Časti štátnej záverečnej skúšky (za časť matematika)
- Obhajoba záverečnej práce.
Časti štátnej záverečnej skúšky (za časť informatika)
- Obhajoba a rozprava k obhajobe záverečnej (bakalárskej) práce.
Charakter záverečných prác
Bakalárska práca je tematicky zameraná na odborný aspekt prislúchajúcich akademických predmetových špecializácií, pričom si študent volí jeden z predmetov svojej predmetovej špecializácie. V bakalárskej práci študent prezentuje spôsobilosť orientácie v prislúchajúcom odbore a schopnosť komplexného spracovania zvolenej odbornej témy.
Postup pri obhajobe bakalárskej práce (približne 15 minút):
- Študent predstaví svoju bakalársku prácu štátnicovej komisii pridŕžajúc sa nasledujúceho odporúčaného postupu (5 – 7 minút):
- názov a cieľ bakalárskej práce,
- metodika bakalárskej práce (spôsob dosahovania cieľov),
- v prípade, že riešenie práce obsahuje teoretickú zložku: opis riešeného problému a prístup k problému, závery vyplývajúce z riešenia problému,
- v prípade, že riešenie práce obsahuje empirickú zložku: ciele prieskumu, prieskumné otázky a výsledky prieskumu a ich interpretácia,
- v prípade, že riešenie práce obsahuje aplikačnú zložku: ciele a opis aplikácie, zhodnotenie (inovačného) prístupu v aplikácii, prípade predstavenie aplikácie ako softvérového produktu,
- prínos bakalárskej práce (pre prax) a možnosti jej využitia.
Počas obhajob bude k dispozícii projektor a počítač na prezentovanie. Odporúčame prezentovať svoju bakalársku prácu so sprievodom PowerPointovej prezentácie, ktorej vypracovanie bude v súlade so zásadami tvorby prezentácií (jasná, stručná, heslovitá…).
- Potom prítomní vedúci a oponenti práce vlastnými slovami zhodnotia prácu a vyslovia svoje hodnotenie. Ak niektorý vedúci alebo oponent práce nie je prítomný, tak jeho posudok a hodnotenie prečíta tajomník štátnicovej komisie.
- Rozprava (5 – 7 minút):
- študent odpovedá na otázky a pripomienky uvedené v posudkoch (môže ich mať pripravené na premietnutie v prezentácii za poďakovaním; podobne môže mať pripravené vizuálne podklady k odpovediam; samotná odpoveď nie je čítaná, je podaná vlastnými slovami, študent ňou zaujíma stanovisko a voľne argumentuje)
- a na ďalšie doplňujúce otázky členov štátnicovej komisie.
Odporúčame, aby si študent k obhajobe bakalárskej práce vypracoval písomnú prípravu a nacvičil si ju pred zvoleným publikom. Na obhajobe študent hovorí voľne (nečíta z papiera) a presvedčivo prezentuje svoje výsledky.
Podobne, kandidát na bakalára si môže na štátnych skúškach vypracovať písomné odpovede na vylosované otázky (najlepšie len heslovité), ale nečíta text z prípravy – hovorí voľne.
Prosím, zvoľte študijný polprogram.
Časti štátnej záverečnej skúšky (za časť matematika)
- obhajoba diplomovej práce (predpokladá sa, že polovica študentov bude mať diplomovú prácu z matematiky a polovica z iného predmetu),
- kolokviálna skúška z predmetov nosného jadra.
Okruhy otázok na štátne záverečné skúšky v magisterskom stupni štúdia v odbore učiteľstvo akademických predmetov v predmetovej špecializácii učiteľstvo matematiky v kombinácii s iným predmetom v akademickom roku 2023/2024
Časť matematika
- Vektorový priestor na poľom, definícia a príklady. Vektorový podpriestor. Kritérium, kedy je daná podmnožina vektorovým podpriestorom.
- Lineárna kombinácia vektorov. Lineárna závislosť a nezávislosť. Charakterizácia lineárne závislej konečnej sústavy vektorov.
- Lineárny obal konečnej množiny vektorov. Báza vektorového priestoru. Doplnenie konečnej lineárne nezávislej sústavy vektorov na bázu. Dimenzia vektorového priestoru.
