- Study Consultant for study programmes in combination with Mathematics and Computer Science is doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD.
Related Information:
- Information Sheets of the Subjects from current academic year are provided by the public part
of academic information system MAIS.
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Zameranie študijného programu a profil absolventa
Názov študijného programu: | učiteľstvo matematiky v kombinácii |
---|---|
Stupeň VŠ štúdia: | prvý (Bc.) |
Študijný program učiteľstvo matematiky v kombinácii s iným predmetom sa študuje v rámci študijného odboru učiteľstvo akademických predmetov, prípadne v medziodborovom štúdiu učiteľstvo akademických predmetov a učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov. Celkový profil absolventa je v súlade s vymedzením profilu absolventa bakalárskeho štúdia učiteľských študijných odborov (pozri profil absolventa uvedený v spoločnom základe študijného programu).
Absolvent bakalárskeho štúdia učiteľstva matematiky má vedomosti o základných postupoch a metódach matematiky a je schopný používať tieto metódy pri riešení matematických úloh. Hlavným cieľom štúdia na prvom stupni je získať potrebné odborné vedomosti z matematiky, ako prípravu na štúdium magisterského stupňa v ktorom absolvent získava učiteľskú spôsobilosť. Predpokladá sa, že ukončenie štúdia iba na bakalárskom stupni bude skôr výnimočné. Štúdiom odborných predmetov získa dostatočnú nadstavbu nad poznatkami z matematiky, ktorá je obsiahnutá v učive matematiky stredných a základných škôl.
Nosné témy jadra znalostí
Nosné témy jadra znalostí 1. stupňa vysokoškolského štúdia v programoch učiteľstva matematiky v kombinácii s iným predmetom sú zamerané na nasledujúce matematické oblasti:
- matematická analýza,
- algebra a teória čísel,
- geometria,
- základy kombinatoriky a matematickej štatistiky,
- numerická matematika,
- diskrétna matematika.
Ďalšie témy jadra znalostí
- informačné technológie pre učiteľov matematiky,
- rozšírenie metód a postupov na riešenie úloh stredoškolskej matematiky s dôrazom na teoretický základ týchto metód.
Študijný odbor: | 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | matematika v kombinácii, Bc. |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementárna matematika 1 | P | 1 | z | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Elementárna matematika 2 | P | 1 | z | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Elementárna matematika 3 | P | 1 | z | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Elementárna matematika 4 | P | 1 | l | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Elementárna matematika 5 | P | 1 | l | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Elementárna matematika 6 | P | 1 | l | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Algebra 1 | P | 1 | z | 5 | 2 | 1 | 3 | |||
Algebra 2 | P | 2 | l | 5 | 2 | 1 | 3 | |||
Geometria 1 | P | 2 | l | 5 | 2 | 1 | 3 | |||
Geometria 2 | P | 3 | z | 5 | 2 | 1 | 3 | |||
Matematická analýza 1 | P | 1 | l | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Matematická analýza 2 | P | 2 | z | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Základy štatistického spracovania údajov | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Metódy riešenia matematických úloh | P | 3 | z | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Súčty | 50 | 37 | ||||||||
1. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne dva predmety | ||||||||||
Elementárna teória čísel | PV | z | 3 | 1 | 1 | |||||
Základy kombinatoriky | PV | z | 3 | 1 | 1 | |||||
Numerická matematika 1 | PV | l | 3 | 1 | 1 | |||||
2. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne dva predmety | ||||||||||
Počítačová geometria | PV | z | 3 | 1 | 1 | |||||
Finančná a poistná matematika | PV | z | 3 | 1 | 1 | |||||
Diskrétna matematika | PV | l | 3 | 2 | 1 | |||||
Metódy riešenia úloh MO 1 | PV | l | 3 | 1 | 1 | |||||
Informačné technológie pre učiteľov matematiky | PV | l | 3 | 1 | 1 | |||||
Súčty | 24 | 17 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 50 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 24 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 15 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 65 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Bc., predmetová špecializácia: učiteľstvo matematiky v kombinácii
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
úvod do štúdia algebry | P | 1 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
úvod do štúdia matematickej analýzy | P | 1 | ZS | 4 | 3 | 3 | |||
algebra 1 | P | 1 | ZS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
spolu 1 ZS | 13 | 2 | 7 | 9 | |||||
základy logiky, kombinatoriky, pravdepodobnosti | P | 1 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
