doc. Ing. Ján Reguli, CSc.
Miestnosť: | 222 | |
---|---|---|
Klapka: | 513 | |
E‑mail: |
Vzdelanie a kvalifikačný rast
Akademický titul: | Ing., fyzikálna chémia, 1977 |
---|---|
Vedecká hodnosť: | CSc., fyzikálna chémia, 1983 |
Vedecko‑pedagogický titul: | doc., teória vyučovania chémie, 2002 |
Ďalšie vzdelávanie
všeobecná štátna skúška z anglického jazyka, 1994
Priebeh pracovných pomerov
- Chemickotechnologická fakulta SVŠT v Bratislave ako interný ašpirant (1978 – 1982)
- Ústav anorganickej chémie SAV v Bratislave vo funkcii vedecký pracovník (1982 – 1983)
- Fakulta chemickej a potravinárskej technológie STU v Bratislave vo funkcii odborný asistent (1983 – 2006)
- Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK vo funkcii vedecký pracovník (1995 – 1999)
- Pedagogická fakulta TU, Trnava vo funkcii odborný asistent (1999 – 2002)
- Pedagogická fakulta TU, Trnava vo funkcii docent (2003 – doteraz)
Oblasti pedagogickej činnosti
- fyzikálna chémia,
- fyzika pre chemikov,
- neformálne vzdelávanie a komunikácia vedy,
- spotrebiteľská chémia,
- angličtina pre učiteľov chémie.
Výber z publikačnej činnosti
- Reguli, J. Fyzikálna chémia pre bakalárske štúdium. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2015. 278 s. ISBN 978‑80‑8082‑868‑4.
- Reguli, J., Paveleková, I. Spotrebiteľská chémia. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity 2015. 169 s. ISBN 978‑80‑8082‑861‑5. Dostupné na https://pdf.truni.sk/veda‑vyskum?e‑kniznica#online .
- Reguli, J. Riešené úlohy z fyzikálnej chémie pre kategóriu A Chemickej olympiády. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2014. 358 s. ISBN 978‑80‑8082‑782‑3. Dostupné na https://pdf.truni.sk/veda‑vyskum?e‑kniznica#online .
- Reguli, J. a kol. Veda, komunikácia, verejnosť, škola. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2011. 200 s. ISBN 978‑80‑8082‑508‑9.
- Reguli, J. Komunikácia vedy a zapojenie verejnosti do vedy a techniky. In Veda, komunikácia, verejnosť, škola. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2011. ISBN 978‑80‑8082‑508‑9. S. 9–72.
- Reguli, J. Neformálne vzdelávanie v oblasti chémie. Bratislava : Vydavateľstvo STU 2001, 109 s. ISBN 80‑227‑1553‑0.
- Reguli, J., Mišík, V. Superoxide scavenging by thiol/copper complex of captopril – an EPR study. In Free Radical Research, 22, pp. 123–130 (1995).
- Ondriaš, K., Staško, A., Mišík, V., Reguli, J., Švajdlenka, E. Comparison of perturbation effect of propranolol, verapamil, chlorpromazine, and carbisocaine on lecithin liposomes and brain total lipid liposomes. An EPR spectroscopy study. In Chem.‑Biol. Interactions, 79, pp. 197–206 (1991).
- Reguli, J., Orolínová, M., Kotuľáková, K. Creation of Chemistry Workbooks in Cooperation with a Daily Newspaper. In 7th European Variety in University Chemistry Education, Book of Abstracts. Belgrade, 28 – 30 June 2017, p. 63.
- Reguli, J., Čičmanská, L. (Re)construction of Students’ Conceptions about Chemical Equilibrium by Peer‑Led Team Learning. In ECRICE 2016. 13th European Conference on Research in Chemical Education, Barcelona 7 – 10 September. Book of Abstracts. P. 171.
- Reguli, J. Controversial Socio‑scientific Issues in Chemistry Teachers’ Education. In Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didactics of the Sciences, DidSci 2016, Pedagogical University, Kraków, Poland, June 29th – July 1st, 2016, s. 130–133. ISBN 978‑83‑8084‑037‑9.
- Reguli, J. Čo ďalej s chemickou olympiádou? In Biológia, ekológia, chémia, 20(4), pp. 43–46 (2016); ISSN 1338‑1024.
- Reguli, J. Equilibrium between chemical knowledge and teaching skills in pre service teachers’ education. In 6th Eurovariety in Chemistry Education : Chemistry Education for Responsible Citizenship and Employability. Tartu 30. 6. – 1. 7. 2015. S. 46–47. ISBN 978‑9949‑9654‑2‑7.
- Reguli, J. Stačí jedna stredoškolská chémia? In Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie, XXIII. Mezinárodní konference o výuce chemie, Hradec Králové, 15. – 17. 9. 2014, s. 95–102. ISBN 978‑80‑7435‑417‑5.
- Reguli, J. Science Toys and Interactive Exhibits in Chemistry Teachers’ Education. In HSCI2013. Proceedings of the 10th International Conference on Hands‑on Science. Košice, (Costa, M. F., Dorrío, B. V., Kíreš, M. (eds.)). 2013, 1 – 5 July. Pp. 250–254. ISBN 978‑989‑98032‑2‑0.