- Vzťah medzi rôznymi bázami vektorového priestoru, matica prechodu. Výpočet súradníc v jednej báze pomocou súradníc v inej báze.
- Okruh polynómov nad poľom. Násobenie a sčítanie polynómov. Veta o delení so zvyškom. Najväčší spoločný deliteľ dvoch polynómov.
- Ireducibilné polynómy. Jednoznačný rozklad polynómu na ireducibilné polynómy. Charakterizácia ireducibility kubických a kvadratických polynómov.
- Korene ireducibilných polynómov. Výpočty v poliach zvyškových tried modulo ireducibilný polynóm. Komplexné čísla.
- Afinná transformácia v R2, jej vlastnosti, maticový zápis transformácie, príklady transformácií (posunutie, otočenie, škálovanie), vyjadrenie rovníc priamok v rôznych súradnicových sústavách.
- Definícia a základné vlastnosti elipsy, hyperboly a paraboly, kanonické rovnice kužeľosečiek (popísať základné charakteristiky: ohniská, polosi, vrcholy, stred, sprievodiče, výstrednosť, charakteristický trojuholník, niektoré konštrukcie).
- Ohniskové vlastnosti kužeľosečiek, vzájomná poloha kužeľosečky a priamky, dotyčnice kužeľosečiek (vnútorné a vonkajšie uhly sprievodičov a ich vzťah k dotyčnici, množina bodov súmernosti podľa dotyčníc).
- Kužeľosečky ako algebrické krivky druhého stupňa, veľký a malý determinant kužeľosečky, klasifikácia kužeľosečiek. Prevod rovnice kužeľosečky na kanonický tvar pomocou otočenia a posunutia.
- Obecné vlastnosti kužeľosečiek, vzájomná poloha priamky a kužeľosečky, asymptotický smer a stred kužeľosečky, kužeľosečky eliptického, parabolického a hyperbolického typu, singulárny bod kužeľosečky, singulárne kužeľosečky, stredové a nestredové kužeľosečky.
- Vlastné čísla a vlastné vektory matíc, hlavné smery kužeľosečky a prevod rovnice kužeľosečky na kanonický tvar pomocou hlavných smerov.
- Plochy druhého stupňa, rotačné plochy. Polmeridián, os rotácie, rovnobežky, poludníky, rovnica rotačnej plochy f(√(x2 + y2), z) = 0, guľová plocha, rotačný elipsoid pretiahnutý, resp. sploštený, rotačný hyperboloid jednodielny, resp. dvojdielny, rotačný paraboloid, rotačná kužeľová plocha, rotačná valcová plocha a niektoré ďalšie plochy (trojosový elipsoid, trojosový hyperboloid jednodielny a dvojdielny, eliptický paraboloid, eliptická kužeľová a valcová plocha, hyperbolický paraboloid).
- Pojem nekonečného radu. Čiastočný súčet nekonečného radu. Konvergencia radu. Súčet nekonečného radu. Divergencia radu. Bolzanovo‑Cauchyho kritérium pre konvergenciu radu. Nutná podmienka konvergencie radu. Príklad pre konvergentný rad a pre divergentný rad. Absolútne konvergentný rad a relatívne konvergentný rad. Nekonečný geometrický rad.
- Harmonický rad. Zvyškový rad k danému nekonečnému radu. Súvis konvergencie nekonečného radu a jeho zvyškového radu. Porovnávacie kritérium pre konvergenciu a divergenciu radov.
- Konvergencia nekonečného číselného radu. Súčet nekonečného radu. Divergencia radu. Kritériá na konvergenciu a divergenciu radov (d’Alambertovo kritérium, Cauchyho kritérium, integrálne kritérium, Leibnizovo kritérium).
- Postupnosť funkcií. Bodová a rovnomerná konvergencia postupnosti funkcií. Limitná funkcia postupnosti funkcií. Príklad pre postupnosť funkcií a jej limitnú funkciu.
- Pojem funkcionálneho radu. Konvergencia funkcionálneho radu v čísle a na množine. Divergencia funkcionálneho radu v čísle a na množine. Kritériá konvergencie pre funkcionálne rady.
