Mgr. Zuzana Danišková, PhD.
Miestnosť: | 615 | |
---|---|---|
Klapka: | 569 | |
E‑mail: | ||
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby: ![]() |
Zuzana Danišková absolvovala štúdium matematiky, etickej a občianskej výchovy na Univerzite Komenského v Bratislave (2004), kde následne obhájila aj dizertačnú prácu, ktorej cieľom bolo nájsť Achillovu pätu multikulturalizmu (2007). Absolvovala tiež ročné štúdium verejnej politiky na tej istej univerzite (Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2008). Počas štúdia začala pôsobiť na Katedre sociálnych a humanitných vied Vysokej školy manažmentu/City University (2006) ako odborná asistentka. Od septembra 2011 je odbornou asistentkou na Katedre školskej pedagogiky a výkonnou redaktorkou časopisu Pedagogický časopis/Journal of Pedagogy. ![]() Okrem kritiky multikulturalizmu ju zaujíma antické a Patočkove dedičstvo nielen v oblasti etiky, ale aj vo filozofii výchovy a v archetype univerzity. Ako začínajúci autor má ambíciu vitalizovať tieto odkazy aj v slovenskej pedagogike. |
Výber z publikačnej činnosti
- Danišková, Zuzana. 2009. Prečo mlčí Markovič? Impulz Revue. 4(5). S. 25–26.
- Danišková, Zuzana. 2010. Rýchlokurz o EU. Impulz Revue. 1(6). S. 96–97.
- Danišková, Zuzana. 2010. Marx opäť v školách: Multikultúrna výchova ako nástroj lepšej spoločnosti. Pedagogický časopis. 1(1). S. 13–24.
- Danišková, Zuzana. 2011. Význam filozofie pre znalostnú spoločnosť alebo prečo by Sokrates nevymenil Atény za Lisabon. In Kaščák, O.; Pupala, B. Škola – statický element v sociálnej dynamike. Bratislava : Iura Edition, s. 70–73.
- Danišková, Zuzana. 2013. Môže prístup ‘new public management’ dopomôcť k etablovaniu etického kódexu učiteľa? In Pedagogika.sk, roč. 4, č. 2, s. 108–125. Dostupné na: http://www.casopispedagogika.sk/studie/daniskova‑zuzana‑moze‑pristup‑new‑public‑management‑dopomoct‑k‑etablovaniu‑etickeho‑kodexu‑ucitela.html
- Danišková, Zuzana. 2013. Nelámme palicu nad Sokratom. In Kaliský, J. (ed.). Dobro a zlo, alebo o morálke 1., s. 156–162, Pedagogická fakulta: Banská Bystrica.
Danišková, Zuzana. 2014. Potenciály a limity v spoločenskovednej oblasti primárneho vzdelávania. Pedagogika.sk, 2014(3), 233–253.
352,14 kB (343,89 KiB), 28. 1. 2015
Danišková, Zuzana. 2014. Môže umenie vypestovať dobrého občana? Aristotelov príspevok vo svetle teórie výchovy. Pedagogická orientace, 24(3), 311–329.
216,00 B (216,00 B)
- Danišková, Zuzana. 2014. Možnosti občianskeho vzdelávania v materskej škole. In Dončevová, S. (Ed.). Najnovšie trendy a výzvy európskeho výskumu v edukačných vedách (s. 269–276). Trnava : UCM.
Danišková, Zuzana. 2014. Učiť písať študenta vysokej školy? Potenciál kurzu akademického písania. Orbis Scholae, 8(1), s. 129–143.
237,00 B (237,00 B)
- Danišková, Zuzana. 2014. What prevents teaching from becoming a profession? Ethics & Bioethics, 4(3–4), pp. 191–200.
- Danišková, Zuzana. 2014. Regulácia vzdelávania. In chcemevedietviac.sk, dostupné na: http://chcemevedietviac.sk/?p=1153
- Danišková, Zuzana et al. 2015. Výchova k občianstvu na primárnom stupni. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied.
- Danišková, Zuzana. 2015. Profesionalizace učitele/ky mateřské školy. In Wiegerová, A. (Ed.). Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula.
Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. S. 12–20.
- Danišková, Zuzana – Wiegerová, Adriana. 2015. Otevřený diskurz o postavení mateřských škol. In Wiegerová, A. (Ed.). Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula.
Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. S. 9–11.
- Mansson, D. H. – Marko, F. – Bachratá, K. – Danišková, Z. – Gajdošíková Zeleiová, J. – Janiš, V. and Sharov, A. S. 2016: Young Adults’ Trait Affection Given and Received as Functions of Hofstede’s Dimensions of Cultures and National Origin. In Journal of Intercultural Communication Research, 45(5), pp. 404–418.
- Danišková, Zuzana. 2016. Vznik modernej univerzity – Newman vs. Humboldt. In Strouhal, M. – Štech, S. (Eds.). 2016. Vzdělání a dnešek. Pedagogické filosofické historické a sociální perspektivy. Praha : Karolinum, s. 83–105.
- Danišková, Zuzana. 2016. Nie je etická výchova v škole zbytočným učebným predmetom? = Do we need the ethical education in the school? In Etické myslenie minulosti a súčasnosti (ETPP 2016/15). Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, 2016. ISBN 978‑80‑555‑1631‑8. S. 117–132.
- Danišková, Zuzana. 2017. Profesionalita učiteľa a pestovanie vyššej kultúry : Humboldt vs. Parsons. In Gluchaman, Vasil (Ed.). Etické myslenie minulosti a súčasnosti. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2017. S. 375–383.
- Danišková, Zuzana. 2017. Má význam brániť „neproduktívne“ vzdelávacie obsahy v dnešných časoch? In Pedagogika, 67(3), s. 295–305.
- Danišková, Zuzana. 2018. Finančná gramotnosť: Sirény lákajú – Slovensko podlieha. Ako? „Svojským folklórom.“ In e‑Pedagogium, 6(1), 58–68. Dostupné na: ⟨
https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e‑Pedagogium_1‑2018online.pdf
⟩.
Prosím, zvoľte kartu s informáciami.