Tvorivosť a samostatná práca žiakov s pomocou internetu
Činnosť žiaka súvisiaca s používaním internetu sa mení v závislosti od spôsobu organizácie problémových situácií. Spôsob organizovania problémových situácií môže mať takúto podobu:
  • cieľavedomé hľadanie rozporov medzi existujúcimi skúsenosťami žiaka a požiadavkami na riešenie úloh,
  • zadávanie takých problémových úloh, pri riešení ktorých je potrebné prehodnotiť a inovovať už nadobudnuté vedomosti a zručnosti,
  • predpokladanie takých problémov, ktorých riešenie bude vyžadovať získanie nových vedomostí,
  • konfrontovanie a porovnávanie výsledkov reprezentujúcich rôzne riešenia.
Uvedené spôsoby je možné použiť v rôznych variantoch s tým, že žiak sa stretne s určitou náročnosťou, bude pozorovať fakty, na základe ktorých sformuluje problém, vytýči hypotézy, riešenia a určí aj spôsob ich preverenia. Učiteľovi pripadne úloha udržiavať záujem žiaka o riešenie problému a podľa potreby pomáhať pri riešení. Prihliadajúc na úroveň žiakovej aktivity, k miere pedagogického riadenia i k jednotlivým fázam postupu pri riešení problému je možné pri práci s internetom rozlíšiť nasledujúce
stupne samostatnej práce žiaka.