Didaktická technika, učebné pomôcky
Prostriedky programovej výučby:

Ako nám napovedá samotný názov, ide o učebné pomôcky, ktoré sú sprostredkovateľmi individuálneho učenia, ktoré vedú žiakov k vytýčeným didaktickým cieľom cez vopred naplánované série programových krokov. Základnými prvkami jednotlivých krokov sú: informácie, otázka alebo úloha, odpoveď, fixácia.

Na sprostredkovanie programu slúžia pracovné listy, programové učebnice, vyučovacie programy k vyučovacím strojom, novšie interaktívne vyučovacie programy k počítačom a podporované audio CD nosičmi. Programová učebnica obsahuje učivo vo forme vhodnej na individuálne učenie. Učivo sa osvojuje spracovaním vopred naplánovaných programových krokov.

Ďalším autorom zaoberajúcim sa klasifikáciou učebných pomôcok je Kožuchová. (1998). Tá klasifikuje učebné pomôcky na:
  • a)
    skutočné predmety (materiál, nástroje),
  • b)
    zobrazenia (modely napr. dopravných prostriedkov stavebných strojov),
  • c)
    zobrazenia (obrazy, fotografie, náčrty, mapy),
  • d)
    auditívne pomôcky (diapozitívy, diafilmy),
  • e)
    audiovizuálne pomôcky (filmy, televízne programy),
  • f)
    virtuálne pomôcky (transparentné fólie),
  • g)
    odborný text (metodické príručky pre učiteľov, pracovné listy pre žiakov),
  • h)
    špeciálne pomôcky pre ŤZP (dotykové pomôcky pre nevidiacich).