- Pojem mocninného radu. Polomer a obor konvergencie mocninného radu. Derivácia a integrál súčtu mocninného radu. Spojitosť súčtu mocninného radu. Abelova veta.
- Taylorov polynóm funkcie f v čísle a. Taylorov rad funkcie f v čísle a. Rozvoj funkcie do Taylorovho radu. Kedy Taylorov rad funkcie f v čísle a konverguje na nejakom otvorenom intervale obsahujúcom číslo a k funkcii f (súvis s postupnosťou zvyškov funkcie f po n‑tom Taylorovom polynóme).
Časť teória vyučovania matematiky
- Transmisívne vyučovanie matematiky, konštruktivistické vyučovanie matematiky, Hejného metóda výučby matematiky. Práca s chybou vo vyučovaní matematiky.
- Mechanizmus poznávacieho procesu podľa Hejného. Poznávací proces v geometrii podľa Van Hiele. Typológia matematických poznatkov podľa Hejného.
- Matematické súťaže pre žiakov sekundárneho vzdelávania. Celonárodné testovania žiakov z matematiky.
- Efektívna integrácia moderných technológií do vyučovania matematiky v sekundárnom vzdelávaní.
- Vyučovanie numerácie v primárnom a nižšom sekundárnom vzdelávaní. Písomné násobenie a delenie. Štátny vzdelávací program k danej téme. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie desatinných čísel a zlomkov v nižšom sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie záporných čísel v nižšom sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie percent a vyučovanie priamej a nepriamej úmernosti v nižšom sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie tém premenná, výraz v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie rovníc, nerovníc, sústav rovníc v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie lineárnych, lineárnych lomených, kvadratických, mocninových funkcií v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie exponenciálnych a logaritmických funkcií, rovníc a nerovníc v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie goniometrických funkcií, rovníc a nerovníc v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Základné rovinné a priestorové útvary vo vyučovaní na nižšom sekundárnom vzdelávaní, ich definície (spôsob zavedenia), rysovanie, vlastnosti. Štátny vzdelávací program k danej téme. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie zhodných zobrazení v sekundárnom vzdelávaní. Zhodnosť a podobnosť trojuholníkov. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie obsahov a obvodov rovinných útvarov a povrchov a objemov telies v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Kombinatorika vo vyučovaní v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Pravdepodobnosť a štatistika vo vyučovaní v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie logiky v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Vyučovanie analytickej geometrie v sekundárnom vzdelávaní. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
- Konštrukčné úlohy vo vyučovaní v sekundárnom vzdelávaní. Množiny bodov s danou vlastnosťou. Štátny vzdelávací program k danej téme. Cieľové požiadavky na maturitnú skúšku. Didaktické osobitosti tohto procesu.
Časti štátnej záverečnej skúšky (za časť informatika)
- obhajoba diplomovej práce (predpokladá sa, že polovica študentov študujúcich učiteľstvo informatiky v kombinácii bude mať diplomovú prácu z informatiky a polovica z druhého aprobačného predmetu),
- kolokviálna skúška z predmetov nosného jadra informatiky s dôrazom na teóriu a prax vyučovania informatiky.
Charakter záverečných prác
Diplomová práca sa v zmysle základného profilu absolventa tematicky viaže na relevantné odborovodidaktické oblasti, pričom si študent vyberá tému z oblasti jednej predmetovej špecializácie. V diplomovej práci študent preukazuje, že v primeranom teoretickom a metodologickom kontexte dokáže spracovať a interpretovať didaktický problém ako syntézu odborovej a pedagogickej časti štúdia.
Postup pri obhajobe diplomovej práce (približne 15 minút):
- Študent predstaví svoju diplomovú prácu štátnicovej komisii pridŕžajúc sa nasledujúceho odporúčaného postupu (5 – 7 minút):
- názov a cieľ diplomovej práce,
- metodika diplomovej práce (spôsob dosahovania cieľov),
- v prípade, že riešenie práce obsahuje teoretickú zložku: východiská teoretickej časti práce, opis riešeného problému a prístup k problému, závery vyplývajúce z riešenia problému,
- v prípade, že riešenie práce obsahuje empirickú zložku: ciele prieskumu/výskumu, prieskumné otázky/hypotézy a zhodnotenie a výsledky prieskumu/výskumu – overenie hypotéz, problémy a diskusia, závery pre prax, prípadne teóriu,
- v prípade, že riešenie práce obsahuje aplikačnú zložku: ciele a opis aplikácie, zhodnotenie (inovačného) prístupu v aplikácii, predstavenie aplikácie ako softvérového produktu s ukážkou.
