Dnes je: | Meniny má: |  

Didaktické materiály – Matematika

Slovenskú verziu didaktickej príručky z matematiky pre 1. stupeň pripravili Mgr. Eva Kučinová, Mgr. Šárka Fehérová, Mgr. Kamila Golúchová a PaedDr. Jana Sabolová. Slovenský preklad zabezpečila PaedDr. Kristína Sotáková, PhD. Recenzovali ju PaedDr. Kristína Sotáková, PhD. a Mgr. Mária Čadecká. Úlohy sú rozdelené do desiatich kapitol, ktoré zodpovedajú desiatim základným matematickým zručnostiam: Chápanie čísla ako pojmu vyjadrujúceho kvantitu; Numerické zručnosti; Práca so znakmi (symbolmi); Orientácia a práca s tabuľkou; Grafické vnímanie; Práca s diagramom a grafom; Poznanie rovinných útvarov a práca s nimi; Priestorová predstavivosť; Funkcia ako vz..ah medzi veličinami; Správnosť logickej úvahy. Pri väčšine uvedených úloh musí žiak pri ich riešení použiť viac ako jednu zručnosť. Najviac použije tú zručnosť, do akej kapitoly je úloha zaradená. Tým sa tieto súbory úloh líšia od tradičných matematických zbierok, v ktorých sú úlohy zaradené podľa tematických okruhov.
Otvoriť

Slovenskú verziu didaktickej príručky z matematiky pre 2. stupeň pripravili doc. RNDr. Mária Lucká, PhD., PaedDr. Katarína Poláčiková, RNDr. Marta Megyesiová a RNDr. Erika Tomková. Recenzovali ju RNDr. Martin Malčík, PhD. a doc. RNDr. Pavel Híc, CSc. Vytvorený didaktický materiál má podobu zbierky úloh a je zameraný najmä na rozvoj nasledovných matematických zručností: Chápanie čísla ako pojmu vyjadrujúceho kvantitu, zápis celku rôznymi spôsobmi; Numerické zručnosti; Práca so znakmi (symbolmi); Orientácia a práca s tabuľkou; Grafické vnímanie; Práca s diagramom a grafom; Poznanie rovinných útvarov a práce s nimi; Priestorová predstavivosť; Funkcia ako vzťah medzi veličinami; Správnosť logickej úvahy. Tomu zodpovedá aj zaradenie úloh do desiatich kapitol. Väčšina úloh prispieva k rozvoju viacerých zručností súčasne. V závere kapitol nájdeme aj správne riešenia úloh, prípadne krátky návod na riešenie. Zbierka teda neobsahuje komplexnú množinu úloh, ktorá má za cieľ pokryť celé učivo matematiky na 2.stupni ZŠ a v nižších ročníkoch osemročných gymnázií, ale má pomôcť učiteľom rozvíjať tie matematické zručnosti, v ktorých žiaci alebo trieda zaostávajú. Preto je tento didaktický materiál vhodný na prácu učiteľa spolu so žiakom a taktiež aj na samostatnú prácu žiakov. V materiáli nájdeme úlohy rôznej obťažnosti, avšak tieto úlohy nie sú zoradené podľa stupňa obťažnosti, aby neodradili slabších žiakov od riešenia aj náročnejších úloh. Kladne treba hodnotiť aj skutočnosť, že množstvo úloh sa viaže ku každodenným situáciám a je doplnené o obrázky, čím sa materiál stáva pre žiakov príťažlivý a zaujímavý.
Otvoriť 1. časť
Otvoriť 2. časť
Otvoriť 3. časť
Otvoriť 4. časť
Otvoriť 5. časť

Slovenskú verziu didaktickej príručky z matematiky pre 3. stupeň pripravili Mgr. Šárka Fehérová, Mgr. Kamila Golúchová, Mgr. Jan Sabolová a PaedDr. Eva Kučínová. Slovenský preklad zabezpečil PaedDr. Milan Pokorný, PhD. Recenzovali ju prof. RNDr. Ján Čižmár, CSc. a Mgr. Martin Rangl. Úlohy sú rozdelené do desiatich kapitol, ktoré zodpovedajú desiatim základným matematickým zručnostiam: Chápanie čísla ako pojmu vyjadrujúceho kvantitu; Numerické zručnosti; Práca so znakmi (symbolmi); Orientácia a práca s tabuľkou; Grafické vnímanie; Práca s diagramom a grafom; Poznanie rovinných útvarov a práca s nimi; Priestorová predstavivosť; Funkcia ako vz..ah medzi veličinami; Správnosť logickej úvahy. Pri väčšine uvedených úloh musí žiak pri ich riešení použiť viac ako jednu zručnosť. Najviac použije tú zručnosť, do akej kapitoly je úloha zaradená. Tým sa tieto súbory úloh líšia od tradičných matematických zbierok, v ktorých sú úlohy zaradené podľa tematických okruhov.
Otvoriť