Kristína Žoldošová, doc., PaedDr., PhD. vyštudovala učiteľstvo pre druhý stupeň základných škôl na PdF TU v Trnave so špecializáciou prírodopis – chémia (1994 – 1998). Neskôr pokračovala doktorandským štúdiom z didaktiky chémie so zameraním na štúdium motivácie k prírodovednému vzdelávaniu na základnej škole prostredníctvom skúsenostného učenia v teréne. Štúdium ukončila v roku 2002 úspešnou obhajobou dizertačnej práce s názvom Podpora motivácie prírodovedného vzdelávania v podmienkach prírody. Počas doktorandského štúdia sa zúčastnila dvoch študijných pobytov v zahraničí. V roku 1998 v portugalskom Lisabone bola spoluriešiteľkou projektu pre rozvoj kontinuálneho vzdelávania učiteľov (projekt EU – Tempus – Phare) a v roku 2002 sa zúčastnila projektu Voda a vodný manažment v environmentálnom kontexte pre 1. stupeň ZŠ v holandskom Leidne (projekt EU – Sokrates – Erasmus). V roku 2002 získala po obhájení rigoróznej práce titul PaedDr. (názov rigoróznej práce: Terénne pracovisko prírodovedného vzdelávania v neformálnom vzdelávaní žiakov základných škôl).
Je spoluzakladateľkou Terénneho pracoviska prírodovedného vzdelávania TU v Modre – Harmónii. Je spoluriešiteľkou niekoľkých projektov zameraných na prírodovedné vzdelávanie na prvom aj druhom stupni ZŠ. Okrem toho bola členkou realizačného tímu pri zakladaní Centra pre kontinuálne vzdelávanie vysokoškolských učiteľov (CEC – Continual Education Centre for academic staff) na Pedagogickej fakulte TU. Podieľala sa aj na rozvoji dištančného elektronického vzdelávania na Pedagogickej fakulte TU.
Hlavnou oblasťou, ktorej sa v súčasnosti venuje je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Aktuálne sa venuje rozpracovávaniu výskumne ladenej koncepcie prírodovedného vzdelávania (IBSE – Inquiry Based Science Education) v podmienkach slovenského edukačného systému. V rámci riešenia uvedenej problematiky pracovala na projekte Vyhrňme si rukávy (La main a la pate), bola národnou koordinátorkou európskeho projektu Pollen a v súčasnosti je národnou koordinátorkou projektu Fibonacci.
V rokoch 2001 – 2003 pôsobila ako odborný asistent na Katedre chémie. Od roku 2003 pracuje ako odborný asistent na Katedre školskej pedagogiky, kde vyučuje predmety: prírodovedné a sociálne štúdie v predškolskom vzdelávaní, primárne prírodovedné vzdelávanie, prírodovedné praktikum, metodika prírodovednej záujmovej činnosti, princípy obsahovej integrácie vyučovania, zimná škola v prírode, letná škola v prírode.
Žoldošová, K.: Analýza situácie v primárnom prírodovednom a technickom vzdelávaní. In Kaščák, O. – Žoldošová, K. (Eds.): Námety na reformu počiatočného vzdelávania. Bratislava : Renesans, 2007, ISBN 978‑80‑88707‑90‑5, s. 175–223.
Žoldošová, K.: Východiská primárneho prírodovedného vzdelávania. Bratislava : VEDA/Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2006.
Žoldošová, K., Prokop, P.: Causal attribution of school success investigated by q‑metodology. Paidagogos. ročník 5, 2005, č. 2, # 1, ISSN 1213‑3809.
Žoldošová, K., Held, Ľ., Kirchmayerová, J., Kvasničák, R., Prokop, P., Slanicay, J.: Prírodovedné vzdelávanie v teréne. Trnava : Pedagogická fakulta TU, 2004.
Zoldosova, K. – Prokop, P.: Analysis of Motivation Orientation in Science Education. International Journal of Science and Mathematic Education, Vol. 4, No. 4/December, 2006, 669–688.
Zoldosova, K. – Prokop, P.: Education in the Field Influences Children’s Ideas and Interest toward Science. Journal of Science Education and Technology, Vol. 15, No. 3 – 4/October, 2006, 304–313.