Príklady
S mediálnou výchovou možno začať už od 1. ročníka ZŠ. Učiteľka môže na hodinách literárnej výchovy čítať ľudovú rozprávku, jej čítanú podobu potom možno nahradiť filmovou podobou. Toto porovnanie umožňuje spoznať výrazové odlišnosti dvoch rôznych formátov, vedie deti k schopnosti pomenovať ich a rozoznať. Kultivujeme ich ako poslucháčov i divákov a zároveň ich formujeme ako kultúrne bytosti. Zriadenie mediálneho krúžku na školách dáva dostatočný priestor na výchovu v tejto oblasti. Vítaná je aj spolupráca medzi jednotlivými krúžkami (rozhlasový, žurnalistický, novinársky krúžok a pod.), ktoré sa prezentujú svojimi aktivitami aj navonok, a tiež spolupráca medzi jednotlivými školami. Ak má niekoľko škôl krúžok mediálneho zamerania, je možné uskutočňovať súťaže a tvorivé worshopy, pozývať si odborníkov na besedu a pod.). Dobrou pomôckou je aj internetová animácia, ktorá je k dispozícii na internetovej stránke ovce.sk. Príťažlivým spôsobom vysvetľuje deťom nástrahy, ktoré na ne číhajú, ak sa dajú zlákať známymi internetovými praktikami.