prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc.
Miestnosť: | 222 | |
---|---|---|
Klapka: | 513 | |
E‑mail: | ||
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby: ![]() |
Vzdelanie a kvalifikačný rast
Akademický titul: | Mgr., učiteľstvo matematiky – chémia, 1976 |
---|---|
PhDr., teória vyučovania chémie, 1979 | |
Vedecká hodnosť: | CSc., teória vyučovania chémie, 1982 |
Vedecko‑pedagogický titul: | doc., teória vyučovania chémie, 1995 |
prof., teória vyučovania chémie, 2000 |
Priebeh pracovných pomerov
- Pedagogická fakulta UK Trnava vo funkcii odborný asistent (1980 – 1983)
- Ústredný ústav pre vzdelávanie učiteľov Bratislava vo funkcii vedecko‑pedagogický pracovník (1983 – 1987)
- Výskumný ústav pedagogický Bratislava vo funkcii samostatný vedecký pracovník (1987 – 1990)
- Prírodovedecká fakulta UK, Bratislava vo funkcii samostatný vedecký pracovník (1990 – 1995)
- Pedagogická fakulta TU, Trnava vo funkcii docenta (1995 – 2000)
- Pedagogická fakulta TU, Trnava vo funkcii profesora (2000 – doteraz)
Oblasti pedagogickej činnosti
- didaktika chémie,
- technika a didaktika školských pokusov.
Výber z publikačnej činnosti
- Held, Ľ. a kol.: Východiská prípravy prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. I. : K aktuálnemu stavu prírodovedného vzdelávania. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2016. 173 s. [12,50 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑993‑3.
- Held, Ľ. a kol.: Východiská prípravy prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. II. : Ku kľúčovým tézam obsahu prírodovedného vzdelávania. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2016. 238 s. [18,30 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑994‑0.
- Held, Ľ. Avogadro’s Hypothesis as a Critical Moment in Inductive Approach How to Build a Concept of Particle Composition of Gases. In DidSci 2016.
Kraków : Pedagogical University of Cracow – Institute of Biology – Department of Education of Natural Sciences, 2016. ISBN 978‑83‑8084‑037‑9. Online, s. 47–49.
- Held, Ľ. K didaktickej rekonštrukcii budovania predstáv žiakov o časticovej stavbe látok. In Edukacja przyrodnicza.
Kraków : Uniwersytet pedagogiczny w Krakowie, 2016. ISBN 978‑83‑8084‑040‑9. Online, s. 90–103. [1,19 AH].
- Held, Ľ. K terminologickým otázkam tvorby prírodovedného kurikula PK 2020. In Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní.
Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2016. ISBN 978‑80‑8082‑954‑4. S. 32.
- Held, Ľ. Výskumne ladená koncepcia prírodovedného vzdelávania : IBSE v slovenskom kontexte. Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2011. 138 s. ISBN 978‑80‑8082‑486‑0.
- Held, Ľ. Konfrontácia koncepcií prírodovedného vzdelávania v Európe In Scientia in educatione.
ISSN 1804‑7106. Roč. 2, č. 1 (2011), s. 69–79.
- Held, Ľ. Induktívno‑deduktívna dimenzia prírodovedného vzdelávania. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2014. 67 s. [4,05 AH]. ISBN 978‑80‑8082‑787‑8.
- Held, Ľ. K didaktickej rekonštrukcii budovania predstáv žiakov o časticovej stavbe látok. In Edukacja przyrodnicza.
Kraków : Uniwersytet pedagogiczny w Krakowie, 2016. ISBN 978‑83‑8084‑040‑9. Online, s. 90–103. [1,19 AH].
- Held, Ľ. Wykorzystanie zapomnianych informacji naukowych w obecnych i przyszłych programach nauczania przedmiotów przyrodniczych. In Co w dydaktykach nauk przyrodniczych ocalić od zapomnienia?
Kraków : Uniwersytet pedagogiczny w Krakowie, 2015. ISBN 978‑83‑7271‑967‑6. S. 15–26. [0,69 AH].
- Held, Ľ. – Lipthay, T. – Prokša, M. Vyučovanie chémie a tvorivosť. Bratislava : SPN 1992, 151 s. ISBN 80‑08‑00769‑9.
- Held, Ľ., Pupala, B. Psychogenéza žiakovho poznania vo vyučovaní. Bratislava : PdF UK, 1995. 107 s. ISBN 80‑967362‑7‑2.
- Held, Ľ. Psychogenetické aspekty výuky chemie. (Kapitola v monografii : Bílek, M. et al.: Psychogenetické aspekty didaktiky chemie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001, 136 s. ISBN 80‑7041‑292‑5. S. 5–31.
- Held, Ľ. Príroda – deti – vedecké vzdelávanie. (Kapitola v monografii: Kolláriková, Z. – Pupala, B. (eds.) Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál 2001. 456 s. ISBN 80‑7178‑585‑7) s. 347–362.
- Held, Ľ., Tothová, R.: Vorstellungen der Kinder vom Bau der Stoffe am Ende der Grundschule. In Chemie in der Schule, 44, 1997, č. 3, s. 113–115.
Výber z účasti na riešení projektov
- Prírodovedné kurikulum pre základnú školu. Projekt APVV 14‑70, obdobie riešenia 2014 – 2019, zodpovedný riešiteľ.
- VEGA 1/0413/1010 Princípy a stratégie komunikácie vedcov s verejnosťou (2010 – 2011), zodpovedný riešiteľ http://evega.minedu.sk/
.
- Fibonacci 7FP EK (2011 – 2014) Zodpovedný riešiteľ spolu s doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD., http://fibonacci.truni.sk/
, http://www.fibonacci‑project.eu/
.
- Sustain (2014 – 2016) 540149‑LLP‑1‑2013‑FR‑COMENIUS‑CNW, LLP Comenius, riešiteľ.
- Projekt integrovaného vyučovania prírodných vied pre základnú školu (vrátane prípravy učiteľov), projekt KEGA č. 3/0003/02, obdobie riešenia 2002 – 2004, vedúci projektu.
- Didaktické problémy elektronického vzdelávania, projekt VEGA č. 1/7240/03, obdobie riešenia január 2003 – december 2005, vedúci projektu.
- Pedagogické, sociálne a estetické problémy nasadenia počítačov do vzdelávania. Projekt VEGA č. 1/7223/20, obdobie riešenia: január 2000 – december 2002, vedúci projektu.
- Podmienky implementácie konštruktivistických prístupov k prírodovednej výchove v pedagogickej kultúre Slovenska. Projekt VEGA č. 1/3240/96, obdobie riešenia január 1996 – december 1997, vedúci projektu.
- Continuing Education System for Academic Staff in Trnava contract No: S_JEP‑12290‑97 (Joint European Project – Tempus Programme), spoluriešiteľ, obdobie riešenia: 1997 – 2000, koordinátor na TU.
Prosím, zvoľte kartu s informáciami.