úvod do štúdia geometrie | P | 1 | LS | 4 | 3 | 3 | |||
matematická analýza 1 | P | 1 | LS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
spolu 1 LS | 13 | 2 | 7 | 9 | |||||
geometria 1 | P | 2 | ZS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
elementárna teória čísel | P | 2 | ZS | 3 | 1 | 1 | 2 | ||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 9 | 5 | 3 | 8 | |||||
algebra 2 | P | 2 | LS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
metódy riešenia matematických úloh | P | 2 | LS | 2 | 2 | 2 | |||
PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 LS | 8 | 4 | 4 | 8 | |||||
matematická analýza 2 | P | 3 | ZS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
diskrétna matematika | P | 3 | ZS | 3 | 2 | 1 | 3 | ||
základy štatistického spracovania údajov | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
spolu 3 ZS | 13 | 6 | 4 | 10 | |||||
geometria 2 | P | 3 | LS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
numerická matematika 1 | P | 3 | LS | 2 | 2 | 2 | |||
spolu 3 LS | 8 | 2 | 4 | 6 | |||||
ŠS 1. predmet | P | 3 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 66 | 21 | 29 | 50 | |||||
spolu P + PV | 72 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
kombinatorika a pravdepodobnosť | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
metódy riešenia úloh MO 1 | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
IT pre učiteľov matematiky | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
finančná a poistná matematika | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
dejiny matematiky | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
metódy riešenia úloh MO 2 | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 18 | 2 | 10 | 12 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 72 |
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Študijný program v študijnom odbore učiteľstvo akademických predmetov na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave je koncipovaný s ohľadom na optimálnu využiteľnosť absolventa vo výchovno‑vzdelávacom procese v základných a stredných školách. Pri zostavovaní konkrétnych študijných programov sa tradične využívajú dvojpredmetové kombinácie, pričom sa berie do úvahy najmä možnosť kvalifikovaného vykrytia pracovného úväzku učiteľa. Prevažná väčšina predmetových kombinácií sa vytvára kombináciou „veľkého a malého predmetu“.
Absolvent bakalárskeho študijného programu informatika je predovšetkým pripravený tak, aby mohol úspešne pokračovať v štúdiu tohto odboru na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania. Je zorientovaný v odbore svojej predmetovej špecializácie, v jeho výstavbe, má vhľad do širších súvislostí výchovy a vzdelávania, a má osvojenú informačnú gramotnosť. Tiež je schopný orientovať sa v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania, preto sa dokáže pôsobiť najmä v suportívnych zložkách inštitucionálneho vzdelávania. Okrem netradičných pozícií pomocného učiteľa sa absolventi tohto stupňa štúdia uplatnia ako vedúci záujmových krúžkov a vychovávatelia v inštitúciách a zariadeniach na využívanie voľného času.
Nosné témy jadra znalostí
Nosné témy jadra znalostí 1. stupňa vysokoškolského štúdia v programoch učiteľstva informatiky v kombinácii s iným predmetom sú zamerané na nasledujúce oblasti informatiky:
- programovanie a algoritmy,
- operačné systémy a počítačová architektúra,
- softvérové technológie,
- počítačové siete,
- databázové systémy.
Ďalšie témy jadra znalostí
- analýza a návrh softvérových systémov a ich manažmentu, vrátane špeciálneho softvéru na pedagogické účely,
- správa IKT prostriedkov na školách.
Absolventi orientovaní na informatiku sú dobre pripravení pre využitie moderných technológií, metód a nástrojov informatiky na úrovni aplikačných poznatkov a zručností. Flexibilný študijný program spolu s pedagogickým pozadím štúdia umožňuje orientovať sa na širokú paletu povolaní od spravovania malých školských počítačových sietí až po rutinné spracúvanie elektronických vzdelávacích produktov.
Absolventi bakalárskeho študijného programu informatiky získajú poznatky zo základov všeobecnej informatiky, algoritmizácie, údajových štruktúr, správy, ukladania a spracovania údajov, programovacích jazykov, analýzy a návrhu softvérových systémov a ich manažmentu, vrátane špeciálneho softvéru pre pedagogické účely, architektúry a organizácie počítačových systémov a sietí. Sú pripravení na plnenie nasledujúcich úloh: výber vhodného hardvéru a softvéru pre potreby zamestnávateľskej inštitúcie, inštalácia a spravovanie softvéru a informačných a komunikačných systémov, konfigurovanie sietí a periférnych zariadení. Absolventi sú schopní tiež samostatne vytvárať programové aplikácie malého a stredného rozsahu a zložitosti a mať podiel na tvorbe veľkých systémov v požadovanej kvalite podľa presne stanoveného zadania.
