doc. Mgr. Martin Brestovanský, PhD.
Miestnosť: | 626 | |
---|---|---|
Klapka: | 568 | |
E‑mail: | ||
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby: VUPCH |
Vzdelanie a kvalifikačný rast
Akademický titul: | 2001, Mgr., PdF Trnavskej univerzity v Trnave, odbor: učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, aprobácia: slovenský jazyk – etická výchova |
---|---|
2007, PhD., FZaSP Trnavskej univerzity v Trnave | |
Vedecko‑pedagogický titul: | 2020, doc., PdF Trnavskej univerzity v Trnave, odbor: pedagogika |
Stáže a študijné pobyty
- máj 2015 – University of Birmingham, UK, Medzinárodný tréning a kooperačné aktivity v práci s mládežou, Erasmus+
- december 2016 – University of Gloucestershire, UK, Medzinárodné stretnutie v rámci projektu RIDE
- máj 2016 – CESIE, Palermo, IT, Medzinárodné stretnutie v rámci projektu RIDE
- máj 2017 – University of Florida, PK Yonge Developmental Research School, US, vzdelávací pobyt
- október 2017 – Akdeniz University, TUR, Medzinárodné stretnutie v rámci projektu RIDE
Oblasti pedagogickej činnosti
- teoretické základy etickej výchovy (Bc.),
- mediálna výchova (Mgr.),
- pedagogika voľného času (Bc., Mgr.).
Výber z publikačnej činnosti
- Bullock, S., Brestovanský, M., & Lenčo, P., eds. (2016). Inclusion diversity and equality in youth work : the principles and approaches. Cheltenham : University of Glooucestershire.
- Brestovanský, M. (2020). Prosociálne morálne uvažovanie : prirodzený vývin a intencionálny rozvoj. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, VEDA SAV.
- Brestovanský, M. (ed.), Kotuľáková, K., Ferencová, J., Šuťáková, V., Sádovská, A., Godiš, T. (2020). Zuzana a jej škola : príbeh o profesijnej učiacej sa komunite. Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta.
- Brestovanský, M. (2019). Hodnoty, vzťahy a škola. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, VEDA SAV.
- Rajský, A., Podmanický, I. et al. (2016). Človek človeku : k prameňom etickej výchovy. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, VEDA SAV.
- Podmanický, I., Rajský, A. et al. (2014). Prosociálnosť a etická výchova : skúsenosti a perspektívy. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, VEDA SAV.
- Brestovanský, M. (2020). Súvislosti vzťahu učiteľ – žiak a školského výkonu : perspektívy pripútania a motivácie. Československá psychologie, 64(6), s. 668–689.
- Brestovanský, M. (2020). Meaning in life and ethical education. Spirituality Studies, 6(1), s. 24–33.
- Brestovanský, M., Kusý, P., Adamkovič, M. (2016). Factor analysis of the Test of prosocial moral reasoning in 11–12 years old students. Československá psychologie, 60(5), s. 455–467.
- Brestovanský, M., Rajský, A., & Podmanický, I. (2015). Prosocial education project implemented in the Slovak Educational System. Paper presented at the 14th European Congress of Psychology. Milan 7–10 July.
- Brestovanský, M. (2019). Didaktické reflektívne komunity : paradigma vzájomnej pomoci vs. paradigma posudzujúceho hodnotenia v rozvoji kvality vzdelávania. Pedagogika.sk – Slovak Journal for Educational Sciences, 10(1), s. 27–46.