- prínos diplomovej práce (pre prax) a možnosti jej využitia.
Počas obhajob bude k dispozícii projektor a počítač na prezentovanie. Odporúčame prezentovať svoju diplomovú prácu so sprievodom PowerPointovej prezentácie, ktorej vypracovanie bude v súlade so zásadami tvorby prezentácií (jasná, stručná, heslovitá…).
- Potom prítomní vedúci a oponenti práce vlastnými slovami zhodnotia prácu a vyslovia svoje hodnotenie. Ak niektorý vedúci alebo oponent práce nie je prítomný, tak jeho posudok a hodnotenie prečíta tajomník štátnicovej komisie.
- Rozprava (5 – 7 minút):
- študent odpovedá na otázky a pripomienky uvedené v posudkoch (môže ich mať pripravené na premietnutie v prezentácii za poďakovaním; podobne môže mať pripravené vizuálne podklady k odpovediam; samotná odpoveď nie je čítaná, je podaná vlastnými slovami, študent ňou zaujíma stanovisko a voľne argumentuje)
- a na ďalšie doplňujúce otázky členov štátnicovej komisie.
Odporúčame, aby si študent k obhajobe diplomovej práce vypracoval písomnú prípravu a nacvičil si ju pred zvoleným publikom. Na obhajobe študent hovorí voľne (nečíta z papiera) a presvedčivo prezentuje svoje výsledky.
Podobne, kandidát na magistra si môže na štátnych skúškach vypracovať písomné odpovede na vylosované otázky (najlepšie len heslovité), ale nečíta text z prípravy – hovorí voľne.
Okruhy otázok na magisterské štátne záverečné skúšky z predmetu teória a prax vyučovania informatiky v akademickom roku 2023/2024
- Vyučovacie metódy informatiky. Vzťahy vyučovacích metód a didaktických zásad. Organizačné formy vyučovania v predmetoch informatiky.
Informácie a školské informačné systémy (ako relačné databázové systémy) – práca s informáciami (na internete) v škole a každodennom živote. - Miesto programovania v poznávacom procese. Výber vhodného programovacieho jazyka vo vyučovaní. Porovnanie programovacích jazykov (Pascal – Delphi, Free/Object Pascal – Lazarus, Python, C, C++, C#, Java) a detských programovacích jazykov.
Didaktické počítačové aplikácie v primárnom a sekundárnom vzdelávaní (konkrétne typy a ich využitie). - Bádateľsky orientované a zvedavosťou riadené vyučovanie v informatike. Dejiny záznamu informácií, médií a multimédií. Význam a miesto kontroly úrovne vedomostí vo vyučovaní. Didaktické vedomostné testy, ich príprava a využívanie.
Interaktivita v elektronickom vzdelávaní a pedagogická transformácia v informatike. - Súťaže v informatike a príprava študentov na programátorské súťaže a na študentskú odbornú a vedeckú činnosť. Vzťah učiteľ – študent (žiak). Jazyková kultúra učiteľa informatiky. Autorita učiteľa informatiky.
Dejiny výpočtovej techniky. Míľniky, ktoré spôsobili zásadné zmeny v oblasti vývoja a výroby počítačov. - Vyučovanie informatiky na ZŠ a SŠ (ciele, obsah vyučovania…), učebné osnovy – štandardy. Základná informatická a informačná gramotnosť absolventa ZŠ a SŠ.
Programovanie v primárnom a sekundárnom vzdelávaní. Umelá inteligencia a inteligentné didaktické systémy. Hodnotenie vedomostí s pomocou počítača. Počítačové skúšanie. - Základné vyučovacie princípy vo vyučovaní informatiky. Základná charakteristika a špecifické vlastnosti vyučovania predmetov informatiky. Príprava učiteľov na používanie IKT v školskej praxi.