Študijný odbor: | 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | informatika v kombinácii, Bc. |
Garant: | doc. Ing. Martin Mišút, CSc. |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Úvod do štúdia informatiky | P | 1 | z | 2 | 1 | 1 | ||||
Matematika pre informatikov | P | 1 | z | 4 | 2 | 2 | 4 | |||
Programovanie a algoritmy 1 | P | 1 | z | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Diskrétna matematika | P | 1 | l | 3 | 2 | 1 | 3 | |||
Logika | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Programovanie a algoritmy 2 | P | 1 | l | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Operačné systémy a počítačová architektúra | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Softvérové technológie 1 | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Počítačové siete | P | 2 | l | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Databázové systémy 1 | P | 2 | l | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Tvorba softvéru 1 | P | 3 | z | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
Multimédiá a internet | P | 3 | z | 4 | 2 | 2 | ||||
Tvorba softvéru 2 | P | 3 | l | 5 | 1 | 2 | 3 | |||
Súčty | 53 | 40 | ||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||
Tvorba prezentácií | PV | 4 | 1 | 1 | ||||||
Základy štatistického spracovania údajov | PV | 4 | 2 | 1 | 3 | |||||
Správa IKT prostriedkov na školách | PV | 4 | 2 | 2 | ||||||
Softvérové technológie 2 | PV | 4 | 2 | 2 | ||||||
Tvorba elektronických vzdelávacích materiálov | PV | 4 | 1 | 1 | ||||||
Programovanie kancelárskych aplikácií | PV | 4 | 1 | 1 | ||||||
Súčty | 24 | 10 | ||||||||
Výberové predmety | ||||||||||
Propedeutika programovania 1 | V | 2 | 2 | 2 | ||||||
Propedeutika programovania 2 | V | 2 | 2 | 2 | ||||||
Súčty | 4 | 4 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 53 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 24 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 12 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 65 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Bc., predmetová špecializácia: učiteľstvo informatiky v kombinácii
Garant: | doc. RNDr. Ladislav Halada, CSc. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
úvod do štúdia informatiky | P | 1 | ZS | 3 | 1 | 1 | 2 | ||
matematika pre informatikov | P | 1 | ZS | 4 | 1 | 2 | 3 | ||
algoritmy a programovanie 1 | P | 1 | ZS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
spolu 1 ZS | 13 | 4 | 3 | 2 | 9 | ||||
diskrétna matematika | P | 1 | LS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
algoritmy a programovanie 2 | P | 1 | LS | 7 | 2 | 3 | 5 | ||
spolu 1 LS | 13 | 4 | 2 | 3 | 9 | ||||
objektovo orientované programovanie 1 | P | 2 | ZS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
počítačový hardvér | P | 2 | ZS | 3 | 1 | 1 | 2 | ||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 9 | 3 | 2 | 3 | 8 | ||||
objektovo orientované programovanie 2 | P | 2 | LS | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
operačné systémy | P | 2 | LS | 3 | 1 | 1 | 2 | ||
PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 LS | 8 | 3 | 2 | 3 | 8 | ||||
databázové systémy 1 | P | 3 | ZS | 5 | 1 | 2 | 3 | ||
tvorba multimediálnej aplikácie | P | 3 | ZS | 4 | 1 | 2 | 3 | ||
počítačová architektúra a počítačové siete | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
spolu 3 ZS | 13 | 4 | 5 | 9 | |||||
detské programovacie prostredie | P | 3 | LS | 5 | 2 | 3 | 5 | ||
tvorba webových aplikácií | P | 3 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
spolu 3 LS | 8 | 2 | 5 | 7 | |||||
ŠS 1. predmet | P | 3 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 66 | 20 | 9 | 21 | 50 | ||||
spolu P + PV | 72 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
pedagogický softvér | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
správa IKT prostriedkov na školách | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
tvorba elektronických vzdelávacích materiálov | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
tvorba prezentácií | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
programovanie databázových aplikácií | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
grafické editory | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
odborná terminológia | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
dejiny informatiky a IKT | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
multimédiá a internet | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 27 | 6 | 12 | 18 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 72 |