Ďalšie publikácie:
- Zoznam publikačnej činnosti – február 2021. 370,56 kB (361,88 KiB), 22. 2. 2021
Výber z účasti na riešení projektov
- Erasmus+: Resources for Inclusion, Diversity and Equality
Key Action: Cooperation for innovation and the exchange of good practices
Action: Strategic Partnerships
obdobie riešenia: 2015 – 2017
pozícia: zodpovedný riešiteľ za slovenskú stranu
zodpovednosť: organizácia a realizácia výskumu v oblasti inkluzívnych politík, legislatívy, národných stratégií, metodík a mapovanie praktických problémov týkajúcich sa inkluzívnej práce s mládežou vo všetkých riešiteľských krajinách - KEGA 004TTU‑4/2020 Didaktické reflektívne komunity
vedúci projektu
obdobie riešenia: 2020 – 2022
zodpovednosť: za komplexný manažment projektu, hlavné vedecké výstupy, editorstvo monografie, odbornú reflexiu implementácie metódy do praxe, vyhodnocovanie a evalvácia akčných plánov jednotlivých zapojených škôl - VEGA 1/0056/19 Morálna reflexia ako primárny komponent výchovy charakteru v podmienkach realizácie predmetu etická výchova
vedúci projektu: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
obdobie riešenia: 2019 – 2022
pozícia: zástupca zodpovedného riešiteľa
zodpovednosť: za empirickú časť výskumného projektu, nastavenie metodológie, organizáciu a realizáciu hlavných empirických výskumov a interpretáciu výsledkov v oblasti syntézy dialogického vyučovacieho prístupu, princípov etiky cnosti a cieľového zamerania rozvoja prosociálnosti v kontexte vyučovacieho predmetu etická výchova - VEGA 1/0557/16 Verifikácia základnej orientácie na koncept prosociálnosti v etickej výchove so zreteľom na vývinové štádiá populácie nižšieho sekundárneho vzdelávania
vedúci projektu: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
obdobie riešenia: 2016 – 2018
pozícia: zástupca zodpovedného riešiteľa
zodpovednosť: za empirickú časť výskumného projektu, nastavenie metodológie, organizáciu a hlavné empirické výstupy v oblasti skúmania rozvoja prosociálneho správania, prosociálneho morálneho uvažovania v longitudinálnom experimentálnom výskumom dizajne (2014 – 2019) - VEGA č. 1/0065/09: Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole
vedúci projektu: Mgr. Miroslava Adamík Šimegová, PhD.
obdobie riešenia: 2009 – 2011
pozícia: člen riešiteľského tímu - VEGA č. 1/0962/13: Teoretické preskúmanie a empirické overenie konceptu prosociálnosti ako východiskovej bázy aktuálnej koncepcie Etickej výchovy v SR
vedúci projektu: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
obdobie riešenia: 2013 – 2015
pozícia: člen riešiteľského tímu
Ďalšie vedecké a odborné aktivity
- spoluzakladateľ Fóra proaktívnych škôl, ktoré združuje sebarozvíjajúce sa a sebareflektívne základné a stredné školy. V tejto sieti som zodpovedný za výskum proaktívnych tendencií týchto škôl a aplikáciu prvkov profesionálnych rozvojových komunít do ich praxe (didaktické reflektívne komunity, škola ako znalostná organizácia). Aktuálne pracujem na teoretickom ukotvení modelu vzdelávania a výchovy na popradskej Spojenej škole – Letná;
- 2019 – 2021: projekt Deti nepočkajú! podporený z programu ACF – Slovakia, ktorý je financovaný z Finančného mechanizmu EHP 2014 – 2021. Správcom programu je Nadácia Ekopolis v partnerstve s Nadáciou otvorenej spoločnosti Bratislava a Karpatskou nadáciou; sieťovanie aktérov vo vzdelávaní na Slovensku, Islande, Fínsku a v Českej republike.
- 2019: založenie Stálej konferencie aktérov vo vzdelávaní (SKAV)
- 2012 – 2013: Projekt Bezhraničná antikvita, dotovaný z Programu cezhraničnej spolupráce Maďarská republika – Slovenská republika 2007 – 2013, Európskeho fondu regionálneho rozvoja;
- 2001: projekt medzinárodnej spolupráce miest Trnava – Dordrecht – Granada N.E.W.S.;
- 2010 – 2011: príprava a realizácia adaptačných kurzov pre nastupujúcich študentov stredných škôl;
- popularizačné prednášky: Úspěch pro každého žáka 2019. Stála konference aktérů ve vzdělávání ČR. Praha, 16. apríl 2019; pozvaná prednáška: Situácia na školách a reformné snahy zdola na Slovensku; Konferencia 20. rokov ACVČ SR 2020;
- participácia na tvorbe Dlhodobej koncepcie práce s mládežou mesta Trnava;
- expertná a lektorská činnosť pre oblasť etickej výchovy v projekte Klíče pro život (ČR);
- 1993 – doposiaľ: dobrovoľník, pracovník s mládežou (vedenie pravidelných týždenných stretnutí pre chlapcov vo veku od 10 – 15 rokov; organizácia letných pobytových táborov; školenia pre animátorov Animátorská škola, Cesty zrenia, Základný animátorský kurz a i.);
- 2018 – doposiaľ: člen komisie mesta Trnava pre školstvo a vzdelávanie.
Prosím, zvoľte kartu s informáciami.