2016
A quality assurance matrix for CEFR use, ECML, Graz, Rakúsko (15. – 16. november)
2016
Insuring quality in language testing and assessment: the contribution to the CEFR, ECML, Graz, Rakúsko
2018
Towards a Common European Framework for Language Teachers (CECRLT), ECML, Graz, Rakúsko
2018
Building inclusive societies through Enriching Plurilingual and Pluricultural Education, Educational Policy Division of the Council of Europe, Strasbourg (16. – 17. mája)
2020
The CEFR Companion Volume: A Key Resource for Inclusive Plurilingual Education, Council of Europe (online)
2021
Developing an Action‑oriented Pathway in the Classroom, Council of Europe (online)
2021
Developing plurilingualism in the classroom: From reflection to action, Council of Europe (online)
Priebeh zamestnaní
2011 – doteraz
Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatúry, TU v Trnave – vysokoškolský pedagóg
1996 – 2011
Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce TU, Trnava – vysokoškolský pedagóg
1998 – 2004
Filozofická fakulta UCM, Katedra anglistiky a amerikanistiky, vysokoškolský pedagóg pre predmety Didaktika anglického jazyka, Morfológia a syntax AJ. Testovanie v anglickom jazyku
1995 – 2007
Metodicko‑pedagogické centrum, Tomášikova 4, 820 09 Bratislava ako metodička pre AJ
Priebeh pedagogickej činnosti (pracovisko/predmety)
2011 – doteraz
Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatúry, TU v Trnave, teória a prax anglického jazyka,
1996 – 2011
Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce TU, Trnava, angličtina pre špecifické účely
1998 – 2004
Filozofická fakulta UCM, Katedra anglistiky a amerikanistiky, didaktika anglického jazyka, morfológia a syntax AJ; testovanie v anglickom jazyku
1995 – 2007
Metodicko‑pedagogické centrum, Tomášikova 4, 820 09 Bratislava, metodička pre AJ
1990 – 1996
Gymnázium, Hviezdoslavova, Trnava, anglický jazyk – slovenský jazyk
1988 – 1990
Gymnázium, Hollého, Trnava, anglický jazyk – slovenský jazyk
1982 – 1988
SPŠ stavebná, Trnava, anglický jazyk – slovenský jazyk – ruský jazyk
Odborné alebo umelecké zameranie
didaktika anglického jazyka, nové koncepty výučby obsiahnuté v Spoločnom európskom referenčnom rámci pre jazyky, komunikatívne testovanie, interkultúrna komunikatívna kompetencia, súčasný anglický jazyk a jeho výučba
Publikačná činnosť vrátane rozsahu (autorské hárky) a kategórie evidencie (napr. AAB, podľa vyhlášky MŠVVaŠ SR č. 456/2012 Z. z.)
monografia
učebnica
skriptá
Monografie: 9
Zahraničné: 2
AAA
BÉREŠOVÁ, J. 2017. The Impact of the CEFR on Testing In Local Contexts. Frankfurt am Main : Peter Lang Academic Research, 2017. 180 s. [9,40]. ISBN 978‑3‑631‑71829‑2.
AAA
BÉREŠOVÁ, J. 2019. Developing Intercultural Communicative Competence in Local ELT. Berlín : Peter Lang Academic Research, 2019. 152 p. [8,67]. ISBN 978‑3‑631‑77034‑4.
Domáce: 7
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2004. Komunikatívne testovanie z anglického jazyka v súlade s požiadavkami Rady Európy. Trnava : Trnavská univerzita, 2004. 97s. [5,67]. ISBN 80‑89704‑96‑0.
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2005. Test vo výučbe anglického jazyka. Bratislava : Metodicko‑pedagogické centrum, 2005. 112 s. [6,85]. ISBN 80‑8052‑220‑0.
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2005. Angličtina pre špecifické účely v zdravotníckom manažmente. Trnava : Trnavská univerzita, 2005. 81 s. [4,66]. ISBN 80‑8082‑033‑3.
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2009. Didaktika anglického jazyka. Bratislava : Metodicko‑pedagogické centrum v Bratislave, 2005. 120 s. [8,71]. ISBN 978‑80‑8052‑330‑5.
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2012. Výučba anglického jazyka v primárnom vzdelávaní. Trnava :Trnavská univerzita v Trnave, 2012. 96 s. [5,48 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑576‑8.
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2012. Spoločný európsky referenčný rámec a jeho odraz vo výučbe mladších žiakov – anglický jazyk. Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, 2012. 101 s. [5.59]. ISBN 978‑80‑8082‑577‑5.