- Reguli, J., Konečná, I. Ako dosiahnuť, aby si vedci s verejnosťou lepšie rozumeli? In Biologie, chemie, zeměpis, 20(3x), pp. 132–136 (2011). ISSN 1210‑3349.
- Reguli, J. Výchova žiakov k práci s informáciami. Projekt „Sme v škole“ – zošit „Chémia okolo nás“. In Media4u Magazine – Journal for Education, 7(X3), pp. 162–166 (2010). ISSN 1214‑9187.
- Reguli, J. Laboratórne cvičenia z fyzikálnej chémie. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity 2009. 106 s. ISBN 978‑80‑8082‑271‑2. Dostupné na https://pdf.truni.sk/veda‑vyskum?e‑kniznica#online .
- Reguli, J. What’s the solution for the question “What’s a solution”? (or: Why we need “English for Chemistry Teachers”?). In Current trends in Chemical Curricula. Proceedings of the International Conference, Prague, 24 – 26 September 2008, s. 232–235. ISBN 978‑80‑86561‑8.
- Melichová, Z., Reguli, J., Nagyová, I., Melicherčík, M., Samešová, D. Základy elektrochémie. Banská Bystrica : Fakulta prírodných vied UMB 2008, 176 s. ISBN 978‑80‑8083‑606‑1.
- Reguli, J., Martinkovičová, M. Čo je to chemikália? Dá sa to jesť? In ChemZi, 2(2), pp. 72–73 (2006); ISSN 1336‑7242.
- Reguli, J. „Communicating Science“ v príprave učiteľov chémie. In Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. Sborník přednášek z mezinárodní konference, 21. – 23. 6. 2006 v Ostravě, s. 50–55. ISBN 80‑7368‑244‑3.
- Reguli, J., Linkešová, M., Slanicay, J., Adamčík, V. Katalýza. Vzdelávací materiál na CD pre SŠ a ZŠ. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2005. ISBN 80‑8082‑012‑0.
- Martinkovičová, M., Reguli, J. Aditíva v potravinách – nevyhnutnosť alebo hrozba? (Vzdelávací materiál na CD.) Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2006. ISBN 80‑8082‑082‑1.
- Reguli, J., Martinkovičová, M. Výchova žiakov základných a stredných škôl k správnemu chápaniu pojmu chemikália. In Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis, séria D, supplement 1, 9, pp. 133–136 (2005). ISBN 80‑8082‑049‑X.
- Reguli, J. Schopnosť študentov aplikovať vedomosti na reálne situácie. (Ability of students to apply their knowledge to real situations.) In Chemické listy, 98, pp. 201–204 (2004).
- Reguli, J. Príprava chemicky gramotných učiteľov chémie. In Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis, séria D, supplement 1, 6, pp. 153–158 (2002); ISBN 80‑89074‑47‑2.
- Reguli, J., Linkešová, M., Slanicay, J. Pôvod názvov chemických prvkov. FCHPT STU Bratislava 2001, 28 s. (Schválilo MŠ SR 30. 10. 2001 pod číslom 1152/2001‑41 ako doplnkový materiál pri vyučovaní chémie v základných a stredných školách.)
Výber z účasti na riešení projektov
- Vedúci riešiteľ projektu KEGA 003TTU‑4/2016. Chémia a spoločnosť. Návrh alternatívneho obsahu stredoškolskej chémie a tvorba učebnice pre zvýšenie chemickej gramotnosti študentov a lepší vzťah verejnosti k chémii.
- Vedúci riešiteľ projektu KEGA 004TTU‑4/2013 Tvorba vzdelávacích materiálov pre pregraduálne a celoživotné vzdelávanie učiteľov chémie a pre riešiteľov úloh chemickej olympiády.
- Zástupca vedúceho riešiteľa projektu VEGA 1/0413/10 Princípy a stratégie komunikácie vedcov s verejnosťou (2010 – 2011).
- Zodpovedný riešiteľ projektu KEGA 3/5275/07 Inovácia vysokoškolskej prípravy a ďalšieho vzdelávania učiteľov chémie základných a stredných škôl využívajúca konštruktivistický prístup a smerujúca k zvýšeniu prírodovednej gramotnosti učiteľov i žiakov (2007 – 2009).
- Zodpovedný riešiteľ spolupracujúceho pracoviska projektu KEGA 3/4202/06 Elektrochemické experimenty a úlohy vo vzdelávaní, FPV UMB Banská Bystrica (2006 – 2008).
- Spoluriešiteľ štátnej úlohy výskumu a vývoja Výživa a zdravie vo výchove a vzdelávaní (2003 – 2006).
- Spoluautor interaktívnych vedeckých výstav projektu Schola ludus (Kvapaliny 1999; Prekvapenia v kvapalinách 1998; Fyzika zážitkom 1998; Labyrint 1996; 5E (v rámci nej výstava Katalýza) 1993, Energia 1992). Zodpovedný riešiteľ projektu KEGA 97/97 Neformálne vzdelávanie v oblasti chémie na FCHPT STU (1999 – 2001).
Prosím, zvoľte kartu s informáciami.