Zásady tvorby didaktického softvéru (a vlastných aplikácií), fázy tvorby, postup tvorby didaktického softvéru. Prostriedky realizácie didaktického softvéru a ich charakteristika. Počítačová prezentácia učebného materiálu, didaktická transformácia. - Príprava učiteľa na vyučovanie. Štýly vyučovania a učenia sa v predmetoch informatiky. Didaktické pomôcky. Tvorba a využívanie didaktických pomôcok na podporu vyučovania informatiky.
Didaktické počítačové hry a hravá forma vyučovania – počítačom podporované vyučovanie v primárnom a sekundárnom vzdelávaní. - Didaktická technika a moderné vzdelávacie technológie vo vyučovaní informatiky. Počítačová učebňa (vybavenie, lokálna počítačová sieť, internet, ergonómia…).
Animačno‑simulačné modely a ich metodika používania vo vzdelávaní (z hľadiska veku, cieľa vzdelávania, spôsobu použitia atď.) Simulačné experimenty. Zobrazenie a prenos informácií, kódovanie, šifrovanie. - Elektronická interaktívna tabuľa (EIT) vo vyučovaní a tvorba aplikácií pre (EIT).
Informatika a jej aplikácie ako nástroj vo vyučovaní iných predmetov. Tvorba interaktívnych aplikácií využiteľných vo vyučovaní iných predmetov. Prepojenie informatiky s druhým aprobačným predmetom. Medzipredmetové vzťahy. - Digitálne technológie vo výučbe predmetov, vzdelávaní a v každodennej práci učiteľa. Školské informačné systémy.
Teória a metodika dištančného vzdelávania. Internet v elektronickom dištančnom vzdelávaní a riadiace systémy vzdelávania (LMS – Learning Management System; CMS – Content Management System).
Didaktické počítačové aplikácie a elektronické učebnice v primárnom a sekundárnom vzdelávaní. - Tvorba didaktického softvéru v prostredí LMS. Možnosti LMS systémov v oblasti kontroly úrovne vedomostí a aktívnej spätnej väzby.
Umelá inteligencia a expertné systémy v edukácii. Edukačná robotika. - Využívanie kancelárskeho balíka v školskom prostredí. Využitie rôznych typov softvéru (elektronické encyklopédie, slovníky, webové stránky…) vo vyučovaní informatiky.
Programátorské súťaže v primárnom a sekundárnom vzdelávaní. - Elektronické vzdelávanie. Elektronické učebné pomôcky, elektronické učebnice a ich tvorba.
Počítačové nacvičovanie a testovanie vedomostí v primárnom a sekundárnom vzdelávaní. Typy otázok a úloh. Vhodné nástroje na tvorbu didaktických aplikácií na testovanie vedomostí. - Zobrazenie informácií, kódovanie – číselné sústavy a zobrazenie čísel na školách zabezpečujúcich primárne a sekundárne vzdelávanie (s uvedením na konkrétnom príklade).
Projektové a problémové vyučovanie programovania.
Elektronické encyklopédie a výkladové slovníky (aj) ako organická súčasť elektronických učebníc a učebných pomôcok. - Dištančné vyučovanie informatiky na ZŠ a SŠ. Nástroje a prostredia podporujúce dištančné online vzdelávanie.
História a súčasnosť automatizácie vyučovania a jeho jednotlivých fáz (vyučovacie automaty, stroje, počítač, počítačové siete…).
Dominantné témy prislúchajúceho smeru vzdelávania – východiská a postupy ich didaktického spracovania
- Zobrazenie informácií, kódovanie – číselné sústavy a zobrazenie čísel na školách zabezpečujúcich primárne a sekundárne vzdelávanie.
- Informácie a informačné systémy – práca s informáciami v každodennom živote.
- Počítačová prezentácia učebného materiálu – počítačové vyučovanie v primárnom a sekundárnom vzdelávaní.
- Počítačové nacvičovanie zručností a testovanie vedomostí v primárnom a sekundárnom vzdelávaní.
- Programovanie v primárnom a sekundárnom vzdelávaní.
- Aplikačný softvér ako predmet a ako prostriedok vyučovania v nižšom a vyššom sekundárnom vzdelávaní.
