Rozvoj žiakov prvého a druhého stupňa ZŠ v oblasti trvalej udržateľnosti spoločnosti s podporou rozvoja prírodovednej gramotnosti


logo sustain

Supporting Science Teaching Advancement Through Inquiry
Podpora výučby prírodovedných predmetov prostredníctvom výskumných aktivít




Jednou z dlhodobých výziev vo vzdelávaní je otázka trvalo udržateľného rozvoja. Cieľom projektu Sustain bolo pripravil sieť podporovateľov vzdelávania v oblasti trvalo udržateľného rozvoja a program kurzov kontinuálneho vzdelávania (metodické pokyny, pracovné aktivity a materiály využiteľné v triede) pre učiteľov v oblasti trvalo udržateľného rozvoja spoločnosti s využitím výskumne ladených prístupov v prírodovednom vzdelávaní.

Počas realizácie projektu boli vytvorené v parciálnych tímoch tri metodické publikácie, ktoré obsahujú aktivity zamerané na rozvoj predstavy o trvaloudržateľnom rozvoji. Zároveň publikácie obsahujú metodický sprievod pre učiteľa v praktickom uchopovaní aktivít pri ich implementácii do praxe tak, aby bolo možné dosiahnuť efekty, ktoré aplikácia aktivít deklaruje.