Zopakujme si
Táto kapitola sa venovala problematike dramatickej výchovy, vysvetleniu pojmu i poznaniu rôznych variácií dramatickej výchovy na 1. stupni ZŠ. Poznanie miesta dramatickej výchovy v primárnom vzdelávaní a aj možností jej využitia v školskej praxi v napojení na prácu s umeleckým textom umožňuje učiteľovi uviesť do praxe množstvo zaujímavých momentov. Pojem recitácia takisto patrí medzi spôsoby, ktoré znásobujú zážitok z textu a spolu s dramatikou ich možno chápať ako predvádzanie, ktoré intenzifikuje obsah diel. Pozornosť sme venovali aj pojmu mediálna výchova. Poukázali sme na skutočnosť jej akútnej potreby v čase prudkého rozvoja technológií, ktoré vstupujú aj do oblasti umenia a literatúry. V tejto časti sme ponúkli návody, ako možno v oblasti mediálnej výchovy pracovať a chápať ju ako prierezovú tému a súčasť vyučovania, alebo ako oblasť záujmových krúžkov, ktoré modifikujú pohľad detí na médiá z profesionálnejšieho hľadiska. Mediálne vzdelávanie detí zdôrazňuje aktuálnu potrebu spoločnosti, aby sa zo žiaka postupne formoval kritický divák či poslucháč, ktorý chápe a správne interpretuje rôzne mediáne obsahy a dokáže čeliť aj možným nebezpečeným vplyvom.