- Didaktické počítačové aplikácie v primárnom a sekundárnom vzdelávaní.
- Digitálne vzdelávacie technológie a umelá inteligencia.
Odporúčaná študijná literatúra
- Burianová, E.: Úvod do didaktiky informatiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80‑7042‑873‑2.
- Drlík, P. – Hvorecký, J.: Informatika – náčrt didaktiky. Nitra : VŠPg v Nitre, 1992.
- Ďurič, L.: Úvod do pedagogickej psychológie. Bratislava : SPN, 1974.
- Gabaľová, V.: Detské programovacie jazyky a ich využitie v pedagogickej praxi. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2021. 79 s. [5,49 AH]. ISBN 978‑80‑568‑0510‑7. Dostupné na: ⟨https://pdfweb.truni.sk/veda‑vyskum?e‑kniznica#monografie;monografie=Gaba%C4%BEov%C3%A1 ⟩. Naposledy pristúpené: 6. marca 2023.
- Gavora, P. a kol.: Elektronická učebnica pedagogického výskumu. 2010. Dostupné na: ⟨http://www.e‑metodologia.fedu.uniba.sk ⟩. Naposledy pristúpené: 6. marca 2023.
- Havelka, M. – Stoffová, V.: Robotika – Stavba a programování robotů (LEGO Mindstorms NXT a EV3). Olomouc : Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 2017. 85 s.
- Průcha, J.: Moderní pedagogika – věda o edukačních procesech. Praha : Portál, s. r. o., 1997. ISBN 80‑7178‑170‑3.
- Průcha, J. – Walterová, E. – Mareš, J.: Pedagogický slovník. Praha : Portál, s. r. o., 2001. 3. doplnené a aktualizované vydanie. ISBN 80‑7178‑579‑2.
- Stoffová, V. – Lovászová, G.: Testovanie vedomostí z informatiky. In Zborník 2 z vedeckej konferencie MEDACTA ’97 – Vzdelávanie v meniacom sa svete. Nitra : Slovdidac, 1997.
- Stoffová, V. et al.: Informatika, informačné technológie a výpočtová technika : Terminologický a výkladový slovník. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2001. 230 s. ISBN 80‑8050‑450‑4.
- Stoffová, V.: Počítač – univerzálny didaktický prostriedok. Nitra : Fakulta prírodných vied UKF v Nitre, 2004. 172 s. ISBN 80‑8050‑765‑1.
- Stoffa, J. – Stoffová, V.: Knowledge Testing by Computers. In Pedagogiczno‑psychologiczne ksytałczenie nauczycieli. Red. Elżbieta Sałata. Radom – Warszawa : Wydział Nauczycielski Politechniki Radomskiej im. Kazimierza Pułaskiego, 2005, s. 234–238.
- Stoffa, J. – Stoffová, V.: Terminológia informatiky a IKT. Trnava : Trnavská Univerzita, 2017. 245 s. ISBN 978‑80‑568‑0065‑2.
- Stoffová, V.: Conceptual Cybernetic Model of Teaching and Learning. In Mathematical Modeling, year 1, 2017, issue 2, p. 80–83. ISSN 2603‑2929 (web), 2535‑0986 (print).
- Stoffová, V. – Horváth, R.: Didactic Computer Games in Teaching and Learning Process. In Else Bucurest Bukurešť, The 13th International Scientific Conference, eLearning and Software for Education. Bucharest : April 27–28, 2017.
- Stoffová, V. – Havelka, M.: Práca s robotickými stavebnicami na 2. stupni ZŠ – Zbierka riešených úloh. Olomouc : Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 2018. 66 s.
- Stoffová, V. – Gabaľová, V.: Teória a prax vyučovania informatiky I – Vybrané kapitoly. Trnava : Trnavská Univerzita, 2023. 120 s. ISBN 978‑80‑568‑0209‑0.
- Végh, L. – Stoffová, V.: Algorithm Animations for Teaching and Learning the Main Ideas of Basic Sortings. In Informatics in Education, Lithuania : Vilnius University. Vol. 16, No. 1, 2017, pp. 121–140. ISSN 1648‑5831 (print), 2335‑8971.
Prosím, zvoľte študijný polprogram.