AAB
BÉREŠOVÁ, J. 2014. Autentické materiály a ich opodstatnenosť v cudzojazyčnom vzdelávaní. Trnava : Trnavská univerzita, 2014. 102 s. [7,13 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑827.
Učebnice: 8
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2013. English Language Teaching in Pre‑service and In‑service Teacher Training. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2013. 235 s. [13,50]. ISBN 978‑80‑8082‑769‑4.
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2014. English for Academic Purposes. Trnava : Trnavská univerzita, 2014. [5,20 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑649‑9.
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2015. Morphology – Fundamental Issues. Trnava : Trnavská univerzita, 2015. 108 s. [4,84].ISBN 978‑80‑8082‑945‑2.
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2016. Teaching English to Young Learners. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2016, 128 s. [7,23 AH] ISBN 97880‑568‑0007‑2.
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2017. A Course in English Lexicology. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2017. 97 s. ISBN 978‑80568‑0019.
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2020. Current Trends in English Based on Its Origin and Development. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 173 s. ISBN 978‑80‑568‑0314‑1.
ACB
BÉREŠOVÁ, J. 2020. Teacher Training in ELT. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2020. 150 s. [9,07 AH]. ISBN 978‑80‑568‑0220‑5.
ACB
BARNAU, A. – BÉREŠOVÁ, J. – DŽUGANOVÁ, B. 2021. Academic Skills in Medical English. (A Guide for Postgraduate Students). Martin : P + M Turany, 2021. 144 s. ISBN 978‑80‑89410‑28‑6.
Skriptá: 2
BCI
BÉREŠOVÁ, J. 2003. What a good teacher should know. (Morphology and syntax). Trnava 2003. 114 s. ISBN 80‑8052‑192‑1.
BCI
BÉREŠOVÁ, J. 2004. English for Health and Social Care Students. Bratislava : SAP, 2004. 123 s. ISBN 80‑89104‑33‑9.
Ohlasy na vedeckú/umeleckú prácu
Celkový počet ohlasov: 133 Citácie v zahr. registrované vo WoS a Scopus: 28 Citácie v dom. registrované vo WoS a Scopus: 4 Citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v databázach WoS a Scopus: 84 Citácie v domácich publikáciách neregistrované v databázach WoS a Scopus: 17
Počet doktorandov:
školených
ukončených
Celkovo: 5 Školených: 3 Mgr. Roman Ševčík Mgr. Janka Miľanová Mgr. Michaela Zajacová Ukončených: 2 Mgr. Zuzana Sucháňová: Vplyv Spoločného európskeho referenčného rámca na výučby anglického jazyka v oblasti lexikálnej kompetencie v slovenskom kontexte Mgr. Michaela Vlčková – Vasconcelos: Vplyv Spoločného európskeho referenčného rámca na výučbu anglického jazyka v oblasti gramatickej kompetencie v slovenskom kontexte
Pracovisko: Jana Bérešová Katedra anglického jazyka a literatúry Pedagogická fakulta TU v Trnave Priemyselná 4 918 43 Trnava
Členovia inauguračnej komisie
predsedníčka komisie:
prof. PaedDr. Silvia Pokrivčáková, PhD. – Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave zamestnanec VŠ, na ktorej sa inauguračné konanie uskutočňuje pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
členovia:
prof. PhDr. Gabriela Lojová, PhD. – Pedagogická fakulta Univerzita Komenského Bratislava pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
prof. Zuzana Straková, PhD. – Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
Professor auxiliar Maria Helena Mendes Carneiro Peralta – The Institute of Education, University of Lisbon, Portugal zahraničná odborníčka študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
náhradníčka:
prof. PhDr. Eva Malá, CSc. – Pedagogická fakulta Ostravskej univerzity zahraničná odborníčka pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
Oponenti
oponenti:
prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. – Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela Banská Bystrica pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. – Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Brno, Česká republika zahraničná odborníčka pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: učiteľstvo a pedagogické vedy
doc. Waldek Martyniuk, Dr habil. – Jagelovská univerzita, Krakow, Poľsko zahraničný odborník študijný odbor, v ktorom pôsobí: filológia
náhradníčka:
doc. PhDr. Renáta Panocová, PhD. – Filozofická fakulta UPJŠ v Košiciach pôsobí na vysokej škole vo funkcii profesorky študijný odbor, v ktorom pôsobí: filológia
Oponentské posudky
Príloha č. 2a112,23 kB (109,60 KiB), 27. 4. 2022 – prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.
Príloha č. 2b87,19 kB (85,15 KiB), 27. 4. 2022 – prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Príloha č. 2c165,87 kB (161,98 KiB), 27. 4. 2022 – dr hab. Waldemar Martyniuk, prof. UJ