PhDr. Ivana Šuhajdová, PhD.
Pozícia: | zástupkyňa vedúcej katedry | |
---|---|---|
katedrová správkyňa systému EZP | ||
študijná poradkyňa a gestorka pre bakalárske študijné programy sociálna pedagogika a vychovávateľstvo | ||
katedrová správkyňa knižnice | ||
Miestnosť: | 626 | |
Klapka: | 568 | |
E‑mail: | ||
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby: VUPCH |
Vzdelanie a kvalifikačný rast
Akademický titul: | 2011, Mgr., Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, odbor sociálna pedagogika a vychovávateľstvo |
---|---|
2014, PhD., Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, odbor pedagogika | |
2017, PhDr., Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, odbor sociálna pedagogika a vychovávateľstvo |
Oblasti pedagogickej činnosti
- sociálna pedagogika 1 (Bc. stupeň),
- sociálna patológia a prevencia 1 (Bc. stupeň),
- sociálny manažment 1 (Bc. stupeň),
- výchova detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia (Bc. stupeň),
- sociálna politika (Mgr. stupeň),
- sociálna pedagogika 2 (Mgr. stupeň),
- inkluzívna pedagogika 1 (Mgr. stupeň).
Výber z publikačnej činnosti
- Šuhajdová, Ivana: Reflection of inclusion in education of children from socially disadvantaged environment. In Lechta, Viktor – Kudláčová, Blanka: Reflection of inclusive education of the 21st century in correlative scientific fields. Frankfurt am Main : Peter Lang, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2013. ISBN 978‑3‑631‑64835‑3. S. 158–162, [0,40 AH].
- Bullock, S. – Brestovanský, Martin – Lenčo, Peter (eds.): Inclusion Diversity and Equality in Youth Work: the Principles and Approaches. 1. vyd. Cheltenham : University of Glooucestershire, 2016. On‑line, 119 s., [6,30 AH]. ISBN 978‑1‑86174‑222‑3. (3 % autorský podiel).
- Šuhajdová, Ivana: Sociálně znevýhodňující prostředí. In Lechta, Viktor (eds.) Inkluzivní pedagogika. Praha : Portál, 2016. ISBN 978‑80‑262‑1123‑5. S. 438–453, [1,10 AH].
- Šuhajdová, Ivana: Sociálno‑výchovné otázky detí a mládeže. In Kudláčová, Blanka (eds.) Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1918 – 1945. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2016. ISBN 978‑80‑8082‑955‑1. S. 368–389, [1,52 AH].
- Šuhajdová, Ivana: Termín špeciálne výchovno‑vzdelávacie potreby verzus dodatočné podporné opatrenia (zdôvodnenie a konceptualizácia). In Efeta – otvor sa. ISSN 1335‑1397. Roč. 24, č. 2 (2014), s. 4–8.
- Šuhajdová, Ivana: Ľudský faktor – najťažšia podmienka úspešnej inklúzie? In Efeta – otvor sa. ISSN 1335‑1397. Roč. 25, č. 2, 3, 4(2015), s. 17–20.
- Šuhajdová, Ivana: Edukácia žiakov so špeciálnym výchovno‑vzdelávacími potrebami vo vybraných krajinách. In Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis. Trnava : Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978‑80‑8082‑557‑7. S. 46–52.
- Šuhajdová, Ivana: Celodenný výchovný systém ako (možný) podporný nástroj inkluzívnej edukácie. In Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis. Trnava : Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978‑80‑568‑0006‑5. S. 42–53, [0,83 AH].
- Šuhajdová, Ivana: Komparácia inkluzívneho vzdelávania v Spolkovej republike Nemecko a v Slovenskej republike. In Lechta, Viktor a kol.: Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. Bratislava : IRIS, 2012. ISBN 978‑80‑89256‑89‑1. S. 316–327.
- Šuhajdová, Ivana: Vzťah rómskych žiakov mladšieho školského veku ku škole a k tráveniu voľného času. In Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis. Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978‑80‑8082‑512‑6. S. 69–83.
- Šuhajdová, Ivana: Kvalita života žiakov v škole v čase mimo vyučovacej hodiny. In Topografia kvality života v inkluzívnej edukácii. Bratislava : Iris, 2016. ISBN 978‑80‑89726‑82‑0. S. 217–229, [0,71 AH].
- Šuhajdová, Ivana: Sociálny pedagóg a žiaci zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. In Sociální pedagogika ve světle společenského, institucionálního a individuálního ohrožení. Brno : Institut mezioborových studií, 2015. ISBN 978‑80‑88010‑04‑3. S. 570–574.
- Šuhajdová, Ivana: Činnosť Červeného kríža na území Slovenska v rokoch 1919 – 1938. In Sapere Aude 2016. Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2016. ISBN 978‑80‑87952‑14‑6. S. 160–166.
- Šuhajdová, Ivana: Starostlivosť o deti s postihnutím na Slovensku v rokoch 1939 – 1942. In MMK 2015. Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2015. ISBN 978‑80‑87952‑12‑2. S. 1080–1085.
- Šuhajdová, Ivana: Možnosti podpory rómskych žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia v procese edukácie. In Rodina v II. decenniu 21. století. Praha : EDUCA SERVICE, 2013. ISBN 978‑80‑87306‑13‑0. S. 358–364.
- Šuhajdová, Ivana: Potencial risks of introduction and implementation of inclusive education. In MMK 2013. Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2013. ISBN 978‑80‑87952‑00‑9. S. 1821–1826.
- Šuhajdová, Ivana – Špánik, Stanislav: Kooperatives Lernen als ein unterstützendes Mittel in der inklusiven Bildung. In Die UN‑Behindertenrechts‑konvention und ihre Umsetzung. Bad Helbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2015. ISBN 978‑3‑7815‑1943‑5. S. 427–434.
- Šuhajdová, Ivana: Sociálno‑pedagogická starostlivosť o vybrané skupiny deti a žiakov v období prvej Československej republiky. In MMK 2014. Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2014. ISBN 978‑80‑87952‑07‑8. S. 2014–2045.
Výber z účasti na riešení projektov
- KEGA č. 009TTU‑4/2011: Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém. Vedúci projektu: prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD., 2011 – 2013 (spoluriešiteľ).
- VEGA č. 1/0263/14: Pedagogické myslenie na Slovensku od r. 1918 po súčasnosť. Vedúci projektu: doc. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD., 2014 – 2016 (spoluriešiteľ).
- Resources for Inclusion, Diversity and Equality (2015 – 2017).
- VEGA č. 1/0038/17: Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1945 až 1989, (spoluriešiteľka), 2017 – 2019.
Prosím, zvoľte kartu s informáciami.
Dokument | Veľkosť | Dátum |
---|---|---|
1,99 MB (1,90 MiB) | 15. 3. 2019 | |
697,79 kB (681,43 KiB) | 15. 3